Motor / Transmisie
Pentru noi, Crăciunul a venit ceva mai devreme anul acesta, aşa că a trebuit să facem cunoştinţă cu conţinutul lădiţei de lemn încă din noiembrie, atunci când ne-a încăput pe mână un mezin deosebit de nervos. Este vorba despre Abarth 500 esseesse, versiunea modificată a derivatului sportiv Abarth 500. Înşiruirea nesfârşită de "e"-uri şi "s"-uri este semnul unei concentraţii serioase de cai putere şi elemente sportive. Pachetul "esseesse" aduce cu sine o serie de modificări mecanice noi, însă cel mai important aspect pentru cel din spatele volanului va fi aportul de putere, de 25 de cai. Căluţii oferiţi în dar copilului sunt storşi din motorul pe benzină de 1.4 litri 16v cu ajutorul unei centraline ascunse în aceeaşi cutiuţă cu surprize. Rezultatul injecţiei "esseesse" nu poate fi trecut uşor cu vederea, resursele reuşind să însumeze 160 de cai putere şi 230 de Nm, adică suficient pentru a face din acel sprinten Abarth 500 o adevărată bombă pe roţi, care mănâncă asfaltul. Motoraşul oferă resurse generoase pentru o maşină care cântăreşte sub o tonă, garantând o senzaţie permanentă de putere şi cuplu. Demarajele violente, depăşirile în forţă, drifturile controlate şi frânările puternice vor deveni rapid specialitatea celui de la volan, mignonul fiind practic un cart supradimensionat, cu care te poţi distra în voie. De preferat nu pe drumurile publice. Isteria se declanşează însă atunci când se apasă butonul Sport, responsabil pentru multiplicarea infinită a senzaţiilor descrise mai sus. Cutia de viteze păstrează aceeaşi cursă scurtă dar imprecisă, grăbindu-se să ofere un răspuns prompt la demaraj, gata să te arunce la turaţii înalte imediat ce ai călcat pedala de acceleraţie ceva mai tare. Ceea ce am păstrat însă pentru finalul acestui capitol este orgasmul sonor oferit de evacuarea cu patru terminaţii, împachetată şi ea bine în cutiuţa cu surprize. Urechea este gâdilată de un zgomot puternic încă de la răsucirea cheii în contact. Fiorii de pe şira spinării devin un reflex cu care te obişnuieşti, pulsul şi tensiunea cresc odată cu turaţiile. În zona roşie, Abarth 500 esseesse se străduie să trădeze legături sonore timide cu fraţii de la Maranello, însă zgomotul rămâne unul pur de hot-hatch şi nicidecum de supercar. Suficient însă pentru a te face să cobori din maşină cu părul măciucă.
Parca era interzisa iarba!