BMW X3

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8

Tehnologie

4.0

La fel ca în cazul multor altor modele premium testate de noi, exemplarul de faţă vine echipat cu tot ce îţi trebuie ca să ai o viaţă liniştită la volan. Dacă eşti mai pretenţios, poţi să comanzi elemente în plus. Fie că vorbim despre hayon-ul operat electric sau despre tempomatul adaptiv şi sistemele care ajută şoferul să evite incidentele rutiere, nu putem să ne plângem de lipsuri la bordul acestui model. Un reproş ar fi limitatorul de viteză, disponibil opţional pentru o sumă modică în raport cu preţul maşinii, care lipsea din dotarea acestui exemplar. Nu toată lumea îl foloseşte, dar eu îl prefer în oraş şi pe drumurile naţionale deoarece se dovedeşte mai util decât un tempomat obişnuit.

Sistemul multimedia lansat de BMW în urmă cu doi ani primeşte actualizări periodice, iar acestea îl fac mai frumos şi mai plăcut de utilizat. Utilizarea sa este intuitivă, iar interfaţa iDrive devine sinonimă cu BMW şi cu ergonomia, făcând prima generaţie a sistemului să fie doar un vis urât, care s-a întâmplat în vremuri de mult apuse (în celebra epocă Bangle).

Sistemul de afişaj HUD funcţionează impecabil şi este genul de dotare pe care vrem să o vedem într-o formă cât mai apropiată şi pe modelele de volum, cât mai repede posibil.

Dar dotarea opţională care merită fiecare bănuţ este alta: farurile adaptive cu LED. Uitaţi de Xenon, Bi-Xenon şi altele. Până la farurile cu Laser (implementate tot de BMW pe supercar-ul hibrid i8), această tehnologie este cel mai tare lucru pe care-l poţi găsi în segment. În apărarea rivalilor de la Audi, au şi ei o tehnologie similară, farurile LED Matrix, cu care obţii acelaşi rezultat. 

Ce ne-a plăcut mult la aceste faruri nu este neapărat puterea lor sau distanţa la care luminează, ci felul în care funcţionează asistentul de fază lungă automat. Acesta "ştie" să sublinieze indicatoarele rutiere pe autostradă şi pe drum, să mute fasciculul de lumină care deranjează ceilalţi şoferi şi să urmărească linia dictată de volan mai bine decât au reuşit să o facă muncitorii care au vopsit liniile albe de pe şosea. Ajungi să mergi noaptea cu faza lungă şi să nu deranjezi pe nimeni, dar totuşi să vezi la o distanţă incredibilă faţă de ce ai vedea cu faruri standard. E ca şi cum te-ai plimba pe jos şi ai fi însoţit de mai multe persoane cu lanterne puternice şi acestea ar lumina fix ce trebuie să vezi pe stradă, fără să deranjeze ceilalţi participanţi la trafic. Sistemul este decuplabil şi funcţionează doar dacă farurile sunt pe "Auto".

  • BPE, joi, 10.07.2014 12:38

    Comparat cu vechiul model arata excelent. Mini X5 chiar foarte OK!

  • Scorpionul.negru, joi, 10.07.2014 12:53

    Masina e in regula cu totul. Pretul e decent de 38-50 de mii. La 65 de mii se poate cumpara un macan mai ' golas ' si e mai ok. Oricum e reusita aceasta generatie in comparatie cu prima.

  • Scorpionul.negru, joi, 10.07.2014 12:54

    Masina e in regula cu totul. Pretul e decent de 38-50 de mii. La 65 de mii se poate cumpara un Macan mai ' golas ' si e mai ok. Oricum e reusita aceasta generatie in comparatie cu prima.

  • rotila, joi, 10.07.2014 14:10

    masina este. pozele nu."artistul" iar a tras cu ochii in soare.

  • slVW_83, joi, 10.07.2014 15:08

    Poate cel mai bun SUV din segment, asta în afară de Macan ce poate concura mai degrabă cu ghebosul de X4! Aștept un Macan, alții v-au luat-o înainte!

  • Andy, joi, 10.07.2014 15:26

    65.500? WOW. Pentru cine vrea performante off-road mai bune si acelasi tip de lux (plus mult mai mult spatiu si o motorizarea mai potenta) la un pret chiar mai bun exista Grand Cherokee. X3 nu e neaparat masina de femei insa e pe acolo... Noroc cu snobii (care-s destui si-n SUA unde e mai de bon ton sa ai o marca IMPORTED) care vor prefera o masina mult mai mica si mai putin perfomanta doar pentru ca e BMW. Asa vor avea destule vanzari...

  • Scorpionul.negru, joi, 10.07.2014 16:04

    @slVW_83 Au testat si Macan. Il gasesti la teste !

  • gigi_frana, joi, 10.07.2014 16:20

    strict comparat cu x4, e opera de arta :) in rest, tot scump in draci, tot inutil, cam ca orice X de fapt... stiu ca baietii cu "WST" si "BG" pe numar nu vor fi de acord cu mine...

  • alex stg, joi, 10.07.2014 17:00

    Hai salut la toata lumea. Dupa mintea mea, puteau sa spuna ca este mic, sau scumpa varianta de baza, dar varianta testata intotdeauna va fi full si cu pretul aferent, pentru ca toti dealerii aduc masini full la test, ca sa impresioneze clientul, ca daca era una standard, nu mai atragea nici un client.

  • mog, joi, 10.07.2014 17:33

    o galagie de bani...nu multi romani si`ar permite masina asta. si ma refer la aia care muncesc cinstit, cu taxele la zi etc. si cand te gandesti ca x3 nu e tocmai o masina de lux, pe care nici vesticii nu si`o permit.

  • LR, joi, 10.07.2014 20:51

    mog, n-o fi x3 chiar o masina de lux, dar nici nu poti sa treci cu ea prin pruni, chiar daca ai avea o galagie de bani :)

  • Vabis, joi, 10.07.2014 22:34

    Îmi placea mai mult modelul din 2011, avea mai multa personalitate, ăsta da dovada de lipsa crasă de imaginatie, însa e ok pe langa acea cutie pe roti numita GLK,maşina mica si pătrațoasa, nu mi-a placut niciodata combinatia asta.B-Class si GLK cred ca sunt singurele masini de la Benz care nu îmi plac.Q5 e bun dar ceva mai vechi si oricum tot masini de femei raman. Concluzie : mai bine un x5 SH! Parerea mea

  • Andrei, vineri, 11.07.2014 02:24

    Arata foarte bine X3,e un BMW si merita banii.... reply Scorpionul Negru Macan este mai sportiv,insa mai putin incapator decat BMW X3.Acum depinde de ce vrea fiecare...un Porsche sau un BMW,avand in vedere ca Macan e la prima generatie,este putin mai exclusivist sa zic asa....

  • Ovidiu, duminică, 20.03.2016 15:36

    @dl Sebastian Toma Spuneti la un moment dat ca acul turometrului trece putin de 2000 rpm in treapta a 8-a. Trebuia a 7 -a pentru ca a 8-a nu exista la transmisia steptronic pe X3. Probabil ca a opta este treapta de marche arriere.

  • geo, vineri, 14.04.2017 11:08

    BMW = masini pentru cocalari si pitipoance !!!