BMW Seria 1

2.0 120d xDrive

Interior

4.5

Ştim deja din testele precedente cu BMW Seria 1 că interiorul modelului din Munchen a crescut mult la acest capitol faţă de predecesorul său. În trecut, concluzionam că interiorul lui Seria 1 este ergonomic şi că are un design sobru, în cel mai pur stil teuton, înveselit de micile ornamente care vin cu gamele de design Urban Line şi Sport Line, dar că spaţiul pentru pasagerii din spate este modest. Ei bine, după întâlnirea cu exemplarul testat, ne-am convins că pachetul M desăvârşeşte interiorul acestui model, asigurând toate elementele pe care le aşteptăm la un model premium.

Scaunele din faţă sunt foarte reuşite şi oferă un nivel foarte bun al susţinerii laterale. Deşi sunt, în esenţă, scaune sport, acestea nu îţi torturează spatele, îmbrăţişând fiecare pasager cu reglajele lor electrice şi materialele moi care formează căptuşeala. Plafonul de culoare neagră, specific modelelor cu pachetul M, alături de alte mici artificii de acest gen, fac deliciul oricărui fan al detaliilor interioare.

Spaţiul oferit la bord este potrivit pentru patru pasageri, chiar şi pentru o călătorie mai lungă, dar al cincilea pasager ar putea să fie incomodat subtil de pasajul transmisiei, fără ca acest lucru să facă imposibile călătoriile pe distanţe scurte. Portbagajul nu este cel mai mare din segment, dar vorbim de diferenţe de câţiva litri între competitori. 

  • andy, marţi, 02.04.2013 13:43

    Facuta..pentru tineri??Cati tineri isi permit sa dea 45.000 pe o masina compacta?Poate doar pentru tinere...cu soti foarte bogati si foarte batrani

  • Dutzu, marţi, 02.04.2013 13:44

    Sta bine la motorizare, dar aspectul lasa mult de dorit. Daca as avea banii astia cu siguranta ca nu l-as cumpara. Arata totusi destul de rau. A-Klasse de la Mercedes ii mult, mult mai reusit.

  • dan_grc, marţi, 02.04.2013 13:54

    @suedezule Volvo V40 2.0 D3 150 de cai 4x2 testat de Automarket, pret 44.399 euro, ok are un plus de siguranta, dar daca scoti pachetul M de la seria 1, pt ca majoritatea testate au pachet M, se economisesc 3.647 euro, daca te multumesti si cu 4x2 pretul se duce sub 40.000, oricum foarte scump pentru aceasta clasa, ca si competitorii. Eu as alege seria 3 la pretul de 45.000, cand a fost lansat am facut drive-test si exemplarul respectiv, 320d 4x2, aproximativ la fel costa, nu avea navigatie, avea un ecran mai mic pentru sistemul multimedia si alte setari, fara piele, fara trapa, dar in rest cam avea tot ce trebuia.

  • so, marţi, 02.04.2013 13:55

    @suedezu frate cate volvo-uri sunt pe teritoriul romaniei? dar BMW-uri? fa oleaca de comparatie si apoi iti dai seama cata vanzare face volvo cu toate sistemele lor de siguranta.... cu toate dotarille lor is varza la vanzari!!! nici eu n-as da 40mii pe o masinuta de asta mi-as lua un suv cu 40mii

  • @Dutzu, marţi, 02.04.2013 14:34

    Seria 1 are avantajul interiorului, este de nota 10, greu poti sa-i reprosezi ceva, la exterior cel mai bine arata V40 dupa parerea mea, clasa A este draguta dar nu poti sa spui ca-i de nota 10 la design exterior sau interior, A3 este cel mai clasic si conservator, dar la interior prea sec.

  • @so, marţi, 02.04.2013 16:36

    hai sa-ti pun si eu o intrebare...mai mult retorica,care-i legatura dintre numarul mare de bmw-uri din romania si educatia si cultura romanilor?o sugestie ajutatoare daca stai pe ganduri...gandeste-te la o chestiune de inversa proportionaliate....a celor doua aspecte pe care ti le-am expus.

  • @@so, marţi, 02.04.2013 16:49

    Gandeste-te la idei preconcepute enuntate de limitati si ajungi la concluzia pe care ai enuntat-o tu, nu o masina te face mai destept sau mai educat, si numarul de masini de la o marca nu are relevanta, daca ai o marca foarte rara nu inseamna ca tu esti o persoana la fel de ...rara ca si inteligenta:)

  • @so, marţi, 02.04.2013 16:56

    n-ai inteles nimic,ai incurcat cauza cu efectul...

  • eee, marţi, 02.04.2013 17:25

    interiorul fara pachet M si multe dotari este groaznic, trebuie multe optionale pana sa arate bine, va recomand sa cereti sa vedeti un exemplar cu dotarile respective inainte de a cumpara. fara display-ul ala sus nu mai arata asa de bine, sau cu displayul mai mic, fara butoanele de langa schimbator la fel ...

  • so, marţi, 02.04.2013 19:07

    am umblat si prin germania, austria, grecia...exact acceasi conceptie...daca vedeai 1 volvo intr-o ora era bine... ce vrea sa insemne asta? toti europenii is needucati? o fi ele bune si cu multe stele de sigurata, dar daca nu-s vandute si nu-s populare, cui ajuta? nu am nimic cu marca, D-ne fereste!!!

  • @so, marţi, 02.04.2013 19:55

    uite...vad ca esti insistent...iti zic si eu din experienta mea ceva si o sa vezi ca lumea-mi cam da dreptete.mai nesimtiti soferi ca cei de bmw n-am vazut ,obraznici, increzuti ,iresponsabili, badarani,batausi ....bine ,nu toti ,evident cam.....................80%.eram odata cu familia veneam de undeva ,seara la un momentdat din spate incepe un nebun sa ma bliteze disperat...la care eu :,,ehe,iar un nebun pe vreun bmw?'' sotia,dupa ce a trecut:de unde D-zeu ai stiut?"...simplu din nenumaratele cazuri pe care le intalnesc. chiar si la mine in localitate exista un exemplar din asta de prostie monumentala are o pisicuta de 2Lbenzina vine duminica la terasa cu maneaua la maxim,se asaza langa mine, imi aduce un suc,ceva si apoi ma roaga sa-l duc luni pana intr-un oras (X)....cica,n-are rovigneta ...

  • flavius, marţi, 02.04.2013 21:48

    Foarte pertinent si justificat articolul lui Samba.E pacat sa omori un turbo diesel in oras.Cat despre BMW-ul testat ,nu isi justifica pretul decit ca fitza.

  • Andy, miercuri, 03.04.2013 01:48

    Nu contest ca e o compacta de exceptie, asta e clar. Insa 45.000?!? Pentru tineri? Side si Hrebenciuci juniori poate... Samba are perfecta dreptate, cea mai buna solutie pentru majoritatea dintre utilizatori raman benzinarele aspirate (cele turbo au cam aceeasi probleme cu turbo dieselurile) insa din cauza unui marketing agresiv si a unor idei preconcepute se vand mai multe dieseluri...Producatorii sunt fericiti ca vand si piese de schimb mai scumpe si mai des...

  • @Andy, miercuri, 03.04.2013 02:02

    Si cate aspirate pe benzina mai exista acum la masini noi? Foarte putine.

  • slVW_83, miercuri, 03.04.2013 07:38

    Masina e un deliciu.....mai ales ca-i integrala! @Samba Aici ai mare dreptate, ti-am spus-o in trecut, ti-o repet! Acum sper ca multi sa citeasca postarea ta cu luare aminte.

  • unckle, miercuri, 03.04.2013 09:16

    @Samba - desi nu sunt de acord cu tine in unele situatii, de data asta jos palaria :) Trebuie accentuat asupra faptului ca, avand afara temperaturi foarte scazute (multe grade sub zero) oamenii merg cu motoarele diesel reci si subturate. Marea majoritate are o frica de zgomotul facut de motor, de parca nu ar fi constienti de tractorasul cumparat, si merg cat sa nu se auda ... de obicei cu motorul intre 1200-1600rpm (care la marea majoritate a masinilor diesel este fix sub zona recomandata de turatii). In ceea ce priveste caldura pe timp de iarna va recomand un MB - al meu face caldura la fel de repede ca vechea Carisma echipata cu benzinarul de 1.6 aspirat (ala se incalzeste insa in mai putin de 5minute, chiar si la -20, pe cand dieselul are problema descrisa mai sus)

  • so, miercuri, 03.04.2013 09:55

    eu am fost cuminte si nu am facut prost pe nimeni! nu ma intereseaza cum is soferii BMW-urilor, doar am vazut cate sunt la numar. te oftici ca volvo nu e la fel de popular precum BMW??? si apropo...prosti si melteni sunt cei care vorbesc urat pe aici!

  • so, miercuri, 03.04.2013 10:00

    @unckle nu prea stii ce vb. bmw fac cele mai rafinate si puternice dieseluri din lume. am avut ocazia sa ma plimb cu un BMW 525d 2.0d 218cp. in interior ziceai ca-i benzinar, de sprint 0-100km/h nu mai zic, un adevarat campion la 2.0d. tractoras auzi la el...vai de capul tau!!!

  • dan_grc, miercuri, 03.04.2013 15:16

    Asa este la diesel, iarna in principal, dar eu il intreb pe @samba sa explice si ce este ala sistemul auxiliar de incalzire webasto, sau pe romaneste sirocou. La mine pana la -10 grade cel putin, dupa 5 minute de incalzire statica, in maxim 4-5 km temperatura motorului este aproape optima, nu 90 dar 80 de grade tot este, acest sistem este instalat exact pentru a reduce pe cat posibil dezavantajul diesel-ului iarna, bineinteles ca nu au toate acest sistem, dar merita din plin, consuma cateva sute de grame pe ora, maxim jumatate de litru de motorina, dezavantajul este ca-n timp necesita o curatare, pentru ca este ca un motoras ce are injector, o mica pompa de motorina, sita...cum mare parte din an nu functioneaza, intra in functiune de la 5 grade in jos parca, se va imbacsi si va deveni din ce in ce mai putin eficient pana nu va mai functiona deloc. La mine inca functioneaza foarte bine:)

  • unckle, miercuri, 03.04.2013 15:20

    @SO - daca tu compari sprintul intre un benzinar si un diesel ... se vede ce-i de capul tau dragule...

  • dan_grc, miercuri, 03.04.2013 16:37

    @samba Da, acest sistem este dependent de functionarea motorului, dar la Bmw E39 de exemplu, ( probabil ca si la alte marci) se oferea optiunea din fabrica a functionarii independente de motor, ori cu telecomanda ori prin programarea de la bordul masinii, singurul dezavantaj este ca daca era folosit in fiecare dimineata iarna se scurteaza viata bateriei, oricum chiar si dependent de functionarea motorului acest sistem chiar este util, chiar incalzeste motorul mai repede, trebuie doar putina rabdare la incalzirea statica, in rest poti sa mergi si doar 15 km, motorul va fi deja la temperatura optima.