BMW X4

2.0 Diesel Turbo (25d) 231CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

4.0

Mulți îl consideră pe X4 doar un frate ceva mai arătos al lui X3, dar lucrurile nu se opresc aici. Pentru că X4 a fost gândit ca o extensie ceva mai dinamică a lui X3, iar SUV-ul coupe se achită cu biro de această misiune.

Încă de la început menționez că X4 dispune de o suspensie orientată către o rulare sportivă. Pe scurt, rigiditate sporită pentru un SUV de peste 1.800 de kilograme. Deși poate părea ciudat, X4 știe să-și facă simțită prezența atunci când îi ceri acest lucru și te decizi să abordezi virajele cu ceva mai mult curaj.

Ținuta de drum a lui BMW X4 poate fi modificată cu ajutorul butoanelor plasate pe tunelul median. Poți alege între Comfort, Sport sau Adaptive. Deși modul Comfort te duce cu gândul la o rulare liniștită, X4 oferă în continuare un pachet rigid, dar nu extrem de deranjant mai ales pe denivelările pe care le întâlnim în orașe. Nu-ți vor tremura dinții de fiecare dată când treci peste limitatoarele de viteză și nu vei avea nevoie de controale medicale lunare, dar trebuie să ai grijă să pui întotdeauna capacul paharului cu cafea. În modul Sport, X4 devine și mai rigid și-ți oferă mai multă încredere atunci când vrei să-l "scoți din sărite" pe drumurile virajate. 

Și pentru că SUV-ul bavarez dispune și de sistemul de tracțiune integrală xDrive, poți face asta chiar și atunci când vremea nu-i pe aceeași lungime de undă cu tine. În modul Sport, puntea spate capătă un caracter jucăuș, iar dacă "înfunzi accelerația în podea" vei supravira discret, dar suficient cât să-ți ridici moralul și să nu-i deranjezi pe ceilalți participanți la trafic.

Direcția precisă, dar ușor greoaie în oraș o să-și dea satisfacție atunci când rulezi pe sectoare de drum virajat. Vei putea plasa traiectoria pe viraj într-un mod precis, iar acest lucru o să-ți ofere siguranță și încredere.

Dar cum rămâne cu drumurile de pământ sau cu macadamul? Cel mai probabil, prea puține dintre cele 200.000 de unități X4 vândute până acum au ajuns să pășească pe drumuri fără asfalt, iar aceeași soartă o vor avea și următoarele. Și nu-i condamnăm pe posesori pentru că X4 este un SUV prin care posesorii își etalează mai degrabă statutul social, nu unul prin care aceștia își încep o carieră în off-road.

Noul BMW X4 are o gardă la sol de 204 milimetri și poate traversa un vad cu adâncimea de 500 de milimetri. Pachetul de "off-road" este condimentat cu un unghi de atac de 25.7 grade și un unghi de degajare de 22.6 grade.

Luat separat, BMW X4 este un model agil, cu caracter sportiv și cu sex-appeal. În plus, bavarezii vin cu un pachet tehnologic de top și cu un tren de rulare conceput exemplar. Iar acum revin la paragraful de început și la X3. Toate aceste atuuri enumerate mai sus sunt regăsite și în dreptul lui X3. Ba mai mult, X3 oferă ceva mai mult spațiu și are un preț ceva mai ușor de digerat. Altfel spus, consider că X4 rămâne pe radarul celor care vor să iasă în evidență.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 13:01

    Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!

  • Kirotractor, miercuri, 11.07.2018 13:08

    Test (aproape) complet și f. bine scris - deci kudos @Cornel! Zic *aproape* doar din cauza veșnicei lipse a decibelilor, timpilor efectiv măsurați pt reprize/accelerații etc., dar asta e, nu mai redeschid cârcoteala - se-ntîmplă doar și la case mai mari. În rest, mașina-mi pare f. reușită ca evoluție fără mare revoluție - deși, taman cînd mă gîndeam că-i mai... omenească decît X6 (și mai omenoasă cu portofelele :-)), văzui prețul exemplarului testat - brrr. Egal frisoane - de amărăștean *non-premiant*, mdeh.

  • dan_grc, miercuri, 11.07.2018 14:35

    Acest test este o gură de oxigen pentru cei care se plâng de puzderia de SUV-uri scumpe. Așa mai merge, mai ales că nu-i diesel.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 11.07.2018 14:42

    Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de masina nu stiu ! Nici nu e buna in offroad, nici nu e spatioasa la cap in spate si in portbagaj, nici prea frumoasa nu e. Cu banii astia exsita seria 4 care are o eleganta si o finete daca vrei fitze. Daca vrei inalt la sol poti alege X2 si e mai util la 4 asta. Si mai ieftin. Si mai frumos. O masina mai inutila ca asta si ca X6 nu am vazut pana acum. E valabil si pt. GLC si GLE coupe de la Mercedes.

  • q, miercuri, 11.07.2018 14:49

    Pe ce criterii Velar e in aceeasi clasa?Nu inteleg,de fapt RR ,momentan nu are reprezentatnt in aceasta clasa...

  • yo, miercuri, 11.07.2018 14:55

    Arata superb din spate, frumoasa la interior si din fata, dar din lateral.....te pipi pe ea....

  • xxx, miercuri, 11.07.2018 19:14

    @Corocsenie Adrian Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de mașină nu știu ! => pentru fanul "absolut" BMW

  • Kirotractor, joi, 12.07.2018 13:57

    X4 îmi pare și mie un model superfluu, dar pentru BMW nu-i deloc: în nici 4 ani de existență, fosta generație s-a vîndut în peste 200.000 exemplare! Rămîne un mic mister *viața* prea scurtă a precedentei declinări - știind că 7-8 ani e un termen uzual de înlocuire -, dar o ști marketingul bavarez cum stă treaba și din sondarea hachițelor fițoșilor clienți *premianți*. :-) Fiindcă, dacă ne gîndim că un simplu facelift costă 300-500 milioane euro (ba chiar 7-800 mil. cînd se mai optimizează și motoare/transmisii), devine clar că BMW are certitudinea recuperării cu profit (mare) a noii investiții - de miliarde. Chiar dacă, între noi fie vorba, bordul pare preluat de la fostul. ;-)

  • dan_grc, joi, 12.07.2018 14:54

    Nu este niciun mister, fostul X4 a venit prea târziu pentru a mai primi un face lift, cum a aparut o nouă generație de X3, din care derivă și X4, a fost logic sa-i scurteze cariera. Situație asemănătoare cu X5, fostul model a fost construit pe o platformă modificată a generației a doua ( 2006-2013), nu mai avea sens un face lift, de vreme ce Bmw are noua platformă CLAR de câțiva ani.

  • adi_10, vineri, 13.07.2018 15:53

    80.000 de euro un X4...nici nu stii daca sa razi sau sa plangi...

  • xxx, vineri, 13.07.2018 23:19

    @Kirotractor 300-400 mil costa o masina noua la care nu schimbi platforma Nu au bagat mai mult de 20mil

  • Kirotractor, marţi, 17.07.2018 08:22

    @ xxx: Sînt cifre reale, oficial comunicate - și mai ales valabile pentru mărcile nemțești așa-zis *premium*. Unde manopera specialiștilor, dar și consultanța managerilor băgători de seamă e plătită altfel ca-n India - exagerat de mult zic eu, dar asta-i ală discuție. În orice caz, încă o dată m-am convins că... nu mă fac bine :-) și-mi pierd timpul postând aiurea-n tramvai date mai puțin cunoscute public, dintr-un idealism păgubos.