BMW Seria 3

2.0 328i xDrive Sport Line

Motor / Transmisie

4.5

Versiunea testată poartă denumirea 328i, dar este reprezentată, în fapt, de un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri în linie. Acesta vine în standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, dar BMW oferă în lista de opţionale o transmisie automată cu opt trepte care se comportă exemplar. Tot opţional, cei de la BMW oferă sistemul de tracţiune integrală xDrive. După cum vă povesteam mai sus, exemplarul testat beneficia de ambele opţionale, cele două elemente oferind un plus de dinamism şi de confort.

Propulsorul livrează 245 CP la 5.000 rpm, iar cuplul maxim livrat de motorizare este de 350 Nm, încă de la 1.250 rpm. În compania transmisiei mai sus menţionate, avem promisiunea unui comportament sportiv de la prima clipă în care apăsăm acceleraţia. Ca idee, unitatea testată este a doua cea mai puternică din gama pe benzină a lui BMW Seria 3 până la apariţia lui M3, iar cuplul motor este suficient de ridicat încât să te lipească cu capul de tetieră preţ de câteva secunde.

În materie de concurenţă, BMW 328i xDrive nu are foarte mulţi rivali, deşi există destui jucători pe segmentul premium. Audi are cel mai apropiat model în materie de configuraţie, un A4 facelift 2.0 TFSI S-Tronic quattro, care dezvoltă 211 CP, pe când Volvo oferă cea mai apropiată motorizare în materie de putere, dar aceasta nu este oferită şi în compania unui sistem de tracţiune integrală. Vorbim despre versiunea T5 a lui S60, care asigură 240 CP şi 320 Nm, oferită în compania unei transmisii Powershift.

În portofoliul Mercedes-Benz, Clasa C facelift poate fi comandată împreună cu trei motorizări pe benzină pe lângă versiunea AMG, acestea având cilindree de 1.6, 1.8 sau 3.5 litri. Cea mai apropiată versiune a lui C-Klasse de 328i-ul testat de noi este C 250 BlueEfficiency, care dezvoltă 204 CP şi 310 Nm, dar ea nu este oferită şi într-o versiune 4Matic. În oferta Lexus IS nu există o motorizare comparabilă care să fie oferită şi cu transmisie automată şi tracţiune integrală, singurul motor apropiat fiind al versiunii de bază, pe când oferta Infiniti G Sedan nu prezintă o motorizare comparabilă.

Cuplul motor/transmisie care echipează 328i xDrive oferă un comportament rutier deosebit, motorizarea fiind remarcabilă atât prin silenţiozitatea oferită la ralanti, cât şi prin reprizele livrate. N-am simţit în niciun moment că am nevoie de mai multă putere, propulsorul fiind foarte generos la acest capitol. Singura "temere" a acestei versiuni este reprezentată de fraţii săi mai mari. Adică de 335i şi de mult aşteptatul nou M3, al doilea jucând însă în altă ligă.

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 10:49

    Acest test arata unora cat de mult a scazut Bmw in sportivitate, chiar daca are directie asistata electric si motor turbo. Anul trecut la Bmw Joydrive Tour 2012 am condus inclusiv un 328i, din pacate doar 2 ture pe circuitul de la Prejner, prea micut pt a vedea ce poate masina, maxim cu a 2-a am mers, nu era loc si de a 3-a, chiar si asa accelera fulminant si frana violent, ma intreb cum merge un 335i, mi-au spus altii care au mers, era unul acolo dar nu era la test drive, era doar expus, au spus ca este prea violent si ca prefera 328i, cu toate ca pe hartie performantele sunt asemanatoare pana la 100 la ora, dupa aia se schimba treaba, oricum acest 2 litri turbo este super, ai tot ce vrei fara sa consume exagerat, in acest moment intre un 320d si 328i l-as alege pe al doilea, pana de curand nu exista o alternativa atat de buna la motoarele de 2 litri diesel, acum exista.

  • eee, marţi, 18.06.2013 11:17

    @Automarket: As dori sa va intreb de ce tot timpul la teste aveti masinile cu toate dotarile, cu pachete sport, cu tot felul de extra-dotari si pe urma ziceti ca pretul e prea mare. Si ca arata bine masina. Normal ca arata bine cu toate optionalele alea. Ati vazut interiorul unui astfel de serie 3 fara optionalele alea? E pustiu inauntru. Eu as zice ca ar fi foarte obiectiv sa aduceti si astfel de exemplare in test, unele care chiar se cumpara.

  • mog, marţi, 18.06.2013 11:19

    in afara de pret si probabil costurile de intretinere, nu prea ai de ce sa te iei la masina asta: consum bun, putere si cuplu indeajuns de mare pt tara noastra, taxe mici, tractiune integrala..plus arrul de sportivitate tipic bmw...

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 11:21

    @eee Pt ca o masina de test trebuie sa fie ca o vitrina tehnologica, sa vada oricine care testeaza ce face fiecare dotare, altfel cum poti sa le prezinti? Dar majoritatea potentialilor clienti nu-si vor alege toate dotarile, de ex un 328i 4x2 si dotari absolut decente poate ajunge si cu 10 mii mai ieftin decat acest exemplar testat, cand costa 5000 mii doar jantele si alte cateva mii doar pachetul M normal ca se ajunge la preturi foarte mari.

  • Pavl, marţi, 18.06.2013 12:25

    @Dan_grc Ai vrut sa zici intr-adevat cat a scazut BMW in sportivitate? :) Pentru ca din ce urmeaza, zici ca este excelent acest motor. Si nu te contrazic avand in vedere ce ofera concurenta. Singurele motoare mai performante sunt cele de la VAG de 300 de cp si respectiv Mercedes AMG de 360 de cp, care cred ca va castiga motorul anului la anul. Dar aceste versiuni sunt de nisa, nu destinate modelelor de volum, cum procedeaza acum BMW cu acest 2l turbo, pe care il ofera pe toate modelele comercializate.

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 12:35

    @Pavl Stiu ei la cine ma refer, cand le spuneam ca Bmw inca mai are modele si motoare specifice marcii nu ma credeau, mai ales cand cica Bmw a lasat-o mai moale cu puterea motoarelor, a lasat-o moale cu niste versiuni entry care au puteri mici sa iasa media emisiilor poluante, pt ca astazi se pune accentul si pe "verde", pana si Cadillac va oferi pt Europa motor de 2 litri turbo, dar la motorizarile obisnuite si consacrate, mai ales cele cu 6 cilindri, puterile au crescut, plus ca noile sisteme chiar sunt utile, la o apasare de buton se schimba comportamentul masinii, sunt scumpe intr-adevar, dar aceste tehnologii le simti cand vezi cum functioneaza, daca doar comentezi dupa margine pe de o parte si pe de alta parte crezi ca Bmw este dorit doar pt sigla atunci oricine face asta se afla in eroare.

  • bob, marţi, 18.06.2013 13:14

    au cam luato Mercedes inainte sunt curios la anu ce batalie va fi in vanzari am fost sa vad CLA este bomba pe rotii frumos model si A nu mai spun de consumuri treaba buna au facut Bmw sau pus in ultima vreme pe motorete acolo au inaintat is in coada Japonejilor

  • inexorabil, marţi, 18.06.2013 13:36

    Dane, totusi, referindu-ne la motorul turbo de 2 litri, nu stiu daca poate fi ceva mai "fulminant" decat Mitsubishi Evo X. Adica iese din fabrica cu 276 CP si 422 Nm si acopera "plaja" sub 5 secunde! Basca sistemul 4x4 mai avansat al japonezilor si grila mai agresiva. Si sa nu-mi spui ca BMW a ales sa se axeze pe fiabilitate. Nu ma pretez la "comparative", dar ma astept la ceva mai multa forta de la BMW, care ar trebui sa n-aiba rival, cel putin in Europa (foarte greu, totusi, cand Mitsubishi UK a ajuns cu versiunea FQ-400 a lui Evo X la 400 CP si 542 Nm, adica scoate 3.8 sec!). Pai modelul prezentat aici sta pe aproximativ acelasi palier de putere cu versiunea R a lui Golf 6, desi vorbim de clase diferite si de mase diferite. Sau cum este posibil sa accelereze la fel de repede ca o Lancia Delta Integrale de acum 20-24 de ani, care avea 30-45 CP mai putin !? Cu putin efort, ar putea sa ridice pretentii si Megane RS, Astra OPC si Buick Verano. OK, pana la urma exista Divizia M (ah, pentru a obtine performante mai bune, trebuie sa dispui de cilindree mai mare, configuratie in V si/sau cel putin doua turbine), dar mi se pare ca BMW nu vrea sa joace numai in liga premium, ci sa racoleze cat mai multe categorii de clienti......Foarte bine ca vrea sa gandeasca globalistic, dar in aceasta privinta straluceste VAG, deci ar fi de preferat ca munchenezii sa vizeze numai esalonul suprem de calitate, la care are toate sansele sa ramana nr. 1 mondial muuuuulta vreme de acum incolo......Totusi, pentru mine ramane o enigma cum poti fi premium cu aceasta discrepanta dintre sportivitate si lux......Oricum, astept ca BMW-urile de serie sa inaugureze in anii viitori o sectiune de calitate superioara lui premium, anume platinum. Cu conditia sa se incarce cu mai mult tupeu (poate ca ar fi fost mai nimerita o alianta cu Mitsu sau Subaru decat cu Toyota).

  • Lucian, marţi, 18.06.2013 13:56

    Ce i-ar fi costat pe cei de la BMW sa fie fair-play si sa declare consumul real de 10,8 litri urban ? Nu s-ar fi suparat sau mirat nimeni. Ca doar nu este cineva care sa creada ca o masina cu motor de 2 litri benzina poate consuma doar 9 litri/100km urban....

  • tare, marţi, 18.06.2013 14:02

    Imi place cum arata versiunea testata de voi. Arata agresiva !

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 14:06

    @inexorabil Vorbeai fata de modelele mai vechi Bmw, lasa Evo X, este un model extrem, deci fata de vechile 328i cat de slab este asta noul, chiar daca a renuntat la motorul cu 6 cilindri, exista 335i, nu intelegi ca un model poate sa fie si sportiv si luxos in acelasi timp? Dc sa nu poata? Prea mult dai exemple din trecut, ca modelul X avea nu stiu ce putere si accelera in nu stiu cat timp, Bmw a pus tot timpul accentul pe manevrabilitate si acest lucru se vede in continuare si astazi, chiar si la modelele mai mari, ca se manevra ceva mai bine un model de acum 20 de ani este altceva, dar astazi nu se mai poate oferi chiar o caroserie si-un motor, iar alianta cu Toyota n-are legatura cu puterea sau sportivitatea, stii foarte bine pt ce colaboreaza, este atat de greu de inteles ca chiar s-au schimbat vremurile? Bmw nu putea oferi doar 2-3 modele foarte sportive ramand blocat in trecut, dai exemple de Mitsubishi si Subaru, exact pe aceasta linie au ajuns intr-o situatie nu chiar roza, se salveaza datorita Asiei in primul rand, dar Bmw nu-si permitea asta, iar astazi daca nu vezi ca s-au schimbat atatea...este alta concurenta, incearca sa fie cat se poate de completi, cu modele pe toate segmentele, dar sa pastreze totusi un specific, specific pe care eu zic ca-l pastreaza, de exemplu un X6, cat o fi el de inutil si de "pornografic" vireaza mai bine si este mai manevrabil decat multe hatcback-uri, este doar un exemplu, lucrurile nu vor ramane niciodata fix la fel, eu zic ca nu s-au schimbat atat de mult in rau ( cu unele exceptii) in cazul Bmw, poate doar intrarea pe segmentul tractiunii fata, asta e, asta nu-mi place.

  • constantin, marţi, 18.06.2013 14:56

    ma saturasem de ata motorina ,motorina motorina um benzinar sai mai multe benzinare daca se poate sunt fan.Diferenta nu e la consum flacai cu tractoare,ci la intretinere.Diselul de dau pe mere iau pe pere.Multumesc

  • tzenu_bmw, marţi, 18.06.2013 15:36

    sincer imi place masina asta tare mult........ 440 euro camera pt. marsalier...........serios acuma???in afara de lucru asta....greu gasesti ceva sa nuti placa.......probabil un motor cu 6 i se potrivea mai mult......insa asta e alta treaba

  • inexorabil, marţi, 18.06.2013 16:41

    Las Evo X, Dane, dar tocmai aceasta trasatura "politically incorrect" o vreau la BMW: extremism :) Cat despre simbolicul inline-6 al lui BMW, a fost declarat cel mai bun motor din secolul trecut de catre cea mai veche revista auto din lume (Ward's AutoWorld) ! Vrei sa zici ca nu se pot armoniza "perfect" flexibilitatea in curbe cu regimul de viteza sporita? Ba da, dar aceasta abilitate se exerseaza mai mult in WRC, pe care BMW nu prea l-a gustat, "remarcandu-se" prin raritate si figuratie. Eu pot intelege orice aspect din automobilism, in afara de unul, pe care nu-l voi putea digera niciodata: cum de BMW n-a devenit campioana all-time a raliului? Sa fie de vina predilectia pentru tractiunea spate? Ca nici Porsche n-a incercat sa fie mai prezent......Se naste o contradictie spumoasa: la raliuri, timpul este un factor crucial, pe care il economiseste mai ales tractiunea integrala, dar "cele mai adevarate" senzatii in pilotaj (sportivitatea) ti le furnizeaza tractiunea spate......si eu stiu ce inseamna la BMW: un modus vivendi. In aceasta privinta, bavarezii se poarta precum vechii troieni: nu-i doare ca-si sparg singuri zidul (traditia), ca sa introduca in cetate calul troian (tractiunea fata). Insa, dupa ce-l vor aseza pe piedestal, va fi un cal din care vor curge nu greci, ci multi bani :)

  • slVW_83, marţi, 18.06.2013 16:50

    O masină demenţială pentru connesseuri! Cocalarii şi piţipoancele sunt excuşi aici! Felicitări pentru test! În sfârţit un benzinar veritabil şi cu nerv iar XDrive-ul e un "must have" , cel puţin prin denivelările autohtone!

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 17:31

    Raliuri zici...pai Bmw nu prea a participat la raliuri, are legatura si cu tractiunea spate, cea integrala fiind mai potrivita, nu intra nimeni la raliu pt derapaje fara sa faca si timpi buni, dar in motorsport cand concura castiga totusi ceva, pot sa incep din perioada interbelica si sa spun ca pilotul roman Petre Cristea a castigat cursa de la Nurburgring cu Bmw 328, a 2-a editie a "Bucuresti Grand Prix" in 1937 a fost castigata de Ernst Henne, pilotul de uzina Bmw tot cu 328, unde erau Mitsubishi si Subaru? A urmat o pauza de cateva decenii adevarat, dar in anii "80-90 au castigat multe campionate la turisme, in ETCC si WTCC, cu echipele de uzina, ultimele batalii adevarate fiind cu Alfa 156 GTA, in Formula 1 in cativa ani n-au castigat campionatul, dar cateva curse si destule pole-uri tot au luat, spre deosebire de altii care timp de 9 ani n-au castigat o cursa, acum au revenit in DTM si-au facut-o foarte bine, ok Bmw nu are palmaresul Mercedes in motorsport sau al altora, dar au obtinut destule raportat la participari in diferite competitii. Vrei modele extreme "jucause" in prezent? Exista 1M sau M135i, la fel de bune, cine ofera compacte de peste 300 de cai cu tractiune spate? Cel putin 1M este si mai auster asa la interior, pare perfect, nu crezi?

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 17:40

    Exact marcile de la sfarsit cu THE END domina categoric pe orice piata mai @mafia:) . Vezi ca Lexus cu motorizari de 3.5 aspirat si puteri mediocre nu ajunge nicaieri, lasa motorizarile de 90 de cai de la Bmw, alea sunt pt "verzii" de la statisticile cu emisiile poluante, pana una alta Lexus IS nu are o motorizare echivalenta pt 328i, trebuie sa-si incarce portbagajul cu baterii pt asta.

  • dan_grc, marţi, 18.06.2013 17:52

    Aia e versiunea echivalenta? Esti praf, eu zic ca este IS 250 de 208 cai, care este mai slaba din toate punctele de vedere, altceva?

  • iunie, marţi, 18.06.2013 18:26

    O masina cu o sportivitate aparte. Imi convine cum arata in versiunea de fata.

  • CapitanuBurtaMare, marţi, 18.06.2013 20:25

    Jantele sunt meserie...

  • @mafia, marţi, 18.06.2013 20:28

    Tie ti se sterg toate, stai linistit.

  • inexorabil, miercuri, 19.06.2013 00:31

    Dane, stiam mai demult de Petre Cristea. Il gasesti si in "almanahele" auto din perioada comunista! N-ai mentionat ca a concurat ulterior si in......R.P. Romana, desi alaturarea termenilor BMW si bolsevism pare ireala. Per total, te-ai sictirit putin din cauza tonului meu critic la adresa marcii tale iubite, dar tu realizezi in sinea ta ca BMW nu trebuie sa lase garda jos la niciun capitol, deoarece "la noblesse oblige". @Mafia, sa nu stii oare ca negarea negatiei (sau a negativului) inseamna adevar? Cand scrii "pseudo-ne-x", automat scoti in evidenta particula x, adica sa inteleg ca Dan este un recunoscator? :) Si un mare iubitor de adevar ("pseudo-mincinos"). Apropo, in viziunea lui @Mafia, habar n-ai sa minti, mai Dane, sa-ti fie rusine :))

  • OPC, miercuri, 19.06.2013 01:23

    arata trist cu doar o evacuare cu 2 finale , pacat de acel spoiler....parerea mea este ca la design s-a pierdut tot farmecul nu se poate compara cu seria 3 e 90 sedan care este mult mai frumos...interiorul parca nu ma mai impresioneaza deloc dupa ce am vazut ca se poate mult mai mult pe seria 6...pacat ca au stricat acest model si denumirea legendara de acum M3 > M4

  • scuderia, miercuri, 26.06.2013 12:49

    @Sebi T. Nu ti-a placut pt ca esti in Romania. Daca erai locuitor al Germaniei sigur nu mentionai cele 3 puncte;)

  • Audi S8, joi, 19.09.2013 11:18

    audi s3 Benzina Nr. usi 3 Motor tip / cilindri L4 Nr. locuri 4 Cilindree cmc 1984 Lungime mm 4254 Putere maxima CP (rpm) 300 (5500) Latime mm 1777 Cuplu maxim Nm (rpm) 380 (1800) Inaltime mm 1401 Viteza maxima km/h 250 Greutate kg 1490 Acceleratie 0-100 km/h s 4.8 Ampatament mm 2596 Tractiune integrala Volum rezervor litri 55 Cutie viteze Automată (6 trepte) Volum portbagaj litri 325

  • clau_bv, sâmbătă, 28.09.2013 19:38

    In Germania majoritatea masinilor care circula, cele mai multe, sunt cele premium, ale lor autohtone, Audi, BMW si Mercedes + restul marcilor mai ieftine. Italienii cu bani prefera aceleasi masini, vezi multe Audi, BMW si Mercedes, dar si VW si Alfa 159 + restul masinilor, multe fiind de litraj mic, economice. Spre surprinderea mea, vezi si multe Dacia. Parerea mea: Opel o marca cu un raport bun calitate/pret, ok pt buzunare medii. Romania e o piata auto preponderent destinata masinilor ieftine. Piata second-hand : un sfat pt romanii, cu venit mediu, care tanjesc dupa marcile premium, sa se gandeasca si la costurile de intretinere a unui astfel de automobil, mai ales in conditiile achizitionarii acestuia la un nr de km considerabil. Si mai ales daca iei masina de toti banii disponibili.