Motor / Transmisie
Viitorii clienți ai modelului Chevrolet Trax vor putea alege unul dintre cele trei propulsoare disponibile. Două dintre ele sunt pe benzină: 1.6 litri de 115 CP şi ceva mai modernul 1.4 Turbo de 140 CP. Pentru cei care preferă motorina, există un singur motor: 1.7D de 130 CP. Este un propulsor din banca de organe GM, același motor putând fi găsit și pe Opel Mokka, Astra, Corsa sau Chevrolet Cruze. Motorul de 1.7 litri dezvoltă 130 CP la 4.000 rpm și 300 Nm disponibili între 2.000 și 2.500 rpm. Motorul poate fi asociat cu transmisia integrală permanentă, ca în cazul mașinii noastre de test, sau cu o versiune doar cu tracțiune față a modelului Trax. Pentru a transmite puterea către roți, Chevrolet a apelat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Se poate opta și pentru transmisie automată, dar doar pentru versiunea cu două roți motrice.
Motorul turbodiesel se dovedește a fi suficient de plăcut la utilizare, dar are încă câteva boli de tinerețe. Este zgomotos și își face simțită prezența atunci când este pus la muncă, iar la plecarea de pe loc, combinația dintre sistemul Start-Stop și punctul de cuplare al ambreiajului te poate face să oprești motorul ca un începător. Am crezut că este un caz izolat, dar am pățit acest lucru de mai multe ori și cu șoferi diferiți. Până la urmă, te obișnuiești și ceva mai multe ture rezolvă problema la plecarea de pe loc.
În mers, propulsorul se dovedește vivace atâta timp cât este ținut în zona de putere. Reprizele sunt suficient de convigătoare pentru depășiri decente. Zona de cuplu maxim este însă relativ scurtă, după 3.000-3.500 rpm, motorul rămânând fără suflu. Este un motor care își face treaba, dar ar avea nevoie de ceva mai mult rafinament. Cutia cu șase trepte este bine etajată, dar levierul agață uneori la schimbarea de treaptă.
Minunat. Imi place poza 12 si 21. In rest masina arata impecbil.