Audi Q3

2.0 TFSI 170CP S Tronic quattro

Calitate / Pret

3.5

Ajungem şi la preţ, un capitol care nu ar trebui să prezinte prea mare interes pentru clienţii segmentului premium. Cu toate acestea, trebuie să schiţăm nişte linii generale şi să spunem că cel mai mic Q pleacă de la 30.300 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 140 cai putere. Pentru ceea ce am testat noi veţi fi nevoiţi însă să scoateţi din buzunar chiar şi 38.300 de euro. La această sumă se adaugă şi pachetele opţionale cu care clientul îşi defineşte mai bine ideea de confort.

Dacă ne uităm în grădina concurenţei observăm că BMW X1sDrive18i are un preţ de pornire mai mic, de numai 29.078 de euro. Pentru o versiune echivalentă celei testate de noi, xDrive20d, clientul de BMW va fi nevoit să scoată din buzunar 35.092 de euro, deci balanţa se înlină şi mai mult.

Raportându-ne la Range Rover Evoque, Audi Q3 chiar pare un chilipir. Modelul britanic pleacă de la 35.824 de euro şi calculele sar uşor de 40.000 de euro dacă încerci să ţinteşti o versiune echivalentă.

  • GabrielHui, vineri, 09.12.2011 13:56
    4 stele la design ?

    Asta ii un fel de "multumesc si nu vrem sa jognim pe cei de la audi ca ne-au lasat sa testam masina" din partea Automarket oricum, ma bucur mult pentru voi si pentru noi ca avem mai multe test drives a noilor modele in viitor speram sa avem si imagini video macar gen autoexpress, de ce nu ?

  • @gabriel, vineri, 09.12.2011 13:59
    Nota la design

    De cand este designul cuantificabil? Este subiectiva aprecierea indiferent cine ar face-o, ce-ti place tie poate altuia nu si tot asa.

  • GabrielHui, vineri, 09.12.2011 14:06
    @@gabriel

    Exact, eu nu am pretins nimic dincolo de o parere personala. Hai sa fim seriosi, cine vrea sa fie intr-o jucarie de masina cand deja exista una care e mai mare. Above all, reproducing the same things its called lack of inspiration, and that is generally objectively appreciated less than originality which Q3 nu o are.

  • syktasy, vineri, 09.12.2011 14:35
    @GabrielHui

    "Hai sa fim seriosi, cine vrea sa fie intr-o jucarie de masina cand deja exista una care e mai mare". Eu... Pentru oras este extraordinara. E mai inalta si n-as avea probleme la bordurile aranjate "perfect" in locurile de parcare. E cat un Golf... ce nevoie as avea de mai mult spatiu? Din pacate e prea scumpa, dar vine VW sigur cu un fratior. A se vedea conceptul CrossCoupe care sigur va fi exact ceea ce trebuie.

  • q3, vineri, 09.12.2011 14:36

    Masina asta nu prea isi are rostul, mai ales la banii astia. La 38 de mii te astepti sa ai cat de cat spatiu si sa poti mai multe decat urcatul bordurilor. Mai bine un Juke.

  • TIKA, vineri, 09.12.2011 14:45
    Pe sitemu' mai bine un Logan

    Daca e asa la ce mai exista alte marci auto.Propun sa desfiintam toate marcile auto si sa ne luam toti Logan!!

  • @TIKA, vineri, 09.12.2011 14:51

    Mai vorbim peste 2 ani cand o sa vezi ca va avea un succes gen A2.

  • cititor, vineri, 09.12.2011 14:53
    Corectie articol

    Felicitari pentru articol dar exista o scapare: "Dieselul şi transmisia S-tronic îşi dau mâna pentru a rezolva problema consumului şi reuşesc să dozeze bine picăturile de benzină ce pleacă din rezervor." cred ca e vorba de picaturile de motorina :) Numai bine`!

  • rzv, vineri, 09.12.2011 15:24
    Q3 si gata

    Q1....Q2...>pe cand????

  • TIKA, vineri, 09.12.2011 15:25

    Ma refer la toata gama auto nu la q3.Oricat de bun ar fi eu sunt de parere ca in tara asta mai mult de outlander(teapan sa tina) nu merita sa ai deci exclud gama premium. Iti bati joc de banii tai daca iti ei o masina premium in romanica!!!

  • dan, vineri, 09.12.2011 15:45
    matroska

    Intr-adevar o matroska, toata gama Audi. Exact la fel, doar ca alte marimi....Chiar daca nu v-a placut design-ul, i-ati dat 4 stele...la cele la care va place designul cate stele le dati?

  • ISUS, vineri, 09.12.2011 16:24
    @dan

    NU cred ca se pune problema ca nu le-a placut designul ci ca doar nu e la un maxim de potential. Personal nici mie nu prea imi spunea mare lucru in poze, insa cand am vazut-o pe strada la un vecin si am stat 2-3 minute sa o analizez mi-am dat seama ca e destul de bine proportionata si e chiar draguta. Seara cu ledurile aprinse e chiar foarte interesanta. In schimb sunt total de acord cu automarket ca trebuie niste jante mai speciale ca sa salveze profilul. Verdictul meu, fata DA spate DA profil NU.

  • Adi, vineri, 09.12.2011 16:54
    Astept viitrul Q1,Q2,Q4,Q6,Q8,Q9 si Q10.

    Sa vadem atunci matrioşka adevarata. :)))

  • GabrielHui, vineri, 09.12.2011 19:21
    @syktasy

    Sunt de acord cu tine, si ai argumente bune. Nu sunt impotriva clasei in care Audi Q3 este, ci doare puneam in evidenta povestea asta cu papusile. Mi-ar fi placut un Q3 mai bine daca ar avea propria personalitate si nu a unui Q7 pitic.

  • C-G-C, sâmbătă, 10.12.2011 11:40
    @Bogdan Mirica

    Daca spun ca nu-mi plac drive-testele realizate de tine te superi? Si o sa-ti spun si de ce: 1. Testele realizate de tine nu au nici un pic de savoare. E ca si cum asi citi un pliant comercial sau un articol de ultima pagina dintr-un tabloid, mai bine sau mai prost facut. 2. Ai o doza mare de subiectivism in articole, dar un subiectivism tendentios care nu are nimic din amprenta unui jurnalist de calitate. 3. Din majoritatea testelor tale nu inteleg nimic, in sensul ca daca asi intentiona sa iau masina aia nu mi-as putea da seama care este parerea ta, pt ca arunci cuvinte, pareri inutile careapoi nu se reflecta in notele date. Vezi cazul de mai sus. 4. La partea tehnica totul este invaluit intr-un mister al necunoasterii. Dai niste cifre dupa ureche, compari consumuri obtinute de tine cu consumari date de producator etc. Jenant! Am o singura rugaminte pt redactia AM, nu-l mai lasati pe Bogdan M. sa faca drive teste, sau macar daca o face sa nu se mai arunce la clasa premium, acolo unde trebuie sa ai macar o minima calitate naratorie si o "precizie" obiectiva imbracata intr-un subiectivism subtil. P.S: Sper sa nu o iei personal, eu m-am referit doar la B.M. jurnalistul auto care face drive-teste. Bafta! On-Topic: Q3 este o masina ok, care se incadreaza in limitele clasei din puctul de vedere al functionalitatii si al utilitatii. Singurul lucru care mi se pare deranjant la masina asta este pretul, dar daca asa se vinde tipul asta de marfa... am posibilitatea sa-mi iau altceva.

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 10.12.2011 17:17
    @

    O masina care imi place. @AUTOMARKET: De ce nu testati si alte motorizari ? Doar 2.0TDI de fiecare data. Ma intreb daca nu ati avut experienta sa va lase un injector cand faceati teste cu unul dintre 2.0TDI-uri pe care le-ati testat pana acuma =))

  • Alex, sâmbătă, 10.12.2011 19:36
    Topic

    Audi Q3 ar trebui judecat in context. BMW are X1, care se vinde foarte bine. Era logic sa apara si concurentul de la Audi. Deci Q3 nu se adreseaza celor ce si-ar cumpara Outlander, Golf sau Logan. Ci este o varianta pentru cei ce nu agreeaza designul exterior si mai ales interior al BMW X1, doresc ceva un pic mai deosebit decat Tiguan si nu dispun neaparat de suma necesara pentru clasa X3,Q5,GLK si Evoque. Credeti ca sunt putini la numar? Eu cred ca nu si ca acest model se va vinde foarte bine. Ramane de vazut.

  • Florin, duminică, 11.12.2011 10:12
    -

    Nu e cam mult 9% in oras?

  • unckle, miercuri, 14.12.2011 10:45

    bine punctat TIKA :) @florin - nu este deloc mult, dat fiind conditiile meteo si retarzii de pe drum ... cam tre sa o forjezi pe alocuri. A mea consuma 1 litru la suta peste ce facea la drum de vara (chiar si aglomerat) ... pneuri de iarna in locul celor cu rezistenta redusa .. frig.. prosti... si uite cum apare o crestere cu 15% a consumului. Trebuie sa ai in vedere si ca masina are 1,66tone la gol .. si ajunge lejer la peste 1,8tone cu oameni, bagaje si combustibil.