BMW X3

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Man6

Motor / Transmisie

4.0
Am făcut cunoştinţă cu noul X3 în Slovenia, în staţiunea Ptuj, loc marcat pe harta istorică a Europei şi renumit pentru băile sale termale şi legăturile cu civilizaţia romană. X3 s-a acomodat repede cu peisajul de iarnă şi cu temperaturile scăzute, promiţând să ne ofere o experienţă plăcută. Disponibil în acest moment cu doar două versiuni, xDrive20d şi xDrive35i, crossover-ul bavarez ne-a oferit ocazia de a încerca performanţele dieselului, motorizare ce se anunţă încă de pe acum un best-seller în România. Deşi am fost privaţi de cei 306 cai ai versiunii pe benzină, ne-am mulţumit cu consumul redus şi comportamentul exemplar al dieselului în patru cilindri. Propulsorul turbo diesel, echipat cu injecţie directă Common Rail, se angajează să livreze o putere totală de 184 de cai, disponibilă de la 4000 de rotaţii. Fiind vorba despre un diesel, cuplul motor este şi el din abundenţă, cei patru cilindri promiţând 380 de Nm, resimţiţi între 1750 şi 2750 de rotaţii. Deşi plaja de cuplu maxim este una destul de redusă, crossover-ul nu dă dovadă de inactivitate atunci când acul turometrului ajunge spre zona roşie. Resursele sunt suficiente pentru a imprima un comportament dinamic şi pentru a face din X3 o maşină plăcută, uşor de condus, agilă în depăşiri şi eficientă pe drumuri neasfaltate. Cuplul este suficient chiar şi pentru o maşină încărcată, care se străduieşte să îşi croiască drum pe o cărare nebătătorită, să se caţere pe pante cu o înclinare medie sau să traverseze un vad ceva mai abrupt. Resursele motorului nostru au fost manageriate de o cutie automată cu opt rapoarte, oferită cadou de părintele BMW pentru cel mai nou produs al uzinelor sale. Regăsită şi pe celelalte noi modele din gamă, transmisia promite un consum redus şi performanţe bune în materie de consum şi emisii. În plus ea poate fi asistată de un sistem start-stop, care reduce considerabil consumul urban. Dacă vă întrebaţi cum se înţeleg cele opt rapoarte cu micul propulsor diesel, trebuie să vă spunem că ecuaţia este una foarte reuşită. Cutia se dovedeşte destul de intuitivă, fiind capabilă să retrogradeze rapid până în treapta care oferă maxim de cuplu şi putere. Succedarea rapoartelor se face cu liniaritate şi aproape pe nesimţite, şoferul fiind surprins să afle că rulează deja în ultima treaptă de viteză. Per total, ansamblul cutie motor este unul foarte reuşit, care va tenta probabil mulţi clienţi dornici de o maşină reconfortantă şi foarte practică.
  • eee, luni, 29.11.2010 14:38
    lemnul

    masina arata relativ ok, mi se pare cam seaca in partea frontala, dar cand vad lemnul ala inauntru mi se ridica parul in cap ...mai e cineva de acceasi parere sau sunt eu singurul cu o fobie pt lemnul ala?

  • mog, luni, 29.11.2010 14:58
    @eee

    mi`ai luat comentariul din gura.poate daca e rolls sau bentley, lemul ar fi ok.

  • abc_e?, luni, 29.11.2010 15:00
    Lemn

    mie mi se pare de bun gust lemnul din interior, altfel ar fi prea anosta

  • Esan, luni, 29.11.2010 15:26
    inca un articol reusit!

    E clar ca si acesta e inca un BMW, atat timp cat isi umileste adversarii directi! Best in its class! Adevarul e ca e urat rau, iar consola centrala + bord-ul = bord audi A4, prea asemanator, ma refer la incadrarea iDrive-ului, dar ce sa faci, asta e cu ergonomia. Pun pariu ca daca ma uit la Audi A4, ati punctat interiorul ca un +, dar fiind BMW, "hai sa ne legam de interior!", ca nu mai avem ce altceva sa adaugam la "Nu ne-a placut" Sistemul de navigatie, il laudati la capitolul tehnologie, mai apoi sa-l treceti la "Nu ne-a placut, dom'le!" La voi, unul conduce si celalalt ia notite!:))) Oricum, e scump, dar acum cautam Hennessy la pret de braga?!

  • jan, luni, 29.11.2010 15:47

    Referinta segmentului. Arata foarte bine si in plus sunt sigur ca se conduce mai bine ca Q5 sau GLK. Multi critica fata modelului, dar BMW are masini mai frumoase in realitate decat in poze. Pot sa zic ca X6 in poze arata ca dracu, dar in realitate arata cu totul diferit , orice masina BMW o descoperi in realitate si nu in poze deoarece are un design mai comples cu multe linii care in poze nu se vad bine.

  • ALEX, luni, 29.11.2010 15:49

    CEA MAI VANDUTA REVISTA AUTO DIN LUME ARATA CLAR INTR-UN TEST CA X3 ESTE MAI BUN LA TOATE CAPITOLELE. DESPRE DESIGN , RAMANE LA ALEGEREA FIECARUIA.

  • george, luni, 29.11.2010 17:06

    La diferente mici, dar BMW se afla in fata la vanzari : http://www.bmwblog.com/2010/11/28/adac-places-bmw-on-third-place-in-automarxx-brand-ranking/

  • george, luni, 29.11.2010 17:07

    Le mai punem si pe astea 100.000 ??!! : http://www.bmwblog.ro/2010/11/29/sixt-rentals-isi-imbogateste-flota-de-masini-din-germania-cu-100-000-bmw-uri/

  • bogdanm, luni, 29.11.2010 17:27
    @Esan

    Dacă o să citeşti cu atenţie capitolul Tehnologie o să vezi că şi acolo m-am legat de navigaţie. Deci este complet normal să îl trec la ”Nu ne-a plăcut” Însă, aşa cum ai observat şi tu sunt destul de puţine lucruri care i se pot reproşa maşinii.

  • Alin D., luni, 29.11.2010 20:43
    CONSUM

    Vad ca insostati in prostie prin a puncta consumul pe baza declaratiilor producatorilor, care in 99% din cazuri n-are nici o legatura cu realitatea...daca tot testati masina, aveti acolo ma gandesc si un computer de bord macar (asta daca nu vreti sa faceti testul plin/plin) prin care puteti vedea cam cat consuma...asa informativ.

  • mircea, marţi, 30.11.2010 01:45
    @Alin D.

    Criteriile Automarket sunt punctate prin comparație cu celelalte modele concurente din segment. Iar comparație nu se poate face decât analizând datele tehnice oficiale ale tuturor modelelor care intră în discuție. Nu e deloc fair să compari cifre mai mari, reale, cu unele teoretice. De obicei, testele noastre specifică și consumul real, pentru o idee cât mai apropiată de realitate. Dar comparația se face exclusiv între cifrele oficiale.

  • Alin D., marţi, 30.11.2010 20:10
    @Mircea

    In cazul asta nici n-are rost sa le mai puneti...ca nu intereseaza pe nimeni (cel putin pe mine nu) ...parerea mea!

  • vitezamaxima, luni, 06.12.2010 11:15
    BMW X3

    Ma gandesc ca pentru Europa sunt disponibe doar cele doua motoare amintite in test. BMW X3 se fabrica acum in SUA (fata de Austria generatiea precedenta) si ma gandesc ca acolo oricum nu are ce cauta un diesel in gama. Probabil 35i este cel mai mic motor disponibil pentru piata americana. Europenii si mai ales romanii vor alege diesel-ul si nu cred ca este chiar asa de rau...

  • alinusu, miercuri, 08.12.2010 01:30
    interior

    in legatura cu lemnul din interior : cred ca daca tapiseria scaunelor era de o culoare f apropiata celei lemnului arata destul de ok!

  • black_ink, sâmbătă, 08.01.2011 10:52
    @ lemn tanase : variante de echipare si optiuni!

    nu ti baga nimeni lemnul ala pe gat sau pielea deschisa de pe scaune! deschizi un catalog de prezentare la dealer si vei avea surpriza sa ti poti configura interiorul in jde mii de variante! dar deasemenea poti sa ai si surpriza de a realiza ca vorbesti ca sa te afli in treaba si nu ai in buzunar suma pentru a-l achizitiona (cu lemn sau fara)!