BMW M4 Coupe

3.0 431CP Aut

Consum

5.0

Când ne-am instalat la volanul noului M4, consumul a fost ultima noastră grijă. Pentru că, să fim serioşi, nici un viitor proprietar de M4 sau M3 nu va avea această problemă. Cine alege un astfel de automobil nu se uită din cinci în cinci minute pe computerul de bord pentru a vedea media de consum. De aceea, va avea o mare surpriză.

Vechiul M3 Coupe cu motor V8 era însetat, foarte însetat. Un rezervor putea fi consumat doar la micul dejun pe un drum de 300 km. Unul dintre avantajele faptului că noul M4 are cu doi cilindri mai puţin este şi faptul că consumul de benzină rămâne în norme mai mult decât decente. Să ne uităm întâi la cifrele oficiale. BMW spune că un M4 cu cutie manuală va consuma 12 litri în traficul urban, în timp ce unul cu cutie automată va avea nevoie de 11.1 litri. Media oficială este de 8.8 litri/100 km (cutie manuală) şi 8.3 litri/100 km (cutie automată). 

Ei bine, cifrele oficiale nu sunt departe de adevăr. Pe traseul nostru de test din Portugalia am parcurs 300 km pe drumuri de munte, extrem de întortocheate. Până la traseul de munte, am parcurs autostrăzi. După o doză decentă de abuz, noul M4 a afişat în bord o medie de 12 litri/100 km. Pe drumul spre hotel am adoptat setările eco şi un stil de condus eficient, iar cifra a scăzut până aproape de 8 litri/100 km. Mai mult, după 10 tururi pe circuitul de la Portimao, unde BMW-ul M4 a fost împins la limită, computerul de bord afişa un consum de 25 litri/100 km.

Ideea este simplă, noul M4 poate fi folosit fără probleme ca maşină de zi cu zi mai ales dacă facem o navetă scurtă pe drumuri naţionale. Cu ajutorul sistemului Start-Stop şi cu motorul şi cutia în modul Efficiency şi amortizoarele în Comfort, noul M4 este la fel de eficient şi confortabil ca un BMW Seria 4 normal. În weekend, însă, putem merge la un circuit şi vom scoate untul din aceeaşi maşină. Iar noul M4 va accepta fericit oricare dintre aceste situaţii. 

Concurenţa foloseşte încă motoare V8 de capacităţi cilindrice mari, iar consumul oficial înregistrat este mai mare cu cel puţin doi litri faţă de cel al noului M4. 

  • D_A_N_Y_E_L, marţi, 27.05.2014 23:00

    Treaba asta cu sunetul evacuarii in boxe strica masina asta! Chiar nu mai stiu astia de la BMW sa faca niste evacuari de doamne ajuta!

  • Alex.Seremet.BMW, marţi, 27.05.2014 23:25

    Daniel, M3/M4 are un motor turbo. Turbina, prin recircularea gazelor, atenuează din zgomotul evacuării cel care este, de fapt, elementul principal în formarea sunetului motorului.

  • P&T, miercuri, 28.05.2014 09:31

    Ce destept e danel cunoscatorul, daca pui o toba si o gauresti cu surubelnita scoti sunet de BMW ca la dacie.....tannnntannnnn......

  • asd, miercuri, 28.05.2014 11:21

    ce inseamna "sistemul de taxi al centurii"? merci

  • mircea, miercuri, 28.05.2014 17:23

    @asd Este braţul mobil care aduce centura lâng scaun într-un coupe sau cabriolet. Fără acesta, este foarte greu să ajungi la centură, ea fiind montată mult mai în spate decât într-o berlină.

  • gabyavra, joi, 29.05.2014 10:38

    @mircea. multumesc. nu stiam ca asa se numeste :)

  • Azazel, vineri, 30.05.2014 01:15

    Pfai, ce masina, dom'ne! Cred ca este pentru prima data dupa multi ani... cred ca de la era Bangle pana in prezent, cand pot sa spun cu mana pe inima ca din nou imi place foarte mult un model BMW. Ma inclin in fata acestei masini si a inginerilor BMW! Cat despre acea "centura taxi", daca nu ma insel prima data a aparut la Mercedes CLK acum vreo 12 ani. Parca asa. Dar stiti ce? Lasati sa fie asta slabiciunea masinii. Cred ca acest punct negativ a fost trecut pentru ca altele nu prea s-au gasit.

  • M.I, vineri, 13.06.2014 13:14

    Este superba din toate punctele de vedere, iar singurul rival ar putea fi noul Lexus RC-F. Abia astept datele oficiale despre performantele lui RC-F, si un test din partea automarket la fel de obiectiv ca lui M4.

  • Ioana, vineri, 04.07.2014 10:50

    Sistemul de proiectie a informatiilor pe parbriz se numeste Head-Up Display.