Motor / Transmisie
Atunci când vorbim despre BMW e bine să începem cu ceea ce se ascunde sub capotă. Este paharul de tărie care îţi deschide apetitul înaintea unei cine copioase. În cazul nostru, cele 40 de grade se traduc în peste 400 de cai putere. Aţi ghicit! Este vorba despre versiunea de top a noului Seria 6 Cabrio, "benzinarul" TwinPower Turbo cu opt cilindri în V, trădat la exterior de titulatura 650i. O arhitectură grandioasă, de 4.4 litri, capabilă să livreze 407 cai putere şi 600 de Nm punţii cu care BMW s-a consacrat de-a lungul anilor. Echitaţia nu a fost nicicând un sport mai plăcut şi mai accesibil. Eşti jocheul unei întregi herghelii de armăsari Rottaler, originari din fertilele văi bavareze şi crescuţi în grajdurile celui mai galonat nume auto din Munchen. Motorul V8 este sinonim cu adrenalina, pentru că asta vei simţi de fiecare dată când vei apăsa pedala de acceleraţie. Chiar şi un simplu impuls la plecarea de pe loc ar putea să scrântească gâtul celui care a fost luat prin surprindere de cei 600 de Nm, resimţiţi extrem de devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Plaja de turaţii obţinută de inginerii bavarezi este impresionantă. Este ca un festin ce pare să nu se mai termine, îndestulător şi savuros, până aproape de 4500 de rotaţii. Şi, de parcă toate acestea nu ar fi fost de ajuns, BMW a pregătit celor pasionaţi şi un fundal sonor de excepţie. Sunetul celor opt cilindri la peste 6500 de rpm te aruncă în primul rând al unui concert de muzică simfonică, care te ridică de pe scaun şi te face să aplauzi minute în şir. Senzaţia este şi mai puternică atunci când acoperişul din pânză este rabatat şi decizi să asculţi simfonia live într-un tunel. Părul de pe mâini se va ridica involuntar, iar adrenalina va curge necontrolat. Nemţii sunt obsedaţi de rigoare şi control, drept pentru care cei 407 cai putere sunt controlaţi atent de o cutie automată cu opt rapoarte. Liniaritatea este exemplară, fiecare succesiune a treptelor de viteze fiind făcută pe nesimţite. Răspunsul nu este unul foarte prompt în modul normal de funcţionare, însă ansamblul se trezeşte la viaţă şi devine foarte intuitiv în momentul în care selectezi treapta Sport. Acul turometrului nu se va obosi să coboare din zona roşie, iar mişcările piciorului tău pe pedala de acceleraţie vor fi sinonime cu retrogradări violente în plaja de cuplu şi putere.
@Automarket Sunt curios cum vi s-a parut amplasarea controller-ului iDrive. Mie mi se pare din poze ca trebuie sa treci mana dupa schimbator sau peste. In rest, o masina foarte frumoasa si eleganta.