Consum
Noul X5 M50d are un consum mediu declarat de 6.7 litri/100 km, cifră care era acceptabilă pentru o compactă de 100 şi ceva de cai în urmă cu câţiva ani. Dar pentru ditai SUV-ul de 2.2 tone, cu tot tacâmul? Aproape ireal. Performanţele adevărate ale acestui model se află însă în spatele cifrelor şi nu le regăseşti întotdeauna la rubricile "Cai putere", "cuplu maxim", "timp 0-100 km" şi "viteză maximă".
După cum vă spuneam mai sus, există un singur adversar care ajunge în zona asta de putere, Porsche Cayenne, dar modelul din Zuffenhausen are un V8 de 4.1 litri care consumă cu 0.6 litri mai mult, tribut adus celor doi cilindri şi celor 1.1 litri suplimentari la capitolul "cilindree".
Ceilalţi concurenţi din segment vin cu diesel-uri cu 120 de cai mai slabe (Range Rover Sport 3.0 TDV6 şi ML 350). În urma unei simple comparaţii, vedem că acestea vin cu valori mai mari la capitolul consum, anume 7.3, respectiv 6.8, litri la sută. Cel mai slab rival la acest capitol este Audi Q7, care aduce o versiune mai anemică a motorului lui Cayenne cu un consum de 9.2 litri/100 km în regim mixt.
Realitatea mioritică ne-a adus în faţa unui consum de 10.1 litri la sută în Bucureşti, absolut rezonabil pentru segmentul acesta şi nivelul de putere asigurat. Într-un regim mai puţin temperat, consumul urban urcă puţin peste 13 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.000 rpm, turaţia la care regăsim cuplul maxim, iar consumul se stabilizează la 10.3 litri la sută. În regim extraurban, dacă reuşeşti să-ţi stăvileşti "setea" de acceleraţii scurte şi bruşte, vei obţine un consum de 8.5 litri la sută, total agreabil pentru un SUV de 2.2 tone cu 381 CP în dotare. Cu un plin, poţi parcurge în jur de 800 de kilometri.
Este foarte simplu, sunt redactori diferiti, nu e normal sa existe pareri usor diferite?