BMW M5

4.4 M5 DCT

Tinuta de drum

5.0

Imaginaţi-vă o tavă pe care cei mai talentaţi ingineri germani aşează rodul muncii lor. Doar aşa obţineţi şasiul noului BMW M5. Truda oamenilor cu creionul după ureche, cu zeci de cifre curgând în minte şi cu obsesia perfecţiunii se simte.

Este incredibil cum cei 560 de cai şi 680 de Nm sunt aşternuţi pe şosea. Sistemele născocite de bavarezi nu permit irosirea inutilă a resurselor V8-ului. Pentru pura plăcere a celui de la volan, BMW a permis dezactivarea sistemelor de siguranţă în două trepte.

- Prima este destul de permisivă şi oferă senzaţii extrem de plăcute, cu o punte spate care pierde din aderenţă la fiecare acceleraţie bruscă. Un spirit ludic pe care toţi pasionaţii îl vor aprecia.

- Pentru cei care nu şi-au luat însă pastilele, pentru toţi cei care se simt stăpâni pe ”covrig”, BMW oferă şi o dezactivare completă a sistemelor de stabilitate şi tracţiune. O exaltare nebunească a simţurilor şi o doză de adrenalină poate prea mare pentru unii. Şi clar o supradoză atunci când folosiţi sistemul Launch Control.

Vă imaginaţi deja un sedan nebun, imposibil de controlat, nu? Greşit. Setarea suspensiei pe modul Sport Plus te scoate din relaxarea plimbării pe bulevard şi te zdruncină bine pentru a-ţi aminti că maşina s-a lipit deja de asfalt.

Acum nu-ţi mai rămâne decât să creionezi traiectoria ideală cu ajutorul direcţiei. Şi ce direcţie! În modul Sport Plus aceasta devine mai precisă decât bisturiul lui Irinel Popescu.

Sunt însă şi situaţii când M5-ul poate deveni neputincios. Am prins un Bucureşti scăldat de o ploaie de vară.

Scenariul de coşmar: 560 de cai transmişi punţii spate fără sisteme de asistenţă şi cu pneuri uzate.
Scenariul ideal: toate sistemele în funcţiune şi pneuri proaspete.

  • antonny, miercuri, 08.08.2012 16:38

    nici un cumparator de M5 nu ridica prima oara capota sa vada motorul ...... am o intrebare pentru cine a mers cu masina ..La ce ajuta start-stop la consum pe traseul facut de voi ????

  • bogdanm, miercuri, 08.08.2012 16:54

    @ antonny Traseul a fost unul mixt: Bucureşti-Sofia. Start-stop a ajutat foarte mult în ambele oraşe, atunci când am aşteptat la semafor, iar motorul a fost oprit. Oricât de cârcotaşi am fi, un asemenea sistem influenţează media consumului.

  • antonny, miercuri, 08.08.2012 16:57

    si inca ceva ce uitasem sa scriu mai sus .....nu ati scris cam de prea multe ori cei 560 cp ,apoi nu mai ridicati in slavi ce poate masina pentru ca nu ati facut nici un test cu concurenta Jaguar xf-r si Mercedes E 63 AMG pentru aface o comparatie ....

  • aliosa23, miercuri, 08.08.2012 17:04

    Apoi, dacă stai să te gândeşti că 1000 de m îi faci în 21.9 secunde, deja poţi să îţi pui ceasul să sune cu 5 minute înainte de a intra la muncă. Splendida remarca!!!

  • Vasilica, miercuri, 08.08.2012 17:27

    Este ajuns la apogeu acest model.Greu de facut fata din partea concurentei.Din ce am vazut si citit pe net este un model extrem de reusit. Cei de la M au dat mereu furori de groaza concurentei , dar de ce zic concurenta ca doar 2(Audi si MB) mai tin pasu cu BMW restu e can can si umplutura!

  • ScorpyonVAG, miercuri, 08.08.2012 17:29

    Frumos. Cu un RS6 pe cand ?

  • Nu conteaza, miercuri, 08.08.2012 17:35

    @Mafia Vreau sa iti atrag atentia de ceva vreme (in cel mai pertinent mod) ca faci un lucru care nu este foarte frumos. Toti avem slabiciuni pentru o anumita marca sau marci si unele persoane chiar investesc bani si timp in aceasta pasiune care este automobilul , iar cand apar comentarii la fiecare articol referitoare la cat de "cazan" e o masina sau alta, poate fi un pic ofensiv. Toata lumea citeste cu placere un comentariu fundamentat si prezentat civilizat, iar in acele cazuri, cateodata chiar se pot invata lucruri noi. Dar cand sint spuse lucruri pe un ton atat de transant si provocator ,discutia nu poate fi constructiva. Si vreau sa precizez ca ceea ce am spus mai sus nu are legatura cu acest articol in particular ci mai degraba cu mai toate comentariile tale. In ceea ce priveste articolul acesta, divizia M de la BMW este unul din etaloanele industriei auto si o spun precizand ca nu am nici o legatura sentimentala cu BMW, dar cum poti sa nu admiri legende ca M , Ferrari, Lamborghini si alte cateva marci sau divizii sport. Am condus atat M5-ul trecut cat si acesta si desi nu as cumpara una, nu iti poate ramane indiferent. Motorul (ca nu sint mai multe motorizari) este un pic mai elastic si mai rafinat decat precedentul, dar personal am iubit vechiul V10. In rest, aceasta masina nu se vrea o "exotica" si prin definitie M5 a fost mereu o prezenta mai degraba eleganta decat socanta.Pana nu se conduce , o astfel de masina nu trebuie judecata.

  • slVW_83, miercuri, 08.08.2012 17:43

    Pe canu un RS6? BMW-ul e superd!

  • antonny, miercuri, 08.08.2012 17:46

    articolul 30, aliniatul 1 inscris in Constitutia Romaniei......:"(1)Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile."

  • JAN, miercuri, 08.08.2012 17:47

    Arata intr-un mare fel. Este spectaculos la privire. De performante nu prea ai ce sa comentezi.

  • audi&bmw, miercuri, 08.08.2012 18:12

    abia astept sa apara rs6!!!sa vedem atunci care e mai bun...

  • Nu conteaza, miercuri, 08.08.2012 18:15

    @Mafia Daca citesti atent ceea ce am spus ai intelege ca nu am nimic impotriva opiniei personale a nimanui.Singurul lucru care trebuia inteles e ca anumite drepturi vin cu o responsibilitate, iar in cazul de fata aceea este ca un pic de moderatie (ma refer la mai putina agresivitate si mai mult respect pentru cei care intra pe site-ul acesta) .Stiind ca iti place Toyota(cu sau fara fundament nu e treaba mea)si din bun simt nu as intra intr-o discutie despre aceasta marca referindu-ma ca este un gunoi sau un cazan .Si asta tocmai pentru ca nu as spune nimic inteligent siin acelas timp ar fi remarci care nu ti-ar pica bine. Fara a incerca sa iti spun ce sa faci, doar o sugestie ca toti trebuie sa avem un pic de respect pentru ceilalti.Nu o sa continui conversatia pentru ca daca nu am reusit sa ma fac inteles pana acum, ori eu am o problema in a ama exprima ori tu ai o problema in a intelege.

  • dan_grc, miercuri, 08.08.2012 19:15

    Pt cei deranjati de laudele excesive...nu ai cum sa nu lauzi un sedan cu 560 de cai capabil sa intre oricand pe un circuit si sa mearga ca la curse, nu ca n-ar exista si la concurenta asa ceva, dar care sa fie si masina de familie care poate merge linistit cu 2 copii in spate. Iar despre concurenta, Jaguar pe hartie sta aproape dar nu destul, singurul egal este AMG-ul si viitorul RS6 care cam intarzie sa apara, ca place sau, astea sunt cele mai dorite, iar la versiunile normale treaba sta tot la fel, chiar mai evident. Eu unul daca as avea peste 100 de mii de euro alocati pt o masina, direct M5 mi-as cumpara, are aceeasi cilindree ca 550i, dar nu este cu mult mai scumpa.

  • Nu conteaza, miercuri, 08.08.2012 19:19

    @Mafia Eu nu vreau sa ma leg de tine. Imi plac oamenii care sint pasionati de masini si cred ca tu esti unul dintre ei.Eu m-as bucura sa vad comentariile tale despre Toyota din care sa aflu ceva nou. Iar cand cineva "se ia de tine" lipsindu-i bunul simt, tu poti sa-i sugerezi ca greseste sau poti sa-l ignori. Dar provocarea naste provocare si ajungem sa ne certam pe aici fara rost cand am putea discuta de ceea ce ne place mai mult: automobilele.

  • unckle, miercuri, 08.08.2012 20:08

    nu stiu de ce dar un reflex incontrolabil m-a facut sa sar peste articol si sa caut comentariul lui mafia in care ne explica de ce M5 este mai slab decat concurenta :))

  • vlad16, miercuri, 08.08.2012 20:37

    BMW M5 VS E 63AMG VS XFR VS PANAMERA S....castigatorul doar M poate sa fie http://www.youtube.com/watch?v=3zsApdoO-IU

  • unckle, miercuri, 08.08.2012 21:34

    @Automarket - eu inteleg ca trebuie ca masina sa aiba si un minus ... dar "aderenta pe carosabil umed" este slaba datorita voua - care ati rupt in doua acceleratia si a cauciucurilor care se achita de indatoriri pana cand vin unii si rup in doua acceleratia :) @M5 - daca as avea cei 120kEuro as lua un Carrera4S fara sa clipesc ... asta ar fi pe locul doi ;)

  • FX, miercuri, 08.08.2012 23:13

    superb exemplarul testat la fel si articolul. asteptam cu foarte mare interes un test cu e 63 amg cu performance pack sau fara ....si cu noul astra j opc

  • dan_grc, miercuri, 08.08.2012 23:16

    @S.R.I Sau mai bine zis...orsicat, preferi cam multe viitoare modele, actualul M5 are deja un an de cand este pe piata si comenzile sunt luate de la seria 5 care a fost lansat in 2009, iar la un M conteaza mai putin astfel de aspecte, ci cu totul altele, care iti scapa. Dar chiar nu e nevoie sa preferi M5, sa nu ma intelegi gresit:)

  • ala, miercuri, 08.08.2012 23:45

    ....aici comenteaza doar cei care nu au, nu isi permit, nu isi vor permite un M5 dar toti sunt iubitori de masini caci au timp sa studieze datele tehnice, teste etc. Aia care au M5 in Romania, habar nu au de site-ul asta, habar nu au sa scrie gramatical; sunt prea ocupati sa se imbete in cluburi unde tocmai au agatat ceva cu M5-ul si fac ochii cat casa in parcarile din Mamaia ca poate alt copil de bani gata cu pantaloni trei sfert cu dungulita galbena la genunche si-a luat o masina mai bengoasa ca M5-ul lui. Asa ca voi certati-va in timp ce pelciuneii aia mai schimba un cd cu manele in M5-ul lor sau fac cu mana la fete din masina dar habar nu au ca nu-i vede nimeni de geamurile fumurii montate in spatele garsonierei. Asa ca noi ne mai certam un pic pe aici, mai rasfoim Youtube-ul in lung si-n lat cu ceva filmulete cu acceleratia lui M5 vs AMG vs RS3 etc sau mai bagam un NFS....si nici macar la LOTO nu am mai jucat

  • @mafia, joi, 09.08.2012 08:33

    Imi este sincer mila de tine fiindca stiu ca nu ai cum sa duci o viata normala cu un asemenea comportament. sunt psiholog de 18 ani si stiu ce vorbesc, trebuie sa fi ajutat. Semnele sunt foarte clare si oglindesc viata ta sociala/antisociala.

  • syktasy, joi, 09.08.2012 10:32

    @Ciprian Mihai Nu erau mai potrivite niste fotografii facute in alta parte? E un M5, nu un tractor, SUV sau ceva de genul. Exagerand, e ca si cum ai pune un Ferrari la poze pe stanci.

  • C-G-C, joi, 09.08.2012 15:34

    Primul review scris de B.M. pe care l-am citit complet. O data datorita masinii. Si a doua oara datorita faptului ca a fost scris bine. Din pct-ul meu de vedere masina este senzatie si in momentul asta nu are concurent. Doar viitorul RS6 are sanse sa schimbe situatia, desi sansele sunt mici.

  • alex, joi, 09.08.2012 23:21

    pentru ca la BMW creem bucurie:)

  • adrian, vineri, 10.08.2012 09:38

    @C-G-C probabil cei de la audi sunt in sedinta acum...

  • unckle, vineri, 10.08.2012 16:47

    @Adrian Cei de la AUDI sunt in sedinta de vreo 14 ani ... rezultatul este ca s-a ajuns de la Audi80/100 la A4/A6, doua dintre cele mai vandute masini premium din lume. In ceea ce priveste partea "sportiva" parerile pot fi impartite - cei trei mizeaza pe caracteristici difeite, Lexus si Caddy vin cu propuneri sportive care bat nemtii dar lumea spune ca mai au de lucru la "feeling". Evident cifrele seci sunt comparabile iar "feelingul" este 100%subiectiv si nu poate fi comparat ca o cifra. @Automarket - observ ca a venit primavara pe la voi ... cineva a facut curatenie :)

  • adrian, vineri, 10.08.2012 17:15

    @unckle nu te contrazic dar cred ca esti putin off-topic. subiectul cu cele mai vandute masini nu ma intereseaza.

  • Adrian, sâmbătă, 11.08.2012 10:39

    ...si apropo, care sunt propunerile lexus si caddy care bat nemtoaicele? sper sa primesc exemple cu modele din aceesi clasa.

  • unckle, luni, 13.08.2012 13:43

    CTS-V este o masina care, pe hartie, bate M5ul vechi. Il bate pana la suta, il bate la cai putere, il bate la cuplu.... il bate la cam tot in afara de feeling si timp pe circuit (care timp pe circuit este oarecum subiectiv). Acest CTS-V este o masina construita pentru a bate M5ul vechi.... asa cum va fi probabil si urmatoarea generatie de la Caddy, ceea ce nu-i tocmai un lucru rau - concurenta nu a facut (prea mult) rau niciodata.

  • Razvan, miercuri, 10.10.2012 13:15

    Am mers cu un M5 in Germania. Exista un program BMW on Demand de unde poti inchiria orice model BMW pe perioade scurte de timp la preturi foarte bune. Ati mers foarte incet cu masina din moment ce ati scos un consum de 16.7%. Eu am scos 28% consum mediu. E adevarat ca am mers foarte tare cu masina pe autostrazile din Germania. Masina e fenomennala, are un demaraj comparabil cu al unei motocilete de 1000 pentru cine a condus asa ceva. Mie la 180 Km/h mi-a intrat controlul tractiunii atunci cand am apasat brusc acceleratia. Asta sa va dati seama de cat de brutala e masina. Din pacate masina era limitata. Pe bord am ajuns la 270 Km/h, probabil ca viteza reala era 250 km/h. Ajunge la viteze de peste 200 Km/h instant. Masina e absolut fenomenala.