BMW X5 M

4.4 M auto

Motor / Transmisie

5.0

Facelift-ul nu a schimbat în niciun fel motorizarea V8 twin-turbo de sub capota lui X5M. Aceasta dezvoltă tot 555 CP şi 680 Nm şi este, în continuare, cel mai puternic model din segment. Concurenţa este foarte aproape, Porsche Cayenne Turbo S fiind cu doar 5 CP mai puţin puternic, deşi modelul din Zuffenhausen recuperează la capitolul cuplu motor, unde se mândreşte cu 750 Nm, cea mai ridicată valoare din segment.

Alături de motorul V8 de 4.4 litri, sub capotă se ascunde o transmisie automată cu şase trepte, care poate fi comandată fie prin padelele de pe volan, fie prin acţionarea manetei de comandă de pe consola centrală. La fel ca la orice model M din gama BMW echipat cu transmisie automată, există un mod Launch Control. Indiferent că schimbi singur treptele sau laşi transmisia automată să se descurce singură cu cei 680 Nm, schimbările de treaptă sunt foarte rapide. Nivelul de violenţă cu care transmisia schimbă treptele poate fi reglat, în cazul în care şoferul doreşte o rulare mai confortabilă.

Reprizele livrate sunt impresionante pentru aproape orice şofer, acestea aducând zâmbetul pe buze chiar şi după multe sute de kilometri petrecuţi la volanul acestui model. Dacă vorbeam despre un SUV de volum sau de o compactă cu valenţe sportive, aici ne-am fi plâns de performanţele slabe într-o treaptă anume sau de senzaţia că "maşina nu are destulă putere". Ei bine, la X5M nu există loc de asemenea plângeri, pentru că forţa sa este resimţită în orice treaptă şi la orice turaţie.

Maşina este atât de rapidă şi de puternică încât îţi poţi pierde permisul în timp record. Ipotetic vorbind, dacă eşti primul la semafor într-o intersecţie în cruce şi demarezi cu toate forţele, poţi să prinzi suficientă viteză până la capătul celălalt al intersecţiei încât să-ţi pierzi permisul preţ de trei luni.

Motorul este silenţios la ralanti, în măsura în care poţi să obligi 555 cai să respire încet, dar situaţia se schimbă prin apăsarea butonului M, când se deschid 2 supape aplicate evacuării spate, dublând numărul de ţevi de evacuare folosite de X5M.

  • @ automarket, marţi, 09.07.2013 11:07

    ati uitat un mic amanunt - ML 63 AMG cu Performance Package devine cel mai puternic din segment (557 cp) si are si cel mai mare cuplu din segment (760 Nm), mai mult decat Cayenne Turbo S. chiar daca nu are o dinamica la fel de buna ca cele doua...

  • slVW_83, marţi, 09.07.2013 11:18

    Masina e o bestie, nimic de zis! O bestie si-atat! Prezinta dezavantajele unei caroserii prea grele... Tind sa cred ca daca vrei sport si mai ales BMW un M3 sau un M5 s-ar preta mult mai bine!

  • dan, marţi, 09.07.2013 11:43

    Sfidator, ca si clientii de X5 in general. E chiar un monument absolut inchiant sfidarii, miserupismului si marlaniei celui care o conduce. Chiar si cel mai civilizat om are mari sanse sa devina un vasnic reprezentant al subspeciei care a invadat acum societatea.

  • ScorpyonVAG, marţi, 09.07.2013 11:46

    Ce nu-mi place, e fata de X6 pe care o adupta X5 M. Mai bine era fata lui de X5... mie mai mult imi place. In rest super masina. Nu ca, cu fata de X6 nu mi-ar placea sa am unu :))

  • eu, marţi, 09.07.2013 12:05

    un obiect mai inutil ca acesta mai rar mi-a fost dat sa vad...

  • eee, marţi, 09.07.2013 12:31

    foarte frumos review, ai transpus frumos in cuvinte ceea ce ai simtit. nu am condus niciodata un x5 din pacate, dar am mers in el si mi-a lasat aceeasi impresie de spatiu, greutate, masivitate si forta, desi era diselul de 3 litri. Oare daca ma duc la reprezentanta imi dau un x5M la test? :))

  • Vasi, marţi, 09.07.2013 12:59

    Sa uitam o clipa ca vorbim de m power. Mi se pare absurda reticenta unora pentru SUV-uri. Ok, nu ai bani, esti frustrat ca nu poti avea niciodata o asemenea masina, dar asta nu inseamna sa negi diversitatea lumii auto si utilitatea SUV-urilor. Mai ales ca e un segment cautat, un segment cu potential si multiple nise (vezi Juke) Pentru cine conduce zi de zi si ii plac vacantele, un SUV (exceptam denumirea SAV impusa de bmw) are niste atribute extrem de dezirabile: -siguranta (sansele sa intalnesti un vehicul cu un centru de greutate mai jos sunt mai mari, in consecinta, tu cel aflat in SUV esti avantajat) -vizibilitate (de aici rezulta capacitatea de a anticipa mai bine situatiile periculoase in trafic) -sistem 4x4 (esti mai ferit de situatiile periculoase pe timp de ploaie sau zapada, iar controlul, implicit siguranta la volan este mai mare) -garda la sol ridicata (pt o utilizare urbana si eventual la picnic in afara carosabilului, reduce riscul unor reparatii costisitoare la caroserie. Te poti apropia fara stres de borduri mai inalte) -spatiu interior (in general pt aceeasi lungime se ofera in spatiu interior mai mare decat la un break sau hatchback, spatiu rezultat din caroseria inaltata) Sigur, totul e cu 2 taisuri, insa se rezuma la ce cauta fiecare la o masina. Nevoile difera. Cu toate ca in Romania e mai mult o chestie de afisare a bogatiei, decat a constientizarii utilitatii SUV-urilor. Cred ca de aici provin toate prejudecatile celorlalti. Nu trebuie insa sa judecam o intraga planeta dupa aceleasi caracteristici mioritice.

  • OPC, marţi, 09.07.2013 13:08

    mie imi place desi cum zic si altii nu are chiar un rol bine definit pe piata auto, insa mi se pare mult mai frumos decat modelul nou care arata mult mai anemic si x3-ilizat din pacate ...

  • @OPC, marţi, 09.07.2013 13:19

    Ce inseamna "rol bine definit pe piata" pentru tine. Sunt curios. Explica.

  • ou da, marţi, 09.07.2013 14:00

    4,7 sec 0-100 pt un SUV de 555 de cai ? Micutul Juke parleste un astfel de elefant cu ai sai 545 cp cu 10 cai mai putin prinde suta in 3 sec .

  • @Vasi, marţi, 09.07.2013 14:17

    Pai aici de M power se vorbeste. SI pe masina asta nu doar ca nu are ce cauta dar strica si "renumele" Argumentele tale sunt ok ...nu am nimic impotriva suv-urilor Pt masina asta un motor mai mare de 4.0d nu are sens. Sincer si ala mi se pare prea mult in conditile in care 3.0 are perf/economie mai mult decat decente.

  • ztele, marţi, 09.07.2013 14:23

    La ce anume foloseste masina asta?

  • Vasi, marţi, 09.07.2013 15:04

    Te contrazic. Sunt unii care vor mai mult. Atat timp cat banii nu sunt o problema, vor exista intotdeauna PASIONATI care vor sa scoata ce-i mai bun dintr-o anumita platforma.

  • Adrian, marţi, 09.07.2013 16:09

    @ztele Nu ajuta la nimic dar isi are locul ei pe piata. Cine vrea neaparat SUV/SAv si isi doreste in acelasi timp sa faca fata unei provocari la o liniuta ceva cu o masina sport de ex. alege X5M. Nu as alege decat versiunea de 3 litri diesel care este mai mult decat suficienta pt. un SUV. Cat dai pe X5 M, cu diferenta de bani iti poti lua un Z4 pe langa X5 4.0d.

  • arkkan, miercuri, 10.07.2013 00:23

    Are locul ei pe piata doar pentru ca raspunde unei minoritati, din randul oamenilor cu bani, de a detine ceva diferit de restul "bizonilor".De utilitate nu putem discuta deoarece nu este buna in off-road si nu este la fel de buna pe asfalt precum un M5 sau M6 . Nu spun ca este urata sau ca nu are performante dar logic nu ii vad rostul. La fel de adevarat este si faptul ca daca iti permiti o asemenea piesa, nu logica te impinge sa o cumperi.

  • @@OPC, miercuri, 10.07.2013 00:42

    in primul rand ar fi frumos sa te si semnezi cand postezi un comentariu. in al doilea rand un rol bine definit pentru mine inseamna ca aceasta masina , in speta X5M nu este nici cal nici magar ci undeva la mijloc cu un pic din amandoua dar nu este nici jeep in adevaratul sens al cuvantului nici masina de curse tipica, clasica gen M3...dar imi place :)..dar tu daca ai fi citit testul de mai sus ai fi inteles deja ceea ce vreau sa spun.

  • Luca, miercuri, 10.07.2013 01:59

    Frumoasa sufragerie...dar nu prea am unde sa rulez atâtea sute de cai...

  • @OPC, miercuri, 10.07.2013 08:59

    "nici cal nici magar ci undeva la mijloc cu un pic din amandoua" :)) Ai explicat de te-ai rupt ! Plus de asta, vocabularul nu prea te ajuta, prietene...e cam de la tara... "jeep in adevaratul sens al cuvantului" ? Era mult mai simplu si corect sa zici "offroader dedicat" sau "masina de teren veritabila". Jeep e o marca, nu un segment. Doar femeile mai spun jeep. "masina de curse tipica, clasica gen M3" Nu. M3 nu-i masina de curse! Masini de curse vezi in dtm. M3 e un sedan mediu sportiv getbeget. Revenind la subiect, X5 rprezinta un segment in toata regula, unul incetatenit de Mercedes-Benz prin 1997. Deci nu de azi, de ieri. Are calitati pe care lumea le cere, tocmai de aia sunt imbinate in felul asta. Tendinta s-a accentuat si mai mult in zilele noastre, prin aparitia a numeroase nise. Ce zici de un Renault Captur care vrea sa cuprinda chiar mai multe lumi: un SUV, un monovolum si un hatchback !? Asta se cere, asta se ofera.

  • dan, miercuri, 10.07.2013 11:08

    @Vasi Una e sa-ti doresti, si este perfect normal, un SUV decent, pentru siguranta ta si a familiei tale, sau pentru toate avantajele corecte pe care le-ai insiruit tu (si eu imi doresc si aspir la unul), si alta e sa alegi X5, ML, Q7, care nu sunt decat un statement pentru smecherie si statut social brusc imbunatatit prin "combinatii", alta utilitate chiar neavand. Daca te abtineai de la faza cu "frustrarile unora care n-au bani", erai ok, in schimb, nu te-ai putut abtine de la aceleasi prejudecati pe care tot tu le blamezi. Aceleasi prejudecati "mioritice" cu alta nuanta.

  • @dan, miercuri, 10.07.2013 12:53

    Daca n-ai fi frustrat, ce motive ai avea sa negi utilitatea unei asemenea masini, fara nicio alta justificare, decat prin prisma unor soferi care conduc SUVuri?

  • dan, miercuri, 10.07.2013 16:26

    @ @dan Bunul simt si logica, astea sunt justificarile mele. Capitole la care multi dintre noi stau prost. Atat de prost, incat nici nu mai inteleg ce inseamna sa ai logica si bun simt. Plus ca ai inteles exact pe invers: nu judec masina din cauza cumparatorilor, judec masina pt ca se adreseaza subsolului mental al cumparatorilor, adica acolo unde stau instinctele de baza, fara conexiuni cu logica.

  • antonny, miercuri, 10.07.2013 21:57

    corect ......@Ztele " La ce anume foloseste masina asta?'

  • Vasi, joi, 11.07.2013 15:32

    @dan "subsolul mental...acolo unde stau instinctele de baza,fara conexiuni cu logica" Mda, un Sigmund Freud esuat al zilelor noastre. Sigur, vesnica dilema: practic si rational versus emotional, instinctual. Intotdeauna e o sarcina grea acesta dozare pentru orice constructor. Dar mie mi se pare absolut normal ca la o astfel de masina sa domine inima /emotionalul.

  • OPC, vineri, 12.07.2013 01:57

    de unde ai aparut tu cu "luminatia" mintii tale ... esti un Mesia al automobilismului...si daca eu vreau sa spun jeep sau gip ? in loc de suv sau sav ce o sa faci ? o sa ma inveti tu geneza acestor cuvinte ? ...si da, pentru mn m3 e masina de curse ... cele din dtm sunt strict masini de circuit...daca in mintea ta m3 e un sedan , totusi el este recunoscut in 99.999 % din cazuri pentru varianta coupe chiar daca varianta sedan este foarte reusita si ea eu zic mai bn sa iti vezi de ale tale in loc sa te bagi in seama cu forta

  • Stefan, duminică, 14.07.2013 21:09

    Mentionez de la inceput ca mi-as permite un suv de clasa medie, ca sa nu zica vreunul ca fac ca vulpea la struguri. Din partea mea, cine vrea suv n-are decat sa isi cumpere, insa ma apuca rasul cand citesc atributele "extrem de dezirabile" insirate de "Vasi". Hai sa le luam pe rand: "-siguranta (sansele sa intalnesti un vehicul cu un centru de greutate mai jos sunt mai mari, in consecinta, tu cel aflat in SUV esti avantajat)">>> FALS. Centru de greutate + masa mai mari inseamna ca masina va derapa la viteza mai mica, si va fi si mai greu de controlat. + distana mai mare de franare. Pe scurt, siguranta ACTIVA e mai proasta. Adica sansa sa eviti accidentul e mai mica. Vezi si exemplul lui Huidu. "-vizibilitate (de aici rezulta capacitatea de a anticipa mai bine situatiile periculoase in trafic)" >>> In ideea asta o duba ar fi si mai tare, ca e si mai inalta. Am condus si suv; la mersul cu spatele vizibilitatea e execrabila, iti ramane doar sa te bazezi pe senzori/camera (daca are). -"sistem 4x4 (esti mai ferit de situatiile periculoase pe timp de ploaie sau zapada, iar controlul, implicit siguranta la volan este mai mare)">>> FALS. Un suv are avelope cu minim 3-4cm mai late decat berlina din care se trage. Pe ploaie, cu cat sunt anvelopele mai late, cu atat trebuie sa disloce mai multa apa ca sa ajunga la asfalt, deci riscul de acvaplanare e mai mare. Pe zapada/gheata e si mai rau, nu degeba la raliuri la probele pe zapada se folosesc anvelope foarte inguste. Legat de 4x4 si cat de mult creste/scade siguranta discutiile sunt interminabile, insa cine si-l doreste neaparat il gaseste si pe berline. "-garda la sol ridicata (pt o utilizare urbana si eventual la picnic in afara carosabilului, reduce riscul unor reparatii costisitoare la caroserie. Te poti apropia fara stres de borduri mai inalte)" >>> pentru a reduce riscul reparatiilor s-a inventat o tehnica numita "cascarea ochilor". Oricum, numarul celor care isi baga masina pe maidane e foarte scazut. Nu stiu cat % din suv-uri au vazut la viata lor altceva decat asfalt. "-spatiu interior (in general pt aceeasi lungime se ofera in spatiu interior mai mare decat la un break sau hatchback, spatiu rezultat din caroseria inaltata)">>> De multe ori un break ofera mai mult spatiu de depozitare decat omologul suv. Ca regula generala, orice/oricine pe lumea asta incearca sa fie bun la toate, reuseste doar sa fie prost la toate. Inclusiv suv-ul.