BMW Seria 7 facelift

3.0 730d xDrive auto

Motor / Transmisie

5.0

Nu am prea înţeles de ce un model de lux trebuie să vină la pachet cu puterea pe care o găseşti în general sub modele sportive sau chiar supercaruri. Nu era el construit pentru confort? Pentru o rulare lină, fără zmucituri şi alte exacerbări ale ego-ului?

Se înţelege aşadar cât de bine mi s-a potrivit versiunea 730d xDrive. Deşi pare cam sărăcăcios spus, motorizarea entry-level vine cu deja cunoscutul motor diesel de 3.0 litri, capabil să livreze resurse generoase pentru orice om de afaceri pretenţios.

Sub capota lungă de aproape 2 metri se ascund şase cilindri în linie care pompează alert 258 de cai putere la 4000 de rotaţii. Motorul e mână largă şi când vine vorba de cuplu motor. Acesta ajunge la 560 de Nm şi te împinge uşor în tetieră de fiecare dată când calci acceleraţia. Inutil să spunem că tot ce găsiţi sub capotă este arhisuficient, chiar şi pentru cei care vor o rulare sportivă.

Unitatea este asistată de o transmisie cu opt rapoarte, care schimbă liniar. Cele opt rapoarte se succed pe nesimţite, mai subtil chiar decât un hoţ de buzunare.

Antifonarea îmi aduce aminte de uşile capitonate din cancelaria şcolii generale, dincolo de care nu auzeai nici musca. Cei şase cilindri sunt discreţi, însă pot fi şi baritonali atunci când talpa ta testează rezistenţa pedalei de acceleraţie.

  • antonny, vineri, 14.12.2012 16:35

    Automarket nu va placut dimensiunile porbagajului ???pentru ce trebuie dimensiunii mari cand masina asta e facut pentru protocol,business.....peste 80 %masina circula cu porbagaj gol ,iar 20 % cu un geamantan sau cu o geanta de umar

  • dan_grc, vineri, 14.12.2012 16:45

    La varianta pre face-lift ceasurile seriei 7 nu erau complet clasice, doar acul vitezometrului si-a turometrului era real, cifrele erau digitale, pareau mai clasice decat sunt acum doar, dar privind interiorul ramane in continuare destul de conservator fata de cele ale concurentei, mai ales fata de A8 si Jaguar XJ care sunt mai high-tech. Acum o intrebare ... au fost modele premium la care sa nu treceti pretul la aspecte negative? Care este pretul minim pt care sa nu fie considerat piperat?:)

  • tzenu_bmw, vineri, 14.12.2012 17:05

    asteptam noul S-klasse care cu siguranta va aduce tehnologi noi.....

  • ionut, vineri, 14.12.2012 17:34

    113.000 euro pentru un bmw este exagerat. La banii astia poti incepe sa visezi la un Maserati

  • @ tzenu, vineri, 14.12.2012 17:40

    ...ce tehologii?...te referi la consum ....siguranta sau gadgeturi?

  • AndreiRN, vineri, 14.12.2012 17:48

    Inca un aspirator de pitzipoance pt mafioti de peste tot. Are macar 7 ani garantia?

  • dan_grc, vineri, 14.12.2012 18:12

    @AndreiRN Considerand ca este un aspirator pt pitipoance, condus de mafioti, exista doua garantii Andrei : prima ca atragi pitipoance si a doua ca , mafiot fiind, ai destule garantii ca n-ai probleme cu multa lume, decat cu alti mafioti, depinde pentru cati ani, unii pt cativa ani, iar altii peste 7 ani, deci peste ce ofera Hyundai. Iar in portbagaj, cu toate ca nu este mai mare decat al concurentei, intra 2 persoane lejer, dar cred ca se poate si 3.

  • slVW_83, vineri, 14.12.2012 22:50

    Masina asta e suparator de des intalnita prin Moscova si Chisinau! Daca mai are si sistemul XDrive atunci e perfect.......acolo iernile chiar sunt lungi si foarte bogate!!!

  • vlad11, sâmbătă, 15.12.2012 12:09

    ati testat in acelasi segment si audi a8 dar pretul nu vi s-a parut piperat desi pretul eram ia mare cu 5k.. http://www.automarket.ro/test-drive/audi-a8-30-tdi-38828.html

  • vlad11, sâmbătă, 15.12.2012 12:11

    * era mai...

  • adrian floraru, sâmbătă, 15.12.2012 17:15

    da e bine bine masina ca piperata la pret dar daca vrei lux???

  • Alin D., sâmbătă, 15.12.2012 23:02

    Cu ce ati comparat-o de i-ati dat numai 5 stele? cu Logan-ul??? Sau asa se proaste sunt celelalte din aceasi clasa?

  • io, duminică, 16.12.2012 15:32

    da e adevarat , S-ul e frumos dar A8-ul e oribil

  • unckle, duminică, 16.12.2012 23:28

    in afara de VW nu cred ca exista vreo masina care sa para stearsa pe langa un Audi ... 7 asta este intr-adevar "batran" intr-ale designului, asteptam acum noile nave amiral :) @AndreiRN - nici o masina nu are 7 ani garantie ca acel Hyundai ... dar nici Hyundai nu mai este ce a fost ... calitate mai buna ... pret mai mare decat calitatea ...

  • am mers si eu ca pasager in un, luni, 17.12.2012 13:17

    pot sa zic decat aatat...fara suparare si fara exagerare la cat costa nu ofera mai nimci deosebit....bmw 730i era...si ca exemplu proprietarul vrea sa o vanda sa isi ia A8 deci nah..

  • Samba, luni, 17.12.2012 13:30

    O masina cu un design exceptional,insa nu de succes.Pentru a ajunge la un stadiu de succes in ziua de azi trebuie sa investesti mai mult .Intr-adevar BMW a muncit ceva ,insa motoarele lor nu mai sunt acelea din trecut ,acele motoare celebre care se dovedea foarte fiabile ,ca si in cazul lui Mercedes.Oricum cam scump pretul ,cand te gandesti ca un K9 ,va costa la jumate si va avea aceleasi dotari ba chiar mai mult ,garantie marita ,motoare mai fiabile si multe altele care te vor scuti de niste cheltuieli.BMW se pare ca pune mult pret pe ''badge-ul'' de pe capota,la fel si cum multi dintre oameni ia in considerare lucrul asta ca si cum ar fi o ''mandrie'' .Poi hai ca iti da tata un trabant cu badge '' M-Power'' ,si cu inserti '' M'' pe praguri .Vi-l vand cu 40 k euro il cumparati? .....phhh cat patethic. PS: Iar domnii care m-au copit mai demult folosind nick-ul meu,lasati-o mai moale.Stiu ca nu va duce capul sa va cospirati si voi un anumit ''nume'' de user ,dar macar lasati ceilalti useri in pace.

  • LEE, luni, 17.12.2012 16:06

    @automarket - pe cand un test cu noul C-ELYSEE ? multumesc !

  • ScorpyonVAG, luni, 17.12.2012 16:21

    Scump domnule scump... dincolo era mai ieftin :)). Imi iau un S-class din 2010 cu putini km, dotari full, 4MATIC la 50-60.000. Si de inca, aproape 60.000 imi cumpar 7Days cu crema dubla de cocos si ciocolata :)))))))

  • vlad, luni, 17.12.2012 20:23

    In aceasta clasa nu cred ca pretul poate fi considerat o problema, ci lipsa unor optionale! In cazul de fata BMW ofera pachet M Sport sau Individual, ori si mai bine, o combinatie intre cele 2! Totusi, sunt cam multe masini din aceasta clasa in Romania, daca ne raportam la salariul mediu pe economie!

  • seba, sâmbătă, 22.12.2012 22:46

    septic.......... pt romani

  • Persike34, vineri, 28.12.2012 14:13

    la audi a8 pretsul de 115mii nu va parut ridicat? se vede ca autorum temei simpatizeaza mai mult audi decit BMW chiar si dupa pozele facute