Abarth 500C esseesse

1.4 16V T-Jet 160CP AT5

Motor / Transmisie

4.0

160 CP pe un Fiat 500C. Sună a uşoară nebunie, nu-i aşa? Pentru unii poate să fie prea mult, dar, odată ce îţi iei "doza" de adrenalină, nu îţi vei mai dori un Abarth 500, fie el decapotabil sau nu, fără pachetul Esseesse. Încă de la primele modele Fiat modificate, cei de la Abarth au insuflat această nebunie, iar casa de tuning internă a celor de la Fiat respectă în continuare această tradiţie.

Pe lângă reprize corecte pentru un model de clasă mini care se mândreşte cu 160 CP, motorul 1.4 Multiair Turbo oferă ceva ce nu poate fi cuantificat în cifre sau cuvinte. Sunetul evacuării. Cele patru ţevi cu finisaj lucios, integrate ostentativ în bara de protecţie spate, se transformă în mici mitraliere, care "împuscă" la fiecare schimbare de treaptă. Acest lucru se întâmplă doar în modul sport, funcţionarea în modul normal fiind mult mai civilizată.

Ce n-am îndrăgit prea tare la Abarth 500C este transmisia. În loc de o manuală cu cinci sau poate şase trepte, unitate cu care ne-am obişnuit deja în gama Abarth 500, exemplarul testat era echipat cu o transmisie manuală pilotată. Care avea tot cinci trepte. Bine, aveam padele pe volan, pentru o senzaţie sportivă. Teoretic.

Realitatea e diferită. Deşi transmisia lui Abarth 500C este destul de intuitivă, unitatea ştirbeşte din senzaţiile pe care ştim că le poate oferi 500C Esseesse. Diferenţa dintre manuală şi secvenţială pentru Abarth 500C la acceleraţia de la 0 la 100 km/h este de 0.2 secunde. Nu putem cuantifica diferenţa de senzaţii la drum între cele două modele, dar putem să vă spunem cu mâna pe inimă că noi am alege manuala.

  • so, miercuri, 31.10.2012 13:25

    33000 ? sunt atatea alternative, un A1 de exemplu, ai 180cp si iti mai raman si vreo 5000 litri de benzina!!!

  • Alex, miercuri, 31.10.2012 14:32

    A1? Ce e cool la A1? E o matza mica uda si zbarlita. Nu e cool. E un pic hidos. Au luat un frate mai mare(oricare de la A3 pana la A8, ca oricum arata toate la fel) l-au scurtat un pic si i-au spus A1. Si asa spera Audi sa se bata de la egal la egal cu 500 si Cooper. 500 si Cooper sun pur si simplu COOL ... nu sunt copii nedoriti si nici frati mai mici ai cuiva. Sunt nascuti din dragoste si pasiune. Nemtii (mai ales cei de la audi) nu au pasiune si nici nu-s campioni la facut dragoste. Ei fac doar sex.

  • Adimo, miercuri, 31.10.2012 17:06

    cool, cool dar sa stim si noi....realist vorbind pentru timpurile astea pretul e exagerat de mare pentru asa o jucarie. Octavia RS 2.0 si 200 de cai e mult mai ieftina. Nu la fel de cool intradevar.

  • andrey_1293, miercuri, 31.10.2012 17:06

    A1 este cel mai prost exemplu de dat ca si alternativa. Exista Megane RS, Astra OPC, Corsa OPC, Clio RS, Golf GTI, Focus ST, chiar si Focus RS se va incadra probabil in 33.300. Toate sunt de n ori mai bune si distractive ca buburuza asta si chiar si mai aratoase. Are o politica falimentara Fiatu' :))

  • andrey_1293, miercuri, 31.10.2012 17:09

    A si am uitat sa mentionez ca toate au 200+ la cai putere.

  • Cosmin, miercuri, 31.10.2012 18:21

    Pentru "specialistii" de mai sus cu exemplele si comparatiile, pe langa precizarea ca 500C, asa cum foarte bine a mentionat Alex, este o cu totul si cu totul alta mancare de peste, e o chestie de pasiune, nu se adreseaza celor care au 10 lei si se gandesc care e cea mai tare masina pe care mi-o pot lua de banii astia ci celor care au 10 lei si vor Fiat 500C Esseesse, le dau mai jos primul link de pe google. http://www.insideline.com/fiat/500/2012/2012-fiat-500-abarth-virtually-sold-out-in-six-weeks.html Cica in America Fiat 500 Abarth (22,700 USD - oare cate alte masini nu puteau americanii sa-si ia cu banii astia?!) a fost sold out in 6 saptamani. Si ca 500 s-a vandut in peste 16k exemplare in 5 luni, la anul urmand sa se suplimenteze productia. Falimentar, exact ;)

  • MadaI, miercuri, 31.10.2012 23:07

    Masina nu e destinata celor care dau exemple de alte masini mult mai "bune" la acelasi pret sau chiar mai mic. Personal, nu imi place jucaria prea mult, insa nu m-ar deranja o "proba" :)

  • LauCalin, miercuri, 31.10.2012 23:29

    Este o masina care se cumpara cu sufletul. Abarth inseamna ceva pentru istoria Fiat, cam cum este Alpine pentru Renault. Cand iti cumperi asa ceva deja ai o situatie fianciara destul de bine pusa la punct, iar pentru carat bagaje si concedii, pentru ca astea sunt principalele avantaje ale masinilor spuse de Andrey, deja exista in garaj ceva de genul unui break de clasa medie. Sunt prea sarac sa ma gandesc la slabiciunile unei astfel de masini.

  • @mafia, joi, 01.11.2012 00:08

    majoritatea celor care scriu pe aici fac ceva pe japonezele tale anoste si insipide cu tot cu fiabilitatea lor.

  • crick, joi, 01.11.2012 10:53

    jucarie pentru pasionati. simplu. corect cu japonezele! masini mai insipide si cu design mai chinuit sa atraga privirele nu am vazut. cat despre fiabilitate, hai sa fim seriosi. e un mit inutil. toate masinile sunt fiabile in ziua de azi