BMW Seria 1

1.6 116D EfficientDynamics Edition

Motor / Transmisie

3.5

Fii atent. Fii foarte atent. Dacă mergi într-un showroom BMW şi pui ochii pe un catalog al motorizărilor disponibile pe Seria 1, va trebui să înveţi să faci diferenţa între 116d şi 116d EfficientDynamics Edition. Sau 116d ED, aşa cum este el alintat de toată lumea. Ai putea crede că e vorba de două modele cu acelaşi motor, dar cu câteva tweak-uri electronice care-i oferă un minus de putere şi de consum. Mai ales că au acelaşi preţ.

Nu. Nici pe departe.

Sub capota lui 116d se află un motor de 2.0 litri, în timp ce 116d ED este dotat cu un motor de 1.6 litri. Aceeaşi putere, acelaşi cuplu, dar câteva schimbări în lista cifrelor tehnice. Mai ales la capitolul consum, acolo unde 116d ED afişează 3.8 litri/100 km în locul celor 4.3 litri/100 km ai lui 116d şi atât.

Acum, că am rezolvat problema onomasticii aproape identice, ne ocupăm de motor. Vă spuneam că vorbim de o maşină construită cu un singur scop: acela de a consuma puţin. Altfel spus, impresia pe care ţi-o va lăsa va fi direct proporţională cu aşteptările şi, deci, cu cunoştinţele pe care le ai despre gama BMW. Paradoxul este că motorul poate multe. La 116 cai şi mai ales la 260 Nm disponibili încă de la 1750 rpm, simţi că maşina nu te trădează atunci când ai nevoie de zvâc. Totul până la cutie. E o manuală cu şase trepte lungi ca zilele de vară din Scandinavia. Ne-am fi putut obişnui cu asta dacă timoneria nu ar fi fost mai complicat de înţeles şi mai decât un puzzle şi mai ales dacă levierul n-ar fi tremurat ca lovit de boli acute în orice treaptă. Agaţă şi se mişcă ciudat, astfel că singurele gânduri care-ţi trec prin minte sunt legate de posibilitatea existenţei unei automate sănătoase care să te scoată din letargie. 

Salvarea ta se numeşte butonul Sport. După ce funcţionezi pe o maşină care pare submotorizată - deşi nu e - apeşi butonul Sport, echivalentul unei găleţi cu apă rece care te "îmbracă" într-o zi de vară. Te trezeşte din amorţeală, treptele se scurtează, pedala de acceleraţie anterior flască pare erectă. Bineînţeles, cu un preţ: adio, consum!

  • BaditzaEx, joi, 30.05.2013 11:00

    noua Honda Civic 1,6 diesel cu 120 CP, este sublima pe langa acest '' rechin ciocan ''

  • BaditzaEx, joi, 30.05.2013 11:03

    acelasi consum, acelasi timp pt 0-100, dar o vit maxima superioara!

  • kkk, joi, 30.05.2013 11:19

    E o masina urata,cu toata tehnologia ei.Nici interiorul nu te da pe spate.Sunt de parere ca modelul asta nu prea are ce cauta in segmentul premium.

  • yoyo, joi, 30.05.2013 11:20

    Audi A3 1.6 TDI 105HP Acceleratie 0-100 km/h s10.7

  • MarchenM, joi, 30.05.2013 12:17

    Atata timp cat exista emblema albastra, ei pot sa vanda si rahat.Cu totii avem cate un gram de snobism in noi, mai mult sau mai putin, ce-i drept, de la caz la caz.

  • Adrian, joi, 30.05.2013 12:17

    De acord cu AM dar se pot rezolva problemele ei. Cutie slabă ( exista varianta automata care foarte buna). Design fad ( un tuning l-ar face mai frumos) Preţ ridicat ( astepti cativa ani si il cumperi second la un pret mult mai mic.) Concurenta in acest segment este acerba....iar BMW are cel mai bun motor. Mercedes cel mai frumos design...Audi pret bun. Lexus CT cred ca este varianta daca vrei putin din fiecare.

  • newton, joi, 30.05.2013 13:35

    @Adrian o fi avand cele mai bune motoare, dar, motorul de pe masina testata e PSA. NU are nici o legatura cu dinamica BMW. Aveau nevoie de acest 1.6, pentru imagine, pentru a reduce emisiile per general, dar sunt ferm convins ca nu are rafinamentul unui motor dezvoltat in house. De aceea pe 116d au preferat motorul lor de 2.0. IN rest, masina e interesanta. Interiorul imi place ca design. Iti da impresia de siguranta.

  • a3, joi, 30.05.2013 13:36

    "Cum nimeni nu va putea însă funcţiona într-un astfel de regim de rulare decât dacă s-a născut în Ardeal şi e scos din părinţi scoţieni" Foarte tare asta, am ras copios.

  • Hadouken, joi, 30.05.2013 13:44

    @BaditaEX Doar nu compari Seria 1 cu un Civic... macar prefa-te ca iti plac masinile si stii despre ce vorbesti.

  • Moje, joi, 30.05.2013 14:14

    @Hadouken Ai dreptate,nu se compara,Civic-ul e mult peste ragalia asta. Design caraghios,cutie de viteze proasta,pret mare..... 4.3 e o nota mult prea mare pt masina asta.Va spun sincer,ca daca ar fi sa aleg intre seria 1 si Focus Titanium,fara sa stau sa ma gandesc as alege Focus-ul.

  • @Moje, joi, 30.05.2013 14:35

    Seria 1 nu este mare frumusete, dar lasa ca nici Civic nu este mai prejos, fata de modelul vechi arata clar mai rau, iar aceasta motorizare este modesta, dar seria 1 are o oferta mult mai generoasa la motoare, un 120d de 184 de cai si cutie automata cu 8 trepte este o minunatie. Design fad? Poate in spate ca se confunda cu Polo, dar din fata o recunosti dintr-o mie, un design fad se pierde in multime, oricum nici eu n-as da acesti bani pe aceasta versiune, dar cu alte motorizari da, este fantastica la condus, exista clienti pt asa ceva, drept urmare seria 1 nu este un esec, chiar se vinde bine, nu este best-sellerul clasei dar se misca bine, si nu doar pt ca "are emblema albastra si pot vinde si rahat", ca daca luam la bani marunti si Civic are destule materiale la interior mediocre si design exterior discutabil.

  • dan_grc, joi, 30.05.2013 16:20

    O varianta mult mai interesanta ar fi versiunea 114d, preferata lui @tzenu, macar sa fie cu pachet M:).

  • Argintu, joi, 30.05.2013 16:43

    nu stiu ce are BMW in ultimul timp dar designul ultimilor modele sunt urate cu spume

  • tzenu_bmw, joi, 30.05.2013 16:46

    @dan_ chiar as vrea un test cu 114d.......pe bune insa sa nu crezi ca sunt entuziasmat doar curios sa vad ce sportivitate poate un bmw de 1.4 tone si 94 de cai putere:)))))) si iti zic de pe acum ca nu cred in WOODOO Magic:P

  • Detroit, joi, 30.05.2013 19:28

    @Moje Mars cu americanismele tale de 2 bani... auzi ford !! De cand l-au americanizat, focus a devenit o masina URATA CU SPUME si tinuta de drum inferioara concurentei europene si japoneze.

  • Moje, joi, 30.05.2013 23:11

    @Detroit Cu atat mai bine ca este americana,tu probabil uiti cine este America. Baiete,Focus a ramas in continuare masina cu cea mai buna tinuta de drum din segmment,este etalonul la capitolul asta.Motorizarile din gama EcoBoost sunt foarte performante,cel de 1l fiid desemnat motorul anului 2012.Design-ul tine de gustul fiecaruia, mie personal imi place mai mult decat seria 1. Si ai mai uitat ceva(sau nu stii,Focus a fost cea mai vanduta masina din lume anul trecut si asta spune multe.Se vede ca nu stii nimic despre masini.

  • Autoghid, vineri, 31.05.2013 10:36

    @Moje Taticul are Focus? Sa fiti sanatosi, dar fanteziile tale nu-si au locul aici. Noul Focus e o masina mediocra. Aici insa se vorbeste de o masina premium, nu de volum, deci inca o dovada ca aberezi.

  • Adi, vineri, 31.05.2013 15:07

    Chiar daca multi ani am fost BMW, pur si simplu masina asta este prea de tot. Arata ca o conserva calcata de un tanc rusesc. Nici Nissan Tiida nu se face de ras pe langa sapa asta cu ochi. Parerea mea, in segmentul asta sunt 3 masini cu adevarat premium(tehnologie + design): Volvo V40, Mercedes A-Class si Lexus CT, restul e can-can.

  • arhitect, vineri, 31.05.2013 16:40

    aceeasi tehnologie, cam la aceeasi bani, mult mai frumos ambalata in MINI COUNTRYMAN 1.6 D ...chiar si cu tractiune integrala

  • Ralf, sâmbătă, 01.06.2013 11:59

    Ce mi-e focus, ce mi-e kia ceed... niste panarame!

  • Bau-Bau, duminică, 02.06.2013 10:22

    Masina asta este premium doar prin prisma siglei de pe capota si a pretului in rest hai sa fim seriosi ! Pe bancheta din spate stai cu genunchii in gura, acesul in masina la locurile din spate este prost,motorizarea asta se regaseste pe marea majoritate a masinilor diesel de pana in 20.000 de euro, bord banal si tapiserie terna specific marcii. O masina perfecta pentru cei care sufera de snobbism, nu au banii de un BMW intreg si atunci cumpara jumatati ca dau bine la ei in cartier.

  • kim_vl, duminică, 02.06.2013 14:43

    Zici ca-i un sabot olandez (la fel ca si X1).

  • @Bau-bau, luni, 03.06.2013 11:53

    Probabil ca te referi la tara noastra cu datul bine in cartier, dar nu stiu cate ai vazut la noi daca la asta e refereai, apoi o masina premium nu este data neaparat de spatiul din spate, si-n seria 6 stai prost in spate, deci este non-premium, sigur ca da, apoi daca bordul de la seria 1 este banal la A3 cum este? Este ceva mai bine imbinat si atat, de acord ca motorizarea asta e slaba, dar tu ai vorbit de seria 1 in general, ceea ce este fals, probabil ca de banii astia mergea mai bine un X5 sh ca e "masina intreaga".

  • Gioni_Inglezu, marţi, 04.06.2013 22:31

    Mie mi se pare o masina destul de stearsa...Mercedes A ar fi o alegere mai buna cu siguranta.

  • rov, luni, 17.06.2013 11:39

    Noul golf 7 este cu 50 % mai ieftin si cu nimic mai prejos. Din contra!