Motor / Transmisie
Capota extrem de lungă a modelului M6 adăposteşte o adevărată uzină nucleară. BMW a creat un motor incredibil de puternic: 560 CP obţinuţi dintr-un V8 supraalimentat de 4.4 litri. Faţă de generaţia anterioară, BMW a ales să renunţe la motorul aspirat de 5.0 litri cu 10 cilindri în V ce furniza 507 CP. Şi bine a făcut. Noul motor oferă aproape la fel de multă putere ca un supercar, dar aceasta este ambalată într-o formă mult mai "civilizată". Este cam cel mai mai puternic cabrio din această zonă, singurul concurent care se apropie fiind noul Mercedes-Benz SL63 AMG de 537 CP. Ce-i drept Mercedes mai are în ofertă şi foarte exclusivistul SL65 AMG, propulsat de motorul V12 de 6.0 litri de 630 CP, dar preţul de aproape 250.000 euro îl scoate din ecuaţia noastră.
Revenind la noul propulsor V8 turbo, acesta oferă 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm şi un cuplu maxim de 680 Nm livraţi între 1.500 şi 5.750 rpm. Sunt cifre care fac să zâmbească orice pasionat al automobilelor sport. Pe lângă puterea livrată aproape în orice zonă a turometrului, sunetul livrat pe cele patru evacuri este divin. La pornire, motorul se trezeşte la viaţă cu un lătrat ce se reduce apoi la un mârâit înfundat. Motorul este gestionat de trei moduri de exploatare: Efficient, Sport şi Sport Plus. Efficient este gândit pentru exploatarea urbană şi condusul liniştit. Este incredibil cum acest monstru de 560 CP poate fi condus atât de uşor în oraş. Motorul se opreşte la stop şi reporneşte cu un sunet delicios atunci când eliberezi pedala de frână. Este primul sistem Start-Stop pe care nu l-am dezactivat, pentru că este o plăcere să auzi motorul pornind din nou şi din nou. Şi din nou.
Apoi există cutia de viteze cu şapte trepte şi două ambreiaje. Trecând peste faptul că sistemul de comandă este un pic diferit faţă de cel al unei cutii de viteze automate normale, BMW a reuşit să creeze una dintre cele mai bune cutii de viteze din lume. Schimbările de treaptă sunt fenomenal de rapide, iar viteza de reacţie poate fi reglată. Levierul este mic, plasat perfect şi poate fi acţionat ca un joystick în toate cele patru direcţii. Marşarierul este în stânga sus, iar modul P nu există fizic. Modul de parcare al cutiei de viteze se activează automat când motorul este oprit în D sau R.
caroserie insuficient de rigida? ma indoiesc... normal ca e mai putin rigida ca a coupeului...