Abarth 500

(+)1.4 16v T-Jet 160CP 695 Brembo Koni

Motor / Transmisie

5.0
Pentru noi, Crăciunul a venit ceva mai devreme anul acesta, aşa că a trebuit să facem cunoştinţă cu conţinutul lădiţei de lemn încă din noiembrie, atunci când ne-a încăput pe mână un mezin deosebit de nervos. Este vorba despre Abarth 500 esseesse, versiunea modificată a derivatului sportiv Abarth 500. Înşiruirea nesfârşită de "e"-uri şi "s"-uri este semnul unei concentraţii serioase de cai putere şi elemente sportive. Pachetul "esseesse" aduce cu sine o serie de modificări mecanice noi, însă cel mai important aspect pentru cel din spatele volanului va fi aportul de putere, de 25 de cai. Căluţii oferiţi în dar copilului sunt storşi din motorul pe benzină de 1.4 litri 16v cu ajutorul unei centraline ascunse în aceeaşi cutiuţă cu surprize. Rezultatul injecţiei "esseesse" nu poate fi trecut uşor cu vederea, resursele reuşind să însumeze 160 de cai putere şi 230 de Nm, adică suficient pentru a face din acel sprinten Abarth 500 o adevărată bombă pe roţi, care mănâncă asfaltul. Motoraşul oferă resurse generoase pentru o maşină care cântăreşte sub o tonă, garantând o senzaţie permanentă de putere şi cuplu. Demarajele violente, depăşirile în forţă, drifturile controlate şi frânările puternice vor deveni rapid specialitatea celui de la volan, mignonul fiind practic un cart supradimensionat, cu care te poţi distra în voie. De preferat nu pe drumurile publice. Isteria se declanşează însă atunci când se apasă butonul Sport, responsabil pentru multiplicarea infinită a senzaţiilor descrise mai sus. Cutia de viteze păstrează aceeaşi cursă scurtă dar imprecisă, grăbindu-se să ofere un răspuns prompt la demaraj, gata să te arunce la turaţii înalte imediat ce ai călcat pedala de acceleraţie ceva mai tare. Ceea ce am păstrat însă pentru finalul acestui capitol este orgasmul sonor oferit de evacuarea cu patru terminaţii, împachetată şi ea bine în cutiuţa cu surprize. Urechea este gâdilată de un zgomot puternic încă de la răsucirea cheii în contact. Fiorii de pe şira spinării devin un reflex cu care te obişnuieşti, pulsul şi tensiunea cresc odată cu turaţiile. În zona roşie, Abarth 500 esseesse se străduie să trădeze legături sonore timide cu fraţii de la Maranello, însă zgomotul rămâne unul pur de hot-hatch şi nicidecum de supercar. Suficient însă pentru a te face să cobori din maşină cu părul măciucă.
  • I.O.N, joi, 02.12.2010 19:53
    Vai ce nota pentru ce....???

    Parca era interzisa iarba!

  • andrey11, joi, 02.12.2010 20:55
    500

    Trebie sa mai dovedeasca ceva masinuta asta???? Cea mai tare ...

  • andrey11, joi, 02.12.2010 21:04
    corectare

    * trebuie

  • davidjupanu, joi, 02.12.2010 22:31
    poftim???

    cum naiba puteti voi sa criticati spatiul pt locuriile din spate la o masina de 3 metrii si jumatate??......pt numele lui lui D-zeu nui phantom....e o masinuta sport.....e irelevant ce declarati cateodata

  • so, vineri, 03.12.2010 07:59

    da-o in puii mei de cutie, atat se mai fâţâie aştia cu o cutie pur si simplu

  • tomita, vineri, 03.12.2010 10:27

    superba masina. cand m-am dat cu ea chiar am fost fascinat. am incercat sa-l compar cu un jcw pe care l-am avut pe maini mai demult. adica o diferenta uriasa intre cele 2 ca performante. dar sincer, mi-a placut raspunsul oferit de acest esseesse pare mai fresh, mai fasnet. sunetul si reactiile sunt excelente pt sofer :) cine are de dat 20k euro pe o torpila e ok. cu ea mergi in concediu doar cu partenera si cu bagaje usoare

  • vania auzeac, vineri, 03.12.2010 11:51
    jucarie

    si eu m-am dat cu jucaria asta si m-a impresionat. intr-adevar scoate un sunet incredibil... n-am fost atat de cuminte anu asta incat mos craciun sa-mi cumpere una. felicitari pt. test si pt. poze!

  • bugimafia, vineri, 03.12.2010 13:30

    dupa mine iiau pus o nota prea mare

  • Beewhore, vineri, 03.12.2010 14:12
    asa...

    Stimate Mos Craciun...

  • Anonim, vineri, 03.12.2010 14:16
    mai bine taceai

    bugimafia, din fericire parerea ta nu conteaza

  • Newsflash, sâmbătă, 04.12.2010 15:18
    @Automarket

    bai oameni buni... Mini nu mai e "mini" demult ! cum puteti compara Fiat 500 Abarth cu Mini Cooper S?! pai va bag un CLIO RS la mijloc de le face 3.14 3.14 pe amandoua!

  • nyivus, sâmbătă, 04.12.2010 16:39
    @Newsflash

    Sau Renault Twingo Gordini...

  • shtou, luni, 06.12.2010 07:22
    mda..

    ..ii buna si faina masina doar ca nu as da banii aia pe ea cata vreme exista Clio RS si altele la banii astia(Fabia Rs cu DSG de ex) muult mai rocket...si mai spatioase...ohohoo...

  • cosmin, miercuri, 29.02.2012 19:14
    Abarth 500 essesse

    in sfarsit o masinutza cu care te poti juca cum vrei!bv italienilor!!mias lua una fara ezitare...dak asa avea cu ce normal k la pretul asta...iti iei o compacta.oricum sunt de acord si cu cei de la automarket...bv baietzi!!TOT ASA!!!miar place s am una pt ca e kiar fff sportiva in ciuda cilindreiei si a puterii!bv maaa..in sfarsit ceva pe placu nostru..BV!!!