Audi A4 facelift

1.8 TFSI 170CP Man

Tinuta de drum

4.0

Marea noutate introdusă de Audi pe versiunea facelift a lui A4 este reprezentată de noua direcţie electromecanică, un element care contribuie la îmbunătăţirea clară a răspunsului pe care-l ai atunci când rulezi pe şosea. În plus, Audi spune că scăderea consumului prin faptul că sistemul nu utilizează deloc energie atunci când maşina rulează înspre înainte este o altă caracteristică a noii direcţii. Am avut ocazia de a discuta preţ de câteva ore cu şeful echipei care a dezvoltat noul sistem de direcţie - un român care lucrează de 11 ani pentru Audi - şi am aflat multe detalii interesante pe care le vom analiza într-un material special pe Automarket.ro. 

În rest, am redescoperit sistemul Audi Drive Select, prin care poţi să "comanzi" modul de rulare şi să-ţi personalizezi astfel experienţa la volan. Am preferat - oarecum normal - opţiunea Dynamic, astfel că am avut la dispoziţie un volan ceva mai "greu" şi un comportament dinamic bun, dar perfectibil. Mi-aş fi dorit, totuşi, o diferenţiere ceva mai accentuată între sportivitatea pe virajele ascuţite - subliniată de limitarea subvirării - şi modul în care maşina rulează - teoretic - la limita diametral opusă în modul Comfort. Audi a decis ca partea Comfort să fie un mix între sport şi "moale". Depinde de fiecare dacă suspensiile centrate pe confort trebuie să menţină un grad de acuitate important sau dacă ele trebuie să se concentreze mai degrabă pe relaxare.

  • Littlefoot, luni, 05.12.2011 18:08
    A4

    Cuplu maxim de la 1400 rpm?!! :O

  • Serd, luni, 05.12.2011 18:41
    Bravo!

    Un test realist si reusit ,imi era chiar dor de un test realizat profesionist,spre deosebire de colegul Bogdan Mirica care face"playback",si care sterge coment-urile nefavorabile! Bravo!

  • ScorpyonVAG, luni, 05.12.2011 19:05
    @

    Acuma intelegeti de ce sunt fanul nr.1 al V.A.G (in special AUDI) ? :) Stiu ca o sa imi dati voturi negative cu totii, insa recunosc, ca sunt un mare fan AUDI.

  • slv83, luni, 05.12.2011 19:06
    A 4, 5

    Bun testul, bun comentariul, bune concluziile! Personal, imi place mai mult noul A4 decat Seria 3, iasa e o chestiune subiectiva! Daca acel motor de 1.8 L are un consum mediu de doar 6,5% atunci este fantastic!

  • dumbravaandrei, luni, 05.12.2011 19:13
    curios...

    Tare-s curios ce or sa scoata din noua generatie de diesel-uri daca din asta au scos 320 Nm si consumul asta.. Oricum, datele tehnice ale motorului suna prea frumos... chiar si pentru a fi adevarate.

  • August H., luni, 05.12.2011 19:15

    Motorizarea este EURO VI sau EURO V?

  • a4, luni, 05.12.2011 19:19

    ce design proaspat ca tot ca inainte arata, nu e urat dar e anost

  • zzzz, luni, 05.12.2011 21:18

    Nu am inteles faza cu nu se poate cobora teoretic sub 6.0L cu un motor pe benzina

  • SaabCuantic, luni, 05.12.2011 23:00
    Sistem inovativ?!

    Dar cu pionieratul lui SAAB in "direct ignition" cum ramane? Si, de fapt, daca n-ar fi un motor turbo, n-ar mai propune cifre atat de "impresionante". Prefer 1.6 turbo de BMW. SAAB il va duce la perfectiune.

  • ScorpyonVAG, luni, 05.12.2011 23:05
    @

    @dumbravaandrei: La tractorase ce sa mai faca ? Eventual o remediere, sa nu mai consume atata ulei, sa nu se mai duca injectoarele, sa nu se mai duca volanta, sa nu mai lase un nor de fum negru, care sa te de-a de gol, cand esti urmarit, sa porneasca mai usor iarna, sa mearga pe motorina mai proasta, sa fie mai ieftin de intretinut, sa aibe un pret de achizitie mai scazut, mai vrei si alte explicatii ? BENZINA= MASINA MOTORINA= TRACTOR GAZ= ARAGAZUL

  • @saab cuantic, luni, 05.12.2011 23:44

    hai! n'aveai unde sa iti versi amarul si te-ai gasit tocmai la articolul asta! fugi si cumpara-ti acel 1.6 si lasa specialistii si vanzarile sa faca diferenta intre un producator de marca si unul care cerseste mila

  • SaabCuantic, marţi, 06.12.2011 00:16
    Mila?

    Acelasi sentiment il incerc eu fata de VAG, care a luat MAN-ul ca sa-i faca Diesel-uri la scara industriala si care de la Porsche va invata secretele supraalimentarii, ca sa nu se mai laude cu benzinare comparabile in performante cu...Diesel-uri de Fiat convertite de GM (such a big deal "noul" motor A4: TTiD-ul de SAAB poate proxima la fel!).

  • BMW, marţi, 06.12.2011 01:01
    @prieteni

    Sa vedem cum raspunde BMW la acest Audi A4. Cel puțin cred ca BMW îl va bate in performante 200km/h BMW le va prinde mai repede si curbele cu BMW vor fi trecute cu viteza mai mare deoarece BMW de când țin minte a avut motarele cele mai bune si masele cele mai echilibrate din segment spre 50%50

  • LauCalin, marţi, 06.12.2011 01:16

    Cred ca a aparut mai devreme decat trebuia, adica se stia ca Seria 3 este posibil sa fie referinta segmentului si toti ochii sa fie atintiti asupra sa. Sau poate ca Audi avea pregatite noutatile astea inca de acum cativa ani, atunci cand a lansat ultimul A4, insa a hotarat sa nu le ofere pana cand nu va fi cazul. Cred mai degraba ca varianta a doua, pentru ca e greu sa proiectezi un motor (care sa fie si referinta) intr-un timp atat de scurt. Deci probabil ca Audi avea in proiect motorul asta de cativa ani buni. Era clar insa ca daca Audi nu facea nimic urma sa piarda teren. Mi-a placut cum a fost scris testul. Asa da! :)

  • marxe, marţi, 06.12.2011 01:20

    ai probleme don quijote! momentan saab-ul e aproape in faliment iar vag-ul e pe cai mari cu toata sentimentele tale de mila... pe cand vag-ul scotea motoare 1.8 t de 225 hp (prin '96) fara sa fie ajutat de porsche, fiatul incerca sa scape de faliment, iar dc pt tine o masina capata respect doar prin prisma cailor putere iti spun ca iar ai ceva probleme de apreciere si nu vezi "problema" in tot ansamblul ei: emisii,consum samd...sau poate ca deodata s-au prostit astia de la audi si nu au mai putut face motoare de ac putere :)) ! Totusi: conteaza de la cine si cu cine invata sa faca motoare? wow asta-i ceva nou! e ca si cum i-ai nega meritele unei echipe de fotbal doar pt ca a adus in curtea sa mai multi brazilieni si antrenori de soi! pe microbist il intereseaza rezultatul si spectacolul ca pt asta plateste biletul!

  • LauCalin, marţi, 06.12.2011 01:30
    @marxe

    Hai ca nu prea e nici cum zici tu... prin 1980 sau pe-acolo pe undeva de exemplu cand SAAB scotea dintr-un motor de 1.3 peste 200 CP Audi nici nu era un nume interesant in industria auto. In plus sa nu ne legam e vanzari, aprecieri, fiabilitate etc. Au fost perioade cand SAAB chiar era vazuta o marca serioasa. Si tot de SAAB stiu ca in raliuri au fost piloti care nu vroiau sa concureze cand stiau ca rivalii au un SAAB. Nu pentru ca masinile lor nu ar fi fost performante, ci pentru ca fiabilitatea nu era tocmai punctul forte (un fel de ce s-a intamplat anul trecut la Le Mans cand Audi a spulberat pe cei de la Peugeot). Dar au trecut foarte multi ani de atunci. Cui ii mai pasa? In cer scuze de off, sper sa nu se respunda cu prea mult patos la mesajul asta si sa ramanem on topic.

  • Ducu, marţi, 06.12.2011 01:38
    1.8 TSi

    Nu-mi plac deloc fecelifturile interminabile din gama VAG( sa numai vb de preturi), dar de data asta trebuie sa apreciez partea tehnica(care in general nu exceleaza).Acest motr 1.8 170cp/320Nm e super tare la ora actuala atat ca performante cat si consum, ramane de vazut doar partea de fiabilitate.

  • dumbravaandrei, marţi, 06.12.2011 02:05
    @ScorpionVAG

    Mai schimba-ti TDI-ul in cazul asta... de mult au apus vremurile de care vorbesti tu si exemplele sunt nenumarate A... si cum crezi ca te-ai simti cu un cuplu de 420-450 Nm dintr-un 2.0 TDI de generatie noua? si dus si in 170CP ;)

  • bibi, marţi, 06.12.2011 08:05
    ...

    in afara de motor tot vw sau audii este, eu de ala asti as lua dor motoarele pe benzina TSI, sunt super., mai ales 2.0 TSI 210 CP

  • ScorpyonVAG, marţi, 06.12.2011 08:17
    @

    @Andrei: sincer nu stiu cum m-as simti cand un 2.0TDI de 170cp, m-ar lasa in drum intr-o depasire si apoi sa am de cumparat 4 injectoare. Mi-a placut acest motor, insa ma dezamagit enorm. Vorbesc de motoare diesel de dupa 2000-2008.

  • C-G-C, marţi, 06.12.2011 08:42
    A4 Facelift

    1. Imi place testul pt. ca este scris bine, este scris punctual si la obiect si imi place ca autorul are si pareri personale, fie ele si subiective si nu se ascunde asta in fraze penibile. Concluzie: mai vrem teste realizate de Mircea. 2. Audi A4, pana cand vom vedea cum performeaza noul Seria 3 (si ma astept sa o faca bine), din cate stiu eu, este referinta clasei si cred ca cel mai bine vandut model din segment in Europa, la clasa premium. 3. Motorul este no comment. 4. @SaabCuantic este pe dinafara. @BMW abereaza ca de obicei. P.S.: @MirceaMester, desi ai spus ca faceliftul este unul pozitiv, nu-mi dau seama daca partea din fata restilizata este un plus comparativ cu ce aveam la vechiul model?! Mie, din imagini, farurile mi se par putin subdimensionate. Si 2, daca ai cunostinta de motivele pt care cei de la Audi au revenit la volanul cu sigla incadrata intr-un cerc si au renuntat la conturul trapezoidal. Personal, consider ca varianta trapezoidala era mai reusita. Bafta!

  • schumi, marţi, 06.12.2011 08:43
    ....

    1.8 turbo si 170CP --> foarte putin Puterea maxima la 3800rpm --> penibil pt un motor pe benzina, fie el si turbo Deci de ce punctaj maxim la "Performanta" ?!?

  • unckle, marţi, 06.12.2011 09:36

    2 probleme minore: lipseste un "D" in primul paragraf, apare un "ș" in loc de "l" ceva mai jos (nu ar strica un ochi critic asupra redactarii); ultima fotografie exprima datele tehnice ale binecunoscutului 2.0TFSI de 211cp disponibil pe multe din masinile grupului. @BMW (domnul care comenteaza sub acest nume, nu marca) 320i nu este concurent "direct" pentru acest motor, va exista probabil un 318i cu 150-165cp care va concura cu acest 1.8tfsi (pentru ca nu numai caii putere fac o masina ... parerea mea) @masina - mi se pare fantastic consumul (in sensul bun) ... dar este "tarziu" pentru acest motor. Spun asta pentru ca 2.0 de la BMW consuma pe hartie 6,4 in regim mixt si este doar cu 0,1s mai lent pana la 100km/h. Audi vine cu un motor "nou", un pic mai bun decat un motor vechi de cativa ani din curtea principalului rival. In acest moment in curtea BMW (pe site bmw.ro) noul 3 apare cu motoarele de 2.0l turbo .. cu niste cifre care .. sunt peste Audi (motiv pentru care maine dimineata comentariul asta o sa aiba 50 de voturi negative si un mare sir de injurii..). Avem noul 320i cu 184cp, 7.2s pana la suta si 6,2% consum mixt si (doar, surprinzator chiar) 270Nm. Probabil versinea subnutrita a acestui motor (un 318i) va avea cifre inca peste motorul audi si sa se apropie destul de mult la consum - este la fel de simplu de asteptat asta cum a fost de asteptat ca noul M5 sa fie mai rapid pe 0-100km/h decat toata concurenta ... s-au tot vehiculat 4.5-4.6s pana cand BMW a venit cu 4.4s, fix sub concurenta directa (si atunci mi-am incasat injuraturi ... viata pe internet este dificila daca pui la suflet toate prostiile). Interiorul este reusit si va face (părerea mea, evident) fată cu succes Seriei3 pana la aparitia noii generatii A4 ... la seria3 acel ecran al navigației pare din alt film stând cocoțat pe bord ... nu știu de ce dar mi se pare aiurea (evident, tot părere personală..). @M. Meșter - camere si senzori de parcare in standard ... din pacate "marii" industriei auto nu pun tehnologie in masini decat ca optionale de sute si mii de euro ... iti vand un ecran LCD de 7" cu 1000E ... cand el costa 4E. Am mai scris pe aici ce parere minunata am despre domeniul auto in momentul in care se intersecteaza cu tehnologia pe partea de electronica si IT ... si evident toata lumea sare sa-i apere pe marii industriasi .. de parca ar fi neamuri :)

  • mircea, marţi, 06.12.2011 10:12
    @C-G-C

    Blocurile optice nu şi-au schimbat dimensiunile, impresia are probabil la bază faptul că bagheta LED nu reprezintă conturul blocului, ci un joc de lumini intern. Despre conturul trapezoidal nu am vorbit cu designerii, nu am observat detaliul ăsta. Era însă un subiect interesant, recunosc. @unckle Când vine noul Seria 3 şi îl vedem pe stradă şi eventual la un test, comparăm. Din datele tehnice şi atât e uşor irelevant., mai ales că maşina nu e încă aici. În rest, sunt în asentimentul tău când vine vorba de preţurile mult prea mari pentru elemente tehnologice uneoir chiar depăşite. Dar care sunt prezentate cu fast de parc-ar fi descoperit culoarea roşie.

  • sandman, marţi, 06.12.2011 10:19
    audi

    noul motor este excelent daca consuma atat. o sa se renunte de tot la dieseluri. masina per ansamblu este super.

  • unckle, marţi, 06.12.2011 10:45

    Mircea, nu mai spune asta ca cinestie cum apare unu care inca mai crede ca un GPS de masina el costa 800E pe producator ... Acum vre-un an se vorbea cum ca Audi va pune pe masini un nustiucemegadisplay accelerat de procesoare nVidia Tegra2 ... inca nu sunt pe masini .. dar a aparut un Tegra3 ... mai dureaza un pic si samsung scoate pe piata un Exynos cu un procesor grafic care va face de rusine placile video de desktop (zona entry, evident) .. si tot asa. Electronica si ITul merg mult mai repede decat pun astia pe masini. Câtă vreme electronica dintr-o masina nu este un punct esential in decizia de cumparare nici nu o sa se vada vre-o schimbare de politica a producatorilor. Seria3 nu este inca pe strada dar, din cate spun cei care au mers cu masina, se misca mai bine decat vechea generatie . . . de aici se pot trage concluzii (adevarat, nu 100% obiective.. dar feeling-ul este ceva subiectiv si oamenii aia spun ca-i de bine ).

  • SaabCuantic, marţi, 06.12.2011 11:11
    Ha?!

    @C-G-C, cum poti sa ma mahnesti din senin...De ce sunt eu pe dinafara? M-ai ofensat si nu ti-ai sustinut afirmatia in mod temeinic, deci ramai in ofsaid...Audi contemporan se bazeaza pe doua puncte forte, ambele de origine incontestabila Porsche: turbo si quattro (exact asa: a trebuit sa vina F. Piech de la Porsche ca sa proiecteze acest sistem revolutionar pt. autoturisme, remember?). In al doilea rand, @BMW chiar n-a mai aberat de data asta, ba chiar i-am dat un vot pozitiv pt opinia lui de mai sus, care mi s-a parut pertinenta, astfel ca eu ma uit la logica omului, nu la ce simt eu pt dansul! Daca ar ramane, in mod miraculos, axat pe stil echilibrat, obiectiv si documentat, ar fi nemaipomenit pt. toata lumea, sper sa nu fie doar o intamplare...@marxe, as jindui sa fiu eu personal plin de probleme, numai sa nu mai aiba SAAB niciuna, crede-ma!

  • edi80, marţi, 06.12.2011 11:50
    mda

    pe sistemul cati ani ai?14-15 merg la16...:)))) aceasimasina putin redesenata!!specific brandului...dar ma rog fanii sunt fani si trebuie stimulati ..cu firmituri! adevarul k e frumos cand te duci la reprezentanta sa faci un test si o configurare sa te intrebe la o masina de 40 de mii daca doriti geamuri electice spate:)))) mai bine sa fie mai eiftin scoatele de tott....

  • c, marţi, 06.12.2011 12:52

    dintre a 4 facelift si noul seria 3 aleg ..mercedes c classe facelift. e cel mai tare .

  • auto, marţi, 06.12.2011 13:21
    facelift

    so...whats new?

  • dan_grc, marţi, 06.12.2011 14:43

    @ScorpyonVAG Si eu zic sa-ti schimbi TDI-ul, eu am diesel de 3 ani si nu mi-a picat nici un injector, iarna porneste f bine si la -20 de grade iar asta cu diesel=tractoare e rasuflata, o idee preconceputa si atat, la modele superperformante de acord ca benzina e mai potrivita, dar la modele obisnuite actualele diesel-uri se apropie f mult de benzinare, atat la performante cat si la zgomot

  • ALEX, marţi, 06.12.2011 15:16

    Noul seria 3.Date tehnice BMW 320d EfficientDynamics Edition: patru cilindri, turbo, faţă longitudinal • patru supape pe cilindru • cilindrica 1995 cm ³ • Putere de 135 kW (184 CP) la 4000 rpm • Max. Cuplul 380 Nm la 1750 rpm • Tractiune spate • transmisie cu opt viteze automata • anvelope 205/60 R 16 W • L / W / H 4624 / 1811 / 1429 mm • amorsare • 480 Rezervor de combustibil din L 57 l • top 225 kmh • 0 - 100 kilometri pe oră 8.1 s • Consum UE se amestecă 4,1 l diesel • 109 g de CO2 / km • Preţ: € 40 320 (Echipament "linie modernă", transmisie automată).

  • marxe@LAUCALIN, marţi, 06.12.2011 16:00

    amice, era vb de audi vs fiat dupa cum am scris "pe cand vag-ul scotea motoare 1.8 t de 225 hp (prin '96) fara sa fie ajutat de porsche, fiatul incerca sa scape de faliment," IAR REPLICA MEA VENEA FIX PE CEEA CE AFIRMASE QUANTIC "ca sa nu se mai laude cu benzinare comparabile in performante cu...Diesel-uri de Fiat " STAY FOCUSED!

  • unckle, marţi, 06.12.2011 17:47

    terminați mă cu prostiile gen "nu facea ăla motoare cum făcea ălălalt" ... calm, ca un motor nu se masoara numai in putere sau cuplu. Ok facea VAG un 1.8 de 225cp ... și? avea 225cp și mânca 20% ... mare branza de motor ... la fel și ficații din anii 90.. făceau motoare care trancaneau ca draq si mancau mai mult ulei decat motorina ... ASTA ESTE, ALEA ERAU VREMURILE SI AIA ERA TEHNOLOGIA. ASTAZI , acum, in prezent, se cauta si altceva decat cai si cuplu - pentru ca toti au cai si cuplu. Se cauta si liniaritate, se cauta si consum, se cauta si emisii scazute, se cauta fiabilitate .. si tot asa. Masina nu este un motor, este o suma de treburi printre care este si motorul. Producatorii care cer 50000E pe o masina iti ofera mai mult decat poate sa iti ofere un Fiat sau un VW, asa ca incetati cu comparatiile puerile gen "bruzli il bate pe vandam" ... sa fim seriosi, vorbim de masini si motoare din 2011 nu din '88. @Alex - 320dED nu are 184cp ci 163, nu are cuplul ala, nu are consumul ala ... in rest ai nimerit cilindreea si numarul de supape ... ce cauti aici ? si de ce ai scris aia ? (info complete despre noul Seria3 se gasesc pe bmw.ro .. nu-i nevoie sa traduci cu google de cine stie unde)

  • marxe@unckle, marţi, 06.12.2011 17:51

    daca ai fi citit primul post ai fi inteles ca fix asta ii explicam lui don quijote

  • @unkle, marţi, 06.12.2011 17:52

    Technische Daten BMW 320d Efficient Dynamics Edition: Vierzylinder, Turbo, vorn längs • vier Ventile pro Zylinder • Hubraum 1995 cm³ • Leistung 135 kW (184 PS) bei 4000/min • max. Drehmoment 380 Nm bei 1750/min • Hinterradantrieb • Achtstufen-Automatikgetriebe • Reifen 205/60 R 16 W • L/B/H 4624/1811/ 1429 mm • Kofferraum 480 l • Tank 57 l • Spitze 225 km/h • 0–100 km/h 8,1 s • Verbrauch EU-Mix 4,1 l Diesel • CO2 109 g/km • Preis: 40.320 Euro (Ausstattung "Modern Line", Automatikgetriebe)

  • unckle, marţi, 06.12.2011 20:02

    cât dă valabil ești barosane, m-ai pus cu botu' pe labe, gata, citatu' in nemțească m-a convins că ai dreptate .. daaa .. nu te gândești că poate .. ești pe lânga subiect? dar dacă tot suntem aici : Cylinders/valves 4/4 Capacity in ccm 1,995 Stroke/bore in mm 90.0 / 84.0 Max. output in kW (hp) at 1/min 120 (163) / 4,000 Max. torque in Nm at 1/min 380 / 1,750-2,750 Compression ratio : 1: 16.5 ia d-acilea ca pot si io să copiez de prin străinătate .. de pe bmw.com chiar.. ia uite, pot si de pe bmw.fr Caractéristiques moteur Cylindres/soupapes 4/4 Cylindrée en cm³ 1.995 Course/alésage en mm 90,0 / 84,0 Puissance nominale en ch (kW)/tr/min 163 (120) / 4.000 Couple maxi (Nm)/tr/min 380 / 1.750-2.750 Rapport volumétrique /1 16,5 ia uite, pot chiar și din germania, de pe bmw.de Motordaten Zylinder/Ventile 4/4 Hubraum in ccm 1.995 Hub/Bohrung in mm 90,0 / 84,0 Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 120 (163) / 4.000 Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 380 / 1.750-2.750 Verdichtung : 1 16,5 deci... ce spuneai ?

  • AndreiRN, marţi, 06.12.2011 20:22
    Durabilitate

    Un motor de compresie si turatie mare care lucreaza la temperaturi ridicate pt a avea o eficienta remarcabila. Si atunci care este problema? Acest motor si masina este proiectat sa expire in 5 anii de folosinta ca sa mergi sa cumperi altul nou. Dar de fapt asta este si trendul.

  • August H., marţi, 06.12.2011 21:43

    Aceiasi care freaca duda pe aici de obicei...Care-i mai bun? O fi BMW, o fi Audi? Sau o fi Mercedes? Niciuna. Masina TA e cea mai buna, pentru ca altfel nu ai fi ales-o:) Pana la urma, motorizarea asta este EURO V sau EURO VI ?

  • Andrei @AUTOMARKET, miercuri, 07.12.2011 10:24

    AUTOMARKET :" A4 1.8 TFSI cu transmisie manuală reuşeşte să oprească cronometrul la 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Este un timp care nu este egalat momentan de nimeni pe segmentul premium al motoarelor pe benzină de 170-180 de cai." Cica BMW 320 i de 184CP se opreste la 7,6 sec.

  • so, miercuri, 07.12.2011 16:08

    alooo nenea scorpion, cum naiba sa zici ca diesel = tractor??? tu ai auzit ca cei de la BMW care sunt cei mai tari in motoare vor sa scoara noile M-uri diesel??? ai auzit nene??? de ce porche panamera se lauda cu v6 3.0d?? habar n-au unii de viata lor, nu mai vb de masini. vai de mama voastra!!!

  • LauCalin, joi, 08.12.2011 06:20

    Ptiu, desteptule! :)) De "trend" ai auzit? Daca e sa compari modul cum ruleaza un diesel si cum ruleaza un motor pe benzina vei vedea ca un benzinar e mai placut la condus, chit ca s-au facut multe inovatii. Inovatii s-au facut si la benzinare. Faptul ca multi se dau pe diesel nu este datorat performatelor tehnice mai bune, ci mai degraba faptului ca sunt constransi de exemplu de tot felul de norme impuse de UE. In plus vrei sa-ti sara ecologistii si Gren Peace-ul la gat? Si asa sunt suparat pe SUV-uri. Cine ar fi crezut pana acum cativa ani ca intr-o zi constructorii supersport se vor gandi la masini electrice, sau un Porsche sau M3 vor fi diesel?

  • rzn.ozn, vineri, 09.12.2011 13:25

    uitati-va la acest model cu farurile cu halogen si cu culoarea aceea albastra si sa-mi spuneti ca nu e noua jetta :))

  • dumbravaandrei, joi, 15.12.2011 23:54
    daca nu resurscitez eu mortul, atunci cine...

    @LauCalin Tehnic, diesel-urile sunt mult mai poluante ca si benzinarele... are motorina niste porcarii prin ea care o fac cu mult mai poluanta decat benzina. In schimb, diesel-urile sunt alese pentru cuplu. pentru aia care vor sa simta ca masina trage chiar de e legata de un copac... senzatie ce dispare la un benzinar atunci cand masina e incarcata. Deasemeni diesel-ul mai este ales si pentru puterea oferita la turatii cat mai joase. Nu incalzeste pe nimeni faptul ca ai 175 de cai si 320 Nm la 4000 de ture cand tu ajungi in zona ai din ani in pasti. Te intereseaza ce da la 2000-3000 de turatii, nu mai sus.

  • unckle, duminică, 25.12.2011 13:07

    deci tu ce vapor conduci de are putere maxima la 2-3000rpm ... pentru ca dieselurile comerciale de pe masini au puterea maxima la 4000+rpm .... cuplul este alta poveste ;) avand o masina diesel si una pe benzina .. si, spre deosebire de multi de pe aici, facand o comparatie directa, pot spune ca aia pe benzina face muci dieselul chiar daca isi atinge puterea maxima la 5500rpm si cuplul maxim la 4400rpm.... si pot spune ca am lasat in fum destui copii posesori de dieseluri "potente" .. evident nu din categoria 170cp+ ... ci astia mai comuni cu 1.9tdi, 1.6hdi/tdci , 1.5dci

  • cosmin, miercuri, 15.02.2012 15:41
    A4 vs 3

    frumusik masina...sunt de acord cu cei de la redactie.oricum este destul de buna pt noi romanii sa k nu ma plang.dar sa vedem ce face si cum so descurca cand va sta fata in fata cu noul bmw seria 3...atunci mai disutam si sper k redactia s faca atat un test cu noul seria 3 dar si un comparativ cu el si A4.orcum o masina care are cu ce.bv audi!!

  • gigy_kent007, miercuri, 15.02.2012 21:52
    asa e viata

    Iti iubesti sotia, prietena, amanta...dar te mai uiti si dupa altele. Fiecare model are valoare maxima pentru ,,cei fideli marcii,, , dar ar incerca si la concurenta. Unii recunosc ca sunt 2 masini pe care le-ar dori, iar altii nu. Prima iubire conteaza.Cu respect!

  • chuck norris, sâmbătă, 26.05.2012 20:28
    scorpioane ai dreptate

    o masina foarte buna isi merita banii nu ca reno