Chevrolet Camaro Convertible

Motor / Transmisie

3.5

Diferenţele de cultură dintre americani şi europeni sunt vizibile imediat după ce întorci cheia şi auzi motorul. Dacă la noi ne-am obişnuit cu sunetul acut al unor motoare sportive care merg în ultima perioadă de la 1.4 turbo până la cei şase cilindri în linie care au făcut istorie la BMW, sunetul baritonal al unui motor V8 nu te poate lăsa indiferent. Iar dacă V8-ul este un motor de 6162 de centimetri cubi, lucrurile devin grave încă de la lecturarea datelor tehnice. Da, e clar, Camaro sună într-un fel special, iar simfonia maşinilor de test care trec pe lângă tine îţi dă fiori la propriu.

Cu o cutie automată cu şase trepte şi cu 405 cai putere şi 556 Nm la purtător, te aştepţi ca sunetul să fie dublat de un simţ serios de răspundere când vine vorba de acceleraţie şi răspuns al pedalei. Doar că aici îţi intră în rol cultura americană, care îţi dă o palmă peste ceafă şi-ţi aminteşte că Chevrolet Camaro este un muscle car, nu o sportivă de performanţă. Un sportiv musculos, nu un sprinter la 100 de metri. Apeşi pedala şi primeşti o pauză destul de lungă până când transmisia îţi dă seama că cel de la volan are de gând să plece de pe loc ceva mai apăsat. În viraje, pe serpentine, cutia gândeşte diferit viraje identice, astfel că maşina dă uneori impresia că are prea multă putere într-a doua, alteori că are nevoie de retrogradare într-a patra. Problemele se rezolvă parţial pe comutarea în modul manual, prin care viteze sunt schimbate cu ajutorul clapetelor din spatele volanului.

Americanii par că vor să-ţi spună că depăşirile sunt subiect tabu la ei şi că motorul şi cutia lui Camaro au fost concepute pentru a rula pe autostradă, într-un ritm constant. E adevărat că un kickdown sănătos dezvoltă un sunet care dezgroapă morţii şi-i face să te admire. Dar sunetul se lasă aşteptat cam mult în modul automat.

  • Falnic, vineri, 14.10.2011 08:56

    mai baieti voi chiar ati testat masina asta?

  • rs, vineri, 14.10.2011 09:33
    intr-adevar

    frumoasa masina, finisajele insa din ce observ in poze nu sunt prea grozave, iar volanul e cam mare...

  • Rtz, vineri, 14.10.2011 09:55
    trista

    partea trista este ca la cat consuma dupa 4-5 ani de la aparitia modelului la noi , second hand o sa ajunga la un pret de nimic undeva la 10-15k de euro. Suma care zic eu, este nedrepata cu imaginea pe care o vinde Camaro.

  • unckle, vineri, 14.10.2011 10:10

    interesanta masina .. dpdv CP/$ .. pentru ca in rest "nu ne-au placut : Consum mare; Suspensii şi direcţie; Cutie automată cu lacune" .. adica tot ce face o masina "sportiva" sa fie sportiva :)

  • antonny, vineri, 14.10.2011 10:57
    ****

    Pret : 36000 euro

  • mog, vineri, 14.10.2011 11:40
    consum mare?

    ati innebunit? pe motorul asta aspirat (are si compresor oare?) voua vi se pare mult 15%? mie nu mi se pare deloc, in conditiile in care un 330i al unui coleg de servici are un consum asemanator prin bulevardele largi si libere ale bucurestiului...

  • dan_grc, vineri, 14.10.2011 12:10

    Frumoasa masina si performanta, dar interiorul nu s-a indepartat de aspectul de ieftin dupa parerea mea.Desigur este mai ieftina decat modelele europene echivalente, dar indicatoarele si plasticele ce imita aluminiul par de la un Chevrolet mult mai ieftin

  • io, vineri, 14.10.2011 12:35
    @mog

    Amice, le-a consumat 13% extraurban pe drumuri elvetiene netede, intre Berna si Chaux-de-Fonds, nu compara cu bmw 330i care scoate 13-15% in traficul din Bucuresti. In oras cu Camaro te duci la 20% lejer

  • dan_grc, vineri, 14.10.2011 13:38

    Si era sa uit, cu lacunele : directie si suspensie si cutie nu f potrivita pt o masina sportiva care se vrea a fi sportiva, pt toti cei care exalta cand o versiune extrema a lui Camaro , Corvette, etc.. obtine timpi f buni pe circuite, pai daca nici versiunile ultraperformante nu au directie f buna si timpi buni si f buni atunci care sa mai aiba?? Adica apar comentarii de gen: "si cica masinile americane nu vireaza bine, un mit domnule"...nu este nici un mit, pt ca in primul rand sunt criticate modele obisnuite echivalente cu cele europene sau japoneze, si nici macar cele sportive standard nu se descurca f bine la capitole la care ar trebui, intotdeauna este nevoie de versiuni de top sa se descurce bine.Adica o versiune standard de Mustang, Camaro, Dodge Chalenger, modele noi sau relativ noi nu sunt chiar "prietenoase" cu virajele.

  • gogu, vineri, 14.10.2011 15:51

    Superba masina.D-abia astept sa o vad si pe soselele patriei noastre. Sunt sictirit de atatea bmw-uri,vw-uri,wc-uri si alte balarii europene.

  • costelino_mmm, vineri, 14.10.2011 16:20
    am cumparat una

    Baieti masina asta este exact cum a afost descrisa , am achizitionat una defapt prima masina din romania , directia este intradevar greoaie si putin imprecisa , se simte ca este o masina grea in demaraj , despre cutie nu pot sa spun ca este rea oricum mult mai buna decat multe europene , eu am venit cu ea din nordul germaniei cu 13,9 % consum . Cee ce nu a fost prezentat aici d.p d v. tehnologic este ca intr-un regim de mers normal masina fuctioneaza in 4 pistoane obtinandu-se astfel un cosum de 10 % ca o medie la o videza de 130 km/h. Ca design si efect optic pentru cei pe care ii intereseaza acest aspect este cu mult peste multe supersporturi , atrage atentia foarte usor . PE masina am dat 35.000 euro , 10.000 ron impozit , 2000 euro taxa ainmatriculare masine am scos-o euro 5 .Ca o concluzie , daca vrei sa fii vazut apreciat si invidiat , uitati de porsche sau ceva de gen merita incercat un camaro ...

  • AndreiRN, vineri, 14.10.2011 22:27
    Camaro

    Este un Chevrolet. Adica o masina ieftina pt tot omul de rand. Superba.

  • lionking, sâmbătă, 15.10.2011 08:59
    Camaro !

    Nu criticati inainte de a conduce sau macar de a apasa de cateva ori tip kickdown, apoi sa ne descrieti senzatia avuta! Este un MUSCLE, cum s-a descris nu o masina sprint tip Corvette!! Toate cele bune!

  • Dino, sâmbătă, 15.10.2011 15:14

    =))))))))))))))))))))))) 6,2 litri capaciticate cillindrica si doar 405 CP =)))))))))))))))))))))))),fratilor asta este o caruta nu altceva,400 de CP scot astia de la Mercedes/BMW/AUDI/Lexus/Maserati samd.Din motoare de 4-4,5 l..dintr-un motor de 6,2 litri ar fii trebui sa scoata de la 550 CP in sus,deci ori aveti bani de Corvette sau alte optiuni japoneze,europene ori dati banii pe o alta masina care are ceva calitati sportive..o compacta Golf GTI sau un sedan gen Lancer Evo cred ca il bat la fund pe obezul asta america,gresit spus sportiv musculos,este doar un grasan indopat cu Big Mac!!!!!!

  • robo, sâmbătă, 15.10.2011 17:52
    what tha?

    unde sunt tetierele pentru locurile din spate?

  • BaditzaEx, duminică, 16.10.2011 14:54
    SUPERBA !!!

    intr-adevar vrei o masina sportiva,absolut frumoasa si clar ceva DIFERIT inseamna ca tre sa-ti si permiti, nu toti agaricii cu BeMeWeuri si WC-uri Golf luate la SH & Diesel si cu nr de BHULGARIA !

  • AUTO MITA, duminică, 16.10.2011 23:56

    MULTUMESC AUTOMARKET CA IMI ANULATI TOATE COMENTARIILE DEOARECE SUNT ANTI VAG. EU INTELEG CA PAPATI SI VOI DE LA EI ,DAR TOTUSI ... SA IMI ANULATI TOATE COMENTARIILE ? BINE CA LASATI SPECIMENE INDOCTRINATE CA DINO SA POSTEZE. TINETI-O TOT ASA . VOIAM DOAR SA SPUN CA TREBUIE SA FII IDIOT(DINO) CA SA COMPARI WC CAZAN GTI CU UN CAMARO. ASTA E. V-ATI MANJIT DE TOT !!!

  • GTS, luni, 17.10.2011 09:53

    daca pentru voi 5.6 secunde inseamna o masina greoaie ,inseamna ca nu ati mers cu ceva asemanator. am condus un 330i si un astra opc si pot spune ca 0-100 in 5 - 6 inseamna foarte rapid ,cel putin pentru standardele mele de bucurestean . daca voi va ganditi la m 6, sau amg cand o comparati ,ganditi-va si la pretul de 2-3 ori mai mare.

  • Andrei, joi, 21.06.2012 22:46

    ''un kickdown sănătos dezvoltă un sunet care dezgroapă morţii şi-i face să te admire'' :)))) haios, tare as vrea sa aud un asemenea motor