Motor / Transmisie
Am făcut cunoştinţă cu noul X3 în Slovenia, în staţiunea Ptuj, loc marcat pe harta istorică a Europei şi renumit pentru băile sale termale şi legăturile cu civilizaţia romană. X3 s-a acomodat repede cu peisajul de iarnă şi cu temperaturile scăzute, promiţând să ne ofere o experienţă plăcută. Disponibil în acest moment cu doar două versiuni, xDrive20d şi xDrive35i, crossover-ul bavarez ne-a oferit ocazia de a încerca performanţele dieselului, motorizare ce se anunţă încă de pe acum un best-seller în România. Deşi am fost privaţi de cei 306 cai ai versiunii pe benzină, ne-am mulţumit cu consumul redus şi comportamentul exemplar al dieselului în patru cilindri. Propulsorul turbo diesel, echipat cu injecţie directă Common Rail, se angajează să livreze o putere totală de 184 de cai, disponibilă de la 4000 de rotaţii. Fiind vorba despre un diesel, cuplul motor este şi el din abundenţă, cei patru cilindri promiţând 380 de Nm, resimţiţi între 1750 şi 2750 de rotaţii. Deşi plaja de cuplu maxim este una destul de redusă, crossover-ul nu dă dovadă de inactivitate atunci când acul turometrului ajunge spre zona roşie. Resursele sunt suficiente pentru a imprima un comportament dinamic şi pentru a face din X3 o maşină plăcută, uşor de condus, agilă în depăşiri şi eficientă pe drumuri neasfaltate. Cuplul este suficient chiar şi pentru o maşină încărcată, care se străduieşte să îşi croiască drum pe o cărare nebătătorită, să se caţere pe pante cu o înclinare medie sau să traverseze un vad ceva mai abrupt. Resursele motorului nostru au fost manageriate de o cutie automată cu opt rapoarte, oferită cadou de părintele BMW pentru cel mai nou produs al uzinelor sale. Regăsită şi pe celelalte noi modele din gamă, transmisia promite un consum redus şi performanţe bune în materie de consum şi emisii. În plus ea poate fi asistată de un sistem start-stop, care reduce considerabil consumul urban. Dacă vă întrebaţi cum se înţeleg cele opt rapoarte cu micul propulsor diesel, trebuie să vă spunem că ecuaţia este una foarte reuşită. Cutia se dovedeşte destul de intuitivă, fiind capabilă să retrogradeze rapid până în treapta care oferă maxim de cuplu şi putere. Succedarea rapoartelor se face cu liniaritate şi aproape pe nesimţite, şoferul fiind surprins să afle că rulează deja în ultima treaptă de viteză. Per total, ansamblul cutie motor este unul foarte reuşit, care va tenta probabil mulţi clienţi dornici de o maşină reconfortantă şi foarte practică.
masina arata relativ ok, mi se pare cam seaca in partea frontala, dar cand vad lemnul ala inauntru mi se ridica parul in cap ...mai e cineva de acceasi parere sau sunt eu singurul cu o fobie pt lemnul ala?