Tinuta de drum
Alfa Romeo MiTo nu-şi propune să fie un model confortabil. Puţini tineri caută această trăsătură. Drept pentru care, italienii au votat în unanimitate pentru un şasiu cu trăsături sportive, capabil să se comporte excepţional pe drumuri virajate, acolo unde plăcerea şofatului se simte cel mai bine. Puntea faţă McPherson şi cea spate semi-rigidă sunt ingredientele de bază ale unui comportament sportiv în cazul lui MiTo. Sistemul DNA are de asemenea meritul său, deşi diferenţele de comportament ale suspensiei în modul Normal şi în cel Dynamic sunt relativ mici. Ambele alegeri te vor face să suporţi cu greu fiecare groapă, fiecare şină de tramvai, unde ai impresia că laşi o bucată din articulaţii. MiTo se simte cel mai bine pe un asfalt impecabil, acolo unde te poate trata cu o stabilitate bună în curbe şi o siguranţă deosebită la rularea cu viteze mari. În situaţiile în care aderenţa este pierdută, iar traiectoria maşinii dă semne de ezitare, modurile Normal şi All Weather pot interveni brutal dar sigur pentru restabilirea echilibrului. Dacă vorbim însă de Dynamic, şoferul este lăsat să îşi valorifice capacităţile... până la un punct.
Copiii de la Alfa au gresit cand nu l-au lasa pe Giugiaro sa deseneze noile generatii.Am citit chiar pe site la Giugiaro ca erau socati cum de concernul Fiat nu mai doreste colaborarea cu eu.