Motor / Transmisie
Cu siguranță cea mai importantă calitate a modelului aici de față este „inima” de sub capotă. În această eră în care mașinile compacte pare că nu mai au voie să dețină motoare mai mari de 2 litri, BMW a decis că Seria 2 trebuie să ofere un propulsor sănătos, consacrat, de 3 litri, cu șase cilindri în linie.
Așa s-a născut BMW M240i xDrive, modelul testat aici de față. Propulsorul de sub capotă este arhicunoscut fanilor BMW, fiind o versiune îmbunătățită a celebrului B58. Acesta are acum la dispoziție 374 CP și 500 Nm de cuplu, valoarea din urmă fiind livrată de la numai 1.900 RPM. Ce înseamnă asta pentru șofer? Că te vei „scălda” în cuplul maxim oferit de mașină aproape tot timpul.
Transmisia este asigurată tot de o unitate arhicunoscută și rafinată de-a lungul timpului, renumita 8HP de la ZF. Pe înțelesul tuturor, este o cutie de viteze cu 8 rapoarte, asezonată cu un sistem de tracțiune integrală xDrive în standard.
Totul a fost setat cu simț de răspundere, iar acest tren de rulare este pur și simplu perfect, livrând un nivel înalt de performanță, combinat cu un confort exemplar atunci când ți-l dorești.
Practic, dacă nu apeși cu nesaț pedala de accelerație, mașina se va comporta cât se poate de normal, performanțele fiind nebănuite. Partea cea mai bună este că nu trebuie să faci niciun fel de giumbușlucuri pentru a scoate tot potențialul din motor și cutie. În orice mod de condus te-ai afla, dacă apeși tare pedala de accelerație, cutia de viteze va retrograda brusc, capul o să-ți fie lipit de tetieră, iar timpanele îți vor fi gâdilate de un sunet cum rar mai auzi în ziua de azi.
Acest procedeu, cunoscut și drept „kickdown”, va scoate toată puterea din motor, iar aceasta e livrată liniar, pe toată plaja de turații, fără drame, fără ruperi de ritm, mulțumită sistemului de tracțiune integrală care pune puterea jos exemplar.
Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și sunetul motorului de sub capotă care, în ciuda filtrului de particule, încă se mai face resimțit și are o notă unică în industrie în acest moment. Îi vom duce lipsa atunci când vom trece la monotonia motoarelor electrice.
O minune de masina, felicitari BMW ! Nu stiu de ce ti-ai lua M4 competition, la 96.000 de Euro cand inca exista asa ceva la 57.000 de euro. Superlativ absolut, cu mici accente negative la designul discutabil si masa proprie cam mare (1765 kg) pt. un coupe compact. Un plus totusi pentru tractiunea integrala care iti da posibilitatea sa folosesti toti cei 374 CP in relativa siguranta.