BMW i3

Performante

5.0

Privim cu reticenţă orice aparat electric. Cum ar putea un prăjitor de pâine să te impresioneze? Cum ar putea să îţi trezească emoţie un cuptor cu microunde? E un scepticism bolnăvicios de care te vindecă uşor i3. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 7.2 secunde, adică cu mult mai repede decât în cazul unui Audi A1 cu motor clasic.

Chiar şi aşa, concentraţi să atingeţi 100 de km/h, puteţi pierde extazul dintre 0 şi 60 de km/h. Sunt 3.7 secunde în care vei uita că eşti într-un i3. Sunt 3.7 secunde în care te vei simţi smuls de pe loc. Sunt 3.7 secunde în care simţi că te poţi lua de gât cu Porsche-ul din dreapta ta.

Şi asta nu e tot. BMW i3 are una dintre cele mai bune elasticităţi pe care le-am simţit într-o maşină. Între 80 şi 120 de km/h, pedala de acceleraţie îţi aduce un suflu de energie care te poate lăsa mut de uimire. Vitalitatea cuplului motor se simte foarte bine chiar şi după 120 de km/h. E ca şi cum resursele ar fi mereu acolo să te servească. Păcat că viteza maximă nu ajunge decât până la 150 de km/h.

  • vlad, miercuri, 07.05.2014 13:02

    ... Dacă rezistaţi cu stoicism în modul EcoPro+ (nu veţi sări de 90 de km/h), autonomia promisă de BMW este de 200 km/h. ... wtf ?!?!

  • un oarecare, miercuri, 07.05.2014 13:39

    Cam scumpa ascutitoarea

  • gogu, miercuri, 07.05.2014 13:55

    e un model urban, 200 km iti ajung lejer cateva zile. plus ca in oras nici nu prea treci de 90 km/h

  • Alex.Seremet.BMW, miercuri, 07.05.2014 13:57

    Vlad, dacă surprinderea ta este legată de limitarea de viteză, atunci explicaţia este simplă - BMW i3 este maşină exclusiv de oraş. Consumă probabil cu 30% mai puţin în ambuteiaje decât pe autostradă, adică este cea mai eficientă în regim de viteză mic şi tot în regim de viteză mic este foarte rapidă, chiar mai rapidă ca un M3 pentru că răspunsul motorului este cu adevărat instantaneu.

  • _steli, miercuri, 07.05.2014 13:59

    Pot spune, din nou, ca va invidiez !!!

  • Baltag, miercuri, 07.05.2014 14:27

    Un titlu mai potrivit : BMW i3 - Porcusorul de Guineea.

  • Jackson, miercuri, 07.05.2014 14:30

    Ba, respect pentru astia ca se agita, dar cu rotile alea de bicicleta fara pedale ce-i?

  • ctincristi, miercuri, 07.05.2014 14:45

    "aspectul brut al fibrei de carbon ranforsată cu plastic (CFRP)": vi s-a mai atras atentia intr-un articol recent, de unul din cititori: nu plasticul creste rezistenta fibrei ci invers, fibra (in cazul acesta - de carbon) creste rezistenta polimerului (generic vorbind - plastic). Mai multe aici http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-fiber-reinforced_polymer si aici http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber-reinforced_polymer

  • vianu, miercuri, 07.05.2014 15:02

    @Jakson de anvelope cu rezistenta la rulare redusa sunt sigur ca ai auzit...altfel haioasa observatie :)

  • unckle, miercuri, 07.05.2014 15:23

    @automarket - CFRP = carbon-fiber-reinforced plastic/polymer si se traduce invers, este "plastic ranforsat cu fibra de carbon", sau "polimer .." (la BMW nu se foloseste un "plastic" conventional.. sunt niste polimeri special alesi) @masina - daca BMW face "minuni" si reuseste sa obtina componentele necesare cresterii volumului, nu se supara nimeni sa le vedem si pe la noi. din nou @automarket - acest motor, ce are rol de a mari autonomia, poate sa incarce acumulatorii in timp ce masina stationeaza ?

  • Alex.Seremet.BMW, miercuri, 07.05.2014 15:45

    @unkle, nu are sens să se încarce maşina când staţionează. Rolul motorului cu ardere internă este să ţină bateria la un anumit nivel de încărcare (fie unul prestabilit, fie intră automoat în funcţiune când bateria scade prea mult). Am participat şi eu la test. Maşina era fără range extender. Personal, dacă o foloseşti ca maşina de oraş, în scenariu ideal că o poţi încărca de acasă şi poate chiar şi de la birou, nu mai ai nevoie de nimic. Doar că mai mult de Ploieşti şi înapoi nu prea poţi să mergi în afara, deci îţi mai trebuie o maşină pe lângă. Din punctul meu de vedere un break. Cu range extender maşina e mai grea, mai lentă, are autonomie electrică mai mică. De aceea eu nu sunt mare fan range extender.

  • unckle, miercuri, 07.05.2014 16:30

    Merci Alex. Intreb pentru ca BMW nu a facut publica foarte multa informatie despre sistemul asta de extindere a autonomiei. Din cate spui tu acolo (adaugand si alte treburi aflatedin alte surse) acest motoras ar putea, teoretic, sa tina masina in viata permanent. Puterea lui, de 45 kWh/h, este mai mult decat dubla fata de capacitatea acumulatorilor (dar mult mai mica decat consumul motorului electric intr-o folosire "sportiva"). Avand in vedere ca o masina are nevoie de o putere de ~30kW pentru a rula cu 100km/h, un motor de 45kW ar fi suficient .. in oras insa, este posibil sa nu poti datorita fortarilor la demaraje, AC si alti consumatori etc. Daca mergi pana la Ploiesti si setezi softul, astefel incat sa porneasca motorul cand ai 80% in acumulatori, este posibil sa faci doua curse complete :) dar asta nu foloseste foarte mult - se stie ca o astfel de masina va fi folosita preponderent pentru naveta la locul de munca, si ca locul de munca este, in europa, in medie, nu mai departe de 35km de casa - deci cei 150-200km de autonomie sunt mai mult decat suficienti.

  • Jackson, miercuri, 07.05.2014 17:56

    @vianu Normal ca am auzit. problema e ca la BMW am auzit si de tinuta de drum excelenta, iar cu placile alea de pickup nu prea mai poti sa ridici pretentii.

  • DAIMLER, miercuri, 07.05.2014 19:13

    Eu astept raspunsul Mercedes-Benz pe segmentul asta. Poate o colaborare cu Renault-Nissan ?

  • vianu, miercuri, 07.05.2014 20:37

    nu cred ca unui i3 a fost conceput in ritmuri de "chemarile drumurilor virajate" si asa cum stii masina e pentru oras/naveta iesiri ocazionale pentru pretentii ai alte modele din casa

  • mda, miercuri, 07.05.2014 21:21

    Nu stiu ce sa zic cu vopseaua asta... combinatia nu-i reusita deloc... zici ca-i un biet delfin dupa un dezastru ecologic cu deversare de petrol.

  • redalert, joi, 08.05.2014 08:43

    Seamănă cu Opel Meriva, în spate are uşi de la vreun coteţ, principiu vechi de peste o sută de ani (bun pentru amatori de ciorbă reîncălzită) şi ne minunăm de parcă ar fi fabricată de marţieni. Hai s-o vedem la iarnă câţi metri mai merge, hai să vedem la câte încărcări rezistă acumulatorii. Nu putem decât să o salutăm ca apariţie, dar adevărata revoluţie o poate face doar modul de stocare a energiei în acumulatori.

  • vianu, joi, 08.05.2014 08:59

    @redalert dar te intreb...tu la "cotetul" tau ce usa ai? pe ce principiu nemaintalnit se deschide usa ta? imi cer scuze daca te-am disturbat cu intrebari atat de infantile

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 08.05.2014 10:19

    @Unkle, nu m-am prins bine la faza cu 45 kwh/h... Adica nu cred ca e conversia asa de simpla.

  • unckle, joi, 08.05.2014 11:40

    Motorul este acelasi ca pe motocicleta BMW C650 GT (din ce gasim pe net) si dezvolta 45kW. O functionare la maxim, timp de o ora, ar furniza 45kWh (si ar termina benzina din rezervor, alta poveste). Daca ar functiona continuu ar furniza 45kWh/h :) Capacitatea acumulatorilor este de 18kWh si, teoretic, motorul cu ardere interna ar putea sa furnizeze, intr-o ora, dublul capacitatii acumulatorilor ... doar ca apare limitarea generatorului secundar care nu are o putere asa mare. Avand in vedere ca masina are o autonomie cam cu 80% mai mare decat masina pur-electrica, ma duce cu gandul la faptul ca motorul cu ardere interna+generatorul nu pot furniza decat o putere de 5-10kW (ceea ce ar fi normal, folosirea motorului cu ardere interna la 15-25% din capacitate l-ar pune in zona de eficienta maxima). De aici motivul pentru care acest range-extender nu poate tine masina in viata permanent, cum se intampla la Volt/Ampera, desi teoretic ar avea aceasta capacitate in conditiile utilizarii moderate a resurselor, binenteles.

  • M3, joi, 08.05.2014 12:00

    Masina asta nu straluceste la absolut niciun capitol. Sincer,nu prea vad rostul ei.

  • mog, joi, 08.05.2014 12:29

    ba nene dar dc trebuia sa o faca asa urata? am mai zis`o, la noi in romanica nu o poti folosi la scara larga. cum naiba o incarci daca stai la etajul 8? mi`ar placea o electrica, cu siguranta, insa nu e pt oricine....si ca pret si ca infrastructura.

  • zarnesteanu, joi, 08.05.2014 16:32

    @mog, Te inseli amarnic. La mine la Zarnesti scara blocului este suficient de larga incat toata lumea sa-si poata trage un cablu pana in apartament. Deci se poate folosi si in Romania la scara larga. Cat despre utilitate, pret, etc. mai subliniez odata. BMW i3 nu e conceput ca un automobil unic pe familie. Este a doua sau a treia masina in gospodarie, pe langa caleasca pe benzina. Acuma stau si incerc sa-mi imaginez cum se adunau forumistii acum 100-125 de ani pe prispa in fata casei sa discute valabilitatea motoarelor cu ardere interna comparativ cu tractiunea animala. "Bai nene", zice badea Cartzan, "pai ce-mi trebuie mie automobil? N-am sosele, n-am infrastructura, cumpar benzina cu sticla de la spitzerie (farmacie pentru cine nu stie), n-are frane ca lumea, omor oamenii prin sat, etc. Pai nu-i mai bine cu calul? Poti merge off road cat vrei, scapi c-o mana de fan, noaptea il parchezi in garaj langa vaca, poti sa-l bati de-l rupi daca ai o zi proasta. In plus daca face accident cu iapa vecinului, te trezesti cu un manz, in loc sa dai banii la mecanic..." etc etc. Cam asa mi se par si discutiile astea pro si contra automobilului electric.

  • mog, joi, 08.05.2014 18:16

    noi avem strazi in bucuresti neasfaltate si visam la electrice. mai dureaza, mult.

  • unckle, joi, 08.05.2014 22:35

    hai sa complicam un pic discutia si sa ne aducem aminte de testul AM cu Ampera ... oare i3 ar merge incarcat de la o priza din romania ?