Citroen C6

Calitate / Pret

3.0

Cei care vor sa isi achizitioneze un model din aceasta clasa trebuie sa dispuna de un buget generos, dar acest lucru probabil ca este de la sine inteles. Spre deosebire de celelalte modele existente pe piata, exceptand competitorii brandurilor premium BMW, Mercedes si Audi, Citroen reuseste sa se plaseze pe piata cu o oferta buna. C6 pleaca de la 43.186 de euro in versiunea diesel de 2.2 litri si 173 de cai putere. Pretul creste pe masura ce pretentiile de putere sunt mai mari. Astfel, o versiune pe benzina de 3.0 litri si 215 cai putere va scoate din buzunarul clientului 47.946 de euro, in timp ce varful de gama, versiunea diesel V6 de 2.7 litri si 208 cai afiseaza un pret de pornire de 51.516 euro, cu TVA. La aceste preturi se adauga insa o serie de accesorii si pachete care umfla putin pretul de pornire. Versiunea Exclusive, testata de noi, totaliza 55.601 euro din cauza unor optionale ca trapa, incalzirea suplimentara programabila, vopseaua speciala si scaunele VIP. Daca privim in ansamblu piata pe care concureaza C6, Peugeot 607 este mai ieftin decat sora sa franceza cu cateva mii de euro, acesta ajungand in cea mai scumpa varianta de echipare la 46.932 de euro, cu TVA, pentru motorul V6 de 2.7 litri si 204 cai putere. Honda Legend deja priveste de sus modelul celor de la Citroen, japoneza pornind de la 58.286 de euro in versiunea cu motor de 3.7 litri si 295 de cai putere, singura disponibila pe piata din Romania.

  • Snatch, luni, 27.04.2009 20:01
    ...

    Ce scor mare...o masina frumoasa...dar ceva detalii despre motorizarile entry-level aveti ? ca nu toti ne permitem V6.

  • dogy, luni, 27.04.2009 20:11
    citroenul asta

    a convins prea putin chiar daca l-a folosit Chirac care din patriotism a ales si el cea mai buna frantuzoaica la ora aia din Franta nu e cazul lui BASE care in cel mai fericit caz ar fi folosit un LOGAN dala de 70000 de euro de la politie ha ha ha ......ce-mi plac arogantele

  • Etienne, luni, 27.04.2009 23:17
    superb

    C6 este la fel de extraordinar azi la fel ca si acum 3 ani si asa cum va fi si peste 30. Si vorbesc despre prestanta, nu despre calitati dinamice pe care oricum nu ai unde sa le exploatezi nicaieri in Ro. (pentru ca, din pacate, aici circulam cel mai mult). Nu se gaseste la nimeni, in aceasta clasa, ceva care sa nu arate discutabil (vezi bietul Vel Satis, care nu stiu daca se mai fabrica), plictisitor de clasic (noua clasa E, deloc hidoasa, dar fara nimic special, aterizata parca din anii '80), prea comun si deci prea obisnuit (A6 si Seria 5) sau ceva de inspiratie oldie (300C care de la aparitien arata invechit) . Poate doar CTS de la Cadillac aduce o nota proaspata. Dar nimic nu arata la fel de futurist ca C6 si asta fara sa para prea ciudat pe strada. Din cauza aspectului ii iertam si pretul cam mare pentru "un francez" si portbagajul mic si lipsa unui comportament mai dinamic si prea multele butoane mici de la bord. E o masina de colectie (si din cauza ca nu s-au vandut prea multe). Din pacate nu mi-am permis decat ceva de 12 000 de euro...

  • Profesoru', luni, 27.04.2009 23:50
    @ Etienne

    Ce vrei de fapt sa spui? Ca nu te intelegem... Spune cu ale tale cuvinte !

  • sarbu, marţi, 28.04.2009 08:25
    motor

    motorul este PSA oferit fordului si nu un motor ford, la fel cum Ford foloseste si motorul 1,4 HDI,

  • stefan, marţi, 28.04.2009 10:58
    motor

    motorul este facut de Ford, uite aici http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJD-V6_engine Este folosit si de Jaguar, Peugeot, Citroen, Land Rover

  • phanter, marţi, 28.04.2009 12:26
    hahaha

    Mai nu va e rusine sa veniti cu articole d'astea....

  • Gab i, marţi, 28.04.2009 13:41
    @stefan

    as vrea sa fac niste precizari: HDi-ul a fost dezvoltat de PSA, si, incepand cu '98, l-a impartit cu Ford, deci implicit cu Volvo, Mazda, Jaguar, etc. http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine 2.7-le este singurul care nu e o evolutie a unui motor deja existent de la PSA, este nou, si este produs in Anglia, la o fabrica Ford. Si ma enerveaza toti "cunoscatorii" care habar n-au cine produce motoarele astea. Acum, sa ne gandim un pic, ale cui sunt dieselurile astea??? Ale PSA, care si-a pastrat gama si au imbunatatit-o, sau ale Ford care si-a abandonat mare parte din gama lor de dieseluri si au adoptat-o pe cea a PSA ???

  • stefan, marţi, 28.04.2009 14:12
    mo

    Gab i Niciun Volvo si nicio Mazda nu au acest motor de 2.7. Prima masina care a avut acest motor a fost Jaguar S-Type in 2004. Ford isi dezvolta propria gama de diesel-uri, vezi motorul de 1.8 care a ajuns la 125 cai (de la 90 in 1998). http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#DSD-420 AJD-V6/DT17 Main article: Jaguar AJD-V6 engine The 2.7 L (2720 cc) V6 is built by Ford and Jaguar Cars at their Dagenham facility, and was designed by Ford engineers at their Dunton and Whitley product development centres. It is called AJD-V6 by Jaguar and DT17 by PSA Peugeot Citroën. Ford and PSA extended their Diesel engine joint-venture in October, 1999, to include this V6 engine. Applications: 2006–present Citroën C6 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2008–present Citroën C5 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2004–2008 Jaguar S-Type 2.7 DV6, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2005–present Jaguar XJ TDVi 2.7, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2008–present Jaguar XF 2.7D, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2005–present Land Rover Discovery Td6, 190 PS (187 hp/140 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2006–present Land Rover Range Rover Sport Td6, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2005–present Peugeot 407 Coupé 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m) 2005–present Peugeot 607 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)

  • andrei, marţi, 28.04.2009 14:15
    motoare

    hai sa ne dam desteptii. motoarele nu sunt nici ale lui ford, nici ale celor de la psa, ci sunt ale ambelor companii pentru ca sunt dezvoltate in cooperare.

  • GeluM, marţi, 28.04.2009 16:03
    Ce noutate absoluta!!!

    Salutare la toata lumea! Oameni buni, nu puteti da un drive-test cu o masina de trei ani despre care toata presa a spus tot ce era de spus la vremea respectiva. Eu inteleg ca de Pasti v-ati dat cu masina asta pana la tara dar incercati sa aduceti pe site noutati si filtrati adevaratele noutati. Cam bagati uscaturi in ultima vreme si nu prea mai sunt incantat de treaba asta. Pacat.

  • bogdanm, marţi, 28.04.2009 16:14
    @Gelu M

    Automarket a mai testat acest model cu mult timp in urma (http://www.automarket.ro/stiri/limuzina-franceza-de-croaziera-16965.html). Acum este vorba insa despre o alta motorizare. Multumim!

  • jiji de la pipera, marţi, 28.04.2009 17:21
    De criza!

    nu am incredere in acest Drive test.Fac pariu ca si C4 face lift o sa primeasca o nota foarte mare cel putin la fel ca cea de la Megane3.Site de referinta cred ca ar fi TOPGEAR.Uite ce au zis: http://www.topgear.com/uk/citroen/c6 As mai vrea sa va intreb voi ce masini ati mai condus de ati acordat o nota asa de mare unui astfel de model.Nu zic ca ar fi prost dar totusi e nota foarte mare

  • bogdanm, marţi, 28.04.2009 17:27
    @jiji de la pipera

    Stimate cititor notele sunt acordate in functie de punctele slabe sau punctele forte ale masinii. Asteptam opiniile tale dupa ce reusesti sa te urci intr-un C6.

  • jiji, marţi, 28.04.2009 22:59
    @Bogdan Mirica

    Daca te-ai fi uitat macar 1 sec pe siteul TOP GEAR, o sa vezi ca unde ati pus voi puncte forte, amatorii de la Top Gear au pus puncte slabe.Acum stiu ca in gand, o sa zici ca aia sunt niste prostii ca habar nu au, dar cred ca mai curand as merge pe mana lor decat pe testul vostru.Nu m-am urcat in c6, ai dreptate si sunt sigur ca e destul de ok dar sa o punctezi aberarant mi se pare lisit de profesionalism din partea vosatra.Credeti ca daca va lasa o masina pe gratis in concediu sau in weekend trebuie sa-i pupati........Chiar daca nu imi postezi mesajul sper ca ai inteles ce ai vrut sa zic

  • mircea, marţi, 28.04.2009 23:06
    @jiji

    Fiecare isi ia reperele pe care le doreste. Faptul ca Top Gear a notat altfel decat Automarket inseamna ca exista pluralism in idei si alte preferinte. Nu ai cum sa obligi doi redactori sa noteze identic. Testul nu este "un cadou" pe care un importator il face unui jurnalist. Nu ei ne fac un serviciu, noi le facem lor. Prin faptul ca oamenii citesc despre masina respectiva in publicatia respectiva. Iar asta ne face sa notam masina asa cum am simtit-o. Era sa zic "obiectiv", dar nu e cazul, din moment ce editorul care noteaza o face in functie de cum a simtit el masina in comparatie cu ce a testat anterior. Respect pentru toti ceilalti jurnalisti auto din Romania. Implicit pentru cei de la TG, cu care suntem prieteni. Dar, din punctul nostru de vedere, testul corect este al nostru. Multumesc.

  • bogdan, miercuri, 29.04.2009 15:12

    top gear obiectiv! :)) cred ca tu nu stii cu ce se mananca. acea emisiune este de divertisment auto. si in plus, faptul ca citroen e fratuzeasca si top gear sunt englezi spune multe despre opiniile lor. anyway. nu ca testul automarket este relevant. intr-adevar c6 este reusit, dar cu o limita...pt ca nu costa100k euro, si deci tre sa ai pretentii doar de pretul in care te incadrezi

  • preotu_constantin, joi, 30.04.2009 11:52
    Drive-test Citroen C6

    Este cam mare consumul la acest Citroen C6 dar avand in vedere pretul si cui se adreseaza aceasta masina vb celor de la Top Gear este intr-adevar cea mai ieftina masina in comparatie cu Peugeot 607 consider si eu ca este cea mai faina masina.

  • gabi, vineri, 08.05.2009 15:04
    C6

    O balena mare si urata!

  • Eu, joi, 21.05.2009 09:47
    De ce

    De ce de fiecare data test drive-ul se face cu un motor foarte mare? 2.7 l diesel, V6, multam fain, dar eu vreau sa stiu cum se comporta, cat consuma un motor, normal, mediu din gama lor. invatati sa faceti teste si cu motoare mai mici si nu doar cu dotari full. media e reprezentativa nu topul.