Tinuta de drum
Suspensia lui BMW M240i xDrive se va simți destul de diferit în funcție de cum vei configura mașina. Din păcate, BMW nu oferă suspensia adaptivă M în standard, iar asta înseamnă că trebuie să mai scoți ceva bani din buzunar pentru a te lipi perfect
Modelul oferit mie pentru acest review a beneficiat de o suspensie adaptivă, iar aceasta și-a făcut treaba bine, filtrând impecabil și ferm denivelările din asfalt. Da, suspensia lui M240i e un pic mai fermă decât pe un model „normal”. Scaunele sunt și ele un pic mai rigide decât de obicei, iar asta amplifică senzația de fermitate transmisă de șasiu prin scaun, direct către coloana ta vertebrală. Per total, nu e cea mai confortabilă mașină din gama BMW, dar atunci când îți cumperi un model M Performance, ar trebui să știi la ce să te aștepți.
Această rigiditate vine și cu ceva avantaje, mai ales când conduci sportiv. Asta pentru că te va menține stabil, pe trasa ideală, la viteze mai mari. Mașina nu a arătat ruliu pronunțat, iar greutatea a fost menținută sub control aproape perfect de către șasiu.
O surpriză a fost, totuși, puntea față și aderența ei mecanică la viteze mai mari. Dacă vechiul M240i îți inspira încredere atunci când virai la viteze mai mari, noul model pare să fie setat să fie mult mai supravirator. Punțile sunt acum mai late și ampatamentul mai lung, dar chiar și așa, nu o dată am simțit ca roțile față alunecă, mașina intrând într-un ciudat efect de Tomahawk. Uneori ai impresia ca spatele pur și simplu oscilează prea mult, iar partea frontală a mașinii parcă vrea să taie virajul în două, în loc să urmeze trasa ideală.
Vina presupun că este a anvelopelor în acest caz, dintr-un motiv destul de simplu: mașina la momentul testului era dotată cu anvelope de iarnă iar temperaturile exterioare erau deja cu mult pe plus. Rămâne să testăm mașina și cu anvelope de vară de performanță pentru a ne face o idee mai bună.
În linie dreaptă însă, M240i xDrive este un monstru preocupat doar de a pune puterea jos cât mai eficient și mai rapid. Caracterul clasic al sistemului xDrive, care trimite intenționat mai multă putere pe puntea spate, se simte, iar uneori ai senzația că mașina chiar e propulsie pură, sub accelerare puternică.
O minune de masina, felicitari BMW ! Nu stiu de ce ti-ai lua M4 competition, la 96.000 de Euro cand inca exista asa ceva la 57.000 de euro. Superlativ absolut, cu mici accente negative la designul discutabil si masa proprie cam mare (1765 kg) pt. un coupe compact. Un plus totusi pentru tractiunea integrala care iti da posibilitatea sa folosesti toti cei 374 CP in relativa siguranta.