Motor / Transmisie
Sub capota noului Audi S6 stă un V8 pe care l-am cunoscut prima dată pe A8 în versiune ceva mai cuminte, iar apoi pe noul S7 în declinare identică cu cea regăsită pe modelul testat. Este vorba de un TFSi de 4.0 litri care este produs la vecinii maghiari în uzina Audi din Gyor.
Înainte de a vorbi despre comportamentul pe şosea al motorului german, trebuie să subliniem câteva elemente necesare pentru a înţelege câteva dintre avantajele sale în segment. În primul rând, vorbim de un motor de 420 de cai putere la 5500 rpm şi 550 Nm disponibili între 1500 şi 5200 rpm. Observăm faptul că, cel puţin pe hârtie, motorul turbo al celor de la Audi promite o plajă largă de turaţii fără scăpări de zvâc, cu o zonă superioară 4500-5500 de real interes pentru cei care vor să se simtă cu adevărat sportivi. În acelaşi timp, însă, Audi a dotat motorul V8 cu tehnologia Cylinder on Demand, un sistem care dezactivează patru cilindri atunci când pedala de acceleraţie se odihneşte la rularea pe autostradă (între 960 şi 3500 rpm), efectul rapid fiind o reducere a consumului cu până la 20%.
Dacă pe hârtie nu stă deloc rău, TFSI-ul V8 de la Audi reuşeşte să pună cifrele pe şosea într-un mod plăcut. În stilul unui atlet de sprint care porneşte rapid şi continuă să tragă înspre maximum de propriile limite către linia de sosire. Nu vei simţi explozie în S6, dar vei fi sigur că, dacă înveţi să stai în ture şi să apeşi pedala atunci când trebuie, vei depăşi fără probleme orice, oricând, oriunde e legal. E o maşină de familie care poate fi folosită atât într-o dimineaţă de primăvară în care-ţi duci copilul la grădiniţă, cât şi într-o sâmbătă mohorâtă pentru a-ţi însenina ziua pe şoselele de munte care aşteaptă putere.
Care facelift? Asta nu e noua generaţie A6?!