Audi A3

1.4 TFSI 150CP Man Attraction

Motor / Transmisie

5.0

Pentru a înţelege mai bine de ce noua generaţie a lui Audi A3 are pretenţii de lider al clasei, am decis să testăm două dintre motorizările care să vor dovedi a fi cele mai populare în gama modelului german. Am pus astfel mâna pe clasicul TDI de 2.0 litri şi 150 de cai ajutat de o cutie automată S tronic cu şapte trepte şi, ulterior, pe un nou motor pe benzină care intră în gama lui A3: 1.4 TFSI de 140 de cai putere cu tehnologia Cylinder on Demand cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Câştigător şi erou al testului: motorul pe benzină. Vedem imediat de ce.

În primul rând, pentru că a slăbit enorm. Cu 21 de kilograme mai uşor decât precedentul motor de 1.4 litri de la Audi, unitatea pe benzină ajunge la doar 107 kilograme datorită aluminiului folosit extensiv la fabricarea blocului motor. Apoi, pentru că acest lucru se vede în performanţe (în sensul percepţiei imediate, nu neapărat al cifrelor seci) şi în consum. 

Deşi are pe hârtie 140 de cai putere şi 250 Nm, unitatea pe benzină este mai alertă, mai dinamică şi mai spectaculoasă decât dieselul. Se mişcă excepţional deasupra liniei de 4000 de ture şi pare că are 30 de cai în plus faţă de cei 150 ai TDI-ului, şi nu 10 în minus. Ajutat de cutia manuală etajată fără cusur, ai la dispoziţie o maşină care se comportă agresiv pe virajele din munţi, dar care devine docilă în oraş. Este motorul care trebuie cumpărat pe noul A3. Sau măcar testat atunci când va apărea, undeva în toamnă-iarnă. Nu faceţi greşeala de a gândi că e "acelaşi 1.4 vechi". E departe de a semăna.

  • slv83, luni, 11.06.2012 18:49

    Frumoasa introducerea! Masina este clasica, incisiva, eleganta. Noul TSI este chiar interesant, bate clar Dieselul.

  • kannyro, luni, 11.06.2012 19:17

    Nu inteleg de ce ati dat 5 stele la capitolul consum daca ati obtinut un consum (preponderent extraurban daca am inteles bine) de 10l/100km adica dublu fata de cel din cartea tehnica.......

  • chuck norris, luni, 11.06.2012 19:48

    in orice caz mai tare decat bmw seria 1

  • PFF, luni, 11.06.2012 20:55

    cel mai penibil interior din istoria audi... a1 e mai interesant la interior

  • C-G-C, luni, 11.06.2012 21:44

    In sfarsit un review cu personalitate pe AM... Noul A3 este o evolutie si nu o revolutie, asta este clar. Designul este unul slefuit, nu schimbat si ii da noului A3 un aer modern. Nu pot sa spun ca nu-mi place cum arata pentru ca (cel putin din poze) are un design agresiv placut, insa din imagini parca nu vad acea sclipire data de o noua generatie. Iar interioru parca este mult prea spartan. Ramane de vazut daca va fi un succes comercial sau nu, insa cu siguranta nu va fi un esec si cred ca asta a fost si motivul pentru care nemtii nu au riscat la capitolul design. P.S.: Cred ca doar noul A-Classe mai poate fi considerat o prezenta cu adevarat spectaculoasa in segment. Ramane de vazut prestatia live. Cat despre Seria 1... inestetic, pacat de interior, atat!

  • chuck norris, luni, 11.06.2012 21:59

    reusita masina eu astept noul s3

  • unckle, luni, 11.06.2012 23:02

    noul A poate sta linistit si cu privire la concurenta din partea celor de la Audi ... bordul ala este "demential", sunt curios de unde s-au inspirat cu gaurelele alea rotunde de la aer. Povestea cu Cylinder on Demand este .. o poveste. Te ajuta enorm in mediul in care A3 este destinat a fi folosit preponderent ... de parca iti iei A3 ca sa o tii la 130km/h pe autostrada cu orele - poate in Germania :)

  • men@unckle, marţi, 12.06.2012 00:30

    Cylinder on Demand este un must have in oras cand stai la semafor! double face palm

  • C-G-C, marţi, 12.06.2012 07:37

    @unkle, de cand ai A-class-ul ala esti subiectiv rau de tot. Dar e de inteles :) ... P.S.: Hai sa te racoresc putin, ca tot a venit caldura :D Luna Mai: 1. BMW - 129.150 (607.207) 2. Audi - 128.900 (600.200) 3. Mercedes - 113.136 (531.382)

  • unckle, marţi, 12.06.2012 09:15

    Sa stii ca nu prea am la ce sa fiu subiectiv - W176 si w169 nu prea au nimic in comun. Sunt de acord ca arata foarte bine, dar nu mai este A este un hatch "comun", a deviat de la ideea initiala, ideea care m-a atras la A. Pe langa asta am incercat sa-mi pastrez "dragostea" pentru brandurile auto din garajul personal intr-un alt plan, pentru a nu judeca toate celelalte masini avand ca punct de referinta tico, Carisma si A :). In ceea ce priveste comparatia directa intre noul A, noul 1 si "eternul" A3 cred ca nu sunt singurul care vede in acel mercedes cea mai atractiva masina :) . BMW vinde mai mult ... dar asta nu ma racoreste cu mai nimic pentru ca nu am bani de un 328xi care sa ma "racoreasca" cu aerul conditionat in timp ce eu dau bice celor 245 de cai. Audi fac masini bune, foarte bune chiar, si dupa parerea mea ar putea depasi lejer BMW daca s-ar abate un pic de la "uniforma". Mercedes este intr-adevar intr-o perioada proasta, de vina sunt masinile - pana la urma nu cred ca BMW si Audi au platit toata presa auto ca sa spuna ca MB este mai nasol. Cateva modele gen CL, SLK, CLS care sunt referinta in "micro-segmentul" in care activeaza nu pot aduce vanzari similare cu vanzarile de semi-volum pe care le au cei de la Audi si BMW cu 1-3 si A3-A4 ... probabil asta este motivul pentru care noul A arata ca un hatch normal, MB vor si ei o parte din vanzarile pe acest segment, segment unde pensionarul A este privit ca masina de "femeie" (parere pe care ti-o schimbi rapid cand te asezi pe scaunul soferului, ceea ce iti si recomand .. sa dai o tura cu una, nu neaparat sa iti schimbi parerea).

  • Previziuni meteo, marţi, 12.06.2012 09:41

    Mercedes isi va reveni ... deja in 3-4 ani maxim, vom discuta pe segment C si D in felul urmator: 1.Mercedes-Benz 2. BMW 3 Audi 4.Infiniti 5. Lexus. Peste alti 3-4 ani posibil ca Audi sa piarda in fata japonezilor.

  • C-G-C, marţi, 12.06.2012 09:48

    :) De unde ai dedus ca nu-mi place vechiul A-Class. Este chiar misto, dar la momentul respectiv as fi preferat B-ul. Mercedes a pierdut clasa medie si mare, de aceea vinde mai prost decat ceilalti doi. Daca noile generatii C si E vor avea macar 80% din CLS, atunci s-ar putea sa avem o surpriza. Cat de atractiv este noul A, inca nu ma pronut. Din imagini fata earata bine, spatele un pic korean style. Astept sa o "simt" live ca sa pot sa-mi dau cu parerea.

  • Vasilica, marţi, 12.06.2012 09:50

    Cel mai tare drive test facut de Mester este clar o evolutie din partea lui in redactia AUTOM.Mi-a placut descrierea motorului cum a fost facuta pe intelesul tuturor.Cat despre masina asta in manelarica trebuie sa fi scelerat sa cumperi masina premium in rahatu asta de tara, sigur arunci banii pe fereastra nu ai nici o sansa sa te bucuri de ea. P.S Scarbit de tara asta in special de oameni si infrastructura iar consider ca mai mult decat ceva low Dacia-Renault nu merita sa ai.

  • jan, marţi, 12.06.2012 09:57

    @ C-G-C. Anul trecut A7 s-a vandut mai mult ca CLS. Am vazut Mercedes A si nu prea arata ca un hatchback, aduce mai mul cu vechiul A. Si eu credeam ca o sa arate bine in realitate dar ......... .Eu sunt fan seria 1 dar la vanzari A3 o sa domine, are un design simplu, clar. Cred ca pana la sf anului Audi o sa vanda mai mult, au avantaj pe A1.

  • C-G-C, marţi, 12.06.2012 10:47

    @jane, habar nu aveam ca s-a vandut mai bine A7. Personal consider ca CLS este o prezenta mai spectaculoasa ca sa zic asa. Cat despre A, tocmai ce spuneam ca sunt rezervat pana nu il vad live. P.S.: Seria 1 nu-mi place, oricat de mult as incerca sa ma obisnuiesc cu formele :) Bafta...

  • unckle, marţi, 12.06.2012 11:01

    @Vasilica - din cauza drumurilor nu se merita nimic mai mult, dar nu numai drumurile sunt luate in calcul cand iti cumperi o masina :) @C-G-C nu prea am de unde sa stiu ce parere ai de A pentru ca MB este un subiect "tabu" pe aici si nu prea se discuta ... deci daca iti place este foarte bine :) Exista si cifre de vanzari ale celor 3 exprimate in "bani" nu in numar de unitati? Ar fi interesanta comparatia :)

  • chuck norris, marţi, 12.06.2012 11:27

    si noul a si seria1 si a3 imi plac da fiecare cu parerea lui

  • Esan, marţi, 12.06.2012 11:33

    Ai da dovada de mai multa personalitate, daca ti-ai cumpara seria1 sau MB sau Volvo decat plasticul de mai sus, sincer. Sunt de parere ca cei care isi cumpara Audi nici macar nu cunosc ce cumpara, stiu ca e foarte frumoasa ca straluceste seara prin intermediul DRL, care deja a devenit kitsch ca si marca Audi defapt, noile modele ma lasa rece, singurul care mai stareste un sentiment este vechiul A5. Stand la semafor si uitandu-ma la cel de alaturi, ma intreb cat de suparat sa fi pe viata asta sa-ti cumperi un Audi, macar de ar fi substantial mai ieftin decat un BMW sau Mercedes, fata de ceea ce ofera acestia. Audi defapt propune niste "app-uri" iar tu defapt cumperi o masina sintetica, ce se straduieste din greu sa emuleze mixul de sentimente ce iti ofera competitia. Nu stii de ce il cumperi dar stii ca e in trend printre ceilalti Wanna-Be, detinatori de iPhone. In ceea ce priveste de sistemul revolutionar Cylinder on Demand, se stiu prea bine problemele care insotesc asemenea sisteme ECO_BIO si cat de mult solicita motorul. Pana si de acum banalul AutoStopStart, si cand ma refer la motor ma refer la volanta, rulment arbore si implicit arborele cotit, la cele pe lant.(aici nu prea e cazul Audi, ei iti dau lant din cauciuc) E mai simplu de detinut o masina ca asta pe desktop decat in garaj, nu renuntati la visele voastre. Pentru ce primesc laude cand trotineta se chinuie la 9.5-10 l pe un drum virajat? Nu-mi spuneti ca raportat la concurenta, ei se claseaza pe locul1, ca-mi dau foc la bicicleta.

  • S.R.I, marţi, 12.06.2012 11:50

    Arata destul de bine la exterior ,dar la interior,arata exagerat de rau>mult mai calitatativ mi se pare interiorul de pe noul Mercedes a class si Lexus ct200h.

  • dan_grc, marţi, 12.06.2012 14:02

    @Esan Ai dreptate in special cu sistemul start&stop, la motoarele diesel este o tampenie, iarna mai ales va aparea o uzura suplimentara a motorului, nici bine nu se incalzeste ca se opreste la semafor si apoi iar si iar multe cicluri pe zi, pt ce, pt un litru/100 mai putin...si chestia este ca aceste sisteme sunt standard, nu poti sa renunti la ele decat daca faci o "hackereala" sa le elimini

  • Adi, marţi, 12.06.2012 14:27

    @dan_grc La Ford Focus Start/Stop-ul are buton pt dezactivare, banuiesc ca si la alte marci/modele se gaseste acelasi lucru.

  • unckle, marţi, 12.06.2012 14:27

    @Esan si Dan - sunt anumite situatii in care Start-Stop este dezactivat automat de computerul masinii , una dintre ele fiind perioada pana la atingerea temperaturii optime de functionare (pe care eu personal - diesel 2000cmc - nu o ating iarna pe 12km cat am de mers de acasa pana la birou, prin bucuresti). In ceea ce priveste dezactivarea cilindrilor ... poate o functiona la semafor dar cand vad astfel de "tehnologii" ma intreb intai care este raportul marketing/inginerie din ele... si asta miroase a marketing :)

  • edi80, marţi, 12.06.2012 14:36

    @Esan o sa iti sara fanii in cap ca le-ai jignit ganducul si mentalitatea lor!! in rest sunt de acord 100% cu tine!

  • mog, marţi, 12.06.2012 16:00

    @Esan nu stiu cati de pe aici isi si permit un a3,nou. eu unul, desi nu am rate, nu platesc chirie n`am copii sau alte obligatii precum si un salariu decent, zic eu, nu mi permti sa dau 30 000 eur pe o masina. chiar nu mi`o permit. daca wannabe aia isi au cate un iphone, luat in rate sau la abonamente de te usuca pe 2 ani, nu poti zice la fel si despre masina audi. cand iti permiti sa alegi intre un merc, bmw sau audi, nou, inseamna ca stii ce alegi.inseamna ca le ai condus pe toate 3, macar.

  • gg-chioru, marţi, 12.06.2012 16:34

    Essan eu te inteleg perfect. La tine in masina iarna e frig si vara e cald, probabil ca pute si CD-urile cu Inna "sa" zgaraiat. Prietene nici eu nu imi permit Audi, BMW, MB dar nu arunc cu rahat in ele. Esti frustrat la fel ca @edi80 ai carui parinti probabil ca nu isi permit nici ei mai mult de un abonament la autobuz. Romanul sarac, prost si plin de ura de clasa.

  • @C-G-C, marţi, 12.06.2012 18:28

    Da si eu cred ca CLS este mai OK, dar clienti sunt clienti. Cu 100 de unitati

  • chuck norris, marţi, 12.06.2012 19:17

    @esan retardatule! nu vezi ce tehnologie au pe noul a/s6 si audi a facut masini fiabile din totdeauna,nu stiu cum iti permiti sa demigrezi audi tu n-ai deschis nici o usa de audi.ba si a/s5/rs5 cu facelift e mult mai frumos de unde vezi tu kitch?unde vezi plastic?

  • Andi, marţi, 12.06.2012 21:28

    1. Nu inteleg de ce comenteaza unii.. Prima intrebare pe care mi-as pune-o este daca as avea sau nu mai multe cunostinte fata de un inginer care dezvolta si testeaza astfel de tehnologii. Cum raspunsul este negativ in cazul de fata, o sa consider ca aberati ca de obicei. 2. Pentru o companie este irelevant numarul de masini vandute (luand ca exemplu diferentele intre Audi, BMW si MB). Este doar statistica. Cred ca este mult mai importanta cifra de afaceri si rentabilitatea. Asa ca il rog pe tovarasul CGC sa ne lumineze cu astfel de cifre. 3. @Esan Nu inteleg de ce bati campii cu astfel de comentarii. a) Noul A3 seamana cu vechiul A3, este logic si normal. Se intampla asta si la BMW si la MB. b) Este o alta platforma, un interior schimbat semnificativ si o gama de motorizari ce aduce imbunatatiri, daca nu noutati. c) Te-ai gandit vreodata ca cei care isi cumpara masini din segmentul premium nu vor sa epateze? Poate vei fi socat dar exista si oameni carora le place design-ul Audi. Si culmea, cum diferenta intre numarul de masini vandute de Audi, BMW si MB este nesemnificativa, poate la fel de nesemnificativa este si diferenta intre masini. Pentru unii, un anumit aspect primeaza in timp ce pentru ceilalti acelasi aspect este pe ultimul plan.

  • CHUCK NORRIS, marţi, 12.06.2012 21:37

    ASA E ANDI, EU SUNT FAN AUDI!

  • C-G-C, miercuri, 13.06.2012 07:38

    @Andi, anul fiscal 2011: BMW (include Mini si RR), 1,668,982 unitati (+ 14%), venituri 68.8 mld. € (+ 14%), EBT 7.4 mld € (+ 52%). AUDI, 1,302,659 unitati (+ 19%), venituri 44.1 mld. € (+ 24%), EBT 6 mld € (+ 66%). MERCEDES (include Smart si Maybach), 1,381,400 unitati (+ 8%), venituri 57.4 mld. € (+ 7%), EBIT 5.2 mld € (+ 13%). *EBT = Earnings Before Taxes *EBIT = Earnings Before Interest and Taxes *EBT

  • C-G-C, miercuri, 13.06.2012 07:40

    Nu stiu de ce nu a intrat tot mesajul, am sa continui aici: *EBT < EBIT De retinut ca BMW Group a vandut 1,380,384 unitati BMW, iar Daimler 1,260,912 unitati Mercedes!

  • C-G-C, miercuri, 13.06.2012 07:47

    Lipsa butonului EDIT, ce sa-i faci: NU exista date fiscale defalcate strict pentru brandurile BMW si Mercedes, rapoartele fiscale sunt doar la nivel de grup.

  • unckle, miercuri, 13.06.2012 08:51

    Interesante cifrle :) de unde le iei ? Valoarea EBT este vrajeala contabiliceasca rezultata de pe urma praduirii inteligente a grupului catre niste insule in care nu se plateste decat un impozit simbolic.

  • @C-G-C, miercuri, 13.06.2012 08:54

    Cred ca BMW fara Mini RR ar ajunge pe la 50 mld euro si Mercedes pe 45 mld euro.

  • C-G-C, miercuri, 13.06.2012 11:50

    @unkle, defapt cred cele mai interesante cifre sunt cele ale profitului net ;) AUDI Group [include Lamborghini] - 4.4 mld. euro (+ 69%) BMW Group [include Mini si RR, fara divizia moto] - 4.9 mld. euro (+51%) Daimler Group [include divizia auto - Mercedes, Smart, Maybach, dar si divizia de camioane si van-uri] - 6 mld. euro (+ 29%) Din pacate la Mercedes in raportul fiscal pe 2011 nu ofera situatia financiara pentru fiecare brand in parte, nici macar pentru fiecare categorie de vehicule. Cred ca unul din motive este si acela ca stau destul de prost comparativ cu concurenta, iar impreuna cu divizia de camioane si van-uri cifrele sunt mai "frumoase" :)

  • Andi, miercuri, 13.06.2012 21:12

    @ CGC / Unckle Cauta pe google Audi/BMW/MB Annual Report 20**... trebuie sa ai rabdare sa citesti. Din pacate, nici eu nu am gasit decat datele pentru grupuri. La nivel individual, pentru BMW si MB nu cred ca exista. Daca vrei sa iti faci o idee despre vanzari, nu doar sa vezi niste cifre, se mai gaseste si numarul de unitati vandute, defalcat pe modele, mai putin la MB, care baga in aceeasi oala (segment) anumite modele, de ex. ML, GL, G si GLK in segmentul off road. Poate contribuie si baietii de la Automarket cu un articol:) Ar fi interesant.... # On topic Sincer sa fiu, eu nu inteleg rostul motorizarii 1.8 T de 180 CP, cea care are cuplul tot de 250 NM, nu de 320 ca varianta de pe A4 facelift. Are niste cai in plus si o plaja de turatii putin marita fata de acest 1.4. Care o fi scopul?

  • sandu, joi, 14.06.2012 13:24

    f frumoasa masina. se vede ca e cea mai buna din clasa ei

  • Vlad, duminică, 17.06.2012 12:54

    * spune ne si noua ce ochelari folosesti ?! Sunt pro motoare tsi (conduc o masina cu un astfel de motor), dar sunt curios care sunt avantajele reale fata de motorul pe care ei spun ca l au imbunatatit (1,4 de 122 sau 125 cp): declara un consum mult mai mic (4,9l/100km fata de 6,2 - 6,3l/100km la modelele actuale), in realitate acesta fiind de 8/9/10 sau chiar mai mult daca ai clima pornita si talpa f grea, un plus de putere si cuplu (pe hartie, dar in realitate?!).... Liderul clasei la vanzari va fi Golf VII (aceeasi platforma, motoare, chiar si echipare), dar pret mai mic... In clasa compacta nu vad niciun avantaj pt Audi fata de VW! Totusi astept cu nerabdare lupta de la varf (M135i vs RS3 vs A45 AMG) intre supercompactele de 50k Euro!

  • @Automarket, joi, 21.06.2012 13:52

    Ajutati-ne cu niste informatii: Acest motor nu apare nici pe site-ul Audi din Romania sau Germania. Apar pe benzina doar motoarele 1.4 TFSI 122 si 1.8 TFSI 180. Cand va fi disponibil acest motor si in ce tara?

  • mircea, joi, 21.06.2012 14:44

    Motorul testat va fi disponibil pe Audi A3 începând cu această toamnă pe toate pieţele pe care va fi lansat în acel moment noul A3. Este foarte probabil ca acest moment să coincidă în România cu cel al lansării efective a maşinii.