Audi A6

3.0 TDI 245CP quattro S tronic

Motor / Transmisie

4.5

Avem în faţă cea mai puternică versiune de motorizare din gama A6. În ciuda faptului că este cel mai puternic diesel de 3.0 litri din portofoliul concernului Volkswagen, Audi A6 3.0 TDI nu este cel mai puternic model din segment. Acesta este surclasat de BMW Seria 5, Mercedes E 350CDI şi Jaguar XF 3.0 D în versiunea superioară de putere (275 CP).

Motorul oferă un nivel corect de performanţă, ajutat de cei 500 Nm disponibili încă de la 1.400 rpm - cea mai joasă turaţie din segment la care este atins cuplul maxim. Unii rivali utilizează transmisii automate cu şapte sau cu opt trepte, dar cei de la Audi au optat pentru o unitate S-Tronic cu două ambreiaje, care oferă şapte rapoarte. Transmisia se comportă diferit faţă de o automată convenţională, oferind reprize mai bune în unele situaţii.

Antifonarea este la fel de bună ca la rivalii de la Mercedes-Benz şi BMW, toate cele trei modele fiind la fel de silenţioase. În materie de reprize, diferenţele dintre E350 CDI 4Matic, M 3.0, 530d xDrive, A6 3.0 TDI quattro şi XF 3.0 D sunt foarte mici, din moment ce toate modelele oferă puteri similare (minim 240 CP şi peste 500 Nm), iar transmisiile utilizate sunt şi ele apropiate în materie timpi de reacţie.

  • slv83, joi, 30.06.2011 14:55
    A6

    Cine vrea confort are E-Klasse Cine e sportiv merge cu Seria 5 Compromisul este deci A6.

  • C-G-C, joi, 30.06.2011 14:58
    Review

    Cred ca este review-ul cu cele mai multe trimiteri la concurenta dintre toate drive-teste-le citite pe AM de mine. Ce o insemna asta pentru AM? Nu stiu! Dar un lucru este cert, in toate testele realizate pana acum de revistele mari de profil, noul A6 a iesit castgator in fata concurentilor clasici.

  • Mircea, joi, 30.06.2011 15:00

    Excelenta masina ! Am si eu o dedicatie speciala pt toti carora nu le place Audi deoarece sunt invidiosi si nu au bani de unul ;) http://www.youtube.com/watch?v=wFlSjBVRtAA&feature=related

  • hmm, joi, 30.06.2011 15:01

    Deci A6 e un compromis? masina celor care nu stiu ce vor? cu siguranta

  • hmm, joi, 30.06.2011 15:04

    Ma scuzati ca imi dau singur voturi ca prostul cand scriu ceva din invidie impotriva A6-ului

  • zeuss, joi, 30.06.2011 15:04

    am condus masina acu 2 saptamani la audi cluj napoca, modelul pe care l-am avut pe mana , avea cost de 83000 cu tva inclus, singurele optiuni care ii lipeseau erau faruri Full LED si masajul in scaune.... este o bijuterie, am ramas fara cuvine , si greu mi-a mai venit sa ma urc in masina mea dupa test ... lipseau atat de multe .... :| asteptam introducerea motorului de 3.0 TDI , 313 CP, ( dupa saptamana 35 ) atunci sa vedem distractie

  • unckle, joi, 30.06.2011 15:13

    'tai mai lista frate :) sunteti pe val cu Porsche Romania in ultima vreme :) interesant este ca a consumati mai putin decat Fabia 1.2tsi in conditii de autostrada :)

  • DAN_GRC, joi, 30.06.2011 15:28

    Se va vedea la vanzari asta, dc e deranjant ca spune ca e la fel de silentioasa ca un seria 5 sau e-classe? sau ca nu vine cu nici o inovatie majora? Liderul inca este seria 5, peste vreo 6 luni, sau ceva mai mult, cand A6 va avea un an complet de cand se comercializeza se va vedea exact cum e si la vanzari

  • unckle, joi, 30.06.2011 16:15

    da, "smart" cititorul respectiv :). Poate ar trebui sa creati o pagina separata cu aceste dotari si doar un link pe pagina testului (dar vizibil... ca apare altu' "smart" care se apuca sa le ceara) ... nu de alta dar in formatul de comentarii arata cam ..greu de urmarit ( se cam amesteca pe acolo textul cu preturile... cu tevea, fara tevea... etc. ) apropo' de valul cu Porsche Romania, observ ca pe la voi pe aici nu prea s-a intersectat lumea cu cei de la Mercedes ... desi MB are multe modele noi scoase in ultimii doi ani nu exista decat un singur test recent, cu noul E .. acum 2 ani :)

  • unckle, joi, 30.06.2011 16:44

    Ok ... cred ca ar trebui sa mai tac din gura si sa stau in banca mea , apropo ma scuzati dar sunt asa idiot incat mi-am uitat parola la contul meu de pe automarket , botezat "unckle" ...

  • tzenu_bmw, joi, 30.06.2011 16:53
    @AutoMarket...........

    foarte bun testu....... dupa cum zicea si unckle puteti crea o pagina separata pt. dotarile standard/optionale ale oricarui model testat....... asa toata lumea cu un singur clic ar avea toate informatiile la indemana oricand....multumesc ......

  • andy.s, joi, 30.06.2011 17:30
    Hmmmm,mi-e greu sa cred de unde de bani...8)

    Suuuuuper masina Audi !!!...8)

  • GTS, joi, 30.06.2011 17:52

    adevarat...despre mercedes cam rar cam rar...

  • @C-G-C, joi, 30.06.2011 18:12

    LA design este in urma seriei 5 si E class. Vezi ca revistele alea importante au dat castg de cauza si seriei 5, depind e

  • popf33, joi, 30.06.2011 19:08
    Clasa

    A6 e in clasa E nu in clasa D cum specifiati la inceput. In clasa D e A4.

  • unckle, joi, 30.06.2011 20:27

    @unckle - sooo funnny... n'am mai ras atat de la ultima inmormantare LIVE de pe zerotv

  • reno, joi, 30.06.2011 20:34

    mai buna e laguna mea,mosenire de la tata

  • MATEI, joi, 30.06.2011 20:48
    SPATIU DE FRNARE

    Care este spattiul de oprire la 130 km/ ora ale audiului? 85DE METRI? eu opresc loganul meu in 13 metri echipat cu sistemul de franare gravitational inventat de mine .Aviz amatorilor de viteza franarea clasica pe roata este depasita de vitezele dezvoltate de masinile moderne . Mori inainte de a se opri in caz de viteza mare.Franarea pe roata este limitata la aderenta roti care este extrem de variabila. polei gheata etc.Loganul meu opreste pe gheata la fel ca si pe uscat ,un 13 metri de la 130 km/ora.

  • Alex Seremet (BMW), joi, 30.06.2011 21:50
    Observaţii - corectări

    @Sebastian Toma - Exact suspensie pneumatică nu are BMW pe Seria 5. Are însă, şi e unic în segment, Dynamic Drive, excelent pentru stabilitatea în viraje. Şi la fel este şi cu direcţia integrală, din pacate nu poate fi comandată pe xDrive. Trebuie musai să refacem testul cu 5-ul. Avem unul cu xDrive în parc. @C-G-C Nu ai dreptate. Singura publicaţie care a dat câştig de cauză lui A6 a fost auto motor şi sport. În rest AutoBild (de 2 ori, martie şi mai), What Car (de 2 ori, la 2.0 diesel şi 3.0 diesel... parcă, mai şi iunie) şi ProMotor (3.0 diesel mai) l-au dat câştigător pe BMW Seria 5. În unele cazuri chiar detaşat. Contrar notelor de pe AM, Mercedes este, în majoritatea cazurilor pe ultima poziţie. @unckle Rezultatul nu e surprinzător. Motoarele mai mari sunt eficiente la viteze mai mari. Funcţionază într-un regim de turaţie mai mic, sunt mai puţin solicitate şi de aici fenomenul. Oricum motorul asta la Audi este unul foarte eficient şi reuşit. Pot să vă spun (cred că în premieră) că în ceea ce priveşte "cursa înarmării" la motoare diesel, o să vină curând şi o surpriză BMW.

  • audist, joi, 30.06.2011 22:19
    PFF

    E un test. Si daca seria 5 e mai sportiv ce? Cu cat? CU 2 miimi de secunda pe nu stiu ce circuit. Majoritatea celor care conduc un seria 5 conduc modelu din 2000 si omoara oameni si logic nu poarta centura in timp ce dau gunoiul jos de pe numerele de spania (desigur exista si exceptii pentru care am tot respectul). Si daca Mercedesul e mai luxos ce? Nu imi place lemnul din Mercedes care la unele dotari il baga pe gatul clientilor. Daca vreau un dulap imi iau unul, nu am nevoie de lemn in masina. Dar ca fapt divers... BMW seria 5, Clasa E sau A6 sunt masini pentru cei ce nu au bani de S class dar nu vor sa fie amestecati cu multimea ce conduce modelele mai mici :). E parerea mea. Si fiecare ar trebui sa isi cumpere ceea ce inima lui doreste si sa nu incerce sa compromita restul masinilor. IN GENERAL SUNT LA FEL DE BUNE SI CAM CU ACELEASI DOTARI... SO GET A LIFE. ps. de acord matul acela lung de dotari ar trebui pus intr-un adobe la sfarsitul articolului sau intr-o alta pagina cu link din articol. Arata ridicol.

  • C-G-C, joi, 30.06.2011 22:42
    @Alex Seremet (angajat BMW)

    AutoExpress: http://www.youtube.com/watch?v=ud7LuOHTQPE AbenteuerAuto: http://www.youtube.com/watch?v=K3G1Ll9Hb48 AutoBild: http://www.youtube.com/watch?v=Kx6GzKeMwUk&feature=related Si mai sunt: AutoSpies, Auto Motor und Sport... Stiu ca sunt antipatic atunci cand spun ca BMW ia bataie, dar asta este realitatea. P.S.: Si ca sa va delectati acolo la reprezentanta, uite si un clip realizat de AUTOCAR cu Seria 7, S facelift si noul A8. Audi castiga intr-un mare fel, in timp ce BMW iese ultimul.

  • BMW, joi, 30.06.2011 23:51
    Interior

    Cel Mai reușit interior cred ca e la seria 5. E la fel ca in BMW seria 7. Desenat foarte frumos . Sincer eu nu prea înțeleg cum unii oamenii cred ca E Class are interior mai bun ca seria 5 din moment ce pe seria 5 sta un interior luxos de seria 7.

  • DAN_GRC, joi, 30.06.2011 23:55

    @C-G-C Te straduiesti cam mult chiar, daca in linkurile respective ar fi iesit seria 5 in fata lui A6 in viziunea acelor publicatii ai fi spus ca de fapt conteaza vanzarile, deocamdata la vanzari tot seria 5 este. Daca se da o stire cu vanzarile pe primele luni vii repede si subliniezi ca de fapt distanta e f mica, asa este, sau daca vreun model M scoate 0,5 sec mai bine decat un RS spui ca de fapt e putin relevant ( poate ca chiar asa e). Nici una dintre cele 3 marci nu castiga "intr-un mare fel" aproape la nici un model, diferentele sunt destul de mici Si da, e destul de deranjant pt un simpatizant audi ca intr-un test la A6 sa fie pomenit atat de des seria 5 sau e-class, dar asta e realitatea, nu "rupe" cu nimic deosebit fata de concurenta @audist Daca ai sti cate audi-uri vad cu nr de spania sau bulgaria...e absolut irelevant, oameni inconstienti omoara cu absolut orice marca,

  • Alex Seremet (BMW), vineri, 01.07.2011 00:15

    Nu vreau să intrăm într-o cerată oarbă "cine o are mai lungă". E aiurea, dar din păcate internetul e mediul perfect pentru asta. @audist - Sunt de acord într-un fel cu tine. fiecare din maşinile astea e foarte bună şi îşi face treaba excelent în felul ei. e, în final, o chestiune de gust. @c-g-c - Mai caută repede nişte link-uri, să fii mai convingător. cele pe care le-ai trimis, mai ales la AutoBild, scot A6 în faţă având preţul ca argument final. Asta în România e puţin altfel, datorită BSI. Cea mai elocventă înfrângere a BMW a fost în ams, îţi spun eu. Cea mai elocventă victorie în What Car? Ambele teste au fost preluate în ediţiile româneşti. Cred că sunt îndreptăţit să spun că nu ai dreptate când afirimi că A6 în "toate testele"... Şi exemplele mele şi chiar şi exemplele tale îmi dau dreptate.

  • Alex Seremet (BMW), vineri, 01.07.2011 00:20

    Încă o observaţie: vânzările. Un model normal atinge maturitatea pe piaţă în aproximativ doi ani, deci avem de aşteptat. Aici nu e corect să consideraţi Audi A6 perdant. Apoi vânzările nu cred că sunt mereu indicatorul real de valoare, părerea mulţimii nu e mereu cea mai avizată...

  • dragos_thaci, vineri, 01.07.2011 00:33
    @Alex Seremet

    In AutoBild, ultimul test pe care-l am in minte (20.05), MB E, iese pe locul 2 si asta in conditiile in care era prezent cu unitatea de 2,1 litri, fata de celelalte doua, cu motoarele de 3 litri. Nu stiu unde ai vazut tu ca E-ul iese numai pe ultimul . Ah...si ProMotor ?! OMG ! Ala nu e un exemplu, sa fim seriosi . @C-G-C Nu stiu ce test ai vazut tu, dar un lucru este foarte la clar la toate marile publicatii si emisiuni. Nici BMW seria 7 si nici noul A8, nici macar nu se apropie de suspensia lui S-Class, in ceea ce priveste confortul, lucrul CEL MAI important pentru acea categorie de masini, ca tehnologie de top nu lipseste la niciuna. La primele doua, denivelarile si anumite imperfectiuni inca se simt destul de bine, in timp ce S-ul "pluteste". Un S-Class care este la sfarsit de cariera !! As mai aduce aminte de inca un test, parca tot in AutoBild, unde au vrut sa vada eficienta quattro la A8, fata de S 4-Matic, pe niste serpentine. In realitate, A8-ul nu se putea distanta de S, pe acel traseu virajat, cu tot cu dinamica lui, inutila de altfel. Cat despre acest test...parca nu prea am avut ce vedea ! Si asta pt. ca a trecut putin timp de cand ati testat A8-ul. Iar, unul dupa altul, parca nici nu-ti vine sa citesti ceva despre A6, ce pare un A8 intrat la apa. Zeci de teste cu Audi si BMW, iar cu MB...parca am vazut vreo doua in arhiva, de acum cativa ani . CLS, o masina extraordinara din toate punctele de vedere, noul SLK, E Coupe cu ceva inovatii, etc., ... unde sunt ? Toate aparute de ceva timp ! In schimb, plin de BMW si Audi. Iar apoi, ca sa fie si mai "corect", A8 urmat imediat de A6...si cu acelasi motor . Super tare ! @audistul, motivatia ta este copilareasca. Nu-ti baga nimeni pe gat lemnul. Toate au si lemn si alte tipuri de materiale. Depinde cu ce vrei tu sa-ti configurezi masina.

  • Octavian, vineri, 01.07.2011 01:50

    Reportajul este foarte slab compus in comparatie cu altele de pe site. Ar trebui revizuit de cineva cu mai multa experienta. Sunt 2-3 expresii mai de cartier, 2 greseli de scriere....etc "a acest nivel, 1.000 de euro în plus sau în minus contează doar pentru avarii din România, care ţin să epateze cu un model de lux, dar abia îşi permit să-i pornească motorul." Acei avari nu isi cumpara masina noua ci second hand in 99% din cazuri. Nu prea avea ce cauta in acest reportaj fraza aceasta. Nu sunt jurnalist, dar citesc multe publicatii nationale si internationale.

  • LauCalin, vineri, 01.07.2011 13:15

    Este absurd sa spui ca un Seria 5 este mai bun decat un Clasa E sau A6 sau viceversa, pentru ca vorbim de un nivel unde diferentele sunt infime. Toate ofera calitate, confort, siguranta de top etc. si numai unul care proiecteaza astfel de masini isi poate da seama concret de diferente. Este un nivel la care tu, ca producator, nu iti permiti sa gresesti si datorita concureneti foarte puternice, pentru ca fie ca vrem sau nu "greii" industriei auto premium sunt BMW, Mercedes si Audi.. Vorbim de masini in a caror proiectare s-au investit sute de milioane de euro si nimeni nu isi permite sa greseasca. Si oricum, pana la urma totul tine de gusturi si cat de mult te duce capul sa intelegi ce vrea un constructor cu acea masina si de ce exista pe piata. De aceea poti alege de la Seria 5 pana la Volvo S80 si, unde e cazul, la Toyota Camry de exemplu.

  • LauCalin, vineri, 01.07.2011 13:21
    scuze

    Defapt ma refeream la Infiniti M, in nici un caz la Toyota Camry.

  • Andi, vineri, 01.07.2011 14:03

    @Automarket Cred ca ar trebui regandit acest sistem de punctaj. In primul rand, nota finala ar trebui sa fie un raport intre pretul si utilitatea masinii. In al doilea rand, din moment ce exista mai multe tipuri de masina, ar trebui acordate ponderi diferite pentru fiecare sectiune a masinii (din cate observ eu, media aritmetica nu este chiar corecta) . Nu poti sa ai acelasi sistem de punctaj pentru o masina low-cost, un pick-up sau o limuzina. De asemenea, cred ca ar fi mai relevant un punctaj superior celui de 1-5 stele deoarece se pot diferentia mai bine calitatile masinilor. Apropo, ar fi OK sa acordati si cititorilor posibilitatea de a acorda o nota masinii:) Pentru capitolul consum as sugera sa creati si un standard, in sensul ca ati putea sa oferiti consumul, avand diferite viteze de deplasare, pentru toate masinile. Referitor la capitolul performante, ar fi interesant sa oferiti si niste reprize deoarce acceleratia 0-100 km/h nu mi se pare suficient de relevanta in viata reala. Articolul este OK, pare obiectiv dar ar trebui sa luati o steluta de la Design si sa o transferati la Pretul de achizitie:) Parerea mea este ca in acest moment Audi ofera cel mai performant V6 diesel de 3 litri, indiferent de versiune, raportat la ce ofera BMW si Mercedes.

  • Greenpeace, vineri, 01.07.2011 16:33
    Interesant asta

    http://www.vwdarkside.com/

  • ZZZ, luni, 04.07.2011 23:57
    Masina frumoasa, interior superb

    Masina arata mai bine, iar noua platforma care o face si mai usoara ii da si un plus de sportivitate. In clasa asta chiar ai de unde sa alegi, numai masini superbe: XF Seria5 A6....E Klasse a cam ramas in urma, cu un design discutabil si un interior cu un interior mai putin rafinat. Iar cei care spun ca A6 e un A8 mai mic le spun decat ca XF facelift e exact un XJ mai mic, daaar e o masina incredibil de frumoasa. Dar bine, majoritatea cititorilor comenteaza pe principiul "sunt acrii strugurii"?

  • Snatch, marţi, 05.07.2011 22:15
    hihi

    Anonimat asigurat!

  • dumbravaandrei, marţi, 05.07.2011 23:50
    darul nostru de a face rahatul praf...

    ideea pe segmentul premium e cam asa: vin la tine cele mai misto 10 femei de pe lumea asta si vor sa fie ale tale, cu conditia sa le platesti intretinerea. Noh.. pe care ai alege-o? Cum sa zici ca macar una din ele e urata? La masinile astea alegerea tine mai mult de context... e ca atunci cand vezi o muieriusca oi oi oi seara la restaurant, nu in week-end in clubul de pe ulita. N-ai cum sa zici despre nici o masina mentionata mai sus ca e prost facuta sau ca are materiale de slaba calitate. Nu-si permite nimeni sa se joace cu lopatica si nisipul la nivelul asta...

  • DCs, miercuri, 06.07.2011 13:46
    dacă tot vreţ să fiţi cârcotaşi...

    Ce-mi place mie este că mulţi comentatori sunt total în plus. Cum e unu' p-aci, care zice că domnul Toma face prea multe referiri la concurenţă. Dacă respectivul ar gândi şi cu bostanul, nu numai cu derriere-ul, atunci şi-ar da seama că, tocmai, referinţele sunt bune pentru a „aşeza” A6 în clasă, relativ la concurenţii principali. Şi, dacă tot veni vorba de clasă, vă întreb io aşa, domnule Toma, de când e A6 în clasa medie, adică D? Pentru că clasa mare este E, toată ziua. Iar propoziţia asta, chiar prima din textul Dvs., „Noul Audi A6 intră în segmentul premium al clasei D cu abordarea cu care ne-a obişnuit constructorul din Ingolstadt: discreţie, eleganţă şi eficienţă.” te face să crezi că noul A6 tocmai a intrat în clasa mare, când-colo e în ea de multişor... Dar, na, omu' cât greşeşte învaţă, nu? http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class#Europe

  • audist, duminică, 17.07.2011 01:03
    @dragos_thaci

    te inseli sunt modele de la mercedes la care esti obligat sa pui lemn daca vrei o anumita versiune. te rog intereseaza-te.

  • eu, miercuri, 24.08.2011 13:30
    de mine

    tot dacia 1310 a mea ramane cea mai tare , asta pana imi voi cumpara alta, pana atunci cu siguranta va aparea A10

  • mihai, sâmbătă, 25.02.2012 23:19
    audi vs bmw

    De mentionat e faptul ca audi are tractiune integrala(quatrro) in dotare standard, iar bmw 530d are tractiune spate! nu cred ca i-ar conveni cuiva sa 'dea la tocila' iarna cu o masina de 50.000 euro! Pentru tractiune integrala la bmw trebuie sa iti iei 530 xdrive! Iar in Romania BMW-ul a inceput sa fie asimiliat cu cocalarimea(parerea mea)!