BMW Seria 2 Coupe

3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP Man6

Motor / Transmisie

5.0

Versiunile care poartă în coadă sufixul 35 la BMW sunt recunoscute pentru faptul că fac parte dintr-o zonă amaro-confortabilă. Nu sunt chiar M-uri - 335i sau 535i sunt pasul intermediar până la M, dar reuşesc să "camufleze" destul de bine maşini bestiale în nomenclatura dedicată versiunilor "normale" ale modelelor mărcii germane. Dacă ai o soţie, o prietenă sau chiar o mamă cicălitoare, poţi să-i explici că un 235i e foarte apropiat de un 220i, până la urmă e vorba de o diferenţă de câteva cifre. N-o să se apuce să caute prin datele tehnice să vadă că diferenţa de cai e de vreo 150, până la urmă.

BMW a preferat însă ca pe Seria 2 să avem şi un M în faţa lui "235", semn că motorul cu şase cilindri în linie e setat pe o versiune ceva mai agresivă, de 326 de cai în loc de 306, cât afişează variantele "35" ale modelelor mai mari. Vedeţi voi cum ambalaţi explicaţiile legate de M235i, eventual inventaţi o poveste legată de faptul că e vorba de un pachet estetic sau ceva. Oricum e destul de agresivă şi mulţi vă vor crede.

Atunci când ieşi cu băieţii la plimbare, însă, lucrurile se cam schimbă proporţional. Apeşi acceleraţia pe modul Sport şi te teleportezi într-o lume în care înţelegi de ce modelele cu propulsie merită banii în plus pe care-i cer. Ştii că BMW va transforma viitoarea generaţie a lui Seria 1 într-un model cu tracţiune faţă şi te rogi să nu fie şi cazul de-abia înţărcatei Seria 2, cu toate versiunile sale de caroserie. Maşina schimbă fulgerător ajutată de cutia automată pe care o regăsim împrăştiată prin toată gama BMW, dar care pe M235i este ascuţită şi setată pentru spectacol. Acul urcă fulgerător la 6500 de rotaţii pe minut dacă-i ceri asta şi schimbă undeva pe la 5000 dacă eşti insistent cu pedala. Din acest peisaj se naşte un sunet aproximativ divin, care-ţi face pielea de găină de parcă-i imn, iar tu stai pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la vreo Olimpiadă.

Doar să nu te dai jos din Dacia 1300 sau din Cielo şi să urci în maşina asta. Serios. O să sfârşeşti în vreun copac. Nu fi prost.

  • Adrian, luni, 11.08.2014 15:51

    60 de mii ???????????? Dublu fata de pretul de baza ? Pai trebuie sa fi putin tralala sa dai atatia bani pe un seria 2 !

  • Cornel Patrascu, luni, 11.08.2014 18:02

    N-am mai citit de ceva vreme un review atat de suculent. Deci se poate si la noi! Felicitari.

  • dan_grc, luni, 11.08.2014 19:06

    Seria 2 este deja un real succes in SUA, despre aspectele negative privind preturile din curtea Bmw s-a scris mult, dar clientii nu vor sa asculte, pur si simplu le cumpara. Acest model nu are concurenta in momentul de fata, in configuratia in care se gaseste, isi va pastra pretul ridicat si la mana a doua, la fel ca varianta hatchback, M135i, cu diferenta ca arata mult mai bine la exterior, va fi ultimul coupe compact cu tractiune spate, culminand cu varianta de top M2 care nu va fi 60 de mii, va fi cu 10-15 mii mai mult, dar pt impatimitii cu bani aceste modele sunt o adevarata binecuvantare, fara repros, evident in afara pretului.

  • Dan B., luni, 11.08.2014 19:41

    Frana de mana este mecanica, nu electronica.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 11.08.2014 22:36

    @Automarket: De ce ati pus consumul la minusuri ? Mie mi se pare un super consum. Atata imi consuma poneiu meu pe benzina care are sub 1.600 cmc3 si sub 100cp, iar acesta are 330cp. Ar trebui laudata evolutia motoarelor din ziua de azi.

  • unckle, luni, 11.08.2014 22:54

    nu pricep de ce va legati de pret ... vi se pare ca masina va este adresata? in rest ... masina este "joy":)

  • mircea, luni, 11.08.2014 23:37

    @Dan B. Evident. :) @Suleyman Mașina ta de sub 100 de cai consumă 15 litri în oraș? Du-o la un ITP :P

  • tzenu_bmw, luni, 11.08.2014 23:38

    masina e criminala....nai ce face cu ea in Romania..... oricum BMW-urile au fost scumpe dintotdeauna asa ca nu ne mai mira cand vedem ca si un seria 1(120d)il poti configura ca pretul afisat sa fie undeva pe la 45k euro

  • rotila, marţi, 12.08.2014 14:02

    @Mircea masina umple golul lasat de falimentul weissman. si articolul e bun. totusi n-am inteles care-i treaba cu seringa.nu cumva??

  • BbitzZaaa, sâmbătă, 13.09.2014 04:42

    Sincer nu inteleg de ce va mirati atata de cat costa bmw-ul....eu mi-am cumparat bmw 225d,de la reprezentanta BMW banat car din Timisoara,39.000 pretul standard si cu optionale mam dus spre 60-62 de mii de euro,intradevar lam facut full option,absolut tot ce exista am pus pe el,pachet M,navigatie,sistem audio premiu,totul si sincer nu mi se pare exagerat de scump,pentru ca toate lucrurile premium,frumoase,bune costa....desigur pentru un tanar de 20 de ani (ca mine de altfel) ii aproape imposibil sa aibe bani aia pentru un bmw de genu si ca o concluzie,am observar ca in general toti opteaza pentru masinile cat mai slabe ca motorizari si pun cat mai multe optionale pe ele,deci de acolo vine si faptul ca un seria 2 cu motor de 2 litri poate costa 60.000 de euro ....

  • Un postac, sâmbătă, 12.11.2016 18:30

    @BbitzZaaa: Pune mina si adauga citeva "optionale" la limba romana: "m-am", "intr-adevar", "l-am", "sa aiba"