Motor / Transmisie
Atunci cand montezi un motor de 190 de cai putere pe un hatchback de numai 1400 de kilograme te astepti ca rezultatele sa fie impresionante. Si sunt, cel putin in cazul noii Lancia Delta, o masina care incearca sa te surprinda si dincolo de socul vizual placut pe care il creeaza. Italienii si-au dat toata silinta pentru a demonstra tuturor ca stiu sa faca si motoare. Dupa succesul repurtat cu generatia motoarelor pe benzina T-Jet, Fiat a venit de aceasta data cu un diesel foarte performant, un twin-turbo de 1.9 litri si 190 de cai putere, capabil sa livreze un cuplu maxim de 400 de Nm inca de la 2000 de turatii. Pentru performante deosebite, motorul a fost montat pe Delta, modelul cu care Lancia incearca sa revina in atentia publicului din Europa, rezultatul fiind unul deosebit de multumitor. Hatchback-ul se bucura de un aport de putere considerabil si de un cuplu motor regasit de obicei pe SUV-uri sau crossovere. Cei 190 de cai incep sa isi faca simtita prezenta abia pe la 4000 de turatii, insa pana atunci cuplul motor generos are grija ca soferii sa nu se plictiseasca. Diesel-ul a fost cuplat la o transmisie cu sase rapoarte, echilibrata, destul de liniara, care cupleaza rapid. Potentialul masinii se sitmte foarte bine in treptele a treia si a patra, la turatii inalte, cand masina iti da impresia ca este de neoprit. Avand in vedere ca vorbim de un comportament sportiv ar fi fost insa de preferat ca actuala cutie de viteze sa fi fost la randul sau sportiva, cu o cursa mult mai scurta si precisa.
l-ati mai test odata ce e asta reclama platita ???