Motor / Transmisie
Lecţia de design şi cultură orientală ne-a fost servită de Infiniti într-un model nu foarte popular pe meleagurile mioritice, dar cu atuuri mari în segmentul premium. Este vorba despre Infiniti G37x, sedanul care ascunde o adevărată herghelie sub capotă şi, mai nou, beneficiază şi de tracţiune integrală. Reţeta succesului, pe care japonezii o servesc pe toate modelele lor, are la bază un motor cu şase cilindri în V, cu o cilindree de 3696 cmc, capabil să ofere o adevărată explozie a simţurilor ori de câte ori este călcată pedala de acceleraţie. Responsabili pentru infuzia puternică de adrenalină sunt cei 320 de cai putere, care galopează în efectiv complet abia în zona roşie a turometrului, la 7000 de rotaţii. Nu putea lipsi nici un cuplu motor generos, de 360 de Nm, resimţit din plin abia la 5600 de rotaţii, o trăsătură specifică motoarelor aspirate. Reţeta pe care o descoperi de obicei sub capota balaurului japonez este fără îndoială o delectare pentru cunoscători, dar şi o raritate a segmentului, dominat din ce în ce mai mult de motoare turbo sau bi-turbo. V6-le pe benzină este o adevărată delectare a simţurilor: vizual, atunci când decorul se succedă cu repeziciune, olfactiv, atunci când demarajul încinge cauciucurile, şi auditiv, atunci când turaţiile înalte aduc cu ele o simfonie a mecanicii şi ingineriei. Resursele oferite de motorul V6 ar putea fi folosite cu uşurinţă pentru propulsia a două sedanuri G37, generozitatea bagajului de putere fiind copleşitoare pentru mulţi. Japonezii au încercat să pună în valoare capacitatea unităţii V6 cu ajutorul unei transmisii automate cu şapte rapoarte, o transfuzie de tehnologie a alianţei Renault-Nissan. Cutia se asigură că succesiunea treptelor se etajează bine şi pe nesimţite, liniaritatea fiind una de excepţie. Ce lasă însă de dorit este răspunsul transmisiei, nu atât de prompt pe ce cât te-ai fi aşteptat. Acest lucru se poate remedia însă atunci când se optează pentru schimbarea manuală a rapoartelor, cu ajutorul padelelor instalate în spatele volanului.
Infiniti a fost si va fi o masina speciala, fiind o prezenta foarte rara pe strazile din Romania.Personal apreciez aceasta masina pentru exotismul ei si rafinamentul interiorului insa sunt dezamagit de motorizari.Consumul este mult prea mare pentru clasa in care se afla... per ansamblu este o incantare sa vezi unul pe strada.