Motor / Transmisie
Ce poate fi mai frumos decât un motor cu şase cilindri în linie de 3.0 litri? Un motor cu şase cilindri în linie de 3.0 litri plus un motor electric sănătos! Acesta este principiul după care inginerii BMW s-au ghidat atunci când au creat ActiveHybrid 3. Au luat cel mai puternic model pe benzină din oferta noulului Seria 3 şi l-au dopat, adăugând un motor electric şi un set de acumulatori. Au reuşit să facă asta fără a strica spiritul BMW şi practicalitatea: au păstrat tracţiunea spate, iar portbagajul nu este miniscul.
Sub capota modelului ActiveHybrid 3 avem un motor de 2.979 cmc ce dezvoltă 306 CP şi 400 Nm. Este propulsorul ce a făcut carieră pe versiunea 335i. BMW a păstrat acest motor şi pe noua generaţie a Seriei 3, iar pentru ActiveHybrid 3 l-a asociat cu un motor electric de 54 CP şi 210 Nm. Puterea totală pe care o poate dezvolta ansamblul motor este de 340 CP (puterile celor două propulsoare nu se adună pur și simplu). Avem astfel o mică bombă cu ceas, dar semi-ecologică. Motorul electric este suficient de puternic pentru a mişca maşina pe distanţe considerabile, folosind doar energia din baterii. Mai mult, el chiar poate prelua sarcinile motorului termic la 80 de km/h, rulând pur electric, cu condiţia unui stil de condus lin, constant, fără o bruscare a pedalei de acceleraţie.
Pentru transmisie, BMW a ales cutia automată cu opt trepte, extrem de eficientă, care completează aproape perfect cuplul de motoare ce furnizează puterea pentru puntea spate. Cele opt trepte pot fi controlate fie manual, prin intermediul levierului de tip joystick, fie prin intermediul clapetelor de pe volan.
Nota mica pentru nivelul atins de acst BMW, oricum sterge pe jos cu orice rival!