Tinuta de drum
La capitolul ţinută de drum se pot scrie adevărate romane atunci când vine vorba despre un model BMW. Noul X3 nu face excepţie, fiind un adevărat conglomerat de stabilitate şi manevrabilitate, indiferent de terenul pe care rulează. Noua generaţie a transmisiei xDrive, care acţionează în permanenţă, asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi, fiind responsabilă pentru acea senzaţie de lipire efectivă de asfalt. Destinat să lucreze strâns cu sistemul DSC, xDrive poate contracara orice tendinţă de supravirare sau subvirare, ceea ce se poate dovedi uneori frustrant pentru fanul clasic BMW, care îşi doreşte uneori ruperea aderenţei în curbe. Sistemul de tracţiune integrală promite să ofere pe lângă stabilitate şi o manevrabilitate mai bună în viraje: o manevră bruscă, efectuată într-o curbă, poate fi corectată de un sistem care transferă o parte din cuplul de tracţiune punţii spate. Pe lista de opţionale a modelului se găseşte şi sistemul de control dinamic al amortizoarelor (Dynamic Damper Control), care are rolul de a se adapta la suprafaţa de rulare şi la stilul de condus al celui din spatele volanului. Ca şi în cazul fraţilor mai mari, sistemul este capabil să modifice comportamentul amortizoarelor, răspunsul acceleraţiei, reacţia cutiei de viteze, răspunsul direcţiei şi modul de intervenţie al sistemului DSC, garantând celui de la volan trei moduri de funcţionare Normal, Sport şi Sport+. Prima treaptă oferă o setare echilibrată, garantând o stabilitate excelentă şi acea senzaţie de aderenţă care sfidează legile fizicii. În modul Sport, aderenţa maximă se păstrează, însă acceleraţia, direcţia şi cutia îşi modifică comportamentul. Ultima treaptă, Sport+, este însă cea responsabilă pentru acei fiori de pe şira spinării, pentru acele drifturile uşoare şi pentru lipsa intervenţiei sistemului DTC în unele situaţii. Cei patru cilindri devin gălăgioşi, suspensia se întăreşte, iar acceleraţia tresare, sensibilă la fiecare atingere. O caracteristică importantă a modelului, comparativ cu vechea generaţie, este însă confortul pe care îl vor resimţi cei din habitaclu. Dacă vechiul X3 era caracterizat de mulţi ca fiind inconfortabil şi prea rigid pentru unele drumuri, noul model promite un confort ceva mai mare, pe care l-am resimţit din plin pe şoselele Sloveniei. Inginerii au lucrat mult la acest aspect şi se pare că au ajuns la un compromis optim.
Deşi se comportă exemplar pe asfalt, X3 promite să nu dea înapoi nici atunci când şoferul încearcă poteci de munte, drumuri forestiere sau şosele acoperite cu zăpadă. Soarta ne-a zâmbit în Slovenia şi am avut ocazia de a conduce noul X3 pe un drum forestier, în timp ce zăpada abia se aşternea. După câţiva kilometri stratul a ajuns la câţiva centimetri, punând serios la încercare aderenţa modelului bavarez. Nu am experimentat însă deloc senzaţia de nesiguranţă, ba chiar am încercat să ne jucăm în zăpada afânată. Sistemele au corectat însă brutal totul şi au ne-au pus "pofta de drift în cui." Deşi am spus că X3 se poate avânta liniştit în off-road se cade să precizăm că bavarezul are limitele lui, delimitate de garda la sol de 212 mm şi de cele două unghiuri de atac şi degajare, de 25.7, respectiv 22.6 grade. Şleaurile nu foarte adânci, pantele cu înlinaţie moderată şi suprafeţele cu o aderenţă medie vor putea fi abordate fără probleme atunci când în ecuaţie intră şi un set de cauciucuri potrivite.
masina arata relativ ok, mi se pare cam seaca in partea frontala, dar cand vad lemnul ala inauntru mi se ridica parul in cap ...mai e cineva de acceasi parere sau sunt eu singurul cu o fobie pt lemnul ala?