Audi A3 Sportback

Interior

4.5

Am detestat întotdeauna designul tern și uniform al modelelor din Ingolstadt. Am apreciat însă, întotdeauna, spiritul tânăr și nonconformist pe care îl găsești dincolo de geamuri.

Habitaclul lui A3 a fost creat parcă pentru cei care iubesc tehnologia combinată cu simplitate. O rețetă născută dincolo de Ocean de către un tip cu maletă neagră, care ne-a inoculat tuturor suprematia Marului. O rețetă care a fost reinterpretată apoi și de către constructori.

Audi a simplificat totul în interiorul lui A3. A rezultat astfel o ergonomie de nota 10, superioară chiar și celei de la BMW, unde fiecare funcție are un loc sacru. Excepție fac doar butoanele de pe volan, care sunt foarte alambicate. Dacă oferim 10 pentru ergonomie, trebuie să oferim un 10 și pentru calitatea materialelor. Plasticul moale, pielea fină și aluminiul îți reamintesc la fiecare atingere că te afli în segmentul premium. Nu mai vorbim de finisaje, și ele atinse de sindromul perfecțiunii.

Ambientul plăcut și accentele premium sunt sugerate și de gurile de ventilație circulare, extrem de bine și ingenios lucrate.

În toată această declarație de dragoste închinată simplității și clarității, Audi nu se învrednicește să vină decât cu un instrumentar de bord analog, clasic și tern, ce pălește în fața celui de pe Volvo V40. Mai salvează situația computerul de bord color.

Spațiul interior este generos, însă nu pe atât de încăpător pe locurile din spate. Aici pot călători trei pasageri, însă nu în maxim de confort. Spațiul pentru picioare este decent, iar linia plafonului nu creează probleme. Spațiile de depozitare lipsesc de pe consola centrală, exceptând suporturile de pahare. Cotiera este generoasă, însă parcă se simte nevoia unui spațiu pentru telfoane mobile, iPod și alte gadget-uri.

Portbagajul este printre cele mai generoase din segment, deși însumează doar 380 de litri. Mai mare cu cinci litri este doar cel al lui Citroen DS4.

  • Dima, luni, 06.05.2013 12:15

    Nu mi-as cumpara asa ceva. Mai repede ma tenteaza un A Class sau poate cine stie asteptam sa vedem ce scoate Infiniti. Se anunta ceva interesant.

  • Batranu', luni, 06.05.2013 12:32

    In exterior,imi place masina,arata bine,dar in interior,hmmm,plansa de bord mi se pare prea simpla,si gurile de ventilatie rotunde mi se par nepotrivite.Depinde de gusturi.Ca "masina",ar trebui sa fie buna,la banii ei ar trebui sa fie fiabila,performante suficiente.Totusi in clasa ei,lider este clasa A.

  • Simplu da, simplist insa anoni, luni, 06.05.2013 13:00

    Buna incercare a autocar de a aborda criticile cititorilor lor cu privire la simplitatea designului audi insa majoritatea oamenilor nu pot face diferenta intre noul si vechiul A3 sau in general intre audiuri daca cineva da bani pentru o masina premium, masina trebuie sa aiba un design care sa diferentieze macar fata de modelul precedent si/sau fata de masinile din concern - parere personala

  • @Mafia, luni, 06.05.2013 15:07

    Tu te auzi ce "vorbesti"?. Ca sa fie rival in contextul nostru, Infiniti ar trebuie sa scoata tot o compacta. Si sa pui cum spui tu V6 sau V8 pe o compacta in 2013 inseamna delir total, motorul mai greu ca masina (exagerat vorbind) . Bine, din ce am vazut ce scrii oricum nu prea ai treaba cu lumea auto, dar sa scrii aberatii de genul asta mi se pare cam mult.

  • yoyo@ @Mafia, luni, 06.05.2013 15:31

    Lasa-l ca si-a luat destula rusine saracul ...asa pe final vorbind aiurea despre aceleasi motorizari aspirate si de zeci mii de cmc aici: http://www.automarket.ro/test-drive/mitsubishi-outlander-22-di-d-50878.html

  • slVW_83, luni, 06.05.2013 16:02

    Daca masinuta asta mai are si quattro atunci e mediocru de perfecta!

  • Mafia, luni, 06.05.2013 16:04

    DA @slVW-83, e mediocra ca postarea ta de perfecta ;) ....Acum iontoarce-te la sanatoriu ;) '' Anonimule '', argumente ontopiac ai si matale ? Dar probabil nu esti in stare de asa ceva, esti un spam.

  • yoyo, luni, 06.05.2013 16:12

    El nu stie sa se exprime, nu stie sa scrie corect, sta ascuns in spatele unui monitor, foloseste un peudonim "Mafia" (foarte inspirat) ... si nu e SPAM :)) A fost mult mai ontopic decat tine in 90% din aberatiile pe care le versi mereu p'aci "SMART".

  • men@mafia, luni, 06.05.2013 16:42

    Citeste-ti primul comentariu inainte de a "vorbi" ontopic! Sti semnificatia cuvantului?

  • antonny, luni, 06.05.2013 16:50

    as alege Lexus CT 200h 1.8 Business in locul as zisa "Frumoasa simplitate "

  • rufusy, luni, 06.05.2013 19:36

    Nimic despre tipul injectiei la acest motor? Nu cumva are injectie dubla? Si mai sunt cateva inovatii folosite in acest motor. Sa nu se creeze confuzia ca este vechiul 1.8... Automarket e cam ignorant la capitolul tehnologie.

  • a3, luni, 06.05.2013 20:56

    superba masina dar are cam mic cuplul pentru 180cp turbo

  • amfetamin, luni, 06.05.2013 21:03

    sa nu uitam de garantia incredibila de doar 2 ani la modelele audi si skoda de altfel,asta in conditiile in care si dacia are 3 ani!!! uitati-va pe site-ul audi daca nu ma credeti,ca sa beneficiezi de 5 ani garantie cum este de ex. in cazul Toyota,la audi trebuie sa scoti 1390 de euro din buzunar in plus!

  • SNG, luni, 06.05.2013 21:16

    Ma lasi ! Cu ce-i mai prejos un 4matic sau x-drive? Scutiti-ne cu marketingul Volkswagen , pt ca niciun Audi R8 sau Lamborghini nu-i superior unui Nissan GT-R echipat cu ATTESA de exemplu... E doar un exemplu unde si-o iau in freza garantat cu toata aroganta lor... Mercedes-Benz a investit foarte mult in domeniu, iar noua generatie 4MATIC foloseste sisteme electronice perfect adaptate masinii.

  • ar0gantul, luni, 06.05.2013 21:54

    adevar graiesti suedezule la banii astia un V40 T4 auto-Powershift, echipare R-design face mai mult sens

  • sandman, luni, 06.05.2013 23:16

    arata f bine interiorul. decat un maldar de butoane aruncate aiurea, gen opel sau ford... masina arata f bine. doar oamenii cu bun gust cumpara audi. vorbim de audi noi, nu de sh. ca sh-uri vezi la toti coloratii.

  • Adrian, luni, 06.05.2013 23:17

    Pacat ca grupul VAG nu a luat decizia sa fabrice un sportback sub sigla Porsche. Pretul probabil ar fi inceput de la 45-50 de mii si era un reper in aceasta clasa fiind clar cel mai bun. Asa A class,seria 1, A3 sunt cam la fel. Lexus CT probabil e mai rasarit.

  • mda, marţi, 07.05.2013 01:42

    Nu mai poti citi linistit un articol auto fara sa apara toti idiotii cu Infinity si Lexus. Are articolul Infinity in titlu? NU! Mai taceti dracului. Toti astia care si-au luat asiatice se cred superiori celorlati care cumpara masini europene, zici ca ei au descoperit apa calda. A3 nu e nici pe departe regina frumusetii, dar zau ca n-am vazut nicio masina asiatica despre care sa zic: "da coae, as cumpara-o". Nici una! Unii chiar nu vor interioare de cacat si motoare duse-n 8000 de ture ca sa impinga cat de cat. Nu conduc masina din grupul VAG, nici beemveu si nici masina "pa dizal" pentru economie.

  • incendiu, marţi, 07.05.2013 02:00

    Un Volvo a ars astazi pe Autostrada Soarelui.

  • ShelbyV8, marţi, 07.05.2013 14:59

    @ Automarket Spuneti despre Seria 1 ca este "ratusca cea urata", dar are cu doar 0,5 puncte mai putin la design decat acest A3. La fel si despre A-Klasse: are cu 0,5 mai mult, dat e "Fat-Frumos"...

  • Roby, joi, 09.05.2013 13:23

    2578 ampatament?!.... Ca la generatia veche de Golf?... Pai indiferent cat s-ar stradui pt amenjarea spatiului, nu o sa reuseasca, la acest ampatament... Pacat. In rest, motor de nota 10!