Chevrolet Orlando

Motor / Transmisie

4.0
Pentru a putea face dintr-un model familist o maşină vânjoasă, gata să care cu stoicism şapte pasageri şi bagajele lor, Chevrolet oferă un propulsor diesel capabil, cu care ne-am mai întălnit până acum. Este vorba despre unitatea 2.0 de 163 de cai putere şi 360 de Nm, resurse foarte generoase în segment, unde unii rivali se prezintă doar cu motoare de 130 de cai, cum este cazul lui Grand Scenic. Bagajul de putere implantat de Chevrolet sub Orlando este mai mult decât generos, însă nu este suficient de rafinat pentru clienţii mai pretenţioşi. Practic, subsidiarul GM oferă multă putere, împachetată ceva mai rudimentar. Spunem asta pentru că dieselul este destul de zgomotos şi tinde să devină deranjant atunci când urcaţi spre zona roşie a turometrului. În plus, atunci când pornirea se face în dimineţile reci de iarnă, se simt oarecare trepidaţii până când temperatura urcă. Dacă ne referim strict la performanţe, trebuie să subliniem faptul că cei 360 de Nm resimţiţi la doar 2000 de rotaţii sunt fix ce îi trebuie unei maşini de familie. Cuplul generos reprezintă garanţia unei maşini care nu va gâfâi niciodată, nici atunci când va fi încărcată la capacitate maximă. Din acest punct de vedere, dieselul este de departe cea mai bună alegere din gamă. Ar fi indicat însă să optaţi pentru o cutie manuală şi nu una automată cum am testat noi. Agregatul automat cu şase rapoarte schimbă bine, etajează corect treptele şi nu creează o senzaţie de disconfort, ba dimpotrivă contribuie la o rularea relaxantă. Din păcate, transmisia nu este atât de promptă pe cât ţi-ai putea dori. Timpul de răspuns este destul de mare, senzaţia fiind parţial estompată doar atunci când decideţi să schimbaţi treptele în modul manual.
  • Alfredo, miercuri, 13.04.2011 19:07

    am un Fiat Linea de care sunt multumit

  • daaa te credem..., miercuri, 13.04.2011 19:28
    @Alfredo

    scrie "Drive Test" pe ea?

  • Tudor, miercuri, 13.04.2011 21:28

    Fratele lui Greuceanu stia basmul de acasa si de aceea a ales calea cea mai scurta pentru a evita o incaierare cu zmeii. Ulterior si luat si el o Linea.

  • ironR, joi, 14.04.2011 12:54
    vs. renault

    Pacat ca aceasta minunata masina nu exista atunci cand ati facut testul cu Grand Scenic, mare pacat! Pretul si optiunile standard te face sa iei aceasta masina, are tot ce trebuie: pret imbatabil, interior modern, design patratos tocmai pt a ajunge la un spatiu mare, din cate se vede in poza spatiu din randul 3 de scaune este bine realizat. @Automarket La rubrica Nu ne-a placut: singurul lucru pe care il iau in considerare este plasticul care nu v-a placut, va cred pe cuvant, dar celelalte 2 sunt tipice acestui tip de masina (grea, mare si nu prea de mers in oras zi de zi). Astept un test si cu Grand C-Max. Informatiile din test sunt destule si binevenite, dar ma asteptam, eu unul chiar mi-as fi dorit, ca acest drive test sa fie inclinat mai mult spre renault grand scenic (ati mentionat pretul apropiat), din pacate nu ati facut lucrul asta si nici nu ati facut vreo comparatie directa, ca doar se bat in acelasi segment si mai mult renault este, cica, capu' la acest segment!, inca am indoieli...

  • marian, joi, 14.04.2011 14:20
    interesant

    Astept sa ajunga si in Constanta modelul si sa fie disponibil pt test drive, sunt curios cum este, pt ca am auzit numai lucruri bune despre el si mai ales cum este in comparatie cu Opel :), este uratel dar foarte ieftin si spatios in comparatie cu oponentii sai directi

  • unul, joi, 14.04.2011 15:42
    pret

    Grand picasso nu e atat de scump pe cat ati zis, are 4000 euro discount din pretul din articol.

  • sailor66, vineri, 15.04.2011 10:48
    test

    marian...mergi la carefour si-l vei vedea in marime naturala...ba chiar poti sa-ti programezi un test si chiar sa-ti dai comanda!! partea mai proasta e ca trebuie sa astepti cam multicel pt livrare...daca dai comanda acum se prea poate sa o primesti prin octombrie!!!!

  • mihai, joi, 29.03.2012 18:52
    Faceti loc !

    Nu cred ca are rost sa va uitati la motoarele pe benzina.Decat dca aveti de gand sa folositi masina prin curtea casei eventual... cei 173Nm la atatea mii de ture se dovedesc a fi absolut insuficienti pentru a misca huiduma in sensul vreunui demaraj sau a unei depasiri cat de cat mai impetuoase. Dieselul este de departe o optiune realista. De aici inainte masina devine o placere si asta mai ales daca trebuie sa-ti plimbi fundul sute si sute de km.pe de alta parte daca vreti sa o folositi mai mult in oras , chiar si cu un consum de motorina redus, nu veti face fata propriilor crize de nervi. Pur si simplu nu veti gasi loc sa va parcati vaporul pe nicaieri.Este afurist de mare si sentimentul pe care-l veti trai dupa ce intr-ul final ati gasit un loc sa opriti, o sa fie ca nu va mai arde sa plecati de acolo...Fara a fi vreo opera de arta, masina este si eleganta si acceptabil de frumoasa si practica si confortabila.Dar cand o sa ocupati trei locuri de parcare pe care le-ar utiliza soferii de smart...sa vedeti distractie.

  • boss, marţi, 26.06.2012 12:36

    tata are una e bestiala, 163 cai 2.0 sparge lodgy si nu arata asa de feminin ca zafira picasso etc nu mai vorbim de pret