BMW X3

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Man6

Tinuta de drum

5.0
La capitolul ţinută de drum se pot scrie adevărate romane atunci când vine vorba despre un model BMW. Noul X3 nu face excepţie, fiind un adevărat conglomerat de stabilitate şi manevrabilitate, indiferent de terenul pe care rulează. Noua generaţie a transmisiei xDrive, care acţionează în permanenţă, asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi, fiind responsabilă pentru acea senzaţie de lipire efectivă de asfalt. Destinat să lucreze strâns cu sistemul DSC, xDrive poate contracara orice tendinţă de supravirare sau subvirare, ceea ce se poate dovedi uneori frustrant pentru fanul clasic BMW, care îşi doreşte uneori ruperea aderenţei în curbe. Sistemul de tracţiune integrală promite să ofere pe lângă stabilitate şi o manevrabilitate mai bună în viraje: o manevră bruscă, efectuată într-o curbă, poate fi corectată de un sistem care transferă o parte din cuplul de tracţiune punţii spate. Pe lista de opţionale a modelului se găseşte şi sistemul de control dinamic al amortizoarelor (Dynamic Damper Control), care are rolul de a se adapta la suprafaţa de rulare şi la stilul de condus al celui din spatele volanului. Ca şi în cazul fraţilor mai mari, sistemul este capabil să modifice comportamentul amortizoarelor, răspunsul acceleraţiei, reacţia cutiei de viteze, răspunsul direcţiei şi modul de intervenţie al sistemului DSC, garantând celui de la volan trei moduri de funcţionare Normal, Sport şi Sport+. Prima treaptă oferă o setare echilibrată, garantând o stabilitate excelentă şi acea senzaţie de aderenţă care sfidează legile fizicii. În modul Sport, aderenţa maximă se păstrează, însă acceleraţia, direcţia şi cutia îşi modifică comportamentul. Ultima treaptă, Sport+, este însă cea responsabilă pentru acei fiori de pe şira spinării, pentru acele drifturile uşoare şi pentru lipsa intervenţiei sistemului DTC în unele situaţii. Cei patru cilindri devin gălăgioşi, suspensia se întăreşte, iar acceleraţia tresare, sensibilă la fiecare atingere. O caracteristică importantă a modelului, comparativ cu vechea generaţie, este însă confortul pe care îl vor resimţi cei din habitaclu. Dacă vechiul X3 era caracterizat de mulţi ca fiind inconfortabil şi prea rigid pentru unele drumuri, noul model promite un confort ceva mai mare, pe care l-am resimţit din plin pe şoselele Sloveniei. Inginerii au lucrat mult la acest aspect şi se pare că au ajuns la un compromis optim. Deşi se comportă exemplar pe asfalt, X3 promite să nu dea înapoi nici atunci când şoferul încearcă poteci de munte, drumuri forestiere sau şosele acoperite cu zăpadă. Soarta ne-a zâmbit în Slovenia şi am avut ocazia de a conduce noul X3 pe un drum forestier, în timp ce zăpada abia se aşternea. După câţiva kilometri stratul a ajuns la câţiva centimetri, punând serios la încercare aderenţa modelului bavarez. Nu am experimentat însă deloc senzaţia de nesiguranţă, ba chiar am încercat să ne jucăm în zăpada afânată. Sistemele au corectat însă brutal totul şi au ne-au pus "pofta de drift în cui." Deşi am spus că X3 se poate avânta liniştit în off-road se cade să precizăm că bavarezul are limitele lui, delimitate de garda la sol de 212 mm şi de cele două unghiuri de atac şi degajare, de 25.7, respectiv 22.6 grade. Şleaurile nu foarte adânci, pantele cu înlinaţie moderată şi suprafeţele cu o aderenţă medie vor putea fi abordate fără probleme atunci când în ecuaţie intră şi un set de cauciucuri potrivite.
  • eee, luni, 29.11.2010 14:38
    lemnul

    masina arata relativ ok, mi se pare cam seaca in partea frontala, dar cand vad lemnul ala inauntru mi se ridica parul in cap ...mai e cineva de acceasi parere sau sunt eu singurul cu o fobie pt lemnul ala?

  • mog, luni, 29.11.2010 14:58
    @eee

    mi`ai luat comentariul din gura.poate daca e rolls sau bentley, lemul ar fi ok.

  • abc_e?, luni, 29.11.2010 15:00
    Lemn

    mie mi se pare de bun gust lemnul din interior, altfel ar fi prea anosta

  • Esan, luni, 29.11.2010 15:26
    inca un articol reusit!

    E clar ca si acesta e inca un BMW, atat timp cat isi umileste adversarii directi! Best in its class! Adevarul e ca e urat rau, iar consola centrala + bord-ul = bord audi A4, prea asemanator, ma refer la incadrarea iDrive-ului, dar ce sa faci, asta e cu ergonomia. Pun pariu ca daca ma uit la Audi A4, ati punctat interiorul ca un +, dar fiind BMW, "hai sa ne legam de interior!", ca nu mai avem ce altceva sa adaugam la "Nu ne-a placut" Sistemul de navigatie, il laudati la capitolul tehnologie, mai apoi sa-l treceti la "Nu ne-a placut, dom'le!" La voi, unul conduce si celalalt ia notite!:))) Oricum, e scump, dar acum cautam Hennessy la pret de braga?!

  • jan, luni, 29.11.2010 15:47

    Referinta segmentului. Arata foarte bine si in plus sunt sigur ca se conduce mai bine ca Q5 sau GLK. Multi critica fata modelului, dar BMW are masini mai frumoase in realitate decat in poze. Pot sa zic ca X6 in poze arata ca dracu, dar in realitate arata cu totul diferit , orice masina BMW o descoperi in realitate si nu in poze deoarece are un design mai comples cu multe linii care in poze nu se vad bine.

  • ALEX, luni, 29.11.2010 15:49

    CEA MAI VANDUTA REVISTA AUTO DIN LUME ARATA CLAR INTR-UN TEST CA X3 ESTE MAI BUN LA TOATE CAPITOLELE. DESPRE DESIGN , RAMANE LA ALEGEREA FIECARUIA.

  • george, luni, 29.11.2010 17:06

    La diferente mici, dar BMW se afla in fata la vanzari : http://www.bmwblog.com/2010/11/28/adac-places-bmw-on-third-place-in-automarxx-brand-ranking/

  • george, luni, 29.11.2010 17:07

    Le mai punem si pe astea 100.000 ??!! : http://www.bmwblog.ro/2010/11/29/sixt-rentals-isi-imbogateste-flota-de-masini-din-germania-cu-100-000-bmw-uri/

  • bogdanm, luni, 29.11.2010 17:27
    @Esan

    Dacă o să citeşti cu atenţie capitolul Tehnologie o să vezi că şi acolo m-am legat de navigaţie. Deci este complet normal să îl trec la ”Nu ne-a plăcut” Însă, aşa cum ai observat şi tu sunt destul de puţine lucruri care i se pot reproşa maşinii.

  • Alin D., luni, 29.11.2010 20:43
    CONSUM

    Vad ca insostati in prostie prin a puncta consumul pe baza declaratiilor producatorilor, care in 99% din cazuri n-are nici o legatura cu realitatea...daca tot testati masina, aveti acolo ma gandesc si un computer de bord macar (asta daca nu vreti sa faceti testul plin/plin) prin care puteti vedea cam cat consuma...asa informativ.

  • mircea, marţi, 30.11.2010 01:45
    @Alin D.

    Criteriile Automarket sunt punctate prin comparație cu celelalte modele concurente din segment. Iar comparație nu se poate face decât analizând datele tehnice oficiale ale tuturor modelelor care intră în discuție. Nu e deloc fair să compari cifre mai mari, reale, cu unele teoretice. De obicei, testele noastre specifică și consumul real, pentru o idee cât mai apropiată de realitate. Dar comparația se face exclusiv între cifrele oficiale.

  • Alin D., marţi, 30.11.2010 20:10
    @Mircea

    In cazul asta nici n-are rost sa le mai puneti...ca nu intereseaza pe nimeni (cel putin pe mine nu) ...parerea mea!

  • vitezamaxima, luni, 06.12.2010 11:15
    BMW X3

    Ma gandesc ca pentru Europa sunt disponibe doar cele doua motoare amintite in test. BMW X3 se fabrica acum in SUA (fata de Austria generatiea precedenta) si ma gandesc ca acolo oricum nu are ce cauta un diesel in gama. Probabil 35i este cel mai mic motor disponibil pentru piata americana. Europenii si mai ales romanii vor alege diesel-ul si nu cred ca este chiar asa de rau...

  • alinusu, miercuri, 08.12.2010 01:30
    interior

    in legatura cu lemnul din interior : cred ca daca tapiseria scaunelor era de o culoare f apropiata celei lemnului arata destul de ok!

  • black_ink, sâmbătă, 08.01.2011 10:52
    @ lemn tanase : variante de echipare si optiuni!

    nu ti baga nimeni lemnul ala pe gat sau pielea deschisa de pe scaune! deschizi un catalog de prezentare la dealer si vei avea surpriza sa ti poti configura interiorul in jde mii de variante! dar deasemenea poti sa ai si surpriza de a realiza ca vorbesti ca sa te afli in treaba si nu ai in buzunar suma pentru a-l achizitiona (cu lemn sau fara)!