Motor / Transmisie
Cu Audi A3 Sportback ne-am mai întâlnit noi, însă de această dată am decis să încerc versiunea pe benzină a compactei din Ingolstadt. Declarat un militant al dieselului, aveam să îmi schimb orientarea obtuză și să îmbrățișez ideea unui motor cât un sertar cu haine, capabil să livreze 180 de cai putere.
Am uitat să vă spun că mi-a revenit versiunea 1.8 TFSI de 180 de cai și 250 de Nm. Și fiindcă tot am ajuns la cuplu motor, trebuie să facem un popas. Spuneam că apreciez dieselurile pentru cuplul lor generos. Până acum. Pentru că unitatea germanilor este capabilă să impresioneze încă de la prima atingere a pedalei de accelerație. Un cuplu decent, întins ca untul proaspăt pe o plajă de turații ca o lungă baghetă caldă, între 1250 și 5000 de rotații. Îndestulător și savuros, așa s-ar descrie motorul cu patru cilindri.
Liniară și responsivă, așa s-ar descrie ceea ce vine alături de propulsorul pe benzină: o cutie automată cu 7 rapoarte. Avem o pereche potrivită, care dansează necontrolat în modul Sport și valsează ușor, pe nesimțite în modul Efficiency.
Rapoartele se succed liniar și foarte repede atunci când rulați eco și retrogradează violent când optați pentru o rulare sportivă.
-
Batranu', luni, 06.05.2013 12:32
In exterior,imi place masina,arata bine,dar in interior,hmmm,plansa de bord mi se pare prea simpla,si gurile de ventilatie rotunde mi se par nepotrivite.Depinde de gusturi.Ca "masina",ar trebui sa fie buna,la banii ei ar trebui sa fie fiabila,performante suficiente.Totusi in clasa ei,lider este clasa A.
-
Simplu da, simplist insa anoni, luni, 06.05.2013 13:00
Buna incercare a autocar de a aborda criticile cititorilor lor cu privire la simplitatea designului audi insa majoritatea oamenilor nu pot face diferenta intre noul si vechiul A3 sau in general intre audiuri daca cineva da bani pentru o masina premium, masina trebuie sa aiba un design care sa diferentieze macar fata de modelul precedent si/sau fata de masinile din concern - parere personala
-
@Mafia, luni, 06.05.2013 15:07
Tu te auzi ce "vorbesti"?. Ca sa fie rival in contextul nostru, Infiniti ar trebuie sa scoata tot o compacta. Si sa pui cum spui tu V6 sau V8 pe o compacta in 2013 inseamna delir total, motorul mai greu ca masina (exagerat vorbind) . Bine, din ce am vazut ce scrii oricum nu prea ai treaba cu lumea auto, dar sa scrii aberatii de genul asta mi se pare cam mult.
-
yoyo@ @Mafia, luni, 06.05.2013 15:31
Lasa-l ca si-a luat destula rusine saracul ...asa pe final vorbind aiurea despre aceleasi motorizari aspirate si de zeci mii de cmc aici: http://www.automarket.ro/test-drive/mitsubishi-outlander-22-di-d-50878.html
-
slVW_83, luni, 06.05.2013 16:02
Daca masinuta asta mai are si quattro atunci e mediocru de perfecta!
-
Mafia, luni, 06.05.2013 16:04
DA @slVW-83, e mediocra ca postarea ta de perfecta ;) ....Acum iontoarce-te la sanatoriu ;) '' Anonimule '', argumente ontopiac ai si matale ? Dar probabil nu esti in stare de asa ceva, esti un spam.
-
yoyo, luni, 06.05.2013 16:12
El nu stie sa se exprime, nu stie sa scrie corect, sta ascuns in spatele unui monitor, foloseste un peudonim "Mafia" (foarte inspirat) ... si nu e SPAM :)) A fost mult mai ontopic decat tine in 90% din aberatiile pe care le versi mereu p'aci "SMART".
-
men@mafia, luni, 06.05.2013 16:42
Citeste-ti primul comentariu inainte de a "vorbi" ontopic! Sti semnificatia cuvantului?
-
antonny, luni, 06.05.2013 16:50
as alege Lexus CT 200h 1.8 Business in locul as zisa "Frumoasa simplitate "
-
rufusy, luni, 06.05.2013 19:36
Nimic despre tipul injectiei la acest motor? Nu cumva are injectie dubla? Si mai sunt cateva inovatii folosite in acest motor. Sa nu se creeze confuzia ca este vechiul 1.8... Automarket e cam ignorant la capitolul tehnologie.
-
a3, luni, 06.05.2013 20:56
superba masina dar are cam mic cuplul pentru 180cp turbo
-
amfetamin, luni, 06.05.2013 21:03
sa nu uitam de garantia incredibila de doar 2 ani la modelele audi si skoda de altfel,asta in conditiile in care si dacia are 3 ani!!! uitati-va pe site-ul audi daca nu ma credeti,ca sa beneficiezi de 5 ani garantie cum este de ex. in cazul Toyota,la audi trebuie sa scoti 1390 de euro din buzunar in plus!
-
SNG, luni, 06.05.2013 21:16
Ma lasi ! Cu ce-i mai prejos un 4matic sau x-drive? Scutiti-ne cu marketingul Volkswagen , pt ca niciun Audi R8 sau Lamborghini nu-i superior unui Nissan GT-R echipat cu ATTESA de exemplu... E doar un exemplu unde si-o iau in freza garantat cu toata aroganta lor... Mercedes-Benz a investit foarte mult in domeniu, iar noua generatie 4MATIC foloseste sisteme electronice perfect adaptate masinii.
-
ar0gantul, luni, 06.05.2013 21:54
adevar graiesti suedezule la banii astia un V40 T4 auto-Powershift, echipare R-design face mai mult sens
-
sandman, luni, 06.05.2013 23:16
arata f bine interiorul. decat un maldar de butoane aruncate aiurea, gen opel sau ford... masina arata f bine. doar oamenii cu bun gust cumpara audi. vorbim de audi noi, nu de sh. ca sh-uri vezi la toti coloratii.
-
Adrian, luni, 06.05.2013 23:17
Pacat ca grupul VAG nu a luat decizia sa fabrice un sportback sub sigla Porsche. Pretul probabil ar fi inceput de la 45-50 de mii si era un reper in aceasta clasa fiind clar cel mai bun. Asa A class,seria 1, A3 sunt cam la fel. Lexus CT probabil e mai rasarit.
-
mda, marţi, 07.05.2013 01:42
Nu mai poti citi linistit un articol auto fara sa apara toti idiotii cu Infinity si Lexus. Are articolul Infinity in titlu? NU! Mai taceti dracului. Toti astia care si-au luat asiatice se cred superiori celorlati care cumpara masini europene, zici ca ei au descoperit apa calda. A3 nu e nici pe departe regina frumusetii, dar zau ca n-am vazut nicio masina asiatica despre care sa zic: "da coae, as cumpara-o". Nici una! Unii chiar nu vor interioare de cacat si motoare duse-n 8000 de ture ca sa impinga cat de cat. Nu conduc masina din grupul VAG, nici beemveu si nici masina "pa dizal" pentru economie.
-
incendiu, marţi, 07.05.2013 02:00
Un Volvo a ars astazi pe Autostrada Soarelui.
-
ShelbyV8, marţi, 07.05.2013 14:59
@ Automarket Spuneti despre Seria 1 ca este "ratusca cea urata", dar are cu doar 0,5 puncte mai putin la design decat acest A3. La fel si despre A-Klasse: are cu 0,5 mai mult, dat e "Fat-Frumos"...
-
Roby, joi, 09.05.2013 13:23
2578 ampatament?!.... Ca la generatia veche de Golf?... Pai indiferent cat s-ar stradui pt amenjarea spatiului, nu o sa reuseasca, la acest ampatament... Pacat. In rest, motor de nota 10!
Nu mi-as cumpara asa ceva. Mai repede ma tenteaza un A Class sau poate cine stie asteptam sa vedem ce scoate Infiniti. Se anunta ceva interesant.