Motor / Transmisie
Ne-am urcat la bordul tancului din Munchen pentru că BMW a pregătit anul trecut un facelift discret, ce poate fi observat doar de un ochi avizat. Sub capota bavarezului nostru am regăsit un motor care continuă să facă furori în rândul pasionaţilor, împletind maximum de performanţe cu maximum de eficienţă. Este vorba despre dieselul bi-turbo de 3.0 litri, capabil să livreze un total de 306 cai putere la 4400 de rotaţii. Cuplul motor este iarăşi un motiv de laudă, mastodontul de peste două tone fiind animat de 600 de Nm, disponibil foarte devreme, încă de la 1500 de rotaţii pe minut. Aşadar, pe hârtie toate bune şi frumoase. În realitate? Este greu de descris. Practic vorbim de un paradox al tehnologiei. Un diesel atât de rafinat, silenţios şi docil, poate exploda violent atunci când forţezi pedala de acceleraţie. Practic, maşina se trezeşte la viaţă odată cu tine, simte instinctele şi intuieşte pofta de adrenalină. Eşti întrebat: "Cum se simte motorul? Cum se simte maşina?". Cauţi să-ţi alegi cu atenţie cuvinte mari, de genul "Extraordinar" sau "Incredibil", însă realizezi instant că cel din faţa ta nu poate înţelege cuvinte goale, câtă vreme nu a urcat la volan. Unitatea este asistată de o cutie automată cu opt rapoarte, populară deja în gama BMW, care se achită cu brio de succesiunea corectă a rapoartelor. Rafinamentul dieselului este completat de discreţia cutiei, care alternează pe nesimţite cele opt rapoarte, ajutându-te să obţii un consum cât mai mic. Răspunsul cutiei poate fi uneori blamat în modul normal, însă această senzaţie dispare cu desăvârşire atunci când mânerul schimbătorului se fixează în treapta Sport. Împreună, motorul şi cutia alcătuiesc un ansamblu perfect, gata să îţi ridice părul şi să îţi strecoare un fior rece pe şira spinării ori de câte ori cei şase cilindri în linie încep să sune baritonal.
interesant.....voi ii dati 5 stele la consum in ciuda faptului ca urban consuma 13 chiar 14 litrii??pai e diesel cei drept turbo