Motor / Transmisie
Am avut norocul de a testa cea mai puternică versiune a lui Q3, un 2.0 TFSI de 211 CP pe care l-am mai plimbat de câteva ori în teste pe diferite modele ale Volkswagen Group, de la Scirocco şi Golf GTI până la fratele mai mare Q5. Nu era, deci, o noutate, dar e o plăcere să te întâlneşti cu unul dintre cele mai coerente şi bine construite motoare turbo pe benzină din oferta germanilor. În plus faţă de Golf GTI, însă, exemplarul Q3 testat a venit cu tracţiune integrală quattro, ceea ce a sporit plăcerea la volan, chiar dacă caracteristicile constructive ale lui Q3 nu-l recomandă ca pe un model sportiv rasat.
Unul dintre secretele senzaţiilor plăcute la volan este cutia cu dublu ambreiaj S-Tronic. Reprizele oferite de motorul TFSI al lui Q3 sunt foarte bune atât în treapta D a transmisiei, dar mai ales in treapta S (Sport). Transmisia interpretează dorinţele şoferului în funcţie de forţa şi viteza de apăsare a pedalei de acceleraţie şi schimbă treptele de viteză în funcţie de stilul de condus abordat. Treapta S oferă schimbări de viteză mai rapide şi retrogradari mai brutale decât cele cu care ne-a obişnuit treapta D. Cu toate astea, în cazul în care apăsaţi pedala la podea în treapta D, cutia S-Tronic nu va dezamăgi si va raspunde în consecinţă, schimband treptele de viteza la 6.900 rpm la kickdown. Sunetul motorului TFSI este acordat pentru a nu fi deranjant în momentul în care rulaţi la o turaţe scazută prin oraş, şi se face auzit în momentul în care apăsaţi acceleraţia şi acul turometrului "zboară" peste 3.000 rpm.
O masină echilibrată, compactă, fâşneaţă....ideală pentru oraş dar şi pentru mici escapade!