BMW Seria 5

530d 3.0 258CP Aut

Motor / Transmisie

4.5
Am retrait sintagma "Joy is BMW' la volanul unei versiuni diesel, binecunoscute de publicul din Romania, 530d, sau altfel spus, echilibrul perfect intre putere si consum redus. Revederea cu motorul in sase cilindri "liniari" a starnit amintiri placute si a reconfirmat suprematia rasei ariene, din zona Munchen-ului, in domeniul motoarelor diesel de inalta performanta. Propulsorul cu sase cilindri in linie si o capacitate de 3.0 litri a pus la dispozitie neobosita-i herghelie de 245 de cai putere, asistata in permanenta de un cuplu motor impresionant: 540 de Nm. Daca luam in calcul ca sedanul debordeaza de energie inca de la 1750 de rotatii, iar toti caii putere galopeaza la capacitate maxima atunci cand acul turometrului urca la 4000 de rpm, ajungem la concluzia ca bavarezii continua sa culeaga roadele unei retete de succes. Este inutil sa spunem ca masina se simte bine in orice situatie, ca acceleratia este prompta si ca resursele sunt suficiente, chiar daca sedanul cantareste aproape 1800 de kilograme. Detaliile de acest gen au devenit deja reguli generale, cu aplicabilitate in interiorul intregii game BMW. Nu putem trece insa peste aceasta rubrica fara a vorbi de ceea ce simte cel din spatele volanului: un impuls puternic al acceleratiei, o senzatie de resurse inepuizabile, chiar si atunci cand rulezi cu 200 de km/h, o brutalitate care creeaza dependenta si o simfonie baritonala, transmisa doar pe "frecventa" evacuarii duble. Dieselul german sufera de o discretie maxima dar si de o reactie exploziva ori de cate ori calci pedala de acceleratie. Nemtii au gasit insa o cale sa rafineze forta bruta si sa-i dea prestanta unei limuzine, asemeni fratelui mai mare. Pentru asta, BMW a implantat in interiorul noului "rechin", cea mai noua transmisie automata cu opt rapoarte, dezvoltata impreuna cu ZF, gata sa ofere surprize vizuale dar mai ales senzoriale. Cand spunem noutati vizuale, ne referim la manerul schimbatorului de viteze, redesenat, dar mai ales la padelele instalate in spatele volanului. Nu! Nu va ganditi la traditionalele padele inutile si anormale, cu care ne-am obisnuit pana acum. BMW a invatat din propriile-i greseli si a apelat la ajutorul specialistilor diviziei M, care au transplantat padelele actualului M3, mult mai utile si mai placute. In ceea ce priveste experienta senzoriala, transmisia cu opt rapoarte se dovedeste a fi foarte liniara, extrem de bine etajata si gata oricand de un raspuns prompt. Comportamentul acesteia este insa influentat complet de modul in care soferul prefera sa ruleze: Normal, Confort, Sport si Sport+. Asa cum o sugereaza si numele, transmisia poate retrograda violent cand este nevoie, de obicei atunci cand simte apasarea brusca a aceleratiei, sau poate oferi o senzatie de plutire, de croaziera lina, pana in cel de-al noualea cer, respectiv al optulea raport. Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer.
  • abc_e?, luni, 10.05.2010 21:02
    Seria 5

    Impecabil!

  • anti-prostie, luni, 10.05.2010 21:23

    categoric cu mult sub un Jaguar! urat cu spume , cred ca boala infantila a desenatorilor s-a luat de la Renault!

  • AgentSmith, luni, 10.05.2010 21:40
    Noul 5

    Arata impecabil. L-am admirat "pe viu" la Munchen. Ca de obicei in cazul ultimelor modele BMW, arata mai bine in realitate decat in poze. Si acest model arata foarte bine si in poze. Nu l-am condus dar inclin sa il cred pe Bogdan ca si la acest capitol este de nota 10.

  • scuderia, luni, 10.05.2010 22:03
    ...

    nota 10

  • gtrazvan., luni, 10.05.2010 22:10

    este o masina praf in ochi.urata de iti vine sa stai jos pe banca

  • M1, luni, 10.05.2010 22:28
    HAI BMW !!!

    Seria 3 este referinta segmetului , seria 5 este referinta segmentului , seria 7 este mai tare ca referinta segmentului , adica Mercedes S , dar unde este supercarul ???!!!! Desi AUDI R8 este frumos la design , ca pereformante este slab si mai nou vad ca alt R8 a luat foc , adica 130 . 000 euro pe ce ???!!! Mai stiti reclame aia cand AUDI ataca BMW , dar vezi doamne ataca si Ferari, pai fratilor mai invatati ca sa ajungeti ca Ferari. BMW este nr 1 .

  • pim, luni, 10.05.2010 23:22

    care referinta seria 7 noul a8 e referinta in momentul acutual... insa astept new s class...

  • RTI, luni, 10.05.2010 23:34
    bmw

    superb

  • Maka, marţi, 11.05.2010 00:11

    Am testat aceeasi configuratie si mi se pare exceptionala (considerabil peste A6 3.0 TDI) dar are si niste chestii care se puteau face mai bine: - designul frontal arata ca cineva acolo e fie lenes, fie fricos sa isi asume riscuri; oricum, mai binde decat Bangle. - capacul dela torpedou si designul bordului ca si la seria 7 e deranjat pentru genunchi (cel putin pt mine la 1,83 m) - spatiul in spate e sub asteptari fata de lungimea masinii; as fi preferat un portbagaj mai mic dar mai mult spatiu pt genunchi in spate (aici sunt putin carcotas pentru ca cel care statea in fata mea era si el cam de1,8m, dar oricum la dimensiunea asta nu te astepti la probleme - diferenta de feeling intre "confort" si"sport" in cazul suspensiei nu e asa de mare pe cat te astepti; poate ca in modul confort ar fi fost mai utile niste roti mai mici de 19 (din pacate nu am avut de ales una cu toti mai mici) - camera ofera o imagine de calitate mai proasta decat masini care costa jumatate din pretul acesteia Oricum, toate astea sunt nimicuri pentru ca dinamic masina este de departe cea mai buna din segment (scuze, nu am testat XF si pachetul dynamic drive chiar face o diferenta notabila), scaunele optionale cu masaj sunt pur si simplu perfecte, directia are feed-back bun , desi parca se putea putin mai mult feeling in volan (cel putin la cea progresiva). Succes la vanzari si asteptam 540d pentru senzatii cu adevarat tari.

  • Maka, marţi, 11.05.2010 00:21

    ...aaa am uitat: - Putin mai buna insonorizarea la vant la viteze mari ar fi facut-o perfecta. - La trecerea peste gropi la viteze reduse cred ca la rotile mari nu poate nimeni sa reduca zgomotul, dar ar fi fost si acolo binevenit.; - Pielea deschisa se murdareste extrem de repede. - Motorul acesta mi se pare minimul acceptabil pentru masa masinii; orice ar scoate de pe masina sa o usureze, varianta de 2 litri va fi submotorizata. - suportul optional de pahar este urat ca un accesoriu de Solenza Oricum, daca nu esti afectat de mofturile "de gust" de mai sus si iti face placere sa conduci o masina, atunci in segmentul acesta masina nu are competitor.

  • zeuss, marţi, 11.05.2010 00:57

    frumoasa in draci ! eu sunt fan audi, conduc audi, dar masina asta cel putin la design este peste A6, la restul claselor as ramane tot pe audi

  • BMW, marţi, 11.05.2010 03:27
    VALVETRONIC

    draga automarket , cum de la motor ia-ti dat 9/10 daca ansamblul motor e perfect ??? citez ce ati scris : " Concluzia este una simpla si total previzibila: ansamblul motor - cutie de viteze se muleaza perfect pe nevoile si comportamentul oricarui sofer. " Eu incep sa inteleg ca voi faceti marketing in defavoarea rivalilor. Nu degeaba si sit-ul se numeste AUTO-MARKET adica faceti marketing.

  • Paul, marţi, 11.05.2010 08:31
    frumos

    Sa nu uitam ca, probabil, in cel mai scurt timp va aparea motorizarea diesel de 306 cp de pe x5 si seria 7, care va aduce un plus de putere si cuplu. Oricum, prea multe de reprosat la acest model nu sunt.

  • C-G-C, marţi, 11.05.2010 08:50
    5

    Cred ca este normal sa fie cel mai bun din segment in acest moment. Daca nu ar fi reusit asta era o problema. De ce? Pt ca Mercedes este la cel mai jos nivel competitional de cand ii stiu eu, iar A6-le ar ani buni pe piata si era evident ca va fi depasit tehnologic. Cred ca adevaratele probleme vor aparea odata cu lansarea noului A6 si a faceliftului pt E-classe. Si probabil ca atunci "referinta" va fi un pic mai greu de afirmat (poate deloc).

  • Dan, marţi, 11.05.2010 10:11
    Aha

    Varianta de 2 litri diesel are 184 de cai, cum sa fie submotorizata mai oameni buni, in conditiile in care este si putin mai usoara decat E60.

  • unckle, marţi, 11.05.2010 13:02

    Maka .. avem 550i pentru senzatii tari ;)

  • Alex, marţi, 11.05.2010 15:02
    Mda

    Platesc bine bautorii de bere ? Comunistii mincatori de carnati au invatat lectia cu shpaga foaaaaaaaaaaaaaarte repede !

  • mowgli, marţi, 11.05.2010 15:02
    F10

    Superba masina.Inca nu am vazut-o in realitate dar din ce am citit cel mai tare ma deranjeaza dimenisunile masinii.Preferam sa fie un pic mai scurta.Sa poti face usor diferenta intre 5 si 7.In rest si eu aleg designul conservator.Asa am fost obisnuiti pana la Bangle desi multi uita asta si critica asemanarile dintre modelele noi.Aduceti-va aminte de E30-E34-E32. Privite din fata si de la distanta doar un ochi antrenat le poate diferentia.Iar intre E34 si E32 dierentele sunt putine.La fel si intre E39 si E38.Asa am fost obisnuit deci mie imi convine. In rest masina este perfecta, mult peste E60 cand vine vorba de design.Se pare ca incearca sa se intoarca la radacini.Pacat de doate sistemele high-tech, frumoase si utile, dar cand apare o eroare si o tii in service 2 luni ca aia nu stiu care din multitudinea de senzori e dus si mai platesi si 5% din pretul masinii pentru niste prostioare electronice, parca nu mai sunt asa de utile. @zeuss: respectele mele domnule.Ca tine sa mai tot vedem pe forum.Si nu ca alegi bmw in loc de audi, indiferent, ci ca ai bunul simt si taria sa recunosti. @dan: este submotorizat.Fa un calcul CP/tona si iti vei da seama.

  • ..........., marţi, 11.05.2010 15:03
    .............

    prea tare

  • alex, marţi, 11.05.2010 15:08

    uite cum a crescut seria 3 si s-a transformat in seria 5. @M1 - S-classu e referinta in clasa de lux de cand a aparut si o sa fii mult timp de aici inainte. daca citeai intreg articolul despre R8-u ai fi vazut k acolo scrie k au luat foc mai multe super caruri, nu toate din acelasi model.

  • p-george, marţi, 11.05.2010 15:33
    @cdg

    In mare ai dreptate insa nu poti spune ca e classeul este sub cinciar cat despre facelift, e prea nou pentru asa ceva. Intr adevar la momentul asta si eu as alege seria 5 ul in lupta asta acerba intre E, A6 si bmw ul in discutie insa, aici iti dau dreptate cdg, va tebuii sa vedem si viitorul a6 intrucat asta are ceva anisori si este cam depasit. Cat despre comparatia cu E classe tine cred doar de gust.

  • slv83, marţi, 11.05.2010 15:45
    5

    O masina ireprosabila, pt. bugetarii de lux, parlamentari spagari si directori de multinationale!

  • BMW, marţi, 11.05.2010 19:58
    Bavarian desing

    Am avut ocazia sa merg la AUTOSPACE BMW (importator oficial in Moldova) si am facut niste poze cu noul BMW seria 5 F10 si vreau sa va zic ca e o masina perfecta, am avut senzatia ca sunt intr-un seria 7 . Dupa asta am fost la GRAND PREMIUM SRL (importator oficial Mercedes-Benz in MOLDOVA) si am realizat mici diferente intre BMW si Mercedes-Benz (seria 5 si E-class). BMW 5F10 la moment e peste E-class la absolut toate capitolele (LUX , CALITATE ,PERFORMANTA , DESIGN , TINUTA DE DRUM , MOTOR,TRANSMISIE,. Daca o sa aveti ocazia sa urcati in noul seria 5 o sa va convingeti si singuri de vorbele spuse de mine.

  • eris, marţi, 11.05.2010 20:42
    @BMW

    Aprecieri foarte corecte :) Esti din republica Moldova? Felicitari !

  • gras, marţi, 11.05.2010 22:53
    tot bmw

    eris ne sugerezi ca Moldova nu au auzit de Duster. ;)

  • BMW, marţi, 11.05.2010 23:16
    @eris

    Eu sunt din Chisinau , RM (BASARABIA). Faptul ca BMW vinde mai mult ca concurenta (audi si mercedes) rezulta din aceea ca oamenii apreciaza tehnologiile ( Eficient and Dynamic , xDrive, DSC , VALVETRONIC , etc., toate elementile precum: tinuta de drum de 5 stele,puterea, siguranta , calitatea, toate la un loc creeaza placerea de a conduce si BMW se straduie sa-si mentina pozitia de LIDER PREMIUM anume prin lucrurile enumnerate de mine , oamenii apreciaza consumul , luxul, puterea , siguranta si tinuta de drum (toate sunt cu un + pe BMW si cu un - pe concurenta. Cine doreste sa le arat poze cu noile opere de arta din Stuttgart si Munchen i le pot trimite pe messenger ( bmw_bvr ) .

  • coASA, marţi, 11.05.2010 23:46

    BMW sta prost la design interior mercedes si audi dau clasa, iar comfortul din mercedes nu pot sa-l egaleze!

  • BMW, miercuri, 12.05.2010 00:41
    @coASA

    Tu mai intai specifica ca nu toate BMW-urile sunt destinate LUX-ului sau SPORTULUI . O tii una si buna ca BMW sta prost la DESIGN , baiete te gresesti rau de tot. Noul Seria 5 are interior de seria 7 dar seria 7 isi bate joc de E-class la interior , e cu o stea mai sus decat E-class. Asa ca mai gandeste-te cand scrii.

  • Architrion, miercuri, 12.05.2010 00:45
    Design exterior dezamagitor

    Nu ma refer la calitățile tehnice și tehnologice, ci doar la design și în special la cel exterior. Recunosc ca am fost și sunt fan Bangle. Modelele sale mi s-au părut un aer proaspăt in design-ul auto, o gura de oxigen pentru prăfuitul design bmw. Nu toate modelele sale au fost la fel de reușite, dar (fosta) serie 5 a fost vârful! Dar trebuie sa ai o minte foarte deschisa, sau măcar sa lucrezi în domenii conexe design-ului ca sa poți aprecia creațiile lui Bangle. Prin acest nou seria 5 cei de la bmw dau dovada de lipsa de imaginație, un design exterior fricos (farurile in special sunt ca niște ochișori triști și cuminți) și în același timp pompos, încărcat ca un pom de Crăciun. Acum toată lumea pune led-uri și luminițe , unde vrei și unde nu vrei, au copiat moda kitsch de la audi a beculețelor de Crăciun și gata design-ul!

  • F1, miercuri, 12.05.2010 03:04
    @bmw

    seria 7 isi bate joc de e-klasse la interior, pt ca nu sunt din aceeasi clasa. insa sa vezi s-klasse cum isi bate joc de seria 7 la interior, ca ti se inrosesc bucile interiorul la bmw este intr-adevar elegant si frumos, insa mi se pare deja tras de coada punctajul asta si primeasca si aici 10 in conditiile in care interiorul unui acura de ex e de 2 ori mai frumos

  • vlad, miercuri, 12.05.2010 10:43
    urata

    ce lipsa de imaginatie; parca e o seria 3 mai mare putin - modelul anterior era mult mai frumos

  • BMW, miercuri, 12.05.2010 14:28

    la Chisinau asa se porta, mergi la reprezentanta faci 2-3 poze si gata masina e a ta (dora k aminire).... in rest tot cu autobuzi mergi. parerile unor amatori k bmw sunt penibile, ei fac poze si dupaia isi dau cu parerea.

  • xyz, miercuri, 12.05.2010 14:36

    ptr ce sa mai trimit tu poze cand deja a parut pe strada sau ai facut tu unele spion...:)):)). sau la moldova a aparut o serie limitata cu senile si trapa ptr tun...:)). masina kiar arata bine bine.

  • Maka, miercuri, 12.05.2010 22:43

    Mai BMW, daca ti-e rusine, deschide carte cu istoria Rusiei si atunci o sa iti mai revii si vei fi ceva mai mandru ca esti roman. Iar de "Stefan cel iute la manie si grabnic varsatoriu de sange" mai documenteaza-te. O sa fii socat cat de tare a semat cu un conducator rus care a oripilat multa lume. Ia-o incet cu acuzele ca pana una-alta nu ai nici tu de unde sa stii daca esti roman si BMW oricum nu are nimic de a face cu asta. Da, intr-a devar la Chisinau BMW a avut ani cand era importatorul numarul 1 (pana a aparut Dacia) si acolo sunt destui raportat la totalul populatiei care merg cu masini ce au acelasi cost cu un seria 5. Ma intreb de fiecare data pe unde le folosesc fara sa le rupa? E tara / provincia perfecta sa iti cumperi masina cu cea mai confortabila suspensie.

  • BMW, miercuri, 12.05.2010 23:01
    @Maka

    eu sunt ROMANI am certificatele de nastere a buneilor si au fost cetateni ROMANI nascuti in 1920 , cand ERAM ROMANIA MARE . Ioan il chema pe bunic . Eu sunt pentru ROMANIA mare de mic copil , nu de cand ROMANIA e in UE. Sunt roman ca viata de aici cu multe rusizme m-a facut sa fiu de mic cu ura pe RUSI si pe cei ce au DEZBINAT TARA ROMANEASCA. Am fost nascut de mic sa fiu roman sa stiu cine sunt , din pacate sunt multi magari in BASARABIA care spun ca romanii sunt TIGANI si niste curve(cred ca se trage de la al doilea razboi mondial cand romania a fost cu nemtii si pe urma s-a dat cu rusia) , eu nu impart ideile cu ei , deoarece suntem cu totii ROMANI , chiar daca unii nu stiu, dar ROMANI suntem cu totii. Si peste Prut la voi sunt multi care ne fac RUSI , dar nu am sa ma uit in gura prostilor ., Referitor la BMW , CHISINAUL e preponderent plin de BMW-uri, pe doi Merecedes si audi pe 3. Asta e , lumea asa alege , nu degeaba BMW e lider PREMIUM MONDIAL, BMW 315 mii in primul trimestru , AUdi 270mii si Mercedes 245 mii.

  • @BMW, miercuri, 12.05.2010 23:15

    stai la Chisinau si dupa ce termini de invatatla istorie vii sa te ascultam...:)):)).

  • BMW, miercuri, 12.05.2010 23:33
    @BMW

    De ce zici sa stau la CHISINAU ?

  • jonny, joi, 13.05.2010 15:48
    este ok

    masina este ok, dar VA ROG INSISTENT SA SCOATE TI RECLAMA DE LA RENAULT ASTA CARE SE PLIMBA PE ECRAN CA MA DEZABONEZ DE LA VOI, NU POT SA CITESC NIK CA IMI APARE RECLAMA. ORICUM MASINA ESTE PRAF PE LANGA ARTICOLUL CU BMW-UL. NU SUNT SINGURUL CARUIA NU II CONVINE PUBLICITATEA ASTA

  • OPC, joi, 13.05.2010 22:18

    ESTE FRUMOS,DAR NU ARE PERSONALITATEA UNUI E CLASSE SI AICI MA REFER LA SINDROMUL AUDI ,A 6 SI A 8 PARK SUNT ACEEASI MASINA, NOUL A 8 ESTE CEVA MAI DIFERIT DAR BMW A FACUT O CHESTIE CARE PENTRU EI PARE SIGURA ,PT RESTUL LUMII E O GRESEALA SA TRANSFORMI UN SERIA 5 INTR-UN MIX DE SERIA 7 CU SERIA 3...E FRUMOASA ORICUM DAR ORICAND AS PREFERA UN CTS SAU E CLASSE ,SAU CHIAR JAGUAR XF,IN FINE MAI A APARUT SI NOUL SAAB 9-5 SI PENTRU MN UNUL CONTEAZA SI ALTCEVA IN AFARA DE TINUTA DE DRUM...

  • io, vineri, 14.05.2010 01:42
    bmw5

    As vrea sa-i urez bine ai venit colegului din Moldova (nu te lua dupa idiotii care te fac rus sau iti zic sa stai in Chisinau - atat pot si ei - nu poti fi decat bronzat sau cocalar sa dai sfaturi d'astea). Referitor la noul seria 5: e-classe -> seria 5 -> s-classe parerea mea ... Si da, as lua o japoneza in locul germanicilor. Nemtii ofera dar cer prea mult pentru ce ofera. Masina este prea "cheala" in standard, iar pretul dotarilor suplimentare este mult prea mare.

  • BMW, vineri, 14.05.2010 01:47
    @io

    Merci mult !!!

  • BugsBunny, marţi, 25.05.2010 00:58
    Desgin?!

    Nu contestă nimeni valoarea BMW-urilor, însa ce treabă are mașina asta cu frumusețea?! BMW merg din ce în ce mai rău la capitolul design, n-au niciun pic de inspirație. Majoritatea românilor, inclusiv cei de peste Prut, apreciază imaginea asimilată firmei BMW (aceea de putere - au facut tot timpul motoare puternice și fiabile). BMW, la ora actuala, poate să vânda și o ladă cu castraveți veștejiți, la noi tot s-ar cumpăra pentru că așa e românul - apreciază imaginea pe care i-o dă o astfel de mașină într-o societate al cărei imaginar colectiv e setat pe Bogatie și Putere. E doar o opinie, a mea.

  • BMW, luni, 26.07.2010 18:26
    @io

    Multumesc mult pentru sustinere . Stiu ca sunt si oameni pe ambele maluri ale Prutului ,. Se gasesc unii care nu le plac BASARABIA dar nu ma supar pe ei , istoria ii va judeca nu eu. Cele bune de la un BASARABEAN adevarat , din pacate la moment sunt in SUA departe de meleagurile romanesti.... Dar sunt cu inima la ROMANIA MARE ...

  • 007, vineri, 01.07.2011 00:34

    super tare

  • kriss, vineri, 21.09.2012 19:16

    e frumoasa la interior ,fata e frumoasa dar spatele l-au stricat rau .Spatele seamana cu un seria 3 .sincer terminatia midelului anterior e mult mai frumoasa iar acum o poti comfunda de la spate cu un seria 3