Opel Insignia Sports Tourer

Motor / Transmisie

3.0
Sub capota break-ului testat de noi s-a aflat o motorizare diesel Ecotec de 2.0 litri si 160 de cai putere, optiunea perfecta pentru cei care isi doresc un consum relativ mic si resurse suficiente pentru o deplasare in siguranta. Automarket a mai avut de a face cu aceasta versiune de motorizare pe versiunea sedan a modelului, insa in acest caz datele problemei sunt complet altele. Break-ul dispune de o putere totala de 160 de cai si un cuplu normal pentru un diesel de o asemenea cilindree, de 350 Nm. Avantajul acestei motorizari este faptul ca momentul motor este resimtit inca de la 1750 rpm, pe o plaja de turatii relativ mica, pana la 2500 de rpm. Cei 350 de Nm reusesc sa imprime un comportament dinamic break-ului si sa-i ofere, alaturi de cei 160 de cai, un comportament rutier decent, capabil sa satisfaca pretentiile de putere ale unui familist normal, care sta departe de excese. Aspectul negativ al acestei motorizari este de departe zgomotul transmis in habitaclu pe toata durata functionarii. Zgomotul creste pe masura ce acul turometrului se apropie de zona rosie, o fortare intensa fiind echivalentul unei arii simfonice cantate fals de o orchestra fara partituri. Unitatea cu patru cilindri este completata de o cutie automata cu sase rapoarte, care pastreaza trasaturile amintite in cazul testului cu Insignia Turbo 4x4. Mai exact, cresterea rapoartelor se face lin, fara intreruperi, insa raspunsul lasa mult de dorit. Cutia retrogradeaza tarziu oferindu-ti cateva clipe de panica atunci cand te afli in situatii limita. Nici schimbarea manuala a rapoartelor si nici activarea functiei Sport nu estompeaza prea mult acest sentiment.
  • Penalul, luni, 21.09.2009 19:33

    insignia e betonn!! am condus varianta 1.8 140cp, merge extraordinar!! acum are pret bun, ca e foame la dealeri. Am fost la dealer si mi-a facut o propunere pe care nu cred ca o voi refuza-o: masina demo de la dealer,benzina 1.8, are 3700 km, multe optiuni, la 19400 cu toate taxele!!! Inclusiv jenti pe 18” superbe! ma mai gandesc inca un pic sa pun de-un leasing,dar in principiu o voi cumpara, e prea frumoasa ( si oferta si masina)

  • Adrian, luni, 21.09.2009 19:57
    masina

    La asa comentarii,cum sunt primele 3 nici nu ma mira ca suntem in criza economica si e plina tara de snobi care si-ar vinde si sufletul sa isi ia nu stiu ce tip de masina. Care e scopul masinii pana la urma ?

  • cristi, luni, 21.09.2009 20:49

    Avantajul acestei motorizari este faptul ca momentul motor este resimtit inca de la 1750 rpm, pe o plaja de turatii relativ generoasa, pana la 2500 de rpm. Intr-adevar, 750 rpm reprezinta o plaja de turatii relativ generoasa... incep sa cred ca toti redactorii automarket conduc de fapt in mod normal scutere sau biciclete, masinile le testeaza doar uitandu-se la poze.

  • burtica the one, luni, 21.09.2009 20:54
    motoare de fiat, helloooo?!

    cum sa afirmi ca un opel surclaseaza o honda, si in cazul de fata cum sa afirmi ca insignia surclaseaza accordul care are cel mai bun motor diesel din lume cu 17 premii....plus fiabilitate japoneza. Testati si alte masini si o sa fiti si mai surprinsi.....numai bine.

  • bozzo26, luni, 21.09.2009 22:22

    la cate locuri de parcare avem noi in Bucuresti .....ce credeti se merita o astfel de masina tinuta in fata blocului sa ti-o zgarie toti taranii ca ai pus-o pe locul lui??..NUUUUUUUUUUUU...si dak Penalului nu i se pare mult sa dea 20000 de mii de coco ii dau un sfat...trezeste-te bay baiatule mai bine fa-ti o casa:D...ciuss

  • cs, luni, 21.09.2009 23:56
    @penarul

    Alo copilu, ce-ai condus ma, ca tu nu esti in stare sa te conduci pe tine acasa dupa o bere in club... citeste aici,citeste bine: sunt 120 de masini in toata tara , dintre care vreo 30 sunt cumparate de dealeri (da bine pe APIA) si alte cateva zeci sunt deja puse in vanzare de proprietari la nici 5 luni de la aparitie... de ce oare? masina poate impresioneaza in prima instanta, dar cand apuci s-o conduci zi de zi devine un calvar... zgomotoasa, consum mare, greu manevrabila, vizibilitate slaba, proasta ergonomie a comenzilor etc.etc. Astea se pot afla usor de la cei care au masina, cu conditia sa nu vrea sa ti-o vanda... Masina asta e sortita unei deprecieri rapide.

  • ........, marţi, 22.09.2009 00:48
    .........

    nota 10

  • Alex, marţi, 22.09.2009 09:18
    atentie !

    Dan subsidiara GM sau a rusilor... nu-i mai dati cu constructorul german !

  • mircea, marţi, 22.09.2009 09:22
    @Alex

    Alex, gandesti superficial. Compania care detine controlul nu are nicio legatura in stabilirea identitatii de marca sau a originilor unui brand in general. E ca si cum ai spune ca Dacia e marca frantuzeasca, ceea ce e un nonsens.

  • Costel82, marţi, 22.09.2009 09:32

    Eu umblu prin tara frecvent si sa mor daca am vazut vreuna pe drumurile din Romania ! N-am vazut nici berlina, nici break ! Am vazut mai degraba un Audi S4 Avant

  • adi, marţi, 22.09.2009 10:00
    poze

    Draga redactie, incercati sa va inspirati mai mult pentru fotografiile pe care le realizati. Tot respectul ca va faceti propriile fotografii, dar va sugerez sa inspirati mai mult din afara sau e la fotografii nostri profesionisit. Pe de alta parte va felicit initiativele si va urez mult succes. Cat despre masina, nota 8, este o masina deosebita. mai multe nu comentez. PS: renuntati la Close-Up or faceti curat in masina :) , si folositi si alt program de editare in afara de Picasa.

  • Carlos, marţi, 22.09.2009 11:30
    @adi

    da' ce problema are asta ca nu e curat in masina =)) de parca ar fi schimbat rezultatul testului lucrul asta... mentalitate de geambas !

  • Emilia Popescu, marţi, 22.09.2009 13:46

    Ce masina tare! hehe!

  • rookie, marţi, 22.09.2009 14:42
    Sistemul de notare

    Nu inteleg sistemul vostru de notare: din moment ce nu aveti comentariu negativ, de ce scadeti nota (la capitolul respectiv)? Ex: La Siguranta este nota 8. Absurd, fara explicatii. Corect ar fi sa spuneti: pentru 10 mai trebuiau urmatoarele: ... Sau: 8 pentru ca lipsesc urmatoarele ....

  • taranii au vw tdi, marţi, 22.09.2009 18:41
    taranii au renault

    in tara asta exista numai vw, opel, renault....restu sunt proaste sau prea scumpe chipurile. tara de bananieri.

  • JAN, miercuri, 23.09.2009 11:35
    ar trebuii schimbat ceva

    in legatura cu sistemul de notare !!! Ar trebuii scos criteriul performante, nu sunt de acord sa se piarda asa multe puncte din cauza faptului k masina nu prinde suta in 3 secunde si ca nu atinge 300 la ora. Aloooooooooo e o masina de familie ce naiba, e de toate zilele ca si restu care le-ati testat. cand analizati o masina de circuit da, ar interesa lumea. este banal acel criteriu. in legatura cu masina......mi se pare super. "rookie" are si el dreptate !! Conduceti preventiv. Drumuri bune.!!

  • ss, miercuri, 23.09.2009 13:01
    @ jan

    Conteaza si viteza maxima pentru a avea o imagine cat mai apropiata de adevar a ceea ce ofera dpdv al performantelor comparativ cu concurenta, indiferent ca masina se numeste Lada sau Lamborghini.

  • pejte, joi, 24.09.2009 09:59
    @redactor

    Ce ai stimabile cu Insignia? De ce ii dai doar 8 puncte din 10 pentru siguranta? Are 5 stele la noile teste NCAP, ESP + o gramada de alte sisteme de siguranta standard + AFL + multe altele...

  • Carlos, joi, 24.09.2009 13:41
    @pejte

    Vine cu dublu senzor de impact lateral cum are Laguna? Raspuns:NU

  • unckle, marţi, 29.09.2009 13:52

    ..de parca in laguna o sa iti fie asa de bine cand o sa iei un copac in plin la 130km/h ... fiti seriosi cu EuroNCAP , alea-s teste de laborator in care departamentele de marketing au vazut o posibilitate de "publicitate" . Este foarte simplu sa proiectezi o masina sa scoata 5 stele la EuroNCAP - este mult mai greu sa proiectezi o masina care sa protejeze cu adevarat in cazul unui accident grav - pentru ca accidentele grave omoara oameni , nu alea de la EuroNCAP - 60km/h intr-un perete este fix "0", ai putea sa scapi fara nici o julitura in batrana dacie ... da' ce te faci cand o sa dea in tine un S65 AMG sau cinestie ce dobitoc posesor de Hummer ?? ... ce test de la EuroNCAP spune ce se intampla cu o masina cand este lovita de o alta dintr-o "categorie supreioara" ?? Incercati sa vedeti dincolo de sloganele publicitare " Cea mai sigura masina din lume " / " Maxim de siguranta " / " bla-bla 5 stele la EuroNCAP "

  • Carlos, luni, 05.10.2009 12:53
    @unckle

    Ce ma enerveaza astia care comenteaza aiurea si care nu sunt in totalitate stapani pe subiect ? Tu stii ce inseamna dublu senzor de impact lateral? Inseamna ca Laguna e singura masina din clasa ei (excluzand segmentul premium) care asigura o protectie la impact lateral pana la o viteza de 75 km/h, fata de alte masini care au testul facut pana la 50 km/h. Sistemul invovator de airbag-uri duble impreuna cu o serie de senzori performanti o fac sa fie mai sigura decat o Insignia. Asta era ideea de la bun inceput. Pentru ca s-a pus problema de ce nu are Insignia 10 la siguranta.

  • adi, joi, 08.10.2009 11:38
    @carlos

    nenea carlos, matale asa este ca habar n-ai despre fotografie? eu am venit si am adaugat un comentariu pt redactie, nicidecum pentru melteanul de tine. dar esti ahtiat dupa posturi sa ce te agiti ca mentosana?