Calitate / Pret
Audi Q5 facelift poate fi al vostru dacă aveţi în cont cel puţin 35.300 de euro, preţul de bază al versiunii diesel de 143 CP. Dacă vreţi ceva mai mult diesel, de exemplu cel testat de noi, trebuie să mai puneţi vreo 6000 de euro. Dacă doriţi în plus şi cutia S Tronic care este obligatorie dacă vreţi să vă simţiţi aşa cum au vrut şi inginerii Audi să o facă, ajungem la 43.680 de euro cu taxe incluse. Iar de aici intervin dorinţele, pasiunile şi plăcerile fiecăruia, pentru că lista de opţiuni adiţionale pare să nu aibă limite. De exemplu, maşina testată de Automarket costa la finalul configuraţiei - una de clasă - 68.000 de euro, o treime din această sumă fiind reprezentată de opţiuni.
Partea bună e că Audi îşi cunoaşte clienţii şi ştie foarte bine că această maşină este construită pentru cei care vor să epateze prin Q7, astfel că feeling-ul premium poate fi întins uşor şi la capitolul preţ. Dacă nu vă interesează subiectul şi vedeţi mult prea mulţi bani în lista de preţuri, puteţi merge oricând pe un Q3. Dar să fim bine înţeleşi: în acest al doilea caz, Q5 nu vi s-a adresat în niciun moment.
În comparaţie cu rivalii direcţi, Q5 2.0 TDI de 177 CP cu tracţiune integrală quattro şi S-Tronic stă pe cea mai înaltă treaptă la capitolul preţ. Adică e cel mai scump dintre diesel-urile echivalente cu 4x4 şi automată. Desigur, diferenţele sunt mici la acest capitol, astfel că depinde de capacităţile fiecărui client de a negocia cu vânzătorul.
O mica precizare, rivalul bavarez al lui Q5 ar fi Bmw X3, pt ca daca se considera X1 e clar mai ieftin.