Audi A3 Sedan

1.8 TFSI 180CP Aut Attraction

Motor / Transmisie

4.0

Pentru a vedea ce poate să facă noul Audi A3 Sedan, ne-am deplasat în ţara vecină, Ungaria. Aterizaţi la Budapesta, am făcut cunostiinţă cu limuzina compactă în parcarea aeroportului. Am putut alege între patru motorizări, trei urmând să fie disponibile încă de la lansarea oficială din septembrie. Cei care preferă diesel-ul vor putea alege pentru început clasicul 2.0 TDI de 150 CP, iar ulterior va fi disponibil şi mai economicul 1.6 TDI de 105 CP. Pentru amatorii de benzină, noul Audi A3 sedan debutează cu două motorizări: 1.4 TFSI 140 CP şi 1.8 TFSI de 180 CP. 

Am avut ocazia să încercăm toate cele patru motorizări disponibile, pe trasee scurte. Dieselul de 150 CP are suficient cuplu pentru a face din A3 Sedan un automobil cu pefromanţe respectabile, în timp ce cel de 1.6 este mai anemic, dar promite un consum foarte scăzut. Iar motorul TFSI de 1.4 oferă performanţe decente, dar este un compromis între economia de carburant şi perfromanţe şi acest lucru se poate observa mai ales la viteze mari.

Pentru performanţe demne de un Audi, am ales pentru testul nostru varianta cea mai puternică: 1.8 TFSI 180 CP împreună cu tracţiunea integrală quattro şi transmisie automată S-tronic cu şapte trepte. 

Este un motor omogen şi rafinat ce livrează reprize excelente şi are resurse suficiente de putere în orice treaptă. Puterea este disponibilă de la turaţii joase. Puterea maximă de 180 CP este dezvoltată la 5.100 rpm, în timp ce cuplul maxim de 250 Nm este disponibil încă de la 1.250 rpm. Modelul nostru de test a venit echipat cu transmisie integrală quattro şi cutie de viteze automată S-tronic. Sistemul quattro trasnmite 59% din tracţiune către puntea faţă şi 41% către cea din spate. Cutia S-Tronic se dovedeşte a fi foarte rapidă în a schimba treptele atât în modul manual cât şi în cel automat, iar opţional se pot monta şi padele în spatele volanului.

Singurul element negativ al acestei cutii de viteze este perioada lungă de gândire în cazul unui kick-down. Dacă apăsăm la fund pedala de acceleraţie, cutia de viteze are un moment de ezitare înainte de a retrograda câteva trepte şi a oferi acceleraţia de care avem nevoie. 

  • kkk, marţi, 02.07.2013 13:26

    Masina premium cu interiorul ala???!!!! Chiar si la Renault am vazut interioare mai frumoase.

  • tzenu_bmw, marţi, 02.07.2013 13:37

    va fi extrem de greu sa alegi dintre un A3 sedan si un A4..... sunt chiar prea apropiate.......probabil ca doar dimensiunile difera in rest aceeasi masina........aceleasi motoare aceleasi transmisi aceeasi calitate(exceptionala)a interiorului....... nu mai exista o diferenta clara intre segmente

  • Scrooge, marţi, 02.07.2013 13:47

    va fi foarte usor sa alegi cand te vei uita in portofel....A3 sedan raportat la A4 e la fel cum Skoda Rapid se raporteaza la Octavia. Se vede clar ca la exterior e mai "inghesuita" decat A4, iar interiorul de A3 e mult mai sarac in detalii.

  • vag, marţi, 02.07.2013 13:50

    10 l/100 un consum decent???? De cand???

  • eee, marţi, 02.07.2013 13:53

    frumos review, excelent motor! nici nu e de mirare nota pe care a scos-o avand in vedere nivelul de echipare si motorul ales la test. Am sa va rog totusi sa corectati sectiunea "consum", sunt 2 greseli gramaticale acolo, cacofonii. Dupa care puteti sterge acest paragraf. va multumesc

  • unckle, marţi, 02.07.2013 13:53

    probabil vei alege bmw sau mercedes :)

  • LR, marţi, 02.07.2013 14:17

    @ tzenu_bmw: Nu e aceeasi masina. A3 si A4 sunt construite pe platorme diferite (cu motor amplasat transversal, respectiv cu motor amplasat longitudinal). Nici feeling-ul nu este acelasi, char daca au acelasi motor.

  • andrei, marţi, 02.07.2013 14:30

    "Vestea interesantă: după dispariţia lui Volvo S40, noul A3 sedan devine singura berlină compactă premium de pe piaţă. Cu două uşi mai avem modele şi variante, însă sedan cu patru uşi găsim doar la Audi. Să vedem ce ne rezervă berlina germană." Nu prea e asa. CLA de la Mercedes tot in aceeasi clasa intra.

  • slVW_83, marţi, 02.07.2013 14:43

    In 2014 apare noul A4, cu un design total diferit. Nu-i greu deloc de ales, bani sa fie. Masina din test e un deliciu: putere mare, cilindree relativ mica, portbagaj incapator si tractiune integrala pe de-asupra!

  • Vasilica, marţi, 02.07.2013 16:17

    Cat baga asta?Nu pot sa imi iau o masina japoneza si sa imi mai ramana bani si de casa?

  • Adrian, marţi, 02.07.2013 16:28

    Din comenmtarii vreiese ca daca ai bani de vf de gama A8, Q7 si R8 cumpara si lasa A3,4 6 etc. :)). Pt. mine in afara de A3 si TT toate modelele Audi sunt la fel de calitative si apropiate ca performante si design. Difera dimensiunea care fiecare o alege in functie de nevoi si de buget. (daca e foarte mare si gras sigur va alege un Q7). Daca e independent si are bani R8. Daca e familist A6 Allroad si tot asa... Sa revin la subiect, A3 sedan daca il scoti la un pret bun este ceva mai rafinata ca un Passat sau alte modele concurente din clasa ei.

  • Adrian, marţi, 02.07.2013 16:30

    Scz. greselile...m-am uitat doar la tastatura cand am scris si nu am mai corectat textul.

  • unckle, marţi, 02.07.2013 17:13

    @Adrian - Eu cu 1.92m/105kg stau nasol in Q7, cu scaunul max in spate .... in al meu mercedes nu ajung la pedale daca il dau in spate la maxim in general iti iei masina mare daca esti "mic" :)

  • Radu, marţi, 02.07.2013 19:15

    Audi a3 e singura berlina compacta premium. Chiar singura singura; chiar, da chiar nu mai exista si altceva.

  • ShelbyV8, marţi, 02.07.2013 19:52

    @Radu Mai este si CLA, chiar daca e putin mai mare...

  • antonny, marţi, 02.07.2013 20:24

    Cum marketindul lor le merge bine .....Se ia o Skoda Rapid sau SEAT Toledo se mai facem ceva modificari si scoate ceva PREMIUM numit Audi A3 SEDAN

  • Scrooge, marţi, 02.07.2013 22:01

    Am vazut CLA-ul in showroom. E wow, dementiala masina. Destul de greu de comparat cu acest A3. Oricum e si masi scump.

  • Adrian, marţi, 02.07.2013 23:23

    @Scrooge....da. Nici nu se poate compara. Arata prea bine pe langa A3. SI finisajele sunt ceva mai bune. + ca e un BENZ.....

  • mog, miercuri, 03.07.2013 11:03

    sunteti siguri de descrierea pe care ati facut`o sistemului quattro? puterea impartita 59-41 %? mai mult ca sigur e haldex, iar alea avea 95 - 5 % raportul in mod normal. ma voi informa....

  • cil, miercuri, 03.07.2013 12:46

    pai daca ati testat cutai automata, de ce pozele arata una cu cutie manuala (se vede clar ambreajul) ?

  • patent, miercuri, 03.07.2013 17:40

    33.680 euro???!!!...pffffffffffffff pai mai pun 3000 si imi iau Mercedes clasa C NOU !!!!Consum :10% ???????

  • inexorabil, miercuri, 03.07.2013 17:45

    @tzenu, mai bine te-ai numi tzenu_audi :) Nu-i bai, motorul este chiar puternic, daca nu si fiabil, iar masina este foarte manevrabila, dar problema la Audi, dupa umila mea parere, raman carcasa banala si interiorul rece......Si nu inteleg! In anii' 80, Audi iti topea ochii, din toate punctele de vedere. Mi se parea cea mai "intelectuala" marca din Europa. Si nu se adresa oricui......Astazi, in afara de botul lui A7, care ma electrizeaza, nu vad decat o fantoma......

  • Traian, joi, 04.07.2013 11:19

    La TDI pica in continuare la greu injectoarele si turbina.

  • MarchenM, joi, 04.07.2013 12:15

    Sa alegi un 'Golf' la 30 de mii, mi se pare pur si simplu un snobism. VAG stie asta, si mizeaza pe o piata de continua sa scoata model dupa model pe aceeasi platforma. La modul cel mai serios acum, Octavia nu are rival aici, pentru ca nici SEAT, nici VW si nici Audi nu ating practicabilitatea maxima, asa cum o face Skoda. E uneori greu de crezut ca Octavia si A3 ar trebui sa aiba aceleasi dimensiuni. Iar argumentul ca 'Audi ofera calitate, nu cantitate', nu tine, pentru ca la 30 de mii Skoda vine echipata full.

  • eu, miercuri, 31.07.2013 14:05

    Unde ati vazut voi da Passat sau Octavia ar fi in acelasi segment cu A3 sau CLA? mere vs pere... In clasa premium sunt deocamdata numai A3 si CLA. Audi, daca ma intrebati pe mine, vine cu o politica de preturi inteligenta spre deosebie de Mercedes, adresand astfel o gama mult mai variata de potentiali cumparatori (nu neaparat premium). Mercedes vine cu o oferta cam scumpa ce-i drept insa inca de la veriunea de baza se simte premium mai ales la interior. Daca e sa fac o paralela intre A3 sedan si CLA amandoua modelele au plusuri si minusuri, unul mai aratos, altul mai ieftin, amandoua cu entry level motorizari praf, etc. Parerea mea ese ca daca ai banii mai bine mergi pe CLA, altfel poti alege fara retinere A3-ul. Curios e ca BMW inca nu a dat vre-un semn, la fel nici Volvo...

  • alehandro69, duminică, 11.08.2013 00:25

    In primul rand as dori parerea forumistilor despre injectoarele Vw TDI,cine ce si cum a patit.. In alta ordine de idei Audi nu mai e ce a fost altadata,cu exceptia Q3 si allroad care sunt mai sanatoase,pt tara noastra.. Au devenit mult mai scumpe si concurenta e acerba pe piata... Cine e istet merge pe fiabilitate si pret..iar din Asia vin oferte care bat si Skoda...care,actualmente,bate campii.. iar isi da cu stangul in dreptul...dar e alt subiect.. Hyundai,Kia si chiar Chevrolet,produs in Coreea ..la care,ai garantie 5-7 ani si sunt teribil de rezistente,iarla CEE"D motorul CRDI de 1.6 cu 135 cp are un consum mixt de 5,8 litri/100km,dar la nevoie trage de rupe,si nu te lasa in depasiri..insa ai in oferta si de 128 cp cu 4,1 mixt,iar la 24.000 euro ai dotari full.. Revenind la Audi...a devenit masina de fite..cu intretinere scumpa..la care scade dramatic pretul in timp...

  • alex, luni, 19.08.2013 18:06

    @alehandro69 Se vede clar ca esti fan coreene, dar daca iti dedici atata timp scrierii unui comentariu atat de lung, denota o frustrare notabila. Singura problema cu masinile germane (sau derivate din germane) e ca sunt dorite, dezirabile si usor de gasit/cumparat/vandut. Asta genereaza pe de o parte frustrare celor care nu le detin sau detin altceva (dar si le doresc undeva in adancul inimii) sau mandrie excesiva celor care le detin. In rest sunt niste masini normale cu parti bune si rele, la fel ca si cele coreene sau japoneze.