Motor / Transmisie
Pentru a vedea ce poate să facă noul Audi A3 Sedan, ne-am deplasat în ţara vecină, Ungaria. Aterizaţi la Budapesta, am făcut cunostiinţă cu limuzina compactă în parcarea aeroportului. Am putut alege între patru motorizări, trei urmând să fie disponibile încă de la lansarea oficială din septembrie. Cei care preferă diesel-ul vor putea alege pentru început clasicul 2.0 TDI de 150 CP, iar ulterior va fi disponibil şi mai economicul 1.6 TDI de 105 CP. Pentru amatorii de benzină, noul Audi A3 sedan debutează cu două motorizări: 1.4 TFSI 140 CP şi 1.8 TFSI de 180 CP.
Am avut ocazia să încercăm toate cele patru motorizări disponibile, pe trasee scurte. Dieselul de 150 CP are suficient cuplu pentru a face din A3 Sedan un automobil cu pefromanţe respectabile, în timp ce cel de 1.6 este mai anemic, dar promite un consum foarte scăzut. Iar motorul TFSI de 1.4 oferă performanţe decente, dar este un compromis între economia de carburant şi perfromanţe şi acest lucru se poate observa mai ales la viteze mari.
Pentru performanţe demne de un Audi, am ales pentru testul nostru varianta cea mai puternică: 1.8 TFSI 180 CP împreună cu tracţiunea integrală quattro şi transmisie automată S-tronic cu şapte trepte.
Este un motor omogen şi rafinat ce livrează reprize excelente şi are resurse suficiente de putere în orice treaptă. Puterea este disponibilă de la turaţii joase. Puterea maximă de 180 CP este dezvoltată la 5.100 rpm, în timp ce cuplul maxim de 250 Nm este disponibil încă de la 1.250 rpm. Modelul nostru de test a venit echipat cu transmisie integrală quattro şi cutie de viteze automată S-tronic. Sistemul quattro trasnmite 59% din tracţiune către puntea faţă şi 41% către cea din spate. Cutia S-Tronic se dovedeşte a fi foarte rapidă în a schimba treptele atât în modul manual cât şi în cel automat, iar opţional se pot monta şi padele în spatele volanului.
Singurul element negativ al acestei cutii de viteze este perioada lungă de gândire în cazul unui kick-down. Dacă apăsăm la fund pedala de acceleraţie, cutia de viteze are un moment de ezitare înainte de a retrograda câteva trepte şi a oferi acceleraţia de care avem nevoie.
Masina premium cu interiorul ala???!!!! Chiar si la Renault am vazut interioare mai frumoase.