Audi A5 Sportback facelift

2.0 TDI 150CP Man

Motor / Transmisie

3.5

Audi oferă ca motor entry-level propulsorul 2.0 TDI de 150 CP. Este acelaşi motor disponibil pe majoritatea modelelor din grupul Volkswagen. Îl poţi întâlni de exemplu pe Golf şi pe derivatele lui. Nu multă lume ar fi ales acest motor pe un model ca Audi A5 acum câţiva ani, dar acum a devenit o alternativă ok. Este cel mai economic propulsor care poate fi găsit sub capota acestui model şi, dacă îţi doreşti un automobil care să atragă toate privirile, dar vrei să pui economia de carburant pe primul loc în defavoarea performanţelor, atunci 2.0 TDI de 150 CP este motorul pe care trebuie să îl alegi. Mai există şi o variantă de 177 CP, aceasta fiind ceva mai populară printre proprietarii de A5.

În ceea ce priveşte motorul diesel 2.0 TDI de 150 CP, acesta este un mic cal de bătaie care îşi face treaba fără să ceară prea multe. Nu se potriveşte prea bine cu caracterul lui A5 Sportback, dar te duce unde ai nevoie. Este bine izolat fonic şi nu face prea multă gălăgie când îl pui la treabă. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 4.200 rpm, iar cuplul maxim este de 320 Nm de la 1.750 până la 2.500 rpm. Motorul de 2.0 litri TDI este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Personal aş fi preferat o cutie automată DSG, dar unii preferă transmisia manuală, iar cea de pe A5 Sportback este excelentă. Precisă în acţionare şi cu rapoarte bine etajate, cutia se comportă bine şi oferă reprize susţinute atunci când e nevoie.

  • gigi_frana, marţi, 29.07.2014 14:21

    mda...foarte interesant...bagi 9000 euro in optionale, si tot entry-level ramane... scazand 2000 pachetul optic S-Line, raman cam 7000 euro pentru "cateva dotari esentiale"... o nimica toata pentru niste dotari extraterestre ca "scaune incalzite" , "oglinda retrovizoare heliomata" si nu in ultimul rand varful tehnologiei moderne "senzori de parcare" :) Wow!

  • vianu, marţi, 29.07.2014 15:28

    patrus'sapte de mii de euroi...fara numar...fara valoare... imi aduc aminte cand a aparut A8....am ramas mut de admiratie, formele originale complet diferite de ale lui Mercedes si BMW reprezentau o alternativa extrem de interesanta...dar odata cu trecerea timpului cocalarismul a capatat un echivalent auto si am inceput sa privesc cele 4 cerculete cu amaraciune. cum spunea colegu'...senzori, oglinda heliomata si scaune incalzite...cateva optionale pe care le gasesti la o zecime de pret la kia sau ford. denumirea de "sportsback" te baga usor in ceata....A1 si A3 au un breack iar aici e un fel de....cocosatu' din Notre Dame.

  • Andy, marţi, 29.07.2014 21:09

    E normal ca la o masina premium optionalele sa coste proportional cu pretul masinii. Daca la un producator de volum primesti multe in 1000-1500 de euro nu e cazul unui producator gen Audi. La urma urmelor nu trebuie sa avem toti premium nu? Pentru cineva care isi pemite sa dea 30-50.000 de euro pe o masina, 9000 de euro sunt vax (nu mai zic de cei cu bolizi de peste 100.000). Mai ales ca vorbim de bogatani ca-si innoiesc masina pe praful actual.

  • dan_grc, marţi, 29.07.2014 22:18

    @vianu Audi e chiar ieftin, pai seria 4 GC testata de AM era 69 de mii.

  • jiji, miercuri, 30.07.2014 10:45

    A8 totusi nu toti ghiorlanii au, cum este prezent X6 sau X5 de exemplu. Acelasi lucru pot spune si de noul S. Desi mici exceptii de la regula exista!Oricum ca natie am ramas ciuca si rasu curului din EU suntem vai de noi(nu ne spalam, nu avem apa si canal, etc), dar masini scumpe avem. Cred ca suntem de fapt niste rusi adevarati numai ca ne numim altfel.

  • jiji, miercuri, 30.07.2014 10:47

    *statistic vorbind. Dar si practic, cine vrea sa incerce sa ia metroul de la un capat la altul si altul si daca coboara intreg fara sa isi dea ficatul peste cap inseamna ca am progresat.

  • Vabis, miercuri, 30.07.2014 11:52

    Pe A5 trevuie minim 2.0 TFSI, 2.8 FSI sau 3.0 TDI pt ca e masina lifestyle cu trasaturi sportive.Fara quattro nu mi-as lua, tractiune fata pe A5 nu se potrivste.Pe un A4 un 2.0 TDI merge mai ales pt o firma sau cei preocupati de consum dintr-un oras mare dar A5 cu 2.0 TDI e ca nuca in perete.Aceeasi poveste si cu 420D.Mai bine ati fi testat altceva

  • Scorpionul.negru, miercuri, 30.07.2014 22:27

    Slabut fata de seria 4 grand_coupe....

  • Vabis, miercuri, 30.07.2014 22:57

    @scorpionu.negru Bai omule, A5 a aparut in al treilea trimestru al lui 2007 iar seria 4 pe la sfarsitul lui 2013.Inca îi face fata cu brio la ce diferenta de aproape o generatie(6 ani) e intre ele.Macar nu confunzi 5 sportback cu A4, daca e murdar seria 4 GC sau daca e la vreo 20 de m il confunzi usor cu seria 3

  • Vabis, miercuri, 30.07.2014 22:59

    @scorpionu.negru Bai omule, A5 a aparut in al treilea trimestru al lui 2007 iar seria 4 pe la sfarsitul lui 2013.Inca îi face fata cu brio la ce diferenta de aproape o generatie(6 ani) e intre ele.Macar nu confunzi 5 sportback cu A4, daca e murdar seria 4 GC sau daca e la vreo 20 de m il confunzi usor cu seria 3

  • sandu, joi, 31.07.2014 16:22

    @jiji: dar sensibilicos mai esti...:)) masina e f frumoasa. in locul dotarilor exterioare as fi pus navigatie, si alte chestii care tin de confort, nu de look exterior.

  • Unul, luni, 15.09.2014 11:16

    Bancul cu vulpea si strugurii!!!Pentru toti cei anti-Audi A5.