BMW M4 Coupe

3.0 431CP Aut

Tinuta de drum

5.0

Pentru a aprecia la maxim caracterul noului M4 ai nevoie de un drum de munte. Sau, şi mai bine, de un circuit. Doar aşa poţi afla că şasiul noului M4 este excepţional. Inginerii BMW M au reuşit să creeze un automobil sportiv, dar sensibil, delicat şi extrem de precis. Pentru a reuşi acest lucru au folosit fibra de carbon atât de mult cât au putut, plus alte elemente create din materiale uşoare. Avem plafon din fibră de carbon, cardan din CFRP şi chiar elemente de rigidizare a caroseriei din fibră de carbon.

Direcţia este electromecanică, dar nu poţi să-ţi dai seama de acest lucru decât dacă îţi spun cei de la BMW. Este la fel de comunicativă şi precisă ca o direcţie mecanică. Asistarea direcţiei poate fi variată în funcţie de dorinţa celui de la volan, însă controlul asupra direcţiei este incredibil de precis. E suficient aproape să intuieşti virajul şi maşina te va asculta. Direcţia nu are nici cea mai mică urmă de întârziere între intenţia celui de la volan şi răspunsul oferit de puntea faţă.

Suspensia, la fel, este variabilă în funcţie de dorinţa celui de la volan. Completează perfect şasiul şi direcţia, oferind o precizie germană pe viraje. Aproape că nu îţi vine să crezi cu ce viteză şi cu ce precizie poţi ataca virajele unui drum de munte. Ştii mereu unde se află cele patru roţi, iar comportamentul este complet neutru. Maşina nu se înclină, nu icneşte, nu se chinuie. Trebuie să exagerezi mult până la primul scârţâit de cauciuc torturat sau până la prima pierdere de aderenţă. Şi chiar şi atunci, diferenţialul M va controla lucrurile. Viraj după viraj, M4 îţi dă încredere, din ce în ce mai multă. Este un instrument de precizie, dar poate pentru prima dată nu mai este unul atât de rece. Oricât de tare am încerca, nu vom reuşi să facem maşina să subvireze, iar dacă drumul ne permite, cu modul MDM activat, putem să lăsăm spatele să valseze puţin.

  • D_A_N_Y_E_L, marţi, 27.05.2014 23:00

    Treaba asta cu sunetul evacuarii in boxe strica masina asta! Chiar nu mai stiu astia de la BMW sa faca niste evacuari de doamne ajuta!

  • Alex.Seremet.BMW, marţi, 27.05.2014 23:25

    Daniel, M3/M4 are un motor turbo. Turbina, prin recircularea gazelor, atenuează din zgomotul evacuării cel care este, de fapt, elementul principal în formarea sunetului motorului.

  • P&T, miercuri, 28.05.2014 09:31

    Ce destept e danel cunoscatorul, daca pui o toba si o gauresti cu surubelnita scoti sunet de BMW ca la dacie.....tannnntannnnn......

  • asd, miercuri, 28.05.2014 11:21

    ce inseamna "sistemul de taxi al centurii"? merci

  • mircea, miercuri, 28.05.2014 17:23

    @asd Este braţul mobil care aduce centura lâng scaun într-un coupe sau cabriolet. Fără acesta, este foarte greu să ajungi la centură, ea fiind montată mult mai în spate decât într-o berlină.

  • gabyavra, joi, 29.05.2014 10:38

    @mircea. multumesc. nu stiam ca asa se numeste :)

  • Azazel, vineri, 30.05.2014 01:15

    Pfai, ce masina, dom'ne! Cred ca este pentru prima data dupa multi ani... cred ca de la era Bangle pana in prezent, cand pot sa spun cu mana pe inima ca din nou imi place foarte mult un model BMW. Ma inclin in fata acestei masini si a inginerilor BMW! Cat despre acea "centura taxi", daca nu ma insel prima data a aparut la Mercedes CLK acum vreo 12 ani. Parca asa. Dar stiti ce? Lasati sa fie asta slabiciunea masinii. Cred ca acest punct negativ a fost trecut pentru ca altele nu prea s-au gasit.

  • M.I, vineri, 13.06.2014 13:14

    Este superba din toate punctele de vedere, iar singurul rival ar putea fi noul Lexus RC-F. Abia astept datele oficiale despre performantele lui RC-F, si un test din partea automarket la fel de obiectiv ca lui M4.

  • Ioana, vineri, 04.07.2014 10:50

    Sistemul de proiectie a informatiilor pe parbriz se numeste Head-Up Display.