Tinuta de drum
Si fiindca tot am ajuns la Symmetrical AWD trecem la un capitol la care Subaru Impreza exceleza si dovedeste tuturor ca pretul putin mai piperat este justificabil: tinuta de drum. Cuvintele de lauda pe care le-ati tot auzit despre Subaru prind contur imediat ce incepeti sa simtiti avantajele sistemului de tractiune integrala. Impreza boxer diesel dovedeste tuturor ca se naste dintr-o familie de vita nobila si ca se poate lauda cu un frate dedicat performantelor extreme, capabil sa se bata de la egal la egal cu supercaruri mult mai puternice. Chiar daca nu avem de a face cu un WRX STI, versiunea diesel se dovedeste foarte stabila, reusind sa devanseze de departe rivalii din segment. Nici un 4Motion nu poate atinge performantele unui Symmetrical AWD, capabil sa inspire aceeasi senzatie de siguranta ca aceea a unui Volvo garnisit cu cele mai noi gadget-uri in materie de prevenire a accidentelor. Tractiunea integrala reuseste sa mentina pe carosabil compactul de 1530 de kilograme chiar si atunci cand sistemul de stabilitate este decuplat, diferentele nefiind foarte mari. Orice sector de drum virajat nu reprezinta o problema, cuplul motor distribuit egal pe ambele punti fiind o adevarata binecuvantare pentru cei care adora sa forteze putin nota in astfel de situatii. Traditia Subaru in materie de sisteme de siguranta, care dateaza inca din 1972, se oglindeste in noul Symmetrical AWD, tehnologie ce incearca sa combine avantajele tractiunii fata cu cele ale propulsiei posterioare. Cuplul transmis fiecarei roti este ajustat constant, permitand modelului compact sa isi pastreze un echilibru de invidiat in orice tip de curba si pe orice fel de carosabil, fie el ud sau acoperit cu zapada. Daca la toate acestea mai adaugam si suspensia Multilink pe puntea spate, folosita de putine modele din clasa sa, si barele stabilizatoare, obtinem reteta succesului in ceea ce priveste tinuta de drum. Pentru cei care isi doresc o rulare confortabila Impreza s-ar putea dovedi o alegere neinspirata, suspensiile rigide resimtind din plin neajunsurile unei infrastructuri autohtone. Pentru cai care isi doresc insa sa simta din plin fiorul stabilitatii duse la extrem, Impreza este recomandata in doze mari, administrate atunci cand avem de a face cu un drum virajat. Modelul japonez te invita practic la noi provocari ori de cate ori liniile de demarcatie nu se mai intrerup, directia precisa fiind primul pas catre o experienta de neuitat.
cica 4Motion e mai slab decat Simetrical 4x4 de la Subaru.Eu nu cred. Volkswagen are prea multi bani si prea multe resurse ca sa nu fie cei mai buni la toate. Nu de aia l-au pus si pe Caddy si pe Transporter si pe toate. Si alea sunt masini mari care trebuiesc tinute pe sosele. Eu n-am auzit de masini mari la Subaru...poate doar forester dar nu cred. Parerea mea ca un Golf 4Motion e peste Impreza 4x4