BMW Seria 5 Touring

530d 3.0 258CP Aut

Motor / Transmisie

4.5
Ce e mai potrivit pentru un model destinat călătoriilor lungi decât un diesel? Exemplarul testat beneficiază de aportul unui motor diesel de 2.993 cmc care oferă 245 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor fulminant, de 540 Nm, atins încă de la 1.750 rpm. Singurul rival care îl depăşeşte în materie de cuplu motor este E 350 CDI, model care oferă un cuplu motor mai mare şi la o turaţie mai mică - 620 Nm la 1.600 rpm. Chiar şi aşa, avem unul dintre cele mai puternice diesel-uri din segment, surclasat doar de fratele mai mare,535d, şi de Mercedes E 350 CDI, care oferă 261 CP la 3.800 rpm. În standard, acest model părăseşte fabrica în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, dar exemplarul testat beneficia de o transmisie automată sport Steptronic, care a fost dezvoltată împreună cu cei de la ZF şi oferă opt trepte. Cele opt trepte pot fi strunite fie în mod automat, fie prin intermediul padelelor de pe volan – deosebit de responsive şi foarte bine proiectate – sau prin intermediul selectorului de viteze. Orice opţiune ar alege şoferul, avem reprize foarte bune şi o rezervă de putere ridicată. Practic, BMW 530d are posibilitatea de a accelera fără probleme indiferent de pragul de viteză atins. Nici reprizele nu se lasă mai prejos, depăşirile fiind un element bifat fără probleme de breakul german. De remarcat rafinamentul acestui propulsor, care îi fac elasticitatea şi forţa să fie cu atât mai suprinzătoare. Abia la apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie se aude un sunet discret de sub capotă, acela fiind "de confirmare" că motorul "se ţine de treabă", şi nicidecum de chin sau oboseală. La ralanti, silenţiozitatea acestui propulsor este impresionantă, chiar şi atunci când eşti lângă maşină, şi nu la volan.
  • Ionut, miercuri, 16.03.2011 14:12

    cea mai buna masina din clasa.

  • Vasilica, miercuri, 16.03.2011 14:22

    Cand am vazut in poze Seria 5 mi-a placut pot spune. Cand am vazut-o pe strada zile trecute mi-a stat ceasul cum poate sa arate. Nu stiu de ce masinile din ziua de azi arata mai bine in realitate decat in poze.

  • alinusu, miercuri, 16.03.2011 14:58

    de ce nu faceţi filmuleţe în să prezentaţi maşina pe scurt?gen "90 second verdict" de la autocar!

  • dragos_thaci, miercuri, 16.03.2011 15:01
    ?!?!

    Automarket zice: "Singurul rival care i se apropie în materie de cuplu motor este E 350 CDI, model care oferă aceeaşi valoare a cuplului motor, dar la o turaţie cu 150 rpm mai "coborâtă". Chiar şi aşa, avem unul dintre cele mai puternice diesel-uri din segment, surclasat doar de fratele mai mare – 535d." Nu E 350 CDI ofera aceeasi valoare de cuplu ca si 530d, ci E 300 CDI. Nu este surclasat doar de fratele mai mare. E 350 CDI cu motor de 3 litri are 265 de cai si 620 Nm intre 1600 si 2400 rpm. Date luate de pe site-ul oficial Mercedes. Am observat si inteleg ca sunteti in general fani BMW, dar asta nu inseamna sa oferiti date incomplete sau eronate.

  • so, miercuri, 16.03.2011 15:32

    BMW anunţă un consum urban de 6.3% si extraurban 5.3%. Daca consumurile sunt reale se merita, daca sunt ca cele din urma testului, adik 11% în oraş si 8.5-9% extraurban, ce rost mai are sa ne laudam cu 5,3 - 6,3%??? Rugam producatorul sa nu se mai laude cu tehnologia Efficient Dynamics, doar pentru cifre pe hartie...ce rost are, mi-e asa scarba...si asta nu numai in cazul BMW-ului, pentru TOATEEE e valabil !!!

  • eee, miercuri, 16.03.2011 15:38
    @so

    ai dreptate so, la nici o masina nu coincide consumul real cu cel din fisa tehnica, iar cand mergi la test-drive te abureste ala/aia ca e in rodaj si vrajeli, dar cam ala e consumul cat are la test-drive, minus un litru eventual.

  • dragos_thaci, miercuri, 16.03.2011 15:39
    @so

    Tu trebuie sa faci diferenta intre modul de testare al constructorului atunci cand realizeaza consumurile si testele revistelor. Cei dintai urmaresc cel mai mic consum posibil, in timp ce revistele testeaza tot la acea masina...si de cele mai multe ori conduc mult mai sportiv, fara menajamente, cu piciorul pe acceleratie gaurind podeaua :), de unde n-are cum in niciun caz sa rezulte un consum egal cu al constructorului. Asta nu intelege multa lume !

  • unckle, miercuri, 16.03.2011 15:43

    vad ca sunteti pe val cu BMW .. o sa inceapa lumea sa zica ca sunteti platiti de aia , la fel cum au zis cand a-ti facut seria VAG :) ( cacofonie intentionata... ca sa intelege toata lumea ) Ca de obicei cifrele de consum reale sunt date in cartea tehnica ... plus 50% :) . Asta nu-i ceva rau, totusi ditamai vaporasul ala mancand 8% la drum intins nu-i ceva extraordinar ( aveti un test cu o mazda parca ... si aia tot la 8% in afara ... dar, sa fim seriosi este o diferenta mica intre masini :P ) Cum ar zice niste fani de p'aici : " cum bemveu' nu-i audi.. tot mercedesu' ie mai bun " :) . Noile "generatii" nemtesti sunt la inaltime, infiderent de marca ;).

  • Alex, miercuri, 16.03.2011 16:29
    9C51

    Spunea cineva mai sus ca atunci cand a vazut-o in realitate arata mai bine, pot spune ca toate masinile BMW arata mai bine in realitate. Am vazut de curand X3, spatele si lateralul sunt ca in poze, fata parca este una noua, are forme , arata mult mult mai bine in realitate, seria 5GT in realitatea este imens si este mult mai bine proportionat ca in poze, daca vrei sa te diferentiezi de restul posesorilor de BMW merita banii. CAnd a aparut X6 toata lumea spunea ca BMW a dat gres, asa credeam si eu , dar acum in realitate arata fenomenal , este mare, masiva si pentru formele ei este perfect proportionata. Astept sa vad pe strada noul sesar care in poze arata perfect doar spatele si lateralul, sunt sigur ca in realitate fata are multe forme care in poze nu se vad.

  • jan, miercuri, 16.03.2011 16:33

    Pozele sunt mai profesioniste ca cele pe care le arata BMW . Masina asta este referinta in segment.

  • dragos_thaci, miercuri, 16.03.2011 18:11
    :) Bravo !

    Vad ca s-a facut modificarea la text ! Tot e bine :) !

  • Alex Şeremet (BMW), miercuri, 16.03.2011 18:30
    Cifrele de consum

    S-au făcut mai multe referiri la diferenţele între consumul comunicat oficial şi cel în condiţii reale. 1. Este foarte important de ştiut că există un standard UE de evaluare a consumlui, standard care se aplică pentru toţi producătorii. Asfel se oferă un etalon consumatorului o primă bază de comparaţie pentru evaluarea consumului. 2. Procesul este foarte important pentru legislaţia europeană pentru că stă la baza evaluarii emisiilor de CO2 cu toate implicaţiile aferente. 3. Diferenţele sunt cauzate de multe chestiuni - începând cu faptul că testarea se face la bancul de probă, nu în condus real, şi fără consumatori electrici (faruri, climă, radio) şi până la faptul că la noi condiţiile din oraş sunt din păcate mult mai dificile decât în vest. În acelaşi timp stilul de condus are o contribuţie majoră la valorile de consum - de până 25% în condiţii normale. Cu siguranţă stilul acceleraţie maximă- frână violentă la semafor poate să urce mult mai mult consumul. Şi pentru a evita neînţelegerile: nu spun că stilul de consum justifică neconcordanţa dintre consumul oficial şi cel real, doar că stilul de condus influenţează mult valoarea finala a consumului.

  • @ dragos thaci, miercuri, 16.03.2011 18:48

    Te-as ruga sa te interesezi mai mult, nu sunt sigur daca am inteles bine ce ai scris tu, dar Mercedes nu urmareste sa intreaca BMW in materie de motoare, aici bavarezii sunt regi. E350 CDI este un motor de exceptie, avand in vedere cuplul oferit, in ziua de azi nu ai cum sa mai oferi diesel fara turbo, deci ma gandesc ca nu ai inteles ce au scris editorii mai sus, intradevar 535d surclaseaza 530d, dar in acelasi timp este cu mult peste orice 350CDI. O seara buna!

  • dragos_thaci, miercuri, 16.03.2011 19:46
    ...

    Eu te-as ruga sa citesti cu ochii si nu cu altceva, care-i textul din ghilimele in primul meu comentariu (text luat cu copy-paste din articol). Acel text era prima data in articol, ai inteles ??? Eu am comentat exact pe baza a ce era scris in articol, nu stiu ce naiba ai inteles tu !!! Citeste ce este in ghilimele in primul meu comentariu si apoi citeste artcicolul. Baietii au inteles si au modificat articolul dupa ce am atras atentia si e foarte bine. Tu n-ai inteles...nu stiu ce era asa greu de inteles. Deci inainte sa comentezi citeste cum trebuie si gandeste. Daca nu esti in stare, te rog sa te abtii de la comentarii.

  • Otto, miercuri, 16.03.2011 21:21

    Nu am aflat mai nimic despre aceasta masina din test... nimic despre versatilitate, despre sistemul inteligent de pliare a scaunelor, despre luneta care se deschide separat, dar am aflat cu mare lux de detalii despre tunelul cardanic. Ca doar automarket a testat un model in care sa iti bagi toti pretenarii si sa o intinzi la un gratar , nu un model dedicat familistilor din paturile superioare... Apropo, domnul Toma, iata ce zice DEX in versiunea lui online: "Niciun rezultat relevant pentru „responsive”." Cred ca termenul asta il gasim doar in Merriam Webster. Si pozele par un fel de gluma, mai ales ultima.

  • slv83, miercuri, 16.03.2011 21:22

    opera de arta

  • csuser, miercuri, 16.03.2011 21:26
    bmw

    Un lucru e sigur: la motoare si dinamica BMW este "za best" Masina asta arata mult mai bn in realitate.

  • ion, miercuri, 16.03.2011 21:50
    poze

    Excelente poze! Felicitari!

  • Radu, miercuri, 16.03.2011 23:40

    cand o sa veniti si voi cu pozele voastre? poate si un filmulet?

  • BMW-M, sâmbătă, 19.03.2011 03:27
    @RADU si alti Looseri

    @Da voi cand o sa va cautati de treaba si o sa lasati POZELE bavareze acolo unde sunt . Ce importanta are cine a facut pozele , important e ca masina e de 5 stele si nu 4.5 cum iau dat nota automarket. Mereu dati note slabe celor din Munchen.

  • radcargt08, duminică, 20.03.2011 13:49
    Seria 5'

    E frumoasa si utila ..da la mien pe strada nu ati fost :)) eu stau intro comuna saseasca ;) seria 5 e masina de Transilvania ultimele 2 serii

  • Roberth, miercuri, 27.07.2011 22:55
    mda

    totusi la masina asta nspe mii de euro nu are si ea covorase fata..sau sunt optionale si nu-ti mai permiti