BMW X4

2.0 Diesel Turbo (25d) 231CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

4.0

Noua generație BMW X4 poate fi comandată cu cinci motorizări, două pe benzină și trei diesel. Versiunea de bază mizează pe un motor pe benzină de 184 de cai putere, însă în cadrul testului nostru mașina a fost echipată cu unitatea de 2.0 litri diesel în varianta 25d. Cei patru cilindri produc 231 de cai putere la 4.400 rpm și 500 Nm începând cu 2.000 rpm.

Așa cum probabil deja v-ați obișnuit, BMW oferă mai multe moduri de lucru pentru motorizările sale. BMW X4 nu scapă de această caracteristică, iar unitatea diesel de 2.0 litri poate funcționa în modul EcoPro, Comfort sau Sport.

Prin selectarea modului EcoPro, unitatea este una anesteziată, iar cei 231 de cai putere sunt încă "adormiți" și nu-ți lasă impresia că sunt capabili de reprize decente. În modul Sport, sunetul motorului devine ceva mai masculin, iar resursele sunt puse în valoare cu mișcări fine ale pedalei de accelerație. Totul se desfășoară acum ceva mai rapid, iar BMW X4 îți oferă senzații cu miros de sportivitate.

Am spus "miros de sportivitate" pentru că în această configurație (xDrive 25d), X4 nu reușește să mă convingă cu adevărat că știe să fie un SUV fâșneț și gata de "atac" în orice moment. Ce-i drept, nici masa totală de peste 1.800 de kilograme nu-l avantajează pe X4. Totuși, sper ca vârful de gamă din zona diesel (M40d) să-mi demonstreze că mă înșel.

Resursele motorului diesel sunt puse în valoare de "clasicul" sistem de tracțiune integrală xDrive și de o cutie automată cu 8 rapoarte Steptronic Sport. Despre această pereche nu sunt multe de spus: totul funcționează brici, iar resursele sunt livrate când te aștepți, dar mai ales acolo unde te aștepți.

Deschid totuși o mică paranteză pentru că pe modul EcoPro pe porțiunile de drum în rampă au existat momente rare în care transmisia nu era convinsă că trebuie să retrogradeze. În modul Sport, n-a fost identificat un astfel de comportament.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 13:01

    Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!

  • Kirotractor, miercuri, 11.07.2018 13:08

    Test (aproape) complet și f. bine scris - deci kudos @Cornel! Zic *aproape* doar din cauza veșnicei lipse a decibelilor, timpilor efectiv măsurați pt reprize/accelerații etc., dar asta e, nu mai redeschid cârcoteala - se-ntîmplă doar și la case mai mari. În rest, mașina-mi pare f. reușită ca evoluție fără mare revoluție - deși, taman cînd mă gîndeam că-i mai... omenească decît X6 (și mai omenoasă cu portofelele :-)), văzui prețul exemplarului testat - brrr. Egal frisoane - de amărăștean *non-premiant*, mdeh.

  • dan_grc, miercuri, 11.07.2018 14:35

    Acest test este o gură de oxigen pentru cei care se plâng de puzderia de SUV-uri scumpe. Așa mai merge, mai ales că nu-i diesel.

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 11.07.2018 14:42

    Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de masina nu stiu ! Nici nu e buna in offroad, nici nu e spatioasa la cap in spate si in portbagaj, nici prea frumoasa nu e. Cu banii astia exsita seria 4 care are o eleganta si o finete daca vrei fitze. Daca vrei inalt la sol poti alege X2 si e mai util la 4 asta. Si mai ieftin. Si mai frumos. O masina mai inutila ca asta si ca X6 nu am vazut pana acum. E valabil si pt. GLC si GLE coupe de la Mercedes.

  • q, miercuri, 11.07.2018 14:49

    Pe ce criterii Velar e in aceeasi clasa?Nu inteleg,de fapt RR ,momentan nu are reprezentatnt in aceasta clasa...

  • yo, miercuri, 11.07.2018 14:55

    Arata superb din spate, frumoasa la interior si din fata, dar din lateral.....te pipi pe ea....

  • xxx, miercuri, 11.07.2018 19:14

    @Corocsenie Adrian Pt. ce ti-ar trebuii o asemenea categorie de mașină nu știu ! => pentru fanul "absolut" BMW

  • Kirotractor, joi, 12.07.2018 13:57

    X4 îmi pare și mie un model superfluu, dar pentru BMW nu-i deloc: în nici 4 ani de existență, fosta generație s-a vîndut în peste 200.000 exemplare! Rămîne un mic mister *viața* prea scurtă a precedentei declinări - știind că 7-8 ani e un termen uzual de înlocuire -, dar o ști marketingul bavarez cum stă treaba și din sondarea hachițelor fițoșilor clienți *premianți*. :-) Fiindcă, dacă ne gîndim că un simplu facelift costă 300-500 milioane euro (ba chiar 7-800 mil. cînd se mai optimizează și motoare/transmisii), devine clar că BMW are certitudinea recuperării cu profit (mare) a noii investiții - de miliarde. Chiar dacă, între noi fie vorba, bordul pare preluat de la fostul. ;-)

  • dan_grc, joi, 12.07.2018 14:54

    Nu este niciun mister, fostul X4 a venit prea târziu pentru a mai primi un face lift, cum a aparut o nouă generație de X3, din care derivă și X4, a fost logic sa-i scurteze cariera. Situație asemănătoare cu X5, fostul model a fost construit pe o platformă modificată a generației a doua ( 2006-2013), nu mai avea sens un face lift, de vreme ce Bmw are noua platformă CLAR de câțiva ani.

  • adi_10, vineri, 13.07.2018 15:53

    80.000 de euro un X4...nici nu stii daca sa razi sau sa plangi...

  • xxx, vineri, 13.07.2018 23:19

    @Kirotractor 300-400 mil costa o masina noua la care nu schimbi platforma Nu au bagat mai mult de 20mil

  • Kirotractor, marţi, 17.07.2018 08:22

    @ xxx: Sînt cifre reale, oficial comunicate - și mai ales valabile pentru mărcile nemțești așa-zis *premium*. Unde manopera specialiștilor, dar și consultanța managerilor băgători de seamă e plătită altfel ca-n India - exagerat de mult zic eu, dar asta-i ală discuție. În orice caz, încă o dată m-am convins că... nu mă fac bine :-) și-mi pierd timpul postând aiurea-n tramvai date mai puțin cunoscute public, dintr-un idealism păgubos.