Motor / Transmisie
Nu am prea înţeles de ce un model de lux trebuie să vină la pachet cu puterea pe care o găseşti în general sub modele sportive sau chiar supercaruri. Nu era el construit pentru confort? Pentru o rulare lină, fără zmucituri şi alte exacerbări ale ego-ului?
Se înţelege aşadar cât de bine mi s-a potrivit versiunea 730d xDrive. Deşi pare cam sărăcăcios spus, motorizarea entry-level vine cu deja cunoscutul motor diesel de 3.0 litri, capabil să livreze resurse generoase pentru orice om de afaceri pretenţios.
Sub capota lungă de aproape 2 metri se ascund şase cilindri în linie care pompează alert 258 de cai putere la 4000 de rotaţii. Motorul e mână largă şi când vine vorba de cuplu motor. Acesta ajunge la 560 de Nm şi te împinge uşor în tetieră de fiecare dată când calci acceleraţia. Inutil să spunem că tot ce găsiţi sub capotă este arhisuficient, chiar şi pentru cei care vor o rulare sportivă.
Unitatea este asistată de o transmisie cu opt rapoarte, care schimbă liniar. Cele opt rapoarte se succed pe nesimţite, mai subtil chiar decât un hoţ de buzunare.
Antifonarea îmi aduce aminte de uşile capitonate din cancelaria şcolii generale, dincolo de care nu auzeai nici musca. Cei şase cilindri sunt discreţi, însă pot fi şi baritonali atunci când talpa ta testează rezistenţa pedalei de acceleraţie.
Automarket nu va placut dimensiunile porbagajului ???pentru ce trebuie dimensiunii mari cand masina asta e facut pentru protocol,business.....peste 80 %masina circula cu porbagaj gol ,iar 20 % cu un geamantan sau cu o geanta de umar