Motor / Transmisie
Pentru a putea face dintr-un model familist o maşină vânjoasă, gata să care cu stoicism şapte pasageri şi bagajele lor, Chevrolet oferă un propulsor diesel capabil, cu care ne-am mai întălnit până acum. Este vorba despre unitatea 2.0 de 163 de cai putere şi 360 de Nm, resurse foarte generoase în segment, unde unii rivali se prezintă doar cu motoare de 130 de cai, cum este cazul lui Grand Scenic. Bagajul de putere implantat de Chevrolet sub Orlando este mai mult decât generos, însă nu este suficient de rafinat pentru clienţii mai pretenţioşi. Practic, subsidiarul GM oferă multă putere, împachetată ceva mai rudimentar. Spunem asta pentru că dieselul este destul de zgomotos şi tinde să devină deranjant atunci când urcaţi spre zona roşie a turometrului. În plus, atunci când pornirea se face în dimineţile reci de iarnă, se simt oarecare trepidaţii până când temperatura urcă. Dacă ne referim strict la performanţe, trebuie să subliniem faptul că cei 360 de Nm resimţiţi la doar 2000 de rotaţii sunt fix ce îi trebuie unei maşini de familie. Cuplul generos reprezintă garanţia unei maşini care nu va gâfâi niciodată, nici atunci când va fi încărcată la capacitate maximă. Din acest punct de vedere, dieselul este de departe cea mai bună alegere din gamă. Ar fi indicat însă să optaţi pentru o cutie manuală şi nu una automată cum am testat noi. Agregatul automat cu şase rapoarte schimbă bine, etajează corect treptele şi nu creează o senzaţie de disconfort, ba dimpotrivă contribuie la o rularea relaxantă. Din păcate, transmisia nu este atât de promptă pe cât ţi-ai putea dori. Timpul de răspuns este destul de mare, senzaţia fiind parţial estompată doar atunci când decideţi să schimbaţi treptele în modul manual.
am un Fiat Linea de care sunt multumit