Motor / Transmisie
Noul Meriva s-a prezentat la raport in orasul german Hamburg, unde ne-a pus la dispozitie doua motorizari pe benzina, ambele derivate din versiunea turbo a motorului de 1.4 litri, ultima "fita" in materie de downsizing a constructorilor europeni de volum si implicit a Opel. Unitatea ofera doua versiuni de putere, una mai discreta si cuminte, de 120 de cai, si una mai fasneata dar gurmanda de 140 de cai putere. Din pacate pentru publicul din Romania, mare pasionat de motoare diesel, Opel nu a oferit spre testare nici una din versiunile CDTI de 1.3 litri (75 sau 95 de cai) sau 1.7 litri. Cu putina rabdare insa, ele vor putea fi gasite pe Meriva in momentul lansarii pe piata autohtona, gama de motorizari urmand sa insumeze in total opt optiuni diesel si benzina. Revenind la Meriva noastra, am ales sa va povestim despre cum ne-am simtit la volanul versiunii de 140 de cai putere si 200 de Nm. Resursele sunt suficiente pentru a face din monovolumul care cantareste peste 1300 de kilograme, o masina dinamica si agila. Caii incep sa galopeze intre 4900 si 6000 de rotatii iar cuplul motor isi rasfata soferul cu o plaja de turatii generoasa, cuprinsa intre 1850 si 4900 de rotatii, gratie indicativului "turbo" alaturat motorasului cu patru cilindri. Cel putin teoretic, pentru ca practic, monovolumul da dovada de curaj abia dupa 2000 de rotatii. In unele situatii, cei 200 de Nm nu vor parea suficienti pentru cei care isi doreau ceva mai multe resurse in situatii de incarcare mare, de aceea solutia optima ar putea fi o versiune diesel. Unitatea testata de noi a fost rasfata cu o cutie in sase rapoarte, spre deosebire de sora sa mai mica, de 120 de cai, care a primit doar cinci. Ansamblul cutie motor creeaza un echilibru placut, iar treptele bine etajate estompeaza lipsa unui cuplu motor foarte generos. Multumita celui de-al saselea raport, valorile consumului pot fi rapid reduse atunci cand rulati pe o distanta mai lunga. Mai mult, precizia rapoartelor contribuie la un sofat relaxant. Cei care isi doresc un motor pe benzina doar pentru a fugi de zgomotul versiunilor diesel, trebuie sa stie ca si unitatea de 1.4 litri turbo poate sopti detalii despre stradania cilindrilor atunci cand stationati, dar mai ales atunci cand turometrul atinge cote inalte.
Frumoasa si practica.Hmm, totusi la cat de mult s`a vorbit in articol despre interior, m'as fii asteptat la ceva mai multe poze cu interioru' :). Astept si un test cu dieselul.