Citroen C-Elysee

1.6 VTi 115CP Man Seduction

Consum

3.5

Când vine vorba despre consum, un motor pe benzină de 1.6 litri ar putea să nu fie chiar cea mai bună soluţie într-un oraş aglomerat cum e Bucureştiul. Cu toate acestea, unitatea VTi nu s-a dovedit foarte lacomă, deşi cele peste 30 de grade au solicitat intens şi instalaţia de climatizare. După aproape 200 de kilometri rulaţi prin oraş, cu intervale de trafic aglomerat sau mai lejer, C-Elysee a afişat un consum de 9.8 litri/100 de kilometri. În afara capitalei, francezul se mulţumeşte şi cu 6 litri/100 de km, cu condiţia ca piciorul să apase gentil pedala de acceleraţie.

În cartea tehnică, media de 6.5 litri la 100 de km este uşor mai mică decât cea promisă de Chevrolet Aveo Sedan, dar ceva mai mare decât a rivalului Kia Rio sedan. Dacă aducem în discuţie Loganul, care vine însă cu un motor turbo de 0.9 litri, martor al fenomenului de downsizing, şi 90 de cai putere, consumul lui C-Elysee ni se va părea uşor mare. La fel şi pentru fraţii Skoda Rapid/Seat Toledo, care vin cu un motor TSI de 105 cai şi un consum mediu de 5.4 litri/100 km.

  • Marian, luni, 08.07.2013 11:52

    Am zis si la Logan si o zic si aici - eu nu inteleg nimic din "Pentru ei, oferta de pe piaţa locală a început să devină generoasă în ultimii ani, când segmentul sedanurilor subcompacte abordabile a crescut." De ce se compara acest Citroen si Loganul cu modele subcompacte. Unde se face diferenta intre clase? Din cate vad un Golf 7 care e "etalonul" compactelor din Europa are 4255x1799x1452(Lxlxh) cu un ampatament de 2637 adica e doar putin mai lata ca un C-Elysee, in rest e mai mica la orice categorie. Daca e sa comparam C-Elysee cu modele subcompacte apar aceleasi discutii ca si la testul Loganului, dar daca o comparam cu orice compacta parca incepe sa se vada rostul unui astfel de model. Rio Sedan vad ca are dim: 4365x1720x1455 cu ampatament 2570 adica dimensiuni in partea de sus a segmentului subcompact, dar mai are pana la C-Elysee.

  • Scrooge, luni, 08.07.2013 11:53

    wow, sunteti siguri ca greutatea e de 1524kg???, ca si Passat,Modeo,Insignia cred ca au mai putin.

  • Nae, luni, 08.07.2013 12:01

    E o masina pentru asphalt, nu tractor, sa iesiti cu ea pe aratura.

  • mircea, luni, 08.07.2013 12:03

    @Marian Mă bucură enorm comentariul tău, pentru că dai dovada cunoaşterii inteligente a segmentelor auto. Lucru mare într-o ţară în care în cea mai mare parte a cazurilor se compară mere cu pepeni. Acum, răspunsul meu e legat de fragmentarea din ce în ce mai mare a segmentelor, lucru practicat de producătorii auto începând cu 2007. Nu mai prea există segmentele "clasice" (A, B, C, D, etc) din cauza faptului că fiecare marcă încearcă să-şi facă loc pe o nişă pe care să o acapareze singură şi să facă vânzări şi bani din asta. Exemple sunt destule, iar în zona asta cel mai bun este cel al duetului Octavia-Rapid. Practic, dacă luăm plaja de modele compacte ca dimensiuni, vedem că ambele se califică fără probleme, doar că unul e în zona inferioară a segmentului, celălalt în zona superioară. Exemplul Logan e altul interesant. Logan e teoretic o maşină de segment B, însă dimensiunile sale se află în zona superioară a acestei clase, ceea ce duce la un duel cu Rapid, pentru că ele sunt apropiate. La fel şi în cazul altor şi altor modele. Mai mult, în unele cazuri apare şi marketingul mărcilor, care susţine, de exemplu, că modelul X nu este SUV, ci "crossover", deşi are toate argumentele de a fi un SUV şi atât. Nu vrei să ştii câte discuţii avem cu reprezentanţii mărcilor pe tema asta. Se bate sau nu Rapid cu Logan? Dar cu C-Elysee şi 301? Dar Qashqai se bate cu Golf sau cu ASX (da, există problema asta în discuţii)? Şi aşa mai departe. Trecând peste toate aceste impedimente, am decis la Automarket să stabilim segmentarea segmentelor după câteva criterii de bază: dimensiuni exterioare, motorizări, conceptul de bază al modelului şi, nu în ultimul rând, aspectul empiric. Avem, aşadar, sedanuri compacte (Octavia, Jetta, Astra Sedan, Focus Sedan) şi aşa-numitele "Sedanuri de buget", care sunt un grup de modele asemănătoare ca idee şi care baleiază între zona superioară a segmentului subcompact şi cea inferioară a segmentului compact. Aici intră maşinile pe care le vezi în lista din dreapta sus. E complicat pentru noi, pentru că trebuie să educăm şi să mulţumim publicul deopotrivă în condiţiile în care segmentele clasice aşa cum le cunoaştem cu toţii s-au cam stricat. Dar încercăm să punem o ordine în segmente, lucru care se poate observa şi în secţiunea Maşini Noi. Până la urmă, dacă ar fi fost uşor, ar fi făcut toate site-urile auto asta. Cum e greu, ne-am asumat noi răspunderea pentru asta... Mulţumesc pentru comentariu şi pentru înţelegere.

  • Silviu, luni, 08.07.2013 12:07

    Nu-i o afacere prea buna. Cam scumpa pentru ce ofera.

  • verde, luni, 08.07.2013 12:58

    La exterior arata bine. Butoanele pentru geamuri in mijloc, nush ce sa zic, mai bine cu manivele pe usi.

  • Intrebator, luni, 08.07.2013 13:05

    De ce nu se pot vizualiza pozele ?

  • xxx, luni, 08.07.2013 14:23

    La pret Logan full = Citroen C-ELYSEE base, pune in ciur si alege! Despre discutia taran versus fermier: fermier = taran cocalar (daca alegerea Citroenului este referinta de departajare)

  • Radu, luni, 08.07.2013 15:06

    Nici eu nu pot sa vizualizez pozele

  • Adrian, luni, 08.07.2013 15:27

    Chiar ok masina. Isi justifica banii !

  • Vasilica, luni, 08.07.2013 15:44

    Propun o lege care sa ne oblige numai la Logan si asa e cea mai tare masina nimic nu se compara si asa am terminat. Au mai fost vremurile astea demult, unii au ramas blocati in timp si nu accepta nimic nou, totul este prea scump si nu merita.

  • Prruteanu', luni, 08.07.2013 15:53

    Peugeot-ului ii lipsea, ce-i drept, un astfel de model, in gaura lasata de 407. Asta pentru ca 308 este subcompacta la minim, iar 508 compacta. Dar nu inteleg ce le-a venit sa ofere modelul si cu aroma de Citroen, care oricum avea C4 - il facea un pic mai chel si gata. Nebanuite sunt caile automarketului (meseria, nu revista online de fata :)) In rest, numai de bine: Logan rules!

  • dan, luni, 08.07.2013 16:13

    Adica CElysee/301 nu mai sunt in clasa cu Fluence?!! Sunt in clasa cu Logan?! De ce , pt ca Fluence e mai lung si ofera mai mult spatiu? Nu-i corect Mai aproape ca pret de C-Elysee , este Fluence, decat Logan.

  • CLUBC4.RO, luni, 08.07.2013 18:54

    Ati uitat sa spuneti de oferta valabila pana la 30 sept: Discount de până la 1426 Euro pentru Citroen C-Elysee = http://www.citroen.ro/Resources/Content/RO/01_vehicules/Preturi/2013_07/Citroen_C-Elysee_Lista_de_preturi_07_2013.pdf Modelul prezentat costa, fara tichet RABLA = 11,867 euro. Daca ai un tichet => 11.867 - 1.500 = 10.367 euro :) Asa da !!! Daca la viitoarele teste EURONCAP va avea 4 stele CURATE, se merita oricand in loc de Logan!

  • @CLUBC4.RO, luni, 08.07.2013 19:35

    Nu cred ca problema se pune de Logan. Acolo unde se termina oferta la Logan, incepe oferta unui Fluence sau C-Elysee. Cam asa se pune problema...

  • Edi, luni, 08.07.2013 19:52

    Chiar nu înțeleg problema clasificarii mașinilor pe categorii. Trebuie sa te uiti la platforma tehnica: Logan e construit pe platforma Dacia B0 împreuna cu Clio 3, Cube etc. deci clasa subcompacta. Pentru clasa compacte intri deja pe alt platforma. La fel nu inteleg dubiul dintre Rapid (platforma PQ25 a lui Polo) si Octavia (PQ35 a Golfului).

  • seb@, luni, 08.07.2013 20:44

    Aiurea, asta e Logan III . Am observat imediat manetele aflate de o parte si de alta a volanului, imbracamintea coloanei volanului, scaunele fata ,al 3-lea stop pe spate,etc.

  • razvanis, luni, 08.07.2013 22:26

    Trei cuvinte : Made in Iran !

  • MiGA, luni, 08.07.2013 22:26

    @ AutoMarket Se stie ca C-Elysee / 301 sunt pe aceeasi platforma. Si totusi exista vreo relatie intre C-Elysee si C4? Sau intre 301 / 208? Unde este fabricat C-Elysee? Merci d' avance

  • LauCalin, luni, 08.07.2013 23:48

    Mircea, ce vrei tu sa faci este sa iesi din tipare cu aceasta clasificare si foarte bine faci. Aceasta im[artire a modelelor pe clase facea initial (adica acum cel putin 15-20 de ani) in functie de dimensiunile exterioare si platfoma tehnica a masinii de la care o imprumutau. O prima problema a aparut atunci cand unele masini au fost concepute din unele apatinand unei clase, dar dimensiunile lor au fost marite pentru cresterea spatiului interior. Asa se face ca Octavia de exemple are dimeniuni de Passat si totusi e in clasa compacta. Ideea este ca in ziua de azi exista multe masini derivate la randul lor din alte masini care incearca sa acapareze mai multe segmenete. Iar lucrul asta face ca clasificarea concreta a unei masini sa se faca foarte greu. Parerea mea este ca aceasta masina se "bate" cu Logan iar diferenta de pret consta in primul rand in designul mai elegant si mai placut, a finisajelor mai bune, a tinutei de drum mai bune... si cam atat. Daca e suficient sa fie cu cateva mii de euro mai scumpa, in conditiile in care la 11000 de euro Dacia iti da un motor mai modern si dotari mai ok, insa o garantie anticoroziune mai redusa si dezavantajele pe care le-am scris mai sus ca le-ar avea fata de masina acesta, ramane de vazut. E la alegerea fiecaruia. Am testat Peugeot 301 diesel si mi-a placut motorul care consider ca e suficient de puternic pentru o asemena masina la un asa pret. Mie mi s-a parut ca te simti mai bine ca in Logan la drum lung, in primul rand pozitia la volan e mai confortabila. Dar cand te gandesti ca Dacia iti ofera dotari mai multe, la un pret ceva mai mic... grea alegere. Cu siguranta nu m-as putea hotari decat dupa mai multe teste si o analiza foarte atenta a fiecareia in detaliu. Pentru ca eu cred ca aceasta masina e cel mai puternic rival al lui Logan.

  • Adi, marţi, 09.07.2013 01:59

    Avand in vedere reducerile (diesel la ~12.000 EUR), cred ca deja bate Loganul - putina spoiala mai multa la interior si probabil o tinuta de drum ceva mai buna. Imi place de automarket: cand au cate un drive test, e mare probabilitate sa fie si o reducere. Altfel cum am afla de ele?!?!

  • CLUBC4.RO, marţi, 09.07.2013 07:44

    @razvanis & @MiGA = este fabricat in Spania la VIGO: http://www.c-elysee.citroen.com/ro_MD/quality FABRICA => http://www.youtube.com/watch?v=tDB0OgQvMEw In plus, vine acum laoferta cu o garantie de 5 ani !!! Si, ar trebui sa fie mai SIGURA decat LOGAN ! Dintre Logan 2, Dokker si Lodgy, cel mai bine, din ce am vazut eu, se vinde DOKKER !

  • razvanis, marţi, 09.07.2013 11:28

    @ClubC4 - my bad, dar fratele lui, pejosul 301 este sigur Made in Iran

  • Calingura, marţi, 09.07.2013 11:53

    Eu cred ca impartirea pe clase este are si o latura subiectiva. Nu mai sunt prea clar diferentiate modelele astfel incat mai ales pentur cineva care nu a prins de exemplu Octavia de la inceputul carierei poate fi tentat sa o includa in clasa cu Passatul. La o adica nici nu ar gresi cu nimic. Se face totusi o diferentiere intre cele doua cand ne gandim la dotari, motoare, finisaje. Astfel desi dupa rigla Octavia este in clasa cu Passat dupa buzunar trebuie pusa in clasa cu Jetta. Pe de alta parte indiferent ce ar spune manualul eu nu pot sa pun Loganul in aceeasi clasa cu nicio masina cu 5 usi asa cum am vazut ca este la moda pentru simplul fapt ca are cu totul alta forma si functionalitate. As pune C-Elysee-ul in aceeasi categorie cu Logan, Rapid, Opel Astra Sedan si altele fara emotii. Nu este o incadrare perfecta deoarece Loganul este considerabil mai ieftin dar diferenta de aspect si functionalitate este destul de mica. Nu este ca diferenta intre Octavia si Seria 3 sau A4 (desi seria 3 ca dimensiuni interioare si functionalitate ar sta mai bine - in cel mai fericit caz - in echipa cu Rapid) Oricum ce variante ar ramane? Sa il punem in clasa cu Fabia sau cu Astra? Sa ii cream o clasa separata. Nu este cazul.

  • -Rolf-, marţi, 09.07.2013 20:50

    @razvanis: ambele masini -Citroen C-Elysee si Peugeot 301- sunt fabricate la Vigo in Spania si sunt construite pe platforma de Peugeot 208 alungita. Singurul model produs in Iran (la fabrica Khodro Co) si comercializat in Romania (nu si in vestul Europei) a fost modelul Peugeot 206 Sedan. Spre stiinta ta acel fabricant produce printtre altele si Tondar 90 care este o varianta de Dacia Logan precum si Suzuki Grand Vitara.

  • masina, miercuri, 10.07.2013 16:50

    Este mai degraba un concurent pentru Skoda Rapid/Seat Toledo. Motorul de 1,6 e chiar misto

  • Big Deal !!, sâmbătă, 13.07.2013 12:00

    Renault Fluence 1.6 16v e tot ~12.000 euro cu discount.

  • LEE, duminică, 14.07.2013 14:45

    @Big Deal = ai uitat sa pui 1500 euro pretul unui tichet RABLA :)

  • nicu, luni, 29.07.2013 23:41

    Ceva nu mi inspira incredere la masina asta,miroase a ieftineala, calitate indoielnica,fluence facelift nu mi lasa impresia asta,deci merg totusi pe renault.

  • masina, miercuri, 31.07.2013 10:28

    @nicu,vorbesti prostii, masina e chiar OK . Dupa mine are un raport pret/ calitate foarte bun. Nu ca ar fi rau Fluence, da'nici chiar asa. Mie personal imi place designul mai clasic al Citroen, are chiar o nota de eleganta masina asta.

  • dorin, vineri, 16.08.2013 20:35

    UN JEG SCUMP

  • Florin, joi, 22.08.2013 17:43

    Frate, puneti-i si un plug :)))