Motor / Transmisie
Experienţa senzorială a celor patru anotimpuri începe, în cazul nostru, „Vara”, la volanul lui BMW 435i, cea mai puternică declinare pe benzină a modelului german, exceptând extraterestrul M4. Asemeni notelor înşiruite de Vivaldi, concertul debutează Allegro pentru a deveni apoi „Presto e Forte”.
Interpretarea este asigurată de cei şase cilindri în linie ai motorului de 3.0 litri. Îşi revine în simţiri cu un uşor zăngănit metalic la simpla apăsare a butonului de start. Apoi se cufundă în linişte, anticipând parcă furtuna.
Sunt 306 cai putere care aşteaptă să se înhame la orice provocare şi alţi 400 de Nm, disponibili cât ai clipi, adică la 1200 de rotaţii. E ca şi cum ai fi trezit din somn cu un defribilator. E printre singurele motoare pe benzină capabile să livreze cuplul motor la un regim de rotaţii atât de timpuriu.
Vorbeam de furtună, o furtună pe care tu, cel de la volan, o poţi stârni mai repede decât orice Demiurg modern. E nevoie de o apăsare puternică a pedalei de acceleraţie pentru ca arcuşurile să se încordeze puternic şi, odată cu ele, părul tău să se zburlească.
Resursele sunt livrate liniar de o transmisie automată cu opt trepte. Poate că finalul brutal al Verii lui Vivaldi este trădat puţin de rafinamentul inginerilor germani. Orice retrogradare este tratată cu tact, aşezând acul turometrului în zona potrivită.
Modul Sport+ transmite acceleraţiei o sensibilitate sinonimă cu cea a unui nerv. În modul EcoPro însă, cel mai puternic anestezic este turnat asupra aceluiaşi nerv, totul de dragul unui consum redus.
parca am citit o brosura de la bmw...nicidecum un test auto Masina e ok..dar 72.000 pt un seria 3 ...deja o dam in barci indiferent ce motor are..