Consum
Versiunea de 150 CP a lui Audi A3 are un consum mediu declarat de 4.1 litri la sută mixt. În mediul urban, Audi anunţă 4.9 litri la sută, pe când mediul extraurban este parcurs cu un consum anunţat de 3.6 litri la sută. Sistemul Start-Stop ajută semnificativ la reducerea consumului în mediul urban, iar computerul de bord prezintă o funcţie care îi arată şoferului toţi consumatorii de energie care influenţază nivelul carburantului din rezervor. De la sistemul de climatizare până la degivrarea lunetei, fiecare sistem creşte subtil consumul de carburant. Spre deosebire de alte modele, A3 ne arată clar ce ne risipeşte din ce în ce mai preţioasa motorină.
În raport cu rivalii direcţi, A3 prezintă un consum mediu mai bun, cei mai apropiaţi competitori fiind Volvo V40 D3 150 şi Mercedes-Benz A-Klasse 200 CDI, ambii rivali având un consum mediu de 4.3 litri la sută.
Testul nostru ne-a adus în faţa unui consum urban situat între 8.3 şi 9.0 litri la sută, obţinut într-un stil de condus economic. Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h în treapta a şasea, turometrul lui A3 ne afişează 1.900 rpm, iar consumul se stabilizează la 5.7 litri la sută. Mediul extraurban prezintă un consum situat în jurul a cinci litri la sută, în funcţie de cât de cât de tare este apăsată pedala de acceleraţie.
-
MadaI, vineri, 16.11.2012 10:21
Sa-i vedem acum pe cei care spuneau ca doar BMW e extraordinar de scump. Audi pare chiar foarte ieftin,nu ? Este o masina frumoasa si performanta. Totusi, prea scump modelul testat, producatorii (toti) au impresia ca termenul de criza e doar teoretic. S-astepte ei sa vanda o compacta cu aproape 40 000...s-astepte.
-
dan_grc, vineri, 16.11.2012 12:17
@Madal Din pacate vanzarile te contrazic, ei chiar nu asteapta sa vanda bine in Romania compacte la 40 de mii, in afara cam da, vezi si comenzile pt noul clasa A, iar pt producatorii premium nu prea exista criza, pt ca au un public tinta care n-au saracit prea mult cu criza, deci ei nu prea asteapta, asteapta clientii sa le vina masinile:)
-
Andy, vineri, 16.11.2012 13:11
@Madal Din articolele cu BMW (profit si vanzari) si clasa A de saptamana asta reiese clar ca oamenii au vanzari. In general luxul se vinde si pe timp de criza pentru ca oamenii cu bani si-l permit. Nu si-l mai permit baietii aia stim noi cum care faceau imprumut la banca si stateau in garsoniera in Berceni.
-
Boogy, vineri, 16.11.2012 13:38
din ce vad eu noul A-Klasse nu prea are rival :)
-
MadaI, vineri, 16.11.2012 13:57
@dan_grc @Andy Foarte posibil sa aveti dreptate , iar vanzarile sa fie bune. Totusi, daca-ti permiti lux, nu-ti iei A3, iti iei A7,A8 si altele de genul acesta. E paradoxal sa-ti permiti masini premium,scumpe, dar sa faci un compromis enorm la marime/confort si sa-ti iei o compacta, fie ea de top. Ori e peste capacitatea mea de intelegere, ori ceva ciudat se intampla cu lumea asta. Bineinteles, ma refer la masina cu multitudinea de optionale adaugate care sa-i umfle pretul peste masura. La pretul de pornire 22 000,cu ceva optiuni folositoare ajunge 25 000 , care e relativ rezonabil pt oamenii cu posibilitati medii sau putin peste medie din europa in functie de tara. Adica vrei o masina premium, ai cativa banuti, dar nu destul cat sa te arunci la A4 (sau altele din categorie de la orice alt producator premium), A3 este una din solutiile viabile. Dar daca esti cu mult peste medie din pct de vedere financiar, si iti permiti sa dai aproape 40 000 pe o masina din clasa compacta, atunci cu siguranta nu-ti iei una compacta la acest pret, ci una cum am zis si mai sus, lumuzina/sedan de lux. E nonsens sa faci asta , dupa priceperea mea.
-
dan_grc, vineri, 16.11.2012 14:15
@Madal Eu nu stiu ce limuzina de lux iti cumperi la 40 de mii, daca stii tu...nici macar Kia Ka Noua, e mult pt o compacta, nici eu n-as da atat, dar te-ai dus prea departe la limuzine, mai degraba la clasa medie ar merge, cu toate ca si acolo ai nevoie de macar 45 de mii pt dotari decente si motorizari la fel, iar pretul mediu la seria 1, A3 si clasa A se invarte totusi in jurul a 30 de mii, si cand te gandesti ca si Kia a deventi premium cand cere pt un SUV compact aproape 40 de mii pret de pornire, ce sa mai ceri celorlalti care tot timpul au avut astfel de preturi.
-
Vlad, vineri, 16.11.2012 14:23
In general, in vest se folosesc masini compacte pt drumurile in oras, nu SUV uri si limuzine ca la noi! E o mare diferenta de cultura auto!
-
taz, vineri, 16.11.2012 14:48
>>Am apreciat în mod special modul în care sunt realizate fantele de aerisire ale instalaţiei de climatizare şi comenzile lor
-
ADY, vineri, 16.11.2012 15:03
"" Testul nostru ne-a adus în faţa unui consum urban situat între 8.3 şi 9.0 litri la sută, obţinut într-un stil de condus economic. "" Poftim? Si se acorda 5 stele la consum pt un diesel?
-
MadaI, vineri, 16.11.2012 15:04
@dan_grc Stai stai putin ca nu m-ai inteles..... Repet cu o completare: "Dar daca esti cu mult peste medie din pct de vedere financiar, si iti permiti sa dai aproape 40 000 pe o masina din clasa compacta, atunci cu siguranta nu-ti iei una compacta la acest pret, ci una cum am zis si mai sus, lumuzina/sedan de lux" (oricat ar costa ea, fie si 100 000 sau mai mult). In niciun caz nu am spus ca limuzina de lux ar costa 40 000. Inteleg ca unii au destui bani de cheltuit ,iar 40 000 euro nu e o suma mare pt o asa masinuta, pentru acestia , atunci cu siguranta nu le deloc greu sa cheltuiasca dublul sau triplul acestei sume pt o masina "adevarata" ,nu o jucarie de 4 metri si-un pic. Ca sa fac o comparatie, e ca si cum ti-ai permite sa ai o casa de 400 m^2 ,cu o curte superba si enorma, dar ai alege sa stai intr-un bloc de lux de 200 m^2. Sper ca m-am facut bine inteles acum.
-
antonny, vineri, 16.11.2012 16:07
la 37000 euro cumperi Lexus ,Citroen C5 3.0 V6 HDi 240cp,SubaruOutback 2.0D AWD
-
tudor, vineri, 16.11.2012 16:46
vad ca toti va contraziceti din ipoteza ca asta este prima masina din familie. nimeni nu a pus problema ca in afara de a6 sau seria5 falimia x mai achizitioneaza inca o masina, de ex un a3.
-
zarnesteanu, vineri, 16.11.2012 16:52
Madal, am sa-ti dau un singur exemplu. Warren Buffet. Averea lui actuala e estimata la aprox. 46 miliarde de dolari. Cu toate astea conduce un Cadillac vechi de 6-7 ani, sta in aceeasi casa pe care si-a cumparat-o in tinerete pentru care a platit cam 31 000 de dolari. samd. Omul asta e un exemplu de modestie, cultura, inteligenta si dupa parerea mea, un geniu financiar. Cu toate astea nu se arunca la palate de sute de milioane, cu toate ca si le-ar permite fara probleme. S-au scris si se vor mai scrie carti despre omul asta asa ca ma opresc aici. Audi are fara indoiala o piata bine formata si nu doar atat. Prin produsele pe care le scot, reusesc sa-si atraga clienti tot mai multi, odata cu generatiile tinere care ajung sa conduca o masina, sau cu generatiile mature care au terminat-o cu prima, a doua, etc masina second hand si isi permit in sfarsit o masina noua, adevarata. Pentru ca avem salariile pe care le avem in Romania, privim lucrurile total diferit fata de unul din vest care munceste de la 16 ani, are experienta profesionala impecabila, deci are un job stabil, bine platit si sigur. Nu toti isi doresc monstri de 6 metri pentru care platesti intretinere mai mare si inutila in cazul unui oras aglomerat de ex. Pe urma e vorba de stratificarea sociala. Daca nu esti in upper management e bine sa-ti vezi lungul nasului si sa nu te dai jos dintr-un S Class, A8 sau Seria 7 cand ajungi la lucru. Masina poate ti-o poti permite, mai putin probabil intretinerea, taxele, etc care sunt net superioare unui automobil mic. "Asteptarile" celor din jurul tau insa se schimba radical. Crede-ma ca nu e bine absolut deloc sa ajungi in parcare in acelasi timp cu seful si el sa coboare dintr-o corolla si tu dintr-on A6. In cazul asta un A3 e o solutie mai modesta dar poti sa il echipezi dupa pofta inimii fara sa bati la ochi si sa atragi atentia intr-un mod care te va afecta pe termen lung.
-
Vasilica, vineri, 16.11.2012 17:37
In tara asta de kkt nu merita sa iti cumperi mai mult decat logan.Ce vorbim noi de masini premium astea sunt vise. Trebuie facuta infrastructura inainte.....
-
MadaI, vineri, 16.11.2012 19:44
@zarnesteanu eu nu i-am contrazis pe cei de mai sus, doar mi-am pus o intrebare, retorica oarecum. Despre Warren Buffet nu ma apuc eu sa vorbesc, cu toate ca din punctul meu de vedere nici penuria asta falsa nu e sanatoasa. Ai muncit ca sa te bucuri de ceea ce ai realizat direct proportional cu cat ai reusit sa faci in viata, sau poate altii se bucura in alt mod,nu e rolul meu sa-i critic. In rest,despre ce ai vorbit , sunt de acord doar in modul in care ai pus problema.Din nou spun, masina cea de 25 000 nu e scumpa pentru omul mediu/putin peste mediu din Europa, ci cea de 40 000 care din pct meu de vedere nu-si mai are rostul in acest context. Iar aici extrapolam, nu ma refer doar la Audi, ci la absolut toate marcile unde optionalele aproape ca ii dubleaza pretul, asta e exagerat si cred ca oricine poate fi de acord cu mine.
-
Sher, vineri, 16.11.2012 21:14
Consumul scos in test 8-9 in regim economic mi se pare pur si simplu urias. Ca si cifra de 5,7l la 120 km/h. Consuma mult mai mult decat 520d-ul meu, o masina mult mai mare...
-
BaditzaEx, vineri, 16.11.2012 21:25
'' Rafinamental '' ?!, ce-i aia??? , AM inventam noi termeni?!, + nu / se potrivea mai bine A3 - Sic in loc de A3 - Rafinamental ? ( in loc sa tot incercam, pt a dori sa parem Cool/Populari, sa imprumutam aiurea expresii din alte limbi, sa incercam a fi seriosi. destupati dar si interesanti in acelasi prin a ne exprima in termeni romanesti care pot da o nota, poate chiar mai interesanta mai oricarui articol daca il cautam si-l folosim in contextul potrivit.
-
BaditzaEx, vineri, 16.11.2012 21:39
nu as alege niciodata un A3 ( mai ales in 3 usi ) cu un motor diesel, mai ales avand in vedere ca este un segment premium - la aproape 40k sa dai pe o masina orientata mai mult spre sport si inspre simtul practibilitatii, imi pare o masina adresata acelor tineri ( pana-n 30 ani ) care se trag din familii bogate iar daca esti un tanar de acea categorie ( care nu duce grija banilor iar viitorul ii este prestabilit asigurat ) nu inteleg de ce ai alege masina asta cu motor diesel ?!, ori faci parte din restul meltenilor prezentati la stirile romanesti - sta la bloc cu chirie sau cu parintii, isi ia DIZAL ca-i economic frate, cumpara masina asta din De, la 10k cu 150.000km reali, sau face credit la banca de nevoi pers ( la un salariu de 2500 ron / net obtine un 10,000eur ) iar restul vine de la parinti sau bunicii care au lasat ceva pamant la tara si s-au chinuit sa-l trimita la Bukale ( facand economie toata viata ) ca sa faca o facultate si sa lucreze in banca dar baietul nostru abia ii ajung banii pt intretinere si plimbat pitzy cu noul A3 iar ai lui din Focsani sau Buzau doar ei stiu cum o mai duc de pe o zi pe alta incercand a-l mai spijini pe Ionel, plecat sa se faca om mare la Bucuresti
-
unckle, sâmbătă, 17.11.2012 00:05
sa iei "dizăl" la 40k tre sa fii un pic dus cu pluta ... mai ales cand iti sta in fata o oferta TFSI+DSG :)
-
LLK, duminică, 18.11.2012 16:17
2.0 TDI NU este egal "rafinament".
-
@BaditzaEx, duminică, 18.11.2012 16:20
Eu cand vad de astia "cu stomacul gol" care dau ultimul ban pe masini ma inveselesc nespus si imi aduc zambetul pe fata. Cu cat mai multi , cu atat mai bine :)))
-
:D, luni, 19.11.2012 01:43
cel mai penibil interior facut vreodata de audi...absolut infect si extrem de spartan....wow..cat tupeu au nemtii astia....dar se va vinde oricum :D
-
Cristi, miercuri, 14.08.2013 15:16
Detin 1.4 TFSI 122cp cu niste optionale si luata la un pret mai mult decat rezonabil (diferenta intre lista si achizitie de pretul unui logan). Masina face toti banii pentru confort, tinuta de drum, aspect si tot ce ofera.
Aveam in plan un A3 sportback, evident quattro insa doua au fost motivele pentru care am ales fratiorul de concern: - spatiul pentru bagaje, cam limitat nevoilor personale - pretul cam maricel Personal cred ca masinuta asta se preteaza tare bine la noi, fiind compacta, puternica si robusta! Trebuie doar sa ti-o permiti! P.S. Felicitari pt. test!!!